Elonovinky #46: Bateriové projekty Tesla Energy

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha firmách – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo Hyperloopu.

V dnešním dílu si posvítíme na energetickou divizi společnosti Tesla, o které se nemluví zdaleka tak často jako o populárních elektromobilech. Do Tesla Energy spadají kromě služeb instalace solárních panelů a solárních střešních tašek také bateriová úložiště Powerwall pro domácnosti a Powerpack pro industriální využití. Tesla Energy roste raketovým tempem a letos nainstalovala třikrát více baterií než v předchozím roce. Baterie jsou populární hlavně v Austrálii, ale Tesla buduje obří úložiště i jinde. Pojďme se na některé z těchto projektů podívat podrobněji.

Elonovinky #46: Bateriové projekty Tesla Energy:

Předchozí epizody Elonovinek:

Petr Melechin



Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Robert

Mohol by nam Elon ukazat ako bude vyzerat svet za 10-20 rokov kedy vsetky tieto baterky budu mrtve a bude s nimi treba nieco robit.

Ivo Janáček

Chci se zeptat, taky máte takové problémy s tím přehrávačem? Já třeba nemůžu přepnout na vyšší rozlišení, můžu klikat jak chci a nic.

Jinak k obsahu mě tak napadlo, že když chytne ten bateriový pack na stěně domu, to asi nedopadne moc dobře.

PetrK

Neudržovaný plynový kotel může udělat stejný nebo větší průser, nebo problém s komínem… Otázka je, jak velké je riziko vzniku takové události.

Ivo Janáček

Jde o to, že od něj snadno chytne střecha a pak už to jede, navíc v USA většina domů je ze dřeva. Pokud to srovnám s nositelnou elektronikou a vezmi jen to, co se děje v letadlech, tak není týden, aby někde někomu něco během letu nezačalo doutnat/hořet. Jinými slovy jednou se to stane a je otázka jak to dopadne. Díval jsem se na ten test a pokud by z toho jen šel kouř, tak řeknu ok, ale ty plameny jsou docela velké. V praxi stačí, aby k tomu došlo během noci/tmy a nikdo si nic nevšimne až v momentě, kdy začnou šlehat plameny. Jasně, dá se to řešit a asi to tak i řešeno mají, prostě tam dát čidlo, které hned v počátku zalarmuje hasiče.

Ivo Janáček

Tady nejde o to to zavrhovat, tady jde jen o to jak je to řešeno. Jinak nejde o vypnutí, to nic nevyřeší, takto začínají hořet i vypnutí přístroje. Prostě baterie jsou na tento typ poškození náchylné a dochází k němu samovolně. Měly s tím problémy i B787 a nakonec se to vyřešilo tak, že když baterie začnou hořet, tak se propálí otvor vně letadla a zplodiny jsou tam s tím, že je baterie v takovém obalu, aby to neohrozilo vnitřek letadla. Airbus to nakonec vyřešil tak., že i za cenu vyšší hmotnosti nepoužil baterie na bázi Lithia. Tím chci říct, že jde jen o to, kdy to chytne a že řešení není to nějak řešit aktivně, ale spíše pasivně. Musí se to nechat dohořet, ale jde o to, aby při to nevznikly další škody.

B.Boruvka

Neuveritelne pokrokovej clovek….Je uzasny sledovat jak svoje napady a myslenky tlaci dopredu….