Obrázky nového BFR ve vysokém rozlišení

SpaceX v úterý představilo aktualizovaný design megarakety BFR a od té doby byly na různých místech zveřejněny kvalitnější verze snímků, které Elon Musk během prezentace ukázal. Pokud tedy hledáte novou tapetu na plochu, tyto parádní obrázky se vám budou jistě hodit.

AKTUALIZACE: U obrázků BFS na Marsu bylo doplněno vyšší rozlišení.




  • Mohlo by se vám líbit...

    20
    Diskuze

    avatar
      Odebírat  
    nejnovější nejstarší nejlepší
    Nastavit upozorňování na
    Jan Dudek
    Host
    Jan Dudek

    Vypadá úplně jako raketa ze sci-fi románu, ale je to skutečnost blízká 5 až 6 let.

    yamato
    Host
    yamato

    ten horný stupeň možno aj jeden rok. Teda ak ti bude stačiť poskakujúci kompozitový valec s 1-3 motormi na spodku, ktorý svojim tvarom veľmi vzdialene pripomína vesmírnu loď 🙂

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Asi tak nějak, nicméně pokud jde o BFR, tak se vlastně dá předpokládat, že by neměly vzniknout nějaké velké problémy při jeho stavbě a provozu. Ale ono se určitě něco najde, takže uvidíme.

    žížalí nehet
    Host
    žížalí nehet

    Pokud poletí za deset let, budu tleskat. A klidně mi dejte deset mínusů. Za deset let se tu u starých komentářů sejdem a uvidíme. : ) Rád bych se mýlil.

    Yokotashi
    Host
    Yokotashi

    Raketa, u ktere se “da predpokladat, ze by nemely vzniknout nejake velke problemy pri jeho stavbe a provozu” zazije takovych problemu, ze z toho pujde vsem hlava kolem. Viz treba Falcon 1.

    Raketa, u ktere se predpokladaji problemy a testovani neznamych technologii, patrne nikdy neodstartuje. Viz treba X-33.

    Johny
    Host
    Johny

    Zdravím, nevím jak vy, ale mě pořád nedají spát ta dvě spodní křídla. Při vstupu do atmosféry přece jejich směrování musí způsobovat vysokou nestabilitu ne? Vzduch na nich bude klouzat přímo k trupu. Na konci nemájí žádný winglet což bude způsobovat malé víry na obouch koncích křídel, které budou ještě umocněný tím, že křídla směřují DOLŮ. Nevím co si o tom myslíte vy, ale mě se to prostě nezdá. Celý ten nový design mi přijde aerodynamicky nestabilní. Vím že se tak vyřešily přistávací nohy, ale při zpomalování v atmosféře mi to přijde riskantní. Co si o tom myslíte vy?

    Packa
    Host
    Packa

    právě že tento design je velice efektivní při brždění v atmosféře viz animace : https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=LQTnWEHl5qU

    Marecku
    Host
    Marecku

    Co vím, budou řiditelná, takže možná do určitého úhlu i výklopná, pokud by to bylo v určité fázy letu nezbytné. Určitě to mají spočítané a je možné, že příští rok bude zase nová varianta celé sestavy 🙂

    yamato
    Host
    yamato

    myslim si ze kridla smeruju v skutocnosti HORE, ale ta animacia ma taky siroky zorny uhol, ze to skresluje a kridla vyzeraju akoby smerovali nadol. Pozrite si, co to kridlo urobi par sekund pred dosadnutim.

    lvy
    Host
    lvy

    Chápete to špatně, ty křídla nejsou fixní, takže se během klesání nastaví dle tlaku atmosféry a až těsně před přistáním se nastaví do pozice dle grafiky na kterou koukáte.

    Tom
    Host
    Tom

    Já jsem se naopak pozastavil nad těmi křidélky na čumáku. Překvapuje mě, že jsou v návrhu jen tahle dvě. Měl jsem za to, že budou plnit funkci roštových kormidel. Nevím, zda by první stupeň F9 zvládl přistát pouze s dvěmi kormidly (výškou jsou +/- srovnatelné i když BFS je podstatně širší). Na druhou stranu díky těm velkým křídlům na zádi bude sestupový profil odlišný, ale stejně nejvíce se kormidla (u BFS křidélka) využivají těsně před přistáním, kdy už podle animace jsou zadní křídla zafixované kvůli nohoum.

    lvy
    Host
    lvy

    Co myslíte tím těsně před přistáním? Já jen že těsně před přistáním je rychlost minimální a tím pádem už tyto plochy skoro nefungují.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    A ještě ad ty křidélka na čumáku, koukněte na Tupolev TU-144, tam se tomu tuším říkalo kachní plochy.

    lukas
    Host
    lukas

    malinká poznámka , chybí mi tam logo SPACEX ale jinak nádhera

    JANSA JAROSLAV
    Host
    JANSA JAROSLAV

    Elon Musk může konkurovat v letecké dopravě když dá BFR podvozek jako STS pro přistání na kterémkoli letišti světa. Jistě jen tam kde by pro SpaceX bylo zajištěna startovací rampa, plošina a doprava prvního stupně pro opětovný start.

    JANSA JAROSLAV
    Host
    JANSA JAROSLAV

    Děkuji. A jaký to bude impuls pro konkurenci, jestli tedy berou SpaceX vážně. Třeba NASA si jede podle předem schválených plánů a berou ji jen jako drožku.

    JANSA JAROSLAV
    Host
    JANSA JAROSLAV

    Možná by věsecký tým SpaceX Elona Muska mohl relizovat v praxi myšlenku kosmického výtahu.
    Vesmírný (orbitální) výtah je snem mnoha expertů. V podstatě jde o kabinu, která šplhá po kabelu spojujícím Zemi a oběžnou dráhu, kde končí na vesmírné stanici nebo malé planetce.
    Lépe by se mohl prvně vyzkoušet na orbitě Měsíce, bude to blíž a není tam nebezpečí kolize v zemské atmosféře i odpadem v kosmu.

    Kotlopou
    Host
    Kotlopou