100 nejnovějších komentářů

Pokud chcete být upozorňováni na každý nový komentář, můžete využít RSS kanál.


  • Lumit 29. 2. 2024 v 9:41 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Je na levelu 2.5. Poslete mi odkaz na jedinou popsanou havarku,kdy Tesla nabourala a skodu platila Tesla a ne zakaznik/ridic. Pripadne ze se o naklady podelili. To, ze Tesla TVRDI, ze umi stupen 4 nic neznamena, protoze Elon je znamy svym zvelicovanim a lhani zakaznikum. Vsichni tady pisete, ze se Tesla vyporada s VETSINOU situaci. Ale uroven 4 znamena, ze se musi vyporadat se VSEMI situacemi na vybranych typech silnic (dalnice). Coz si proste neporadi...
  • Martin B 29. 2. 2024 v 8:15 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Proč se na jedno z těch stovek videí prostě nepodíváte? https://www.youtube.com/watch?v=1zaWuGweWvM nebo zde https://www.youtube.com/watch?v=N9bJLDAAQxc
  • Jiří 29. 2. 2024 v 0:28 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Úplně stejně jako cokoli jiného. Předhodí mu hromadu videí, jak se v takové situaci chovají lidé správně a jak špatně a pak nechají pár dnů trénovat. Nic víc, nic míň.
  • Moze 28. 2. 2024 v 23:10 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Popravde si neviem predstaviť ako by to museli urobiť, aby to zvládalo naše cesty, od úzkych klukatych, cez tie tankodromy, maximálne na popochadzanie v kolóne a parkovanie, v USA majú veľkú výhodu, že skoro všetky cesty v mestách sú rovnobežne, alebo kolmo, len málo ich je ako v Európe
  • Moze 28. 2. 2024 v 23:07 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12V práci mám linku, ktorá pracuje automaticky, netreba žiaden zásah, realita je ale taká, že ju nechám bežať ,,na tupo" bez regulácie, lebo vtedy má ešte lepší chod, ak to kolegovia zapnú, tak len trpnem kedy sa pokazí a ten stres mi dobre nerobí, nepotrebujem ešte niečo také aj v aute Netvrdím, že je to úplne zbytočné, ale skôr keby to ,,kontrolovalo" šoférov, často keď niekto omdlie, dostane infarkt, mikrospánok a podobne, auto niekam vyletí,...
  • Martin B 28. 2. 2024 v 21:52 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Lidar není nic jiného než dálkoměr. Oproti kamerám nepřínáší téměř žádnou přidanou hodnotu. Za špatných viditelnostních podmínek je k ničemu. Jediný z těch vyjmenovaných senzorů, který přidává reálnou dodatečnou hodnotu ke kamerám je radar, protože funguje i za špatných povětrnostních podmínek. A proto Tesla radary používá. Lidar jenom prodražuje a zvyšuje komplexnost celého řešení. Jediný důvod proč firmy používají Lidar je, že dodává 3D data out of the box. Je to jednodušší řešení než analýza...
  • Martin B 28. 2. 2024 v 21:37 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Nejenom že je, ale je na levelu 4 spolehlivě. A pochybuju, že jste FSD zkoušel, pokud to nebylo v USA nebo Kanadě, protože v Evropě se FSD vůbec nenabízí.
  • Petr Melechin 28. 2. 2024 v 18:45 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Přesně tak. FSD je zatím k dispozici jen v USA a Kanadě. V Evropě je jen klasický Autopilot, který jede na hodně staré technologii a je vhodný pouze na dálnici jako takový pokročilý adaptivní tempomat.
  • Michal 28. 2. 2024 v 18:19 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Pozor na to, FSD v Evropě je něco naprosto odlišného než FSD v USA. V Evropě je Tesla svázaná daleko více regulacemi, ten autonomní systém u nás nejezdí ani zdaleka tak dobře jako v USA. Mám pocit, že to by se mělo ale v dohledné době změnit? Třeba mě někdo doplní. 🙂
  • Mário 28. 2. 2024 v 17:11 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12To nie je ako Adidas vic prúžkov lepšie 😃. Viac senzorov neznamená absolútne nič práve naopak. Ak jeden ten senzor zlyhá alebo dodá zlé údaje ako sa zachová auto? Úplne jednoducho zostane stáť alebo hodí riadenie na človeka. Ak by bol každý ten systém 100% prečo ich tam mať viac? Alebo ak jeden dáva také dáta druhý iné ktorý vybrať. Začne auto hádzať kockou? Ďalej ľudský mozog takisto nikdy merobi všetky prepočty znova a znova....
  • David 28. 2. 2024 v 17:01 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Tesla není u levelu 2.5, ale dávno na 4. Panenko skakava, jel jste nekdy v Tesle se zapnutym FSD v realnem provozu? Zjevne ne, jinak byste tohle nikdy nemohl napsat. Nedokazu rict, zda problemy Tesly vyresi Dojo a zda je mozne dosahnout levelu 4 jenom s kamerami. S naprostou jistotou vam ale z vlastni zkusenosti muzu rict, ze Tesla FSD v tuto chvili neni v zadnem pripade ani na levelu 2.5.
