100 nejnovějších komentářů

  • Petr Melechin 16. 1. 2019 v 13:32 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunKam koukáš? Já na německé tesla.com vidím Model S 100D za 109 400 EUR (z toho 17 467 EUR je DPH).
  • Ivo Janáček 16. 1. 2019 v 13:30 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunTak pro někoho drobné a pro jiného je to nové auto. Záleží na úhlu pohledu, ale o ten tedy přece nejde, tady jde o to, že v článku není uvedena reálná cena.
  • Ivo Janáček 16. 1. 2019 v 13:22 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunTak když už tak cena v Německu je 115 980€, z toho je 18 517,82€ německé DPH. Když vezmeme tedy cenu bez DPH, tak to je 97 462,18€ a to je 2 504 778Kč bez DPH a tedy s DPH 21% to dělá 3 030 781Kč. Podle mě se to tedy docela hodně liší od toho, co se tvrdí v článku. A jinými slovy je to dražší, než kdyby si to někdo přece jen dovezl...
  • Ales 16. 1. 2019 v 13:14 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunPokud vim tak si nikdo z evropy neobjedna z pobocky v US. Ale zvoli napriklad nemecko a to by melo byt jiz rozepsane v objednavce (dph,doprava) clo neplatis v ramci EU ale plati pouze distributor pri prevozu do EU takze to opet bude v objednavce. Nehlede na to ze to jsou "drobne" a clovek co na to auto ma nebude resit 100k czk.
  • Ivo Janáček 16. 1. 2019 v 13:12 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunA ještě jeden dodatek, někdo tady psal o tom, že Tesla má levné pojištění, já si to tedy nemyslím. Snažil jsem se najít to nejlevnější, ale moc nabídek online není. Takže pojištění jen do 2500000Kč, tedy hluboko pod reálnou cenou, cena za rok 184 711Kč. Pro zajímavost, pojištění na obdobný vůz s klasickým pohonem se dá pořídit (pokud se budete snažit) za cenu kolem 15000Kč/rok a běžně tipuji tak do 20000Kč/rok. Jen na pojištění tedy...
  • Petr Melechin 16. 1. 2019 v 13:10 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunJá koukal na americké a britské ceny a ty jsou v přepočtu stejné, pokud k těm americkým připočteme DPH (něco přes těch 2,5 milionu Kč). Ale je jasné, že tam pak ještě budou nějaké poplatky, obzvlášť když v ČR se Tesla nedá oficiálně koupit, takže člověk si to auto musí nechat přivézt nebo si pro něj zajet. Ale je zajímavé, že teď ještě koukám na německé stránky a tam to po přepočtu z EUR vychází...
  • Ivo Janáček 16. 1. 2019 v 12:56 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunJeště malý dodatek, nejlevnější osekaný Tesla Model S aktuálně stojí 95200USD. Když to prožnete kurzem 22,60 tak z toho vyjde 2 151 520Kč. K tomu připočítejte clo ve výši 10% a máme 2 366 672Kč a na to dejte 21% DPH = 2 863 673Kč. V tom všem není ani koruna určená na dopravu a manipulaci, v kupní ceně jsou pouze náklady na dokumenty v USA (povinné). Pokud by si to někdo takto chtěl dovézt...
  • endemit 16. 1. 2019 v 12:34 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunO těch nákladech by se dalo diskutovat. Myslím, že je to naopak. Čím víc s Teslou najedete, tím máte oproti spalovakům nižší náklady. Jistě opravy, když už k nim dojde, jsou dražší, ale nějaké věci se dají "vychytat" v záruční době a na druhou stranu, na EV toho zase tak moc k pokažení není... Navíc, zatímco spalovák stárne, Tesla může být po nějaké době lepší, než když byla nová, a to díky různým updatům přes...
  • Petr Melechin 16. 1. 2019 v 12:32 u Rychlozprávy #40: Hořící rampa SpaceX, Tesla má české zastoupení a nové členy rady, Model 3 je nejprodávanější, a dalšíNa LC-39A to je určitě víc než 25° a na SLC-40 to bude podobné. Si to změř: https://www.elonx.cz/wp-content/uploads/2017/08/TEL_disengage.jpg
  • Ivo Janáček 16. 1. 2019 v 11:27 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunAť si každý představí to, co se mu líbí, ono je to totiž vcelku jedno. Jde jen o srovnání nákladů na provoz a rozdíl mezi značkami nebude až tak velký.
  • hotovson 16. 1. 2019 v 10:44 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunnaopak to ma velky smysl, protoze pod pojmem "obdobně velký, lépe vybavený vůz s klasickým pohonem" si kazdy muze predstavit neco zcela jineho...
