Dva přeložené rozhovory s Elonem Muskem o všech jeho projektech

Jak jistě víte, pravidelně pro vás překládáme zajímavá videa týkající se SpaceX a dalších Muskových firem. V tom samozřejmě pokračujeme dál a máme několik překladů rozpracovaných, ale mezitím jsem zároveň narazil na dva parádní rozhovory s Elonem Muskem z kanálu TED, které už jsou přeloženy z dřívějška.

První rozhovor je z roku 2013 a Elon Musk v něm mluví o cílích Tesly a výhodách elektromobilů, dále o SpaceX a prvních experimentech na poli přistávání raket a důvodu, proč firma nepatentuje své technologie. Řeč pochopitelně přijde také na kolonizaci Marsu a mnoho dalšího.

Titulky si můžete zapnout tlačítkem CC a český jazyk pak zvolit v nastavení

Druhý rozhovor je o dost novější, proběhl v roce 2017 a ve srovnání s prvním videem jsou Muskovy firmy v o dost lepší pozici a v podstatě dominují svým odvětvím. Elon Musk v rozhovoru mluví hlavně o svém tehdy novém projektu The Boring Company a jeho vizi tunelových sítí pod městy. Zároveň vysvětlí, proč není fanouškem létajících aut. Elon dále láká na tehdy ještě neoznámený elektrický kamion Tesla Semi a také vychvaluje solární střešní tašky a s nimi související přechod na obnovitelné zdroje energii a problém globálních změn klimatu.

Víte o dalších videích souvisejících s Elonem Muskem a jeho firmami, které už disponují českým nebo slovenským překladem? Dejte nám vědět v komentářích nebo na email kontakt@elonx.cz a můžeme na ně upozornit v budoucích článcích.

Petr Melechin



Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Vasyl

Nepřeloží někdo tohle nový video? Je to nový rozhovor s Muskem 🙂
https://youtu.be/MevKTPN4ozw

vencour

Nemáte nějaký kvalifikovaný názor nebo aspoň odhad toho, co se bude dít po privatizaci Tesly? Viz třeba Kdo vyplatí Muskův převod Tesly? Mluví se o Saúdské Arábii.
Aneb jak dlouho ještě bude Elon Musk rozhodovat, co s Teslou bude a kam bude směřovat? Investiční fondy mohou mít své zájmy neslučitelné s Teslou.
A když to dopadne smutně, tak nám zbydou jen ty inspirativní a slibující videa …

MaaRa

V případě, že by potřebný podíl vykoupila Saudská Arábie, což aktuálně vypadá jako Elonův záměr. Tak pokud by si Elon jen v koutku duše myslel, že převodem Tesly do soukroma ztratí kontrolu nad směrem společnosti, tak to nedělá. Pokud by si myslel, že Saudové nesdílí jeho myšlenku, tak to nedělá. Pokud by Saudové měli jinou myšlenku, tak nevidím důvod proč by kupovali Teslu. Že by jí chtěli potopit? Ale co by tím získaly?… Nic… Elektrifikace dopravy je už rozjetá, takže větší logiku dává do toho investovat a profitovat. No a investice do Tesly, obzvláště po sice strastiplném, ale nakonec zdá se úspěšném rozjetí modelu 3, vypadá jako dost lukrativní záležitost. Mít prostředky a možnost, tak do toho jdu taky 🙂 Ale to je jen moje úvaha 🙂

qmox

no v prvom rade elon chce teslu previest na model podobny spacex to znamena sukromny fond ktoreho podielnici by boli sucastny akcionary tesly. Fungovalo by to tak ze saudi by vykupovali iba tych akcionarov ktory by nechceli ist do tohto modelu . Elon sam vlastni asi 20% akcii tesli a aby to preslo potrebuje v provom rade suhlas spravnej rady a nasledne suhlas akcionarov. Zatial to vyzera skor ako mali akcionari vsak problem elonovi budu robit rozne investicne fondy(velky akcionary 2-10%) a short selleri. Otazka je co nakoniec prejde a kolko sudnych sporov okolo toho bude.

Saudi uz dnes vlastnia podiel v tesle zhruba za 2mld a dlho sa hovori o tom ze chcu diverzifikovat svoju ekonomiku preto investicie do turizmu , technologi, Saudi sami vedia kolko tej ropy maju tesla so sollarcity je pre nich vklad do buducnosti prave pre tie technologie a data ktore tesla ma. Na svete sa minuly rok predalo 81.5M aut a pri 1.2mld aut vo svete bude este dlho trvat nez bude mat tesla vyrazny dopad na ceny ropy.
Osobne si myslim ze podobne ako u dellu toto je spravny krok pre teslu ktory skor upevni muskovu poziciu v tesle a hlavne umozni jej fungovat s dlhodobou vyziou.. Druha vec je ze ziskavenie penazi bude pre teslu narocnejsie ale v dnesnom svete to zas taky problem neni kedze investorov ci uz zo strany ciny ci sukromnych firiem alagoogle , apple je dost.

zdenek

Paráda

Josif

Moc dobrá videa, bez vás bych je neviděl, protže mě vlastně nenapadlo je hledat 😇

Pavel Riedl

Chtěl jsem to napsat už minule, ale byl jsem… no zdechlej.

Vám, kteří překládáte videa, žehnám lehaje vstávaje, protože děláte pro vzdělání daleko záslužnější práci než celé slavné Ministerstvo školství. A za nepoměrně menší peníz, pokud vůbec nějaký.

Ještě jednou velký dík od jazykově perfektně nevybaveného jedince.

Technomagg

Zajímavé, hlavně když si člověk uvědomí že vše co dělá je aplikovatelné na marsu – tam prostě spalovák fungovat nebude – tzn elektromobil nutnost, tam nepůjde žít na povrchu – tzn boring company a ražba tunelu nutnost, pochybuji že mu NASA dovolí tam vzít atomovou energii tzn solar nutnost. Prostě jemu to do sebe vše víceméně zapadá.

Pavel Riedl

Jo, je dost tahů napřed. Třeba aby zrychlili toho krtka, tak tam namontovali motory z Tesel.

Technomagg

Je fakt že když nad tím přemýšlíš tak on vlastně provádí sekundární výzkum věcí nutných pro kolonizaci způsobem že z něj má rovnou fakt pěkné zisky už na zemi a tím financuje svůj sen – základní výzkum naštěstí nechává na NASA – z toho by moc zisku neměl.
Je fakt že třeba Teslu hodně drsně rozjel – sice každej druhej nadává že je pořád ve ztrátě – ale myslím že kdyby přestal investovat do nových gigafaktory a rozšiřování výroby tak bude okamžitě těžce v plusu – prostě ta ztráta je daná velkýma investicema – naštěstí investoři to narozdíl od tupého davu moc dobře vědí takže mu to funguje – až jednou řekne že má dost výrobních kapacit a nepotřebuje nové továrny tak okamžitě půjde celá firma do zisku během jediného Q.

samo

“pochybuji že mu NASA dovolí tam vzít atomovou energii tzn solar nutnost.” to nieje až tak pravda NASA sama vie že reaktory na Marse budú viac než užitočné a dokonca potrebné sama pre tento účel jeden vyvíja pod projektom KILOPOWER no ale áno na začiatok budú musieť FV panely stačiť.