  • Petr Melechin 28. 2. 2024 v 17:01 k Třetí integrovaný let StarshipBlok s aktualizacemi se začne načítat, až když na něj přeskorolujete, ne hned při otevření stránky. Ale jinak by se měl načítat rychle.
  • David 28. 2. 2024 v 16:47 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Tak to ani nahodou. Minuly tyden mi kolega ukazoval, jak funguje FSD v jeho Tesle a nekolikrat se nas to pokusilo vybourat behem deseti minutove cesty na obed! Je to presne, jak pise Moze. Nefunkcni a nebezpecny kram, u ktereho jsem byl vdecny, kdyz to konecne vypnul.
  • Invc 28. 2. 2024 v 16:34 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Tak třeba Xpeng opustil LiDAR. Ale zajímavější spíše je, že lidary opustil BOSCH. Jinak doporučuju se spíše podívat na AI day tak 2-3 roky zpět - kde je poměrně dobře problematika vysvětlena. Konkrétně velký problém s tím, jak informace z lidaru a radaru nějak smysluplně integrovat s obrazem, aby ve skutečnosti byly přínosem a nemátly "vnímání okolí", a jaká je jejich skutečná přidaná hodnota. Ve zkratce, jakékoliv autonomní řízení, musí tak jako tak pochopit, co...
  • Lumit 28. 2. 2024 v 15:33 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Nějaký důkaz, že by některá automobilka od Lidaru ustoupila? Třeba Mercedes? Nevím o tom, že by nějaká automobilka Lidar používala a přestala. Ale možné to je. Netvrdím, že Lidar je samospásný, ale jedná se o vytvoření funčního celku pomocí kombinace senzorů:
    1. Kamery
    2. Lidar
    3. Radar
    4. IR senzory
    Tesla má autonomní řízení úrovně 2.5. Úroveň tři znamená v praxi totéž, ale rozdíl je, že pokud auto nabourá, bude platit škodu automobilka a ne majitel. Platí snad někomu Tesla, když...
  • Martin B 28. 2. 2024 v 15:11 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Tak to se pletete. Výpočet vzdálenosti na základě vizuálního vstupu (a vytváření dálkové mapy) dělají neuronové sítě spolehlivě v reálném čase. Není to nijak extrémně náročné. Jenom je to zapotřebí natrénovat a Tesla už to dělá roky v reálném čase. Výstup z neuronových sítí je u Tesly kompletně zpracovaný 3D prostor. Od lidaru se naopak už ustupuje. Lidary byly taková berlička v době kdy SW nedokázal analyzovat 3D prostor z 2D snímku. Ale ta doba...
  • PetrV 28. 2. 2024 v 15:11 k Třetí integrovaný let StarshipPetře, aktualizace po otevření stránky nabihají dlouho. Musi se dlouho čekat. V čem je problém. Začátkem 90 let nabihala stranka minutu, ale dnes?
  • Martin B 28. 2. 2024 v 15:04 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Ono už to jezdí poměrně bezpečně. Opravdu už se není potřeba bát, že to autopilot strhne do protisměru. Tady jde spíše hlídat si křižovatky a situace kdy auto špatně vyhodnotí zaparkované/čekající auto. Už s tím jezdí v USA statisíce lidí. Mnozí z nich prakticky neustále a většina zásahů řidiče se týká toho, že auto znejistí a odmítá se rozjet a řidič musí sešlápnout pedál, aby ho popohnal. Pokud vím, tak FSD (neplést s původním autopilotem)...
  • Moze 28. 2. 2024 v 14:15 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Donedávna som si myslel, že to je hlúposť, potom ma napadlo,že to nebude tak zlé, aspoň to ,,odfiltruje" zlých vodičov, no pár dní na to som videl video, ako to autopilot ztrhol do protismeru keď šlo auto oproti, potom mi došla dosť podstatná vec, áno, šofér síce má ,,len" kontrolovať aby ten autopilot neurobil chybu a zabrániť jej, má mu to uľahčiť od šoférovania, ale popravde by som z toho vyšiel tak 100x viac unavený...
  • Milan 28. 2. 2024 v 11:20 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Co jsem někde dříve pochytil, tak verze 12 byla více závislá na chování lidských řidičů. Možná právě z toho pramení ta neschopnost udržení konstantní rychlosti. Protože člověk bez tempomatu toto za jízdy nedělá a rychlost může kolísat. A tedy že by se to naučil od člověka? 🙂
  • Lumit 28. 2. 2024 v 10:38 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12To co popisujete (Structure from Motion) je snaha jednou kamerou nasimulovat výstup ze dvou kamer. Je to pomalé, výpočetně náročné a vysoce náchylné na chybu. I SfM ale funguje tak, že měníte místo nebo úhel snímku. Z jednoho místa jednou kamerou to není možné. Vždy budete mít 2D. Totéž platí o fotogrammetrii. To je komplexní vědní obor a nevěřím, že se Tesle podaří naimplementovat funkční řešení do auta. Bavíme se o potřebě superpočítače (clusteru o...