  • Ivo Janáček 16. 1. 2019 v 10:39 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunNemá smysl zde jmenovat, najdete jich spousty. Jinak jen pro zajímavost, docela dost Tesla model S je na prodej v bazarech. Jedno je dokonce skoro nové a za poloviční cenu. Docela mě to překvapuje na to jak jich je málo, tak kolik lidí se toho chce zbavit.
  • PKoz 16. 1. 2019 v 10:31 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunA jaké je to podobně velké, lépe vybavené auto s klasickým pohonem?
  • Petr Šída 16. 1. 2019 v 9:55 u Rychlozprávy #40: Hořící rampa SpaceX, Tesla má české zastoupení a nové členy rady, Model 3 je nejprodávanější, a dalšíAhoj, máš pravdu, je to víc, toho jsem si nevšiml, ale ne o tolik, na Vandenbergu 15 stupňů, na rampe 39 25 stupňů, ne 45 Důležitá bude nejspíš vlastní konstrukce a zakrytovani potrubí a kabelů
  • Ivo Janáček 16. 1. 2019 v 9:55 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunNo když to tak počítám, tak když si někdo koupí obdobně velký, lépe vybavený vůz s klasickým pohonem, pak po najetí 500 000 km se celkové náklady na pořízení, vlastnictví a provoz vyrovnají nákupní ceně této Tesly. Pokud tato Tesla ujede stejnou vzdálenost, pak to určitě nebude zadarmo a už jen samotná pojistka bude několikrát dražší. Prostě je to vůz pro fanoušky značky a ti tohle neřeší, stejně jako neřeší nízkou kvalitu výroby a vysoké...
  • Zdeněk 16. 1. 2019 v 7:36 u Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korunTak 2,5 milionu, to je bohužel pro mě trošku moc. Ale jinak moc hezké auto.
  • Jiří Hadač 15. 1. 2019 v 21:07 u Přípravy prototypu StarshipJá osobě bych si vsadil na Blue Origin. Budu držet palce i Číňanům, ale osobně se domnívám, že už má New Glen moc velký náskok. Mají už v hodně dobrém stavu motor, takže si myslím,že si to utéct nenechají.
  • otaznick 15. 1. 2019 v 20:57 u Přípravy prototypu StarshipJsem zvědavy, kdo dalsi dosahne na znovupouzitelnost. Blue Origin nebo snad Cinane? Prachy vs. moře sikovnych asiatu...kazdopadne prvni byli ti, kteri se nespokojili s tvrzenim, ze to nejde. 😉
  • Petr Melechin 15. 1. 2019 v 20:49 u Rychlozprávy #40: Hořící rampa SpaceX, Tesla má české zastoupení a nové členy rady, Model 3 je nejprodávanější, a dalšíTo není pravda. Erektor na SLC-4E se před startem odklopí asi o 15° a tak už zůstane. Oproti tomu ty na LC-39A a SLC-40 se před startem odklopí jen o asi 5°, ale pak hned po zážehu se rychle odklopí asi o 40°, díky čemuž je právě hlavně vrchní část konstrukce mimo proud spalin a "schytá" to jen ta spodní, která je chráněna kovovými pláty. Tyhle požáry jsou na SLC-4E relativně běžná věc plynoucí právě...
  • vencour 15. 1. 2019 v 20:26 u Přípravy prototypu StarshipTak jo, nechám se překvapit. Zatím to vypadalo, že vyleštění je to hlavní plus, co umožní fungování SHS (BFR). Ono už to srovnávání s alobalem je zavádějící, jedná se o úplně jiné materiály.
  • Jan Jančura 15. 1. 2019 v 19:34 u Přípravy prototypu StarshipPrototyp samozřejmě ne, ale reagoval jsem na příspěvek zn. Vencour, který předpokládal použití u konečného provedení rakety
  • Petr Šída 15. 1. 2019 v 17:39 u Rychlozprávy #40: Hořící rampa SpaceX, Tesla má české zastoupení a nové členy rady, Model 3 je nejprodávanější, a dalšíK požáru rampy, všechny erektory se odklápějí stejně daleko, rozdíl je kdy Ten požár je anomální, vypadá to na porušení potrubí přívodu paliva pro druhý stupeň
  • viktor 15. 1. 2019 v 17:31 u Přípravy prototypu StarshipDiky za video nad Boca Cica..mam ted dobrou predstavu jak tam bude vypadat "provoz" a zkousky.
  • ystrem 15. 1. 2019 v 15:21 u Přípravy prototypu StarshipVsak tenhle prototyp nebude letat takhle vysoko. Nekde jsem ti cetl.
