Nová generace elektromobilu Tesla Roadster (Foto: Tesla)
Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém web ElonX spolupracuje s Živě a Mall.TV. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha projektech – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo hyperloopu.
Automobilka Tesla loni uvedla do prodeje elektrický crossover Model Y a letos jej měly následovat pick-up Cybertruck, sporťák Roadster a tahač Semi. Všechny tyto vozy ale nakonec byly odloženy. Kdy se tedy těchto automobilů dočkáme a jaké další modely Tesla chystá?
Předchozí epizody Elonovinek:
Starší epizody najdete zde.
U příležitosti blížící se prezentace pokroku Neuralinku, která by se měla konat co nevidět, firma…
SpaceX má poměrně rozsáhlé plány, které se týkají prakticky všech startovních ramp této firmy. Ani…
Na povrchu Marsu jezdí velké rovery Curiosity a Perseverance. Nicméně ani ty nejsou tak dokonale…
Rob Greiner je zřejmě již šestým uživatelem neurálního rozhraní N1 Telepathy od Neuralinku. Rob na…
V dalším přehledu novinek Starlinku se podíváme na loňské povolení, díky kterému může SpaceX nahrazovat…
Již řadu let vynáší SpaceX na oběžnou dráhu družice pro internetovou konstelaci Starlink. Ze začátku…
Zobrazit komentáře
Dle mne je pro rozvoj tesly důležitý článek a tweety:
https://www.teslarati.com/tesla-elon-musk-slams-biden-admin-union-bias/
Elon vydělává na greendealu a urvat si chtějí i další automobilky. Joe jim v tom pomáhá.
I SpaceX nebude mít na růžích ustláno. Starship není zcelq v jeho rukou. FAA a neziskovky mohou projekt zariznout.
Asi Elon málo lobuje (uplaci) u demokratů...
Greendeal je dotační mor.
Která jiná automobilka může představit auto a poté šest let čekat s jeho dodáním? :) Tesla S Plaid je dost možná technologická mula (byť produkční) pro Roadster.
Bublina praskla ?
Ak by praskla bublina tak by zase neprekonali očakávania čo sa týka vyrobených kusov. Snáď je to len jediná automobilka na svete ktorá nestíha vyrábať už existujúce modely a nie kvôli chýbajúcim materiálom ale kvôli kapacite výrobných liniek.
Ještě ne, jen green deal pokračuje pomaleji, než bylo v plánu....
Možná jenom začali počítat a v Tesle zjistili, že koncept Semi je v současné době hovadina a žádný dopravce takový nepoužitelný krám nekoupí:)
A predsa si ich UPS objednalo 125 kusov ;)
Bublina? Prostě baterie se vyrábějí složitě a díky tomu jich je málo. Bojují s tím všichni výrobci a Tesla není výjimkou.
Jak to vlastne dopadlo s tou snahou prodat nase zdroje lithia ? Byla to pomerne hodne politicka vec.
kúpila ju austrálska spoločnosť
Myslím, že šlo především o podrobnější geologický průzkum a studii výhodnosti těžby. Právo na těžbu nebylo tak úplně jisté, přestože se o tom mluvilo jako o hotové věci...
Zas tak málo jich není, letos je globální výroba baterií asi o 80 % vyšší než loni, do konce roku to dá okolo 250 GWh instalovaných do EV.
Výrobní linky v obou továrnách Tesly aktuálně jedou na maximum, přesto nárůst poptávky je ještě rychlejší než růst Tesly. Prostě ani rekordních cca 230 tisíc aut za toto čtvrtletí nestačí, proto to odložení uvedených modelů, dokud se zákazníci nenasytí současných 4 modelů, což může znamenat klidně 1,5 mil. ročně, pak až přijdou na řadu další.
230.000 za tohle čtvrtletí? Se ještě neví ne? Ale ono to tak nějak bude.