  • Jiří 28. 2. 2024 v 10:08 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Že vy jste na to video ani nekouknul? 🙂 Vstupy má Tesla naprosto dostatečné a trénink neuronové sítě probíhá za všech možných druhů počasí. Teď už je to opravdu jen o tom naučit ji na dostatečném počtu různých případů, resp. shromažďovat všechny nahlášené chyby a přidat do trénovacího setu pár set videí jak je to správně. Pokud byste měl alespoň nejmenší tušení o tom, jak fungují třeba konvoluční neurnonová síť, tak byste věděl, že zrovna...
  • Jan M. 28. 2. 2024 v 5:47 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12No vzhledem k tomu, že lidar funguje na principu měření doby letu světla, tak rozhodně nebude fungovat za každého počasí. Hloubku obrazu lze získat i z jedné kamery, zvlášť pokud se jedná o video (např změna paralaxy). Když zavřete jedno oko, taky nenarážíte do zdi a i lidé na jedno oko slepí mohou řídit. Hardwarově by tak problém byt neměl, už teď ma Tesla lepší HW výbavu než řidič. O tom jak těžké bude dotáhnout...
  • Lumit 27. 2. 2024 v 20:19 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Drahé? V Číně je dávají do každého auta v ceně 300 - 800 tisíc (v přepočtu). Obávám se, že si to myslíte špatně. Názorně bych to ilustroval na chybějících senzorech automatického stírání. Odstranili ten senzor aby ušetřili a spoléhají jen na kameru. A výsledek? Stěrače nestírají když mají a začnou když člověk například vjede do podzemní garáže. Podobně to je i s těmi kamerami na řízení. Abyste byl schopen vnímat ve 3D s hloubkou ostrosti...
  • entes 27. 2. 2024 v 19:32 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Tak pokud vím ty radary/lidary co používá konkurence jsou pěkně drahá zařízení. A kromě toho, člověk - řidič také používá zrak... a to navíc pouze jedním směrem. Já si myslím, že je možné zvládnout řízení na úrovni lidského řidiče, jenom se obávám, že na autopilota budou vyšší nároky než na člověka
  • prochzde 27. 2. 2024 v 19:19 k Mise Crew-8Je celkem možné, že by Mise Crew-9 mohla startovat z "druhé rampy SLC-40" pokud bude úspěšně certifikována po startu CRS-30 12.3.2024. https://spaceflightnow.com/2024/02/27/spacex-tests-new-emergency-escape-system-to-certify-pad-40-at-cape-canaveral-for-astronaut-missions/
  • Lumit 27. 2. 2024 v 18:22 k VIDEO: Prvá jazda s revolučným softvérom Tesla FSD 12Byl jsem fanda Tesly a jejich revolučního přístupu k automotive průmyslu. Musím ale říct, že posledních několik let Tesla ztrácí dech (co se týče software) a jejich FSD je prostě k smíchu. Zatímco konkurence (Mercedes, BMW) díky lepší senzorové výbavě umožňuje už dnes autonomní řízení stupně 3 a dokonce i 4 (byť jen na vymezených místech jako jsou parkovací domy). A brzy se k nim přidají i Čínské značky jako Neo, které mají narozdíl od...
  • Petr Melechin 27. 2. 2024 v 10:14 k Třetí integrovaný let StarshipVždy to najdete v tom živém blogu v podsekci Aktuální informace.
  • avv 27. 2. 2024 v 8:47 k Třetí integrovaný let StarshipMozem sa spytat, ked kliknem na starship (napriklad vpravo hore) ukazuje tam mi ze mal aktualizovane informacie napriklad 1 den stare, ale mam problem po otvoreni stranky zistit kde konkretne bola nova informacia pridana, vie niekto sa v tom zorientovat prosim? Mne toto pride celkom podivne ze musim kontrolovat kompletne celu stranku a hladat co bolo upravene. Chapem ze supis aktualnych informacii je na mieste no est Kedisy davnejsie slo vidiet len to co bolo...
  • Wahr Le 26. 2. 2024 v 20:17 k Střípky o Neuralinku z platformy X (3. díl)Střípky o neurolu takhle navečer přijdou vhod.
  • Wahr Le 26. 2. 2024 v 12:31 k Elon Musk si plní starý sen, přejmenoval Twitter na 𝕏, časem to má být aplikace pro všechnoTak že by xmail? https://interestingengineering.com/culture/elon-musk-hints-xmail-new-email-service-to-rival-gmail
  • Maroš 26. 2. 2024 v 10:31 k SpaceX deorbituje 100 vadných družic Starlink, nástup služby srazil ceny satelitního připojení, a další novinkyPrijde mi logicke, ze pokud chteji testovat prime laserove spoje na povrch zeme, pouziji sve plosiny jako testovaci a pohyblive body daleko od civilizace ale velice podobne jako by mohla vypadat vysokorychlostni konektivita pro armadu nebo obri vyletni lode ci jine body s narocnymi pozadavky na konektivitu. Propojeni s telco BTS na techto plavidlech pak taky dava smysl - takova lod by se stala poskytovatelem mobilniho signalu pro mensi ci vetsi okoli. V principu by...