  • peter 15. 1. 2019 v 11:11 u Přípravy prototypu Starshipno a teraz si zisti kolko stal a trval vyvoj FH, ktory je vlastne len spojenim 3 F9 🙂 takze s tymi terminmi bud velmi opatrny, musk si tiez povodne myslel, ze FH postavi za 2 roky od verejneho oznamenia v 2011 a nakoniec letel az o 7 rokov a to je neporovnatelne jednoduchsi ako ma byt BFR
  • Jan Jančura 15. 1. 2019 v 9:11 u Přípravy prototypu StarshipNeměli bychom si plést přání s realitou. Postavení prototypu pro skoky v rekordní době nic o dalším vývoji nevypovídá. Zásadním problémem, jak píšu v jiném příspěvku k tomuto článku, bude vyřešit průlet atmosférou při přistání Starshipu z oběžné dráhy nebo od měsíce či Marsu. Na to SpaceX řešení prozatím nemá. U Dragonu používá klasický tepelný štít.
  • Jan Jančura 15. 1. 2019 v 9:03 u Přípravy prototypu StarshipOsobně si myslím, že ta folie po prvním průletu atmosférou z oběžné dráhy kolem Země resp. od Měsíce nebude už lesklá pokud vůbec nějaká bude. Mi to připadá jako řešení z nouze. Zabrzdit třením o atmosférou takové obrovské těleso je obrovský problém, nad kterým dumali konstruktéři raketoplánů dlouhou dobu a ne s optimálním výsledkem (viz jeho havárie). Zde vize Muska narazily na fyzikální hranice - vyřešit plášť Starshipu z uhlíkatých vláken potřebuje mnoho času a...
  • Jirka 15. 1. 2019 v 8:08 u Rychlozprávy #40: Hořící rampa SpaceX, Tesla má české zastoupení a nové členy rady, Model 3 je nejprodávanější, a dalšíČetl jsem, logicky uvažující člověk nemůže brát jeho článek vážně. Ještě to podpořte něčim z aeronetu nebo jak se to jmenuje a bude to top.
  • vencour 15. 1. 2019 v 2:56 u Přípravy prototypu StarshipMohu poprosit o názor na funkčnost oné lesklé vyleštěné vrstvy? Věříte, že tak lesklá zůstane stále a její poškození nebude mít nějaký negativní dopad? Tj. žádný (mikro)meteorit nebo něco jiného ji nepoškodí a nepoškrábe a neznehodnotí? A stále s ní bude tedy možné počítat pro jednodušší cestu atmosférou?
  • The Prase 15. 1. 2019 v 1:51 u Rychlozprávy #40: Hořící rampa SpaceX, Tesla má české zastoupení a nové členy rady, Model 3 je nejprodávanější, a dalšíSice o ni nic nevim, ale podle toho, co vim od byvalych kolegu o tom, jak to chodilo v Oracle by me vubec neprekvapilo, kdyby byla vyrazne kompetentnejsi, nez ten pan.
  • Josef 14. 1. 2019 v 22:45 u Přípravy prototypu StarshipAno, poletí jen do výšek 500-5000 m, ale i to je obrovský úspěch na to, že ji začali stavět teprve před několika týdny :). SpaceX navíc dokáže během těchto prvních testů posbírat obrovské množství dat, rychle je zpracovat, a během jednoho až dvou let přijít s prototypem, který vyletí na zemskou orbitu a při troše štěstí se vrátí zpět na zem (na Zemi). No a tenhle druhý krok se v minulosti jen tak někomu nepovedl....
  • Kotlopou 14. 1. 2019 v 21:52 u Rychlozprávy #40: Hořící rampa SpaceX, Tesla má české zastoupení a nové členy rady, Model 3 je nejprodávanější, a dalšíNevíte náhodou někdo něco o té záležitosti se SolarCity, která je tam zmíněná?
  • peter 14. 1. 2019 v 21:43 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?zaujimavejsie je na tom skor tato pasaz “[SpaceX showed] positive earnings before interest, taxes, depreciation, and amortization of around $270 million for the twelve months through September … But that’s because it included amounts that customers had prepaid and because it excluded costs related to non-core research and development. Without those adjustments, earnings for the period were negative.” – Bloomberg, 19 November 2018 cize vsetky rozpravky o tom ako je spacex v zisku su naozaj...
  • vencour 14. 1. 2019 v 20:52 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Shrnutí: jedná se o tento článek - https://www.teslarati.com/spacex-10-percent-workforce-fired-bfr-starlink-launches/. Na tom Redditu se píše i: ASTRALsunder 49 points · 2 days ago My guess would be a combination of things: low launch manifest for 2019, reduction in F9 production due to refurbs, and BFR not in the production stage yet. I'm sure SpaceX will hire up in a few years when BFR will be built. SpaceX undergoes these purges every few years or so after a...
