Elonovinky #46: Bateriové projekty Tesla Energy

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha firmách – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo Hyperloopu.

V dnešním dílu si posvítíme na energetickou divizi společnosti Tesla, o které se nemluví zdaleka tak často jako o populárních elektromobilech. Do Tesla Energy spadají kromě služeb instalace solárních panelů a solárních střešních tašek také bateriová úložiště Powerwall pro domácnosti a Powerpack pro industriální využití. Tesla Energy roste raketovým tempem a letos nainstalovala třikrát více baterií než v předchozím roce. Baterie jsou populární hlavně v Austrálii, ale Tesla buduje obří úložiště i jinde. Pojďme se na některé z těchto projektů podívat podrobněji.

Elonovinky #46: Bateriové projekty Tesla Energy:

Předchozí epizody Elonovinek:




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
10 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
B.Boruvka

Neuveritelne pokrokovej clovek….Je uzasny sledovat jak svoje napady a myslenky tlaci dopredu….

Ivo Janáček

Chci se zeptat, taky máte takové problémy s tím přehrávačem? Já třeba nemůžu přepnout na vyšší rozlišení, můžu klikat jak chci a nic.

Jinak k obsahu mě tak napadlo, že když chytne ten bateriový pack na stěně domu, to asi nedopadne moc dobře.

PetrK

Neudržovaný plynový kotel může udělat stejný nebo větší průser, nebo problém s komínem… Otázka je, jak velké je riziko vzniku takové události.

Ivo Janáček

Jde o to, že od něj snadno chytne střecha a pak už to jede, navíc v USA většina domů je ze dřeva. Pokud to srovnám s nositelnou elektronikou a vezmi jen to, co se děje v letadlech, tak není týden, aby někde někomu něco během letu nezačalo doutnat/hořet. Jinými slovy jednou se to stane a je otázka jak to dopadne. Díval jsem se na ten test a pokud by z toho jen šel kouř, tak řeknu ok, ale ty plameny jsou docela velké. V praxi stačí, aby k tomu došlo během noci/tmy a nikdo si nic nevšimne až v momentě, kdy začnou šlehat plameny. Jasně, dá se to řešit a asi to tak i řešeno mají, prostě tam dát čidlo, které hned v počátku zalarmuje hasiče.

Ivo Janáček

Tady nejde o to to zavrhovat, tady jde jen o to jak je to řešeno. Jinak nejde o vypnutí, to nic nevyřeší, takto začínají hořet i vypnutí přístroje. Prostě baterie jsou na tento typ poškození náchylné a dochází k němu samovolně. Měly s tím problémy i B787 a nakonec se to vyřešilo tak, že když baterie začnou hořet, tak se propálí otvor vně letadla a zplodiny jsou tam s tím, že je baterie v takovém obalu, aby to neohrozilo vnitřek letadla. Airbus to nakonec vyřešil tak., že i za cenu vyšší hmotnosti nepoužil baterie na bázi Lithia. Tím chci říct, že jde jen o to, kdy to chytne a že řešení není to nějak řešit aktivně, ale spíše pasivně. Musí se to nechat dohořet, ale jde o to, aby při to nevznikly další škody.

Robert

Mohol by nam Elon ukazat ako bude vyzerat svet za 10-20 rokov kedy vsetky tieto baterky budu mrtve a bude s nimi treba nieco robit.