  • Pavel Salvet 26. 2. 2024 v 1:13 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Všechno, co píšete, je pravda, ale pořád platí, že AS se vyznačuje především potížemi v komunikaci a sociálním chování. V článku na Wikipedii je obsáhlá kapitola diagnostika. Jsou v ní uvedena různá kritéria, ale žádné z nich na Muska nesedí. Vezměme si třeba to narušené sociální chování - to by asi neuměl moc jednat s lidmi a složitě by navazoval vztahy. Nebo neobyčejně silný a úzce vymezený zájem - Muskovy aktivity jsou naopak velmi rozsáhlé....
  • PetrV 25. 2. 2024 v 22:22 k Mise IM-1https://twitter.com/terranea45/status/1761573626480890257 Tak snad sdělí místo přistání po víkendu až proletí nad oblastí LRO.
  • PetrV 25. 2. 2024 v 22:15 k Mise IM-1Scott Tilley sleduje signál z IM-1. Je slabý, patrně odraz od povrchu Měsíce. Zatím nesdelili přesné misto přistání? https://twitter.com/coastal8049/status/1761861522676928661
  • techtleMechtle 25. 2. 2024 v 20:35 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Aspergerův syndrom, resp. autismus, je porucha určitého spektra, a u každého jedince se projevuje jinak. Vůbec není pravda, že Aspergeři nejsou schopní mluvit s lidmi či někoho o něčem přesvědčit. Je známo, že mnoho Aspergerů již odmala umí mluvit jako dospělý, protože mají obrovskou slovní zásobu a encyklopedické znalosti témat, o která se zajímají.
  • Jiří 25. 2. 2024 v 10:34 k SpaceX deorbituje 100 vadných družic Starlink, nástup služby srazil ceny satelitního připojení, a další novinkyPetr se ptal kde, ne co znovu v angličtiě. Abych to uvedl na pravou míru, tak po vyhledání jsem zjistil, že autorem je 3DHydroPrints, což je naprosto náhodný reddit uživatel, pravděpodobně tak 20letý klučina, který nemá o problematice nejmenší tušení a expertem je možná tak na používání "lol" v každém svém druhém příspěvku.
  • Wahr Le 25. 2. 2024 v 7:21 k SpaceX deorbituje 100 vadných družic Starlink, nástup služby srazil ceny satelitního připojení, a další novinky"Feels like they have trouble with their laser links and need repeaters/drone ships that just bounce off the signal back into space to cover large inaccessible areas. +5" "it seems to indicate either they are not able to deploy lasers quickly enough or there is some engineering issue they cannot resolve quickly. +9"
  • PetrV 24. 2. 2024 v 20:42 k SpaceX deorbituje 100 vadných družic Starlink, nástup služby srazil ceny satelitního připojení, a další novinkyPetře, díky za odkaz. Starlink je nový druh internetu. Co mne zaujalo v článku je budoucnost. Do budoucna SpaceX plánuje rozšířit svůj laserový systém tak, aby jej bylo možné přenášet a instalovat na satelity třetích stran. Společnost také prozkoumala vysílání satelitních laserů přímo do terminálů na zemském povrchu, aby doručila data. Ale Brashears řekl, že k aktivaci této technologie je nezbytná „hlubší studie“. Mobilním operátorům nabízejí datové propojení na BTS místo mikrovln. Casey Hadmer měl...
  • Petr Melechin 24. 2. 2024 v 18:45 k SpaceX deorbituje 100 vadných družic Starlink, nástup služby srazil ceny satelitního připojení, a další novinkyKde se to šušká? SpaceX si svoje lasery dost pochvaluje: https://www.pcmag.com/news/starlinks-laser-system-is-beaming-42-million-gb-of-data-per-day
  • Wahr Le 24. 2. 2024 v 17:25 k SpaceX deorbituje 100 vadných družic Starlink, nástup služby srazil ceny satelitního připojení, a další novinkyŠušká se, že laserový pojítka nefungujou úplně podle plánů, což je důvodem k žádosti o mořský vykrývací stanice na autonomních bárkách.
  • PetrV 23. 2. 2024 v 9:47 k Mise IM-1Pochvala od Nelsona i pro SpaceX. S metanem to není jednoduché a už chápu, proč byl odklad startu kvůli teplotě metanu. https://twitter.com/SenBillNelson/status/1760832835630285138
  • PVoj 23. 2. 2024 v 0:45 k Mise IM-1Blahopřání k přistání. https://twitter.com/salpilotmd/status/1760811800730255766?t=fdBOhhYxSUAPVLe9KwVryg&s=19
  • Jiří Hošek 22. 2. 2024 v 20:36 k NASA prozradila, co ještě zbývá otestovat před orbitálním startem Starship a lunárními misemi lodi HLSNež vymýšlet odpověď, bude asi lepší poslat odkaz na tabulku. V pravém sloupci je poměr deficitu ročních rozpočtů USA k HDP od roku 1929. https://www.thebalancemoney.com/us-deficit-by-year-3306306
  • PetrV 22. 2. 2024 v 1:33 k Mise IM-1Odkazy na stream NASA. https://www.space.com/intuitive-machines-odysseus-moon-landing-what-time-livestream https://plus.nasa.gov/scheduled-video/clps-intuitive-machines-im-1-launch-coverage/
  • PetrV 22. 2. 2024 v 1:08 k Mise IM-1Fotka Belkovich crater. https://twitter.com/Int_Machines/status/1760452044454842575
  • PetrV 22. 2. 2024 v 0:35 k Mise IM-1Vlastně dnes...