  • Jan Jančura 14. 1. 2019 v 20:49 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Co mi na těch projektech Starlink a SHS jsou investor/investoři, kteří by platili SpaceX za rakety. Starlink v plánovaném rozsahu je gigantický projekt, kde je nutno zajistit klienty pro nabízení služby, zajistit platby, vysílací frekvence apod. a technicky zabezpečit celý systém pro většinu států světa z různými právními předpisy. Ty státy se na tom minimálně budou chtít přiživit, regulovat přístupy apod. Navíc zde bude silná konkurence mobilních operátorů. Podobné to bude u letů na Měsíc...
  • Jan Jančura 14. 1. 2019 v 20:15 u Přípravy prototypu StarshipNechápu co tak obdivujete. Ta "raketa" poletí jen do výšek 500-5000 m a to za účelem testování přistání. K finální podobě je je ještě moc daleko. Ono je určitě dobré co nejvíce používat počítačových simulací, ale to reálné zkoušky moc nenahradí. Přírodní jevy v měřítku 1:1 neumíme pořád dobře namodelovat. Proto taky tento prototyp. Vzpomeňte si, že i přes zkoušení prototypu Grasshopperu skončily několik zkoušek o přistání 1. stupňů F9 neúspěšně.
  • Petr Melechin 14. 1. 2019 v 19:58 u Rychlozprávy #40: Hořící rampa SpaceX, Tesla má české zastoupení a nové členy rady, Model 3 je nejprodávanější, a dalšíJestli tím trochu jiným pohledem myslíš předem zaujatý pohled short sellera Tesly, který si upravuje čísla, jak potřebuje, tak jo no. 😀 Doporučuju přečíst ty komentáře pod tím.
  • Ivo Janáček 14. 1. 2019 v 19:20 u Rychlozprávy #40: Hořící rampa SpaceX, Tesla má české zastoupení a nové členy rady, Model 3 je nejprodávanější, a dalšíBezpečnost Tesly trochu jiným pohledem: https://medium.com/@MidwesternHedgi/teslas-driver-fatality-rate-is-more-than-triple-that-of-luxury-cars-and-likely-even-higher-433670ddde17
  • endemit 14. 1. 2019 v 16:09 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Dnes je na Teslarati článek o vyhazovu a to jednání SpaceX nevypadá moc hezky. Vyhodili inženýry ze dne na den přes email. a ekonomicky na tom firma asi taky není moc dobře. Zřejmě museli "zeštíhlit" firmu, tedy snížit náklady, aby vůbec dostali půjčky.
  • Ivo Janáček 14. 1. 2019 v 14:36 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?S tím se dá souhlasit a teď započítej ty dražší mise a k tomu zakázky pro NASA a myslím si, že dojdeš na těch 30M průměr na misi. Ono to docela pasuje i na to kolik dali do vývoje a že vcelku nemají problémy s financováním, protože se jim to docela solidně vrací. S nástupem Blocku 5 by měla jít dolu výrobní cena i náklady na servis mezi starty. To dále muselo hezky navýšit zisk....
  • Jan M 14. 1. 2019 v 13:39 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Přesně tak, marži musejí mít vysokou už jen z toho důvodu, že těch misí není za rok tolik, a samotný vývjo rakety není nic levného, takže těch 30 miliónů dolarů mi příjde docela reálná suma. I tak za předpokladů ceny vývoje F9 v řádu nízkých jednotek miliard, se jim ten vývoj zaplatí až po několika desítkách letů.
  • Petr Melechin 14. 1. 2019 v 12:54 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?30 milionů je asi trochu moc, ale aspoň 20 milionů to podle mě bude určitě. Musk loni řekl, že start Blocku 5 s novým stupněm stojí 62 milionů a s použitým 50 milionů. Zároveň řekl, že 60 % nákladů na start nové rakety tvoří první stupeň, 20 % druhý stupeň, 10 % tvoří kryt a 10 % palivo a ostatní věci. Při té ceně 62 milionů musí mít SpaceX pořád nějaký rozumný zisk, jinak by...
  • Ivo Janáček 14. 1. 2019 v 12:27 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Ano, to je cena prodejní a nikoliv to, kolik stojí výroba a vše kolem startu. Nebo si snad myslíte, že to dělají zadarmo?
  • peter 14. 1. 2019 v 12:10 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?30mil. je totalne uletene cislo, mozno tak zo startov pre nasa, ale z komercnych startov rozhodne taky zisk nemaju, ved tu muskofili tvrdia, ze start F9 stoji okolo 50-60mil., kde chces na tom mat zisk 30mil.?
  • Ivo Janáček 14. 1. 2019 v 10:59 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Firma ne, ale státní sektor to takto praktikuje a tím brzdí celkový rozvoj a snižuje životní úroveň všem.
  • Ivo Janáček 14. 1. 2019 v 10:58 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Ano z jednoho startu a jde o průměr. Samozřejmě myslím tím starty F9 a nikoliv F1. Asi nemáš tušení o tom kolik co stojí pokud si děláš sám výrobu. Navíc odhaduji, že nejnižší zaplacená cena za start bude kolem 82M nebo tak nějak.
