Přehled pokusů o přistání

Kliknutím na název mise se dostanete na detailní profil mise s dodatečnými informacemi a zajímavostmi.

Data jsou uvedena v SEČ, nebo SELČ.

Poznámka: U misí Falconu 1 a u prvních dvou startů Falconu 9 byly provedeny pokusy o přistání prvního stupně pomocí padáků, ale nebyly úspěšné, a tak se nakonec přešlo na motorické přistání.

Datum Mise Úspěch Cíl Videa Poznámky
10. 9. 2018 Telstar 18V (APStar-5C) ANO OCISLY
7. 8. 2018 Merah Putih ANO OCISLY první přistání již použitého Blocku 5
25. 7. 2018 Iridium-7 ANO JRTI-2 první přistání Blocku 5 na JRTI
22. 7. 2018 Telstar 19V ANO OCISLY rekordní přistání (náklad mířící na GTO měl přes 7 tun)
11. 5. 2018 Bangabandhu-1 ANO OCISLY první raketa ve variantě Block 5
19. 4. 2018 TESS ANO OCISLY 1 poslední nový stupeň typu Block 4
2. 4. 2018 CRS-14 ANO? moře raketa disponovala přistávacími nohami a roštovými kormidly a provedla přistání na hladině oceánu
30. 3. 2018 Iridium-5 ANO? moře raketa disponovala přistávacími nohami a roštovými kormidly a provedla přistání na hladině oceánu
6. 3. 2018 Hispasat 30W-6 ANO? moře raketa disponovala přistávacími nohami a titanovými kormidly, ale kvůli nepříznivému počasí v přistávací oblasti proběhlo jen přistání na hladině oceánu; o zajištění telemetrie se postaralo soukromé letadlo Elona Muska (Gulfstream G650)
6. 2. 2018 FH Demo (centrální) NE OCISLY 1 dva krajní motory neměly dostatek samozápalné směsi, a tak stupeň tvrdě dopadl vedle OCISLY (článek)
6. 2. 2018 FH Demo (levý) ANO LZ-2 1, 2 první přistání na LZ-2
6. 2. 2018 FH Demo (pravý) ANO LZ-1 12 první přistání bočního stupně Falconu Heavy
31. 1. 2018 SES-16 (GovSat-1) ANO moře raketa disponovala přistávacím vybavením, ale firma jen provedla experimentální 3motorové přistání na hladině oceánu, které stupeň překvapivě přečkal v jednom kuse
8. 1. 2018 Zuma ANO LZ-1
23. 12. 2017 Iridium-4 ANO? moře raketa nedisponovala přistávacími nohami, ale přesto byla vybavena roštovými kormidly, a tak jen přistála na hladině oceánu
15. 12. 2017 CRS-13 ANO LZ-1 1 první přistání použitého prvního stupně na LZ-1
30. 10. 2017 KoreaSat 5A ANO OCISLY
12. 10. 2017 SES-11 (EchoStar 105) ANO OCISLY
9. 10. 2017 Iridium-3 ANO JRTI-2
7 . 9. 2017 OTV-5 ANO LZ-1 1
24. 8. 2017 Formosat-5 ANO JRTI-2 stupeň přistál pouhých 70 cm od středu terče
14. 8. 2017 CRS-12 ANO LZ-1 1, 2 první přistání prvního stupně ve variantě Block 4
25. 6. 2017 Iridium-2 ANO JRTI-2 1 první přistání s titanovými roštovými kormidly
23. 6. 2017 BulgariaSat-1 ANO OCISLY první nasazení robota pro zajištění stupně po přistání, podle SpaceX se jednalo o zatím nejobtížnější přistání
3. 6. 2017 CRS-11 ANO LZ-1 1
1. 5. 2017 NROL-76 ANO LZ-1 1, 2
31. 3. 2017 SES-10 ANO OCISLY 1 již druhé úspěšné přistání jednoho a toho samého prvního stupně
19. 2. 2017 CRS-10 ANO LZ-1 1, 2 první přistání na pevnině ve dne
14. 1. 2017 Iridium-1 ANO JRTI-2 1 první úspěšné přistání po startu ze západního pobřeží, první úspěšné přistání na JRTI
14. 8. 2016 JCSAT-16 ANO OCISLY 1  
18. 7. 2016 CRS-9 ANO LZ-1 1, 2
15. 6. 2016 ABS 2A / Eutelsat 117W B NE OCISLY 12 raketě došlo těsně před přistáním palivo a tvrdě dosedla na palubu, zlomily se jí nohy a následně se převrhla 
27. 5. 2016 Thaicom-8 ANO OCISLY 1, 2 přistání bylo kvůli problému s radarem tvrdé, takže došlo k deformaci tlumícího materiálu v nohách a stupeň strávil cestu do přístavu v náklonu
6. 5. 2016 JCSAT-14 ANO OCISLY 1 první zachráněný stupeň z mise na GTO
8. 4. 2016 CRS-8 ANO OCISLY 1, 2, 3, 4 první úspěšné přistání na ASDS
5. 3. 2016 SES-9 NE OCISLY přistání bylo tak tvrdé, že stupeň do paluby OCISLY prorazil díru
17 .1 .2016 Jason-3 NE JRTI-2 1 přistání prvního stupně na JRTI bylo měkké, ale došlo k selhání uzamykacího mechanismu na jedné z nohou a následnému převrhnutí stupně
22. 12. 2015 Orbcomm-2 ANO LZ-1 1, 2 první pokus o přistání na pevnině, první úspěšné přistání vůbec
14. 4. 2015 CRS-6 NE JRTI-1 12, 3 přistání se nezdařilo kvůli zanesenému škrtícímu ventilu, který měl za následek pomalé vektorování tahu motoru
12. 2. 2015 DSCOVR ANO moře JRTI musela být před startem rakety odvolána zpět do přístavu, jelikož na místě přistání řádila bouře. Raketa místo toho přistála na hladině oceánu.
10. 1. 2015 CRS-5 NE JRTI-1 1, 2 první pokus o přistání na ASDS, první raketa s roštovými kormidly, přistání se nezdařilo kvůli nedostatku hydraulické kapaliny v kormidlech
21. 9. 2014 CRS-4 NE moře 1 raketě před přistáním došlo okysličovadlo
14. 7. 2014 Orbcomm-1 ANO moře 1, 2
18. 4. 2014 CRS-3 ANO moře 1 první úspěšné přistání na hladině moře, první raketa s přistávacími nohami
29. 9. 2013 CASSIOPE NE moře 1 první pokus o přistání na moři při ostré misi; motor předčasně zhasl během přistávacího zážehu důsledkem rotace stupně způsobené nedostatečně silnými manévrovacími tryskami