  • PetrV 22. 2. 2024 v 0:34 k Mise IM-1Zítra ve 23 30 přistání na Měsíci. https://twitter.com/Int_Machines/status/1760442834329473383 IM-1 vypustí těsně nad povrchem cubesat. https://en.m.wikipedia.org/wiki/EagleCam Jsem zvědavý zdali se vše podaří.
  • PetrV 21. 2. 2024 v 19:35 k Mise IM-1Povedlo se na orbitu Měsíce. Zitra přistání. Držím palce.
  • PetrV 21. 2. 2024 v 9:34 k Mise IM-1Navigační systém IM-1 je podobný sonde CAPSTONE? Jen tak dále. https://www.nasa.gov/centers-and-facilities/marshall/nasa-to-demonstrate-autonomous-navigation-system-on-moon/ CAPSTONE je jeden z majáků. https://twitter.com/AdvancedSpace/status/1753054698016260395
  • PetrV 21. 2. 2024 v 9:08 k NASA prozradila, co ještě zbývá otestovat před orbitálním startem Starship a lunárními misemi lodi HLSZajimavejsi je vlákno pod tímto tweetem. Můj dotaz, jak to udělali při programu apollo, když navíc válčili ve vietnamu a jinde? Tiskli $?
  • Jiří Hošek 21. 2. 2024 v 8:06 k NASA prozradila, co ještě zbývá otestovat před orbitálním startem Starship a lunárními misemi lodi HLSJoe Tegtmeyer vytvořil v tweetu časovou osu, která vede k přistání Starship s posádkou na Měsíci za cca 32 měsíců. Vypadá to, že Elon Musk takový optimismus nesdílí. https://twitter.com/elonmusk/status/1756012785236869221
  • PetrV 21. 2. 2024 v 7:58 k Mise IM-1Předpokládaný čas zážehu při vstupu na orbitu Měsíce a její parametry. https://twitter.com/meithan42/status/1760093674304676081
  • Petr Melechin 21. 2. 2024 v 0:05 k Vývoj vesmírného střediska SpaceX v jižním Texasu – 2. dílJe třeba koukat do živého blogu v sekci "Aktuální informace", ne do klasických komentářů pod článkem.
  • PetrV 20. 2. 2024 v 20:20 k NASA prozradila, co ještě zbývá otestovat před orbitálním startem Starship a lunárními misemi lodi HLSVelké úkoly jsou 2024 před SpaceX. Nejméně 5 letů SHS IFT a žádný RUD. Držím palce. https://twitter.com/JoeTegtmeyer/status/1760019183276847420
  • PetrV 20. 2. 2024 v 20:18 k Vývoj vesmírného střediska SpaceX v jižním Texasu – 2. dílTam se mi neukazuje přidat komentář.jen vidím uzavřenou diskusi. Netusis proč?
  • Jiří 20. 2. 2024 v 9:28 k Mise IM-1Díky za odkaz, i když ten formát videa mi přijde jako hroznej nesmysl. Už se děsím, až jediná možnost prohlédnutí statické webové stránky bude přes VR set.
  • PetrV 20. 2. 2024 v 4:07 k Mise IM-1Zajímavý tracker na ytb. https://www.youtube.com/live/k2pPHelrQr0
  • PetrV 20. 2. 2024 v 3:55 k Mise IM-1Zážeh IM-1 vyhodnocen v pořádku s malou odchylku. https://twitter.com/Int_Machines/status/1759725847575937330
  • Jiří Hošek 19. 2. 2024 v 7:32 k NASA oznámila složení posádky pilotované mise Crew-9, která letos zamíří na ISSK údajným pokutám za nedodržení dodávek ATV pro ISS: V rámci barteru NASA-ESA za využití ISS byla dohodnuta výroba těchto evropských servisních modulů pro Orion: ESM-1, 2, 3 a 6. Servisní moduly ESM-4 a 5 jsou vyráběny v rámci barteru týkajícího se využití stanice Gateway agenturou ESA.
  • Petr Melechin 18. 2. 2024 v 13:33 k Vývoj vesmírného střediska SpaceX v jižním Texasu – 2. díl
    Nevím kde dát tento zajímavý článek.
    Není nutné to dávat pod náhodné články, když tu máme vyhrazenou sekci pro Starship, kde už tyhle informace jsou, a komentovat je můžete přímo tam: https://www.elonx.cz/vyvoj-a-vyroba-starship/
  • Martin 71 18. 2. 2024 v 7:56 k NASA oznámila složení posádky pilotované mise Crew-9, která letos zamíří na ISSNaprosto souhlasím. STS ukázal, že Hermes asi není ideální cesta. Ale v jednu dobu se mluvilo o možnosti pilotované varianty ATV. Dohoda s NASA o dodávkách servisního modulu pro Orion, ale program ATV ukončila a tím i pohřbila všechny sny o CTV. Jako plivnutí do obličeje se teď jeví fakt, že NASA pokutuje Evropu za nedodržení dodávek pro ISS. Žasnu, co všechno si necháme líbit. A ještě jim za to líbáme ručičky
  • PetrV 18. 2. 2024 v 7:12 k Vývoj vesmírného střediska SpaceX v jižním Texasu – 2. dílOdkaz z článku. https://spaceforcestarshipeis.com/
  • PetrV 18. 2. 2024 v 7:09 k Vývoj vesmírného střediska SpaceX v jižním Texasu – 2. dílNevím kde dát tento zajímavý článek. Armáda rozjíždí projekt rampy SLC-50 na Floridě pro SHS patrně vedle SLC 40 (37?). SLS-47 je zatím u ledu. https://spacenews.com/space-force-to-study-cape-canaveral-launch-sites-for-starship/ Na starbase je v plánu druhá rampa. 1. rampa potřebuje patrně větší úpravy. Dal by se udělat aktuální souhrn ramp pro SHS i F9 v USA? V kalifornii taky pracují na rampě 6, krom 4E která je v provozu. Děkuji.