  • Josef 14. 1. 2019 v 3:15 u Přípravy prototypu StarshipKdyž se tak koukám na fotografie z postupné stavby prototypu Starshipu, připomíná mi to nějakou malou farmu, na které si 10 lidí staví ve volném čase raketu :). Raketu, které má změnit dějiny letů do vesmíru. Jako, kdyby to nebyl žádný problém a všechno bylo strašně jednoduché. Jen tak v pohodě si dva měsíce svářejí kousky plechů, občas nějaký díl přenesou jeřábem, sem tam něco vyříznou autogenem... Mezitím se už minimálně 60 let snaží armáda...
  • Vlado 13. 1. 2019 v 23:40 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Ja SpaceX strašne fandím a držím im palce. SHS, ak sa prakticky overí funkčnosť celého návrhu, bude obrovský prielom v kozmonautike. Čo sa týka StarLinku, nečudoval by som sa, keby výsledná konštelácia mala výrazne menej satelitov. Ako to budú časom budovať, začnú to aj predávať, a následne uvidia aký je reálny záujem o takúto službu. Nič im nebráni postaviť sieť s "iba" 5000 satelitmi, keď sa počas budovania siete ukáže, že to úplne stačí na...
  • Petr Melechin 13. 1. 2019 v 21:32 u ElonX hledá posily! Chcete se podílet na tvorbě obsahu nebo pomoct s provozem?Ahoj, napiš mi prosím na email kontakt@elonx.cz a domluvíme se. 🙂
  • Martin 13. 1. 2019 v 21:19 u ElonX hledá posily! Chcete se podílet na tvorbě obsahu nebo pomoct s provozem?Klidně pomůžu s překladem článků AJ.
  • JANSA JAROSLAV 13. 1. 2019 v 18:15 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Tady nejde o Trumpa ale o peníze na kosmický program NASA který již dlouho stagnoval za Obamy ale prospívá to Čínskému kosmickému programu, jejich a Indický cíl o přistání na Měsíci. Snad to probudí spolupráci Roskosmos, ESA i NASA.
  • Trololo 13. 1. 2019 v 18:15 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?To si fakt myslite, ze v SpaceX pracuje jeden clovek, ktory sa venuje rentgenovaniu zvarov? Pokial viem, tak pri F9 B5 je ciel nerobit ziadnu vyraznejsiu kontrolu prvych 10 startov. Samozrejme beriem 10 ako Muskovu konstantu, ale s rozsirujucimi sa datami z kontrol pouzitych stupnov im zjavne vyslo, ze maju nadbytocne kapacity pre tuto profesiu. Specialne v kontexte toho, ze uz nie je potrebne vyrabat tolko prvych stupnov. A preco to urobit v dobe ked...
  • 3,14ranha 13. 1. 2019 v 18:07 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Solventní majitel lodě či letadla ≠ provozovatel luxusních služeb. Ta úměra je ve skutečnosti opačná ( nejvíce sypou, nejvíce zákazníků mají a nejrychleji rostou nízkonákladové služby)
  • Petr Melechin 13. 1. 2019 v 17:50 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Předem varuji, že pokud se diskuze zvrhne v debatu o Trumpovi, zdi, či migrantech, tak budu nucen příspěvky mazat. Sem to nepatří.
  • 3,14ranha 13. 1. 2019 v 17:40 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Dnes má mobilní telefon teoreticky 100% obyvatel světa (přesněji mezi lidmi je víc než 7 miliard telefonních čísel) a 50% obyvatel už dnes má přístup k internetu (kde funguje mobil, tam bezpečně dostanete i internet - dřív nebo později). Za pět let bude mít "doma" internet drtivá většina obyvatel planety i bez satelitů . Nejsem škarohlíd ani nepodceňuji Elonův úsudek, ale je třeba tvrdě říct že satelitní internet nebude žádný zlatý důl, ale spíš nevděčná...
  • Yamato 13. 1. 2019 v 17:32 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?1. Proti paserakom drog bojuje CIA, FBI, armada, mexicka armada, kolumbijska armada aj interpol. Na susi, na vode aj vo vzduchu. Ale moment... to je napad!! Postavme plot!! :))) 2. Solventnost SpaceX je v nenormale? Zdroj? 3. Kto tam nahnal migrantov? Zdroj?
  • 3,14ranha 13. 1. 2019 v 17:14 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Velká sousta jsou opakovaně možná jen za války, v soukromých firmách (dokud NEZKRACHUJÍ) a v diktaturách. Jistě víte že po přistání Apolla 11 neustále klesal zájem veřejnosti a ochota dávat na to prachy z daní až byl projekt nemilosrdně zaříznut. A pak je pokrok a pokrok - ten vývoj není lineární a vesmír je mnohem, MNOHEM horší místo k životu nežli ta nejhorší pustina, ledovec či člověkem zničená krajina kdekoli zde na zemi. Místo základny...