Legenda: Žlutá barva znamená částečný úspěch (např. přistání na moři bez snahy stupeň zachránit), červená znamená neúspěch (ztráta stupně při pokusu o jeho záchranu) a zelená znamená úspěch (povedené přistání bez poškození stupně)




  • 13
    Diskuze

    avatar

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

      Odebírat  
    nejnovější nejstarší nejlepší
    Nastavit upozorňování na
    Malky
    Host
    Malky

    Pěkný přehled, jen za mně by bylo super doplnit poznámku k Thaicomu že se jednalo o přistání s poškozením nohy… řekl bych že je to celkem zajímavé 🙂

    Malky
    Host
    Malky

    A u neuspěšných pokusů by bylo pěkné doplnit krátce proč neuspěly – pomalé vektorování tahu, došla hydraulická kapalina apod..

    Damel
    Host
    Damel

    Pokud mohu malé doporučení, tak bych rozdělil boční stupně FH do samostatných “řádků” a dal je chronologicky v pořadí v jakém přistávaly. Vypadalo by to poté takto:

    FH Demo (centrální) NE OCISLY
    FH Demo (levý) ANO LZ2
    FH Demo (pravý) ANO LZ1

    Pozn.: Pravý boční stupeň je ten, který vidíme vlevo při pohledu na rampu směrem na jih, kdy je TEL za FH.

    FH Demo (levý boční stupeň) = stupeň číslo 25
    FH Demo (pravý boční stupěň) = stupeň číslo 23

    A oba stupně nepřistály současně. 🙂

    entes
    Host
    entes

    Zahledl jsem ze je tu diskuze, tak snad jen muj postreh – pokud pristane v mori na hladine a je to tak planovane tak je to prece uspech – nebo aspon nechte to policko prazdne (nedavejte NE)

    Jirka Hadač
    Host
    Jirka Hadač

    Pod tabulkou je přeci napsáno:
    Legenda: Žlutá barva znamená částečný úspěch (např. přistání na moři bez snahy stupeň zachránit), červená znamená neúspěch (ztráta stupně při pokusu o jeho záchranu) a zelená znamená úspěch (povedené přistání bez poškození stupně).
    Mezi červeným NE u centrálního stupně FH a žlutým NE u SES-16 je přeci rozdíl. Na wiki žluté ne označují jako ocean success.

    entes
    Host
    entes

    dobre vsak je to celkem jedno. Ja jen ze pokud je planovano pristani na vode, a raketa ani nema nohy, a to se podari, tak nazvat to jako “Uspech – NE” teda mi prijde divny. Chci rict ze de fakto od 6/2016 s vyjimkou central FH je vse uspech – dle planu. No ale jestli je to derivat z nejake wiki tak budiz.
    edit: jo a krome toho “Ocean Success” a oproti tomu “NE” je taky podstatny rozdil