  • PetrV 18. 2. 2024 v 6:30 k NASA oznámila složení posádky pilotované mise Crew-9, která letos zamíří na ISSSpis bych za tím viděl neschopnost evropy, japonců, kanady vyslat na LEO vlastní loď s lidmi. Krom americko- ruského programu ISS je již jen čínský. Ostatní vice kecají a méně se snaží. Hlavně situace evropy je tristní.
  • Martin 71 17. 2. 2024 v 21:37 k NASA oznámila složení posádky pilotované mise Crew-9, která letos zamíří na ISSKonečně někomu došlo, že reciproční smlouva mezi NASA a Roskosmosem je podraz. Zavšivenej rusák zabírá v CD sedadlo, ve kterém by jinak mohl sedět evropan, kanaďan nebo Japonec.
  • PetrV 17. 2. 2024 v 18:40 k NASA oznámila složení posádky pilotované mise Crew-9, která letos zamíří na ISSAsi vysoká cena za návštěvu ISS.
  • Kamil 17. 2. 2024 v 18:23 k NASA oznámila složení posádky pilotované mise Crew-9, která letos zamíří na ISSTo je podruhé za sebou, co posádka bude 3 Američani + Rus, to letos nepoletí nikdo z Evropy, Japonska nebo Kanady?
  • PetrV 17. 2. 2024 v 8:09 k Mise IM-1Sonda pracuje na výbornou. Aktualizace nejméně 1x za rok... 😉 https://twitter.com/Int_Machines/status/1758677819310104891
  • PetrV 17. 2. 2024 v 8:05 k Mise IM-1Lepší sledovat na twitteru. Na kosmonautixu nic moc. Nemají aktualizace automaticky. https://twitter.com/Int_Machines/status/1758677814864159002 Sonda je po zážehu na cestě k Měsíci a další detaily.
  • Petr Melechin 15. 2. 2024 v 20:40 k Mise IM-1Tady budou informace: https://kosmonautix.cz/2024/02/sledujeme-lander-im-1-odysseus-miri-k-mesici/
  • Garion 15. 2. 2024 v 15:34 k Mise IM-1U takových misí, kde se předpokládá delší setrvání druhého stupně na oběžné dráze, se natírá druhý stupeň speciální šedou izolační barvou, aby se udržela teplota paliva v přijatelných hodnotách. Naposledy tomu bylo včera večer při armádní misi USSF-124. Patrně se druhý stupeň musel zažehnout vícekrát.
  • Jarek 15. 2. 2024 v 12:09 k Mise IM-1Dá se prosím někde sledovat průběh mise IM-1 online?
  • PetrV 15. 2. 2024 v 8:20 k Mise IM-1Díky za info.
  • Petr Melechin 15. 2. 2024 v 7:55 k Mise IM-1Ano, velmi často. Například při každé misi na GTO nebo při většině misí Starlink. A u většiny misí probíhá ještě navíc deorbitační zážeh.
  • PetrV 15. 2. 2024 v 7:53 k Mise IM-1Dotaz, dělal někdy 2 stupeň falcon 9 druhý zážeh?
  • PetrV 15. 2. 2024 v 7:52 k Mise IM-1Data ukazaná během přenosu startu a přání SM, aby dtto ukázali při přistání. https://twitter.com/DJSnM/status/1758013308467335285
  • PetrV 15. 2. 2024 v 7:28 k Mise IM-1Start zatím ok. SpaceX napsalo u IM interesantní tweet s ohledem na HLS. https://twitter.com/SpaceX/status/1757999759850455147
  • Martin B 14. 2. 2024 v 20:31 k Autopilot od Tesly zažívá revoluci, umělá inteligence se ve verzi FSD 12 učí řídit jako člověkTo si vůbec nemyslím, že je to dobré srovnání. Právě utilizace je to nejdůležitější. Taxikář taky nemůže většinu času někde stát aby si na sebe vydělal. Srovnej to právě s taxikářskou službou bez toho největšího nákladu - člověka. Jen si to vem. Dnes platíš leasing, povinné ručení, havarijní, servis, parkování a to jenom proto aby ti auto 95% času někde stálo. To je extrémně neefektivní. Nehledě na výrazně nižší náklady na servis ve vlastních servisních...