  • byCx 13. 1. 2019 v 15:44 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Muskovi dal borec stovky milionů za hypotetickou cestu kolem Měsíce. Myslíš, že zrovna člověk, jako Musk, má problémy pro tuhle konkrétní společnost sehnat peníze navíc? Její cíle jsou tak vysoko, že dokáží inspirovat spoustu bohatých lidí a nikdy se o nich nedozvíme.
  • peter 13. 1. 2019 v 15:03 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?tak dat vypoved cloveku co rentgenuje zvary je uplne logicke ked ides stavat najvacsiu raketu v dejinach z nerezovej ocele, tam takeho cloveka predsa nepotrebujes 🙂
  • Jan Jančura 13. 1. 2019 v 15:02 u Přípravy prototypu StarshipJe to sice možné řešení,nad kterým jsem uvažoval, ale to by vyžadovalo dvojitý plášť a stejně by to nezajistilo rovnoměrné chlazení. Při vysokých teplotách se metan okamžitě odpaří a vzniknou bubliny plynu, které budou bránit dotyku kapaliny se stěnou. Celý proce bude velmi nestabilní. Já jsme zprvu myslel, že ten plny bude veden na povrch rakety aby nahradit ablaci keramických materiálů. No bude to obrovský oříšek jehož konečné vyřešení může skočit všelijak.
  • peter 13. 1. 2019 v 15:01 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?takze dalsi muskov projekt ktory bude dotovany z verejnych zdrojov? 🙂
  • Jan Jančura 13. 1. 2019 v 14:54 u Přípravy prototypu StarshipAsi ano. Nevím jak velké nádrže tam chtějí vložit - když by to mělo velikostí odpovídat finální podobě včetně potrubí, tak to bude fuška. I tak mám pochybnosti, zda je správné testovat tento model na stabilitu při přistávání pokud nemá finální výšku a těžiště.
  • Petr Melechin 13. 1. 2019 v 14:40 u Přípravy prototypu StarshipPředpokládám, že bude vytvořen okruh, v rámci kterého bude studený metan z nádrží veden po vnitřní straně trupu, čímž bude chladit horkou vnější stranu, a následně poputuje zpět do nádrže. Metan se nedostane na povrch, takže nebude docházet k jeho ztrátě. Jen se bude rozpínat důsledkem ohřátí, ale to by nemělo vadit, protože nádrže tou dobou už budou skoro prázdné. Kdyby šel rovnou do motorů, tak by systém fungoval jen při zažehnutých motorech, a ty...
  • Petr Melechin 13. 1. 2019 v 14:30 u Přípravy prototypu StarshipBude to opět rozpojeno na ty dvě velké části nejspíš. Zatím asi šlo jen o zkoušku toho, že ty díly do sebe pasují, jak mají.
  • Jan Jančura 13. 1. 2019 v 14:24 u Přípravy prototypu StarshipTaky nerozumím jak chtějí to chlazení palivem provést. Podle mého laického názoru by měl být chlazen celý povrch, který je vystaven vysokým teplotám, problém bude zajistit správné rozdělí množství chladiva po celé ploše při tom enormně turbulentním proudění. Chladivo se bude velmi rychle odpařovat a pravděpodobně bude snižovat odrazivost "lesklého" povrchu rakety. Myslím si, že vyřešení návratu stupně BFS/Starship bude klíčové pro celý projekt rakety z důvodů velké plochy této rakety vystavené tření o atmosféru...
  • JANSA JAROSLAV 13. 1. 2019 v 14:24 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Jen co demokrati přestanou blokovat plot proti pašerákům drog tak se solventnost SpaceX opět dostane do normálu. Ten plot měl Trump již v předvolebním programu, no a že tam nahnaly migranty tak s tím nepočítal.
  • Jonathan 13. 1. 2019 v 14:15 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Ano, ale na druhou stranu v Africe by koncoví uživatelé i velmi malé rychlosti odpovídající dobám vytáčeného připojení u nás. I s malou rychlostí lze využívat nejdůležitější prvky internet a to je email a web (např. vzdělávání na wikipedii) + využít internetu i pro VoIP telefonii. Nicméně ano, životaschopnost nakonec rozhodne neviditelná ruka trhu 🙂
  • Jan Jančura 13. 1. 2019 v 14:12 u Přípravy prototypu StarshipNechápu jak chtějí ty nádrže do toho modelu vložit.
  • Petr Melechin 13. 1. 2019 v 13:57 u Přípravy prototypu StarshipNádrže by mohly být namontovány už v pondělí. Ale nevím, jak moc se tomu dá věřit.
  • Jan Jančura 13. 1. 2019 v 13:30 u Přípravy prototypu StarshipPokud je tento objekt určen pouze pro "skoky" má ta lesklá folie význam pouze estetický. Nikde jsem neviděl, že by v objektu byly zabudovány nádrže na palivo a okysličovadlo, také schází infrastruktura pro jeho doplňování, asi to přijde na řadu později.
  • Ales 13. 1. 2019 v 13:28 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Já teda nevím jaké byli konkrétní situace. Jestli je běžné pracovat na dobu určitou nebo na neurčito (existuje něco takového v usa?). Jak dlouho dopředu to zaměstnanci věděli že zkončí? Níže Zdeněk píše že třeba kontrolor svárů. Jenže asi jich tam bylo moc (těch kontrolorů)? Pač takový člověk tam je potřeba i nadále. Prostě není k tomu dostatek informací aby se dala situace objektivně posoudit. Osobně dělám designera, smlouva na dobu neurčitou, práce je víc...
  • Yamato 13. 1. 2019 v 13:19 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Dnes ma viac africanov mobil, nez pitnu vodu. Navyse, internetove pokrytie moze znacne pomoct riesit niektore problemy, ktore by si inak vyzadovali vystavbu nakladnejsej infrastruktury (uz len z dovodu moznosti komunikacie), takze nakoniec to mozu Muskovi platit miestne vlady alebo rozvojove projekty OSN. O cinanoch, ktori skupuju celu afriku, ani nehovoriac...
  • peter 13. 1. 2019 v 12:46 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?len ci to takto bude vyhovovat aj spacex, predsa len tam sa pocita s urcitou mierou agregacie a podla toho sa nastavuje cena, ak by mala firma vacsinu takychto zakaznikov tak nieje mozne mat tak nizku cenu ak ponuknes napr. 1Gbit/s za 50$ tak je jasne, ze pocitas, ze ten clovek nebude vyuzivat tu linku naplno cely cas a tak tu istu kapacitu predas dalsim ludom pri pevnej linke to byva agregacia +- 1:40, pri...
  • Jonathan 13. 1. 2019 v 11:58 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Množství letadel a lodí se neustále zvysuje a majitelé těchto dopravních prostředků patří mezi solventní zákazníky.
  • Jonathan 13. 1. 2019 v 11:56 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Však stačí mít jednu přijímací stanici a v dané vesnici pak šířit signál přes WiFi, takze ta cena za jeden SAT přijímač mi přijde naprosto v pořádku.
  • Zdeněk 13. 1. 2019 v 11:47 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Jedna z pozic kdo šel : byl např - člověk co rentgenoval sváry.
  • peter 13. 1. 2019 v 11:19 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?a kolko africanov si bude moct dovolit muskov internet za desiatky eur mesacne?
  • Roman 13. 1. 2019 v 11:05 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Internetove spojeni melo v roce 2017 +- pouze 46% světove populace
  • peter 13. 1. 2019 v 10:58 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?a kolko potencionalnych zakaznikov je nad tymi oblastami kde inak nez satelitom internet nedostanes?
  • Zdeněk 13. 1. 2019 v 10:58 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Někdo na NSF spočítal náklady na platy (pojištění, a různé zaměstnanecké výhody) zaměstnanců SX, něco kolem 1,1 miliardy dolarů ročně.
  • peter 13. 1. 2019 v 10:52 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?z jedneho startu F9? tak to asi tazko, to si riadne prestrelil
  • Michal Lenc 13. 1. 2019 v 10:41 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Takovéhle propouštění dělají v rámci restrukturalizace prakticky všechny větší firmy. Takový Siemens loni propouštěl nějakých 3 000 lidí a slučoval jednotlivé divize, Skanska též propouštěla. To je prostě taková daň za práci ve firmách tohoto typu. 🙂
  • Jonathan 13. 1. 2019 v 10:04 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Do lodi a letadel nad oceány a neobydlenými oblastmi internet jinak než přes satelit nedostanete... O Starlink proto bude myslím velký zájem.
  • Yamato 13. 1. 2019 v 9:13 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Bez velkych sust by sme boli v dobe kamennej. Pokrok sa deje tak, ze si niekto trufne na prilis velke susto a nejakym zazrakom uspeje. Viete na akej urovni bola americka kozmonautika, ked Kennedy vyhlasoval Apollo?
  • Yamato 13. 1. 2019 v 9:10 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?To mozete "len" skrachovat :))
  • Venca 13. 1. 2019 v 9:05 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Není to ze dne na den. Několikrát je zmíněno, že propouštění bylo očekávané.