  • Ivo Janáček 14. 2. 2024 v 20:25 k Autopilot od Tesly zažívá revoluci, umělá inteligence se ve verzi FSD 12 učí řídit jako člověkOtázka je taky jaké si z toho bude chtít vzít výpalné v tomto případě například Tesla.
  • Jiří 14. 2. 2024 v 18:27 k Autopilot od Tesly zažívá revoluci, umělá inteligence se ve verzi FSD 12 učí řídit jako člověkNaopak je to velmi dobré srovnání. Obě služby jsou půjčování auta bez řidiče. Obě služby vyžadují podobný servis (nabíjení, čištění, přezouvání...) na podobný počet zákazníků. Stejně jako carsharing může vydělávat skoro bez přestávky, ale nedojde k tomu, tak stejně tak k tomu u robotaxi nedojde k tomu, že by jezdilo bez přestávky už jen z důvodu rozložení poptávky převážně do špiček. Nidko nenutil carsharingové služby nastavit vysokou cenu (až +50 % za poslední 3 roky),...
  • Petr Melechin 14. 2. 2024 v 17:05 k Autopilot od Tesly zažívá revoluci, umělá inteligence se ve verzi FSD 12 učí řídit jako člověkTo mi nepřijde jako moc dobré srovnání. Výhoda robotaxi je, že to auto může téměř bez přestávky jezdit s různými pasažery a majiteli neustále vydělávat peníze. Díky tomu můžou být ceny o dost nižší než u toho carsharingu, kde to auto stráví velkou část času nečinným stáním někde na parkovišti (ať už je zrovna pronajaté, nebo ne), takže aby se to majiteli vyplatilo, musí nastavit relativně vysokou cenu.
  • Jiří 14. 2. 2024 v 14:13 k Autopilot od Tesly zažívá revoluci, umělá inteligence se ve verzi FSD 12 učí řídit jako člověkNo těžko říct s tím levněji. Využíval jsem docela dost carsharingy, tedy tucové auto jen s jednou online krabičkou navíc, které si musím řídit sám a dokonce k němu sám dojít, ale kam se dostaly ceny, je šílené. Dokonce i 2x Bolt po 35 km (dvě jízdy za Prahu a zpět) mě vyšel lépe než Car4way nebo Anytime za stejný počet km + půjčení na 4 hodiny. Cesty v rámci Prahy jsou pak úplně bez...
  • Jiří Hadač 14. 2. 2024 v 13:57 k Autopilot od Tesly zažívá revoluci, umělá inteligence se ve verzi FSD 12 učí řídit jako člověkUpřímně, články o Tesle jdou většinou mimo mě, ale tohle se četlo moc hezky. Už se těším, až to bude v Evropě. Proč? Inu, mám možnost se občas Teslou svést, takže jsem zvědav, zda to majitelka auta bude zkoušet. A mám li říct pravdu, první svezení v Tesle byl fakt zajímavý zážitek.
  • Martin B 14. 2. 2024 v 9:58 k Autopilot od Tesly zažívá revoluci, umělá inteligence se ve verzi FSD 12 učí řídit jako člověkUž aby bylo FSD v Evropě. A jestě více se těším na Robotaxi. Pokud by službu nabízeli levněji než co vyjde provoz auta (včetně leasingu, havarijka a povinného ručení), tak zahodím klíčky od auta do kanálu a nechám se vozit. O starost míň.
  • PetrV 14. 2. 2024 v 9:12 k Mise IM-1Start odložen na ctvrtek. Abnormální teploty metanu v IM-1. Co si mám pod tím představit?
  • Jarda 13. 2. 2024 v 16:58 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Aspergův syndrom je velice komplexní postižení s mnoha a mnoha různými projevy. Vím, že například určitý perfekcionismus, ale třeba i fokus a tah na branku jsou běžnými vlastnostmi takto "postižených" lidí. Také je třeba si uvědomit, že každý jedinec se k těmto svým handycapům nakonec postaví různě, někteří se například stáhnou ze společnosti a žijí si ve svém světě a jiné to naopak zocelí. To si myslím, že je právě příklad Elona. Znám například osobně...
  • Richmond 13. 2. 2024 v 14:18 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Nášho CEO & Technoking máme radi len preto, lebo je aký je a hlavne hovorí čo si myslí že je potreba povedať. A keď niečo povie tak to pre nás platí, ak bude chcieť aby sme spali na linkách 4860, tak si jednoducho nájdeme miesto kam si uložiť hlavu. 😉
  • Pavel Salvet 12. 2. 2024 v 18:17 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Aha, v tom případě se omlouvám. Pochopil jsem Vás příspěvek mylně tak, že Musk má úspěch u žen kvůli svým penězům. Ohledně Muska a Aspergerova syndromu můžete mít pravdu, ale nevypořádal jste se s otázkou, jak Musk získal sociální a komunikační schopnosti, které u lidí postižených Aspergerovym syndromem nejsou vyvinuté. Připomínám, že zdaleka nejde jen o úspěch u žen. Když zakládal své firmy, musel zlanařit schopné lidi, musel je umět motivovat, musel přesvědčit investory atd....
  • Zdeněk 12. 2. 2024 v 17:28 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Pane, když vás názor autora článku nezajímá, tak prosím ten svůj neventilujte a ušetřete nás. Schopnost diskuse je vést smysluplnou argumentaci s názorem oponenta, ne jej urážet.
  • Jarda 12. 2. 2024 v 15:00 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Já jsem tím rozhodně nenaznačoval, že jsou to zlatokopky, to bych si nikdy nedovolil, protože je neznám. To mi zbytečně vkládáte do úst. Elon má samozřejmě už z principu své činnosti miliónkrát více příležitostí na seznámení než běžný člověk. Elona sleduji již mnoho let, takže moje úvaha se nezakládá na jedné knize. Viděl jsem s ním mnoho rozhovorů z kterých je toho poznat hodně. Excelentím vhledem do jeho vyjadřování a přemýšlení byly například rozhovory s...
  • Pavel Salvet 12. 2. 2024 v 12:45 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Děkuji za názor. Musím se ale ohradit proti tomu pokrytectví, protože Muskovy výroky zpochybňuju zcela otevřeně a nepokrytě. Ani Jardův názor mi nevadí, jenom mě zaráží ta jeho jistota. On přímo napsal, že "se vůbec nedá pochybovat", že Musk Aspergera má. Nebýt těchto slov vůbec bych nereagoval. Jarda také podle mě nešťastně spojil Muskovo bohatství se zájmem žen o něj. Negativní komentáře chápu a počítal jsem s nimi. Upřímně ani mi tohle téma nedělá radost....
  • Jiří 12. 2. 2024 v 11:29 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Není to od Vás trochu pokrytecké? Sám ho neznáte a přesto napíšete článek, kde jeho diagnózu zpochybňujete na základě pouhé obecné definice Aspergera, co jste si našel na netu, čímž Muska nepřímo obviňujete ze lži a poté Vám vadí, když někdo napíše názor na základě každodenní osobní zkušenosti a navíc Jardovi podsouváte, něco, co podle mě ani nenaznačoval, spíš mi to přijde jako tvrzení, že muž jeho postavení nemusí ženy aktivně vyhledávat, protože za ním...
  • Pavel Salvet 12. 2. 2024 v 7:40 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Víte, co mě zarazilo? Že si přečtěte životopis a jste schopný stanovit diagnózu člověka, kterého osobně neznáte, a nemáte žádné pochyby o její správnosti. Mimochodem, Elonovy životní partnerky nejsou zlatokopky, jak naznačujete, ale úspěšné emancipované ženy.
  • Marek B 12. 2. 2024 v 1:35 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?OK, beriem späť. Bolo to len nedorozumenie z mojej strany.
  • Zdeněk 11. 2. 2024 v 22:01 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Neviděl bych to tak pesimisticky. Kupříkladu argumenty obsažené ve starších článcích výše uvedených v odkazech jsou již nyní překonané. 1) Zásoby vody na Marsu jsou několikanásobně vyšší, než bylo odhadováno. Radar MARSIS sondy Mars Express našel zásoby ledu, který by podle odhadu při roztání pokryl povech planety minimálně 1,5m vody. Tedy vody by bylo dost a asi jí tam bude ještě víc. Info ESA z 12/23 2) Americká administrativa již za Bushe juniora jasně nasměrovala...
  • Jarda 11. 2. 2024 v 21:19 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Každý génis je tak trochu blázen, ale ne každý blázen musí býti géniem. Prakticky nikdy nehodnotím autory článků (nikde) protože vím, že to rozhodně není jednoduché napsat něco smysluplného. Nicméně zde musím přispět, především k obsahu první části a úvaze zda EM má či nemá poruchu autistického spektra (Asperga). Můj syn má podobnou diagnózu, která je připisována EM a když jsem četl Elonův životopis, dětství a způsob vyjadřování, tak se vůbec nedá pochybovat, že tuto...
  • Přemysl Oráč 11. 2. 2024 v 20:22 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Ale za jak dlouho? Když budu lít do děravého sudu vodu, bude samozřejmě tou dírou zase vytékat. Jenže pokud bude ze stolitrového sudu kapilární trhlinou únik jeden mililitr ročně, tak se ten sud dá používat prakticky bez omezení. Opravdu bych byl moc rád, kdyby někdo dokázal spočítat, za jak dlouho by se marťanská atmosféra o hustotě pozemské zredukovala na, řekněme, jednu polovinu.
  • Martin B 11. 2. 2024 v 17:54 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Mě osobně se Musk zamlouvá čím dál tím víc. A rozhodně nemusím souhlasit se vším co říká nebo dělá, aby mi bylo jasné, že jeho přínos pro lidstvo je jednoznačně pozitivní. Samozřejmě lidi mu můžou vyčítat cokoliv. Krajní levice mu obecně vyčítá svobodomyslnost, podporu kapitalismu a podporu Izraele. Ale to jsou zrovna věci, kterými je mi symptatický, ačkoliv se najde spousty těch, kterým zrovna tyhle názory vadí. V otázce Ukrajiny mi přijde jako umírněný pragmatik,...
  • PetrV 11. 2. 2024 v 16:49 k Elon Musk na pranýři: Podivín s Aspergerovým syndromem, nebo jen šikovný showman?Souhlas. kdo chce psa bíti, hůl si vždy najde. EM je předně oběť úspěchu firem.