  • Ales 13. 1. 2019 v 8:42 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Petre to asi nezaruci nikdo. Na druhou stranu kdybych tam mel delat a nekdo me ze dne na den vyhodil ze uz projekt zkoncil tak je to takovy "nefer". Docela by me zajimalo jakych pozic se zbavili a jaka byla jejich cinnost. To by se pak dalo posoudit objektivneji.
  • Petr Melechin 13. 1. 2019 v 2:20 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Jak tu už zmínili jiní, SpaceX nepotřebuje všechny ty peníze najednou, takže ta velká investice se rozloží. Další věcí je, že podle SpaceX je možné Starlink začít provozovat už s 800 satelity. Prvními zákazníky můžou být finanční firmy armáda a další velké subjekty. Příjmi tedy začnou vznikat dlouho před tím, než bude dokončena celá konstelace. Jinak co se týče SHS, tak ten Muskův odhad 2-10 miliard se týkal původního designu BFR, který počítal s uhlíkovými...
  • Petr Melechin 13. 1. 2019 v 0:56 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?To vám nějaká firma zaručí? Pokud teda nejste jejím majitelem a nikdo vás vyhodit nemůže. 🙂
  • Jan Dudek 13. 1. 2019 v 0:38 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Faktorů bude pravděpodobně více. Od ušetření peněz, po osekání starých projektů. Faktem je, že lepší je dělat ve firmě, kde vás nevyhodí. 🙂
  • P. Roth 13. 1. 2019 v 0:16 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Omlouvám se, za špatné info ohledně zisku. Ale já nedokážu pochopit, kde SpX vezme 10 miliard na Starlink a 2-10 na SHS ( a to to jsou jenom předběžné odhady, které se téměř vždy zvětší). Nebo vydělat by se to dalo, ale za strašně dlouhou dobu, takže Muskovo termíny mi přijdou nerealizovatelné. Protože nevěřím, že chce Musk vynést 12000 satelitů na F9 a FH, takže Musk potřebuje SHS v každém případě. Dejme tomu, že zprovozní...
  • Ivo Janáček 13. 1. 2019 v 0:05 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Zisk bude průměrné kolem 30M.
  • Lukáš Košík 12. 1. 2019 v 23:52 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Vlastně s příklady nemusíme chodit daleko. Falcon 9 do verze B4 (pokud dobře počítám) má za sebou 52 platících misí. To je při 60 milionech za start (i když některé mise stály skoro 2x tolik), 3,12 miliardy dolarů. Tyto peníze vydělal ještě v době, kdy aktivně probíhal jeho vývoj před dokončením finální verze B5. A tyto peníze byly pochopitelně průběžně uvolňovány během sedmi let. Nebylo tedy potřeba mít už v roce 2010 celou sumu na...
  • Lukáš Košík 12. 1. 2019 v 23:25 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Ještě bych dodal, že investice budou velice pravděpodobně rozloženy v čase. Malý počet jednodušších satelitů (přesto se bude jednat o největší konstelaci na světě), které už ale můžou začít generovat slušné zisky na další vývoj. Starship podobně. Zpočátku jednodušší konstrukce, velmi výrazně větší nosnost, ale přesto výrazně nižší cena za kg - zisk bude oproti Falconu 9 (Heavy) růst exponenciálně.
  • endemit 12. 1. 2019 v 23:08 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Já jsem obrovský příznivec E. Muska a jeho firem a byl bych moc rád, kdyby se mu podařilo vše co zamýšlí. Jen mám obavu, jestli BFR a Starlink nejsou příliš velké sousto. Ale je pravdou, že nebýt jeho, tak nemáme žádný pokrok v raketové technice ani v elektromobilitě. Takže palce držím.
  • Roman 12. 1. 2019 v 22:44 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?SpaceX je uplne na jinem levlu nez ostatni firmy. Neni zatižena tolik pravidly a byrokracii jako NASA. Nezajimaji je penize jako konečný cil ale jen jako prostředek k dosažení jejich poslání. SpaceX to zvládne ja jim věřim. Dělá tam spousta chytrých lidi.
  • endemit 12. 1. 2019 v 21:56 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Po těchto vyhozených zaměstnancích ihned sáhnou jiné firmy Blue Origin, Virgin Galactic, atd. Trochu se obávám, že to bude vývoz know-how ve velkém. A taky si říkám, jestli si Elon nevzal s BFR a Starlinkem moc velké sousto. Když se něco z toho ukáže nefunkční, může SpaceX zkrachovat. Když vidím jaké má NASA problémy uvést do provozu velkou raketu, a to ani nemluvím o Rusku a dalších, tak moc nevěřím, že bude BFR připravena dřív,...
  • Yamato 12. 1. 2019 v 20:24 u SpaceX propouští 10 % zaměstnanců. Je to špatné znamení?Škarohlídi v tom samozrejme hneď vidia finančnú situáciu SpaceX. Prečo ja na tie fóra chodím...