Datum startu |
Mise |
Cíl |
Kryt |
Zachráněn? |
Znovupoužití |
20. 9. 2024 |
Starlink 9-17 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 9-17 (Zdroj: SpaceX)
|
18. 9. 2024 |
Galileo L13 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 860 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla poosmé a druhá potřetí.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s kryty z mise Starlink 6-53.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Galileo L13 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Galileo L13 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
13. 9. 2024 |
Starlink 9-6 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 9-6 (Zdroj: SpaceX)
|
12. 9. 2024 |
BlueBird Block 1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 543 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla poosmnácté a druhá poosmé.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Cosmos, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí BlueBird Block 1 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise BlueBird Block 1 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
6. 9. 2024 |
NROL-113 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 682 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí NROL-113 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Falcon 9 na rampě před misí NROL-113 (Foto: SpaceX)
|
5. 9. 2024 |
Starlink 8-11 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 8-11 (Zdroj: SpaceX)
|
31. 8. 2024 |
Starlink 9-5 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 9-5 (Zdroj: SpaceX)
|
31. 8. 2024 |
Starlink 8-10 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl pravděpodobně již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Cosmos, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 8-10 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 8-10 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
28. 8. 2024 |
Starlink 8-6 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 8-6 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 8-6 (Foto: Greg Scott)
|
20. 8. 2024 |
Starlink 10-5 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 10-5 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 10-5 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
16. 8. 2024 |
Transporter-11 |
oceán |
v2.5 ♺? |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 492 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl pravděpodobně již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Transporter-11 (Zdroj: SpaceX)
|
15. 8. 2024 |
WorldView Legion 2 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 547 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla posedmnácté a druhá posedmé.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí WorldView Legion 2 (Foto: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise WorldView Legion 2 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
12. 8. 2024 |
Starlink 10-7 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl pravděpodobně již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Cosmos, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 10-7 (Zdroj: SpaceX)
|
12. 8. 2024 |
ASBM |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 766 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí ASBM (Zdroj: Viasat)
|
10. 8. 2024 |
Starlink 8-3 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 8-3 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 8-3 (Foto: Jerry Pike)
|
4. 8. 2024 |
Cygnus NG-21 |
oceán |
v2.5 |
ANO / NE |
? |
|
4. 8. 2024 |
Starlink 11-1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi pravděpodobně byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
|
2. 8. 2024 |
Starlink 10-6 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl pravděpodobně již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Cosmos, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 10-6 (Zdroj: SpaceX)
|
28. 7. 2024 |
Starlink 9-4 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 9-4 (Zdroj: SpaceX)
|
28. 7. 2024 |
Starlink 10-4 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 10-4 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 10-4 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
27. 7. 2024 |
Starlink 10-9 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
12. 7. 2024 |
Starlink 9-3 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl pravděpodobně již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
|
9. 7. 2024 |
Türksat 6A |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
3. 7. 2024 |
Starlink 8-9 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí NROL-186 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 8-9 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
29. 6. 2024 |
NROL-186 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 713 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí NROL-186 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Falcon 9 na rampě před misí NROL-186 (Foto: SpaceX)
|
27. 6. 2024 |
Starlink 10-3 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
25. 6. 2024 |
GOES-U |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
24. 6. 2024 |
Starlink 9-2 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 9-2 (Zdroj: SpaceX)
|
23. 6. 2024 |
Starlink 10-2 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s těmi z mise Astra 1P. Kryty pak byly vyfoceny při přepravě z přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 10-2 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 10-2 a Astra 1P (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
20. 6. 2024 |
Astra 1P |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 785 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla pošesté a druhá posedmé.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s kryty z mise Starlink 10-2. Kryty pak byly vyfoceny při přepravě z přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Astra 1P (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 10-2 a Astra 1P (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
19. 6. 2024 |
Starlink 9-1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 9-1 (Foto: SpaceX)
|
8. 6. 2024 |
Starlink 8-8 |
oceán |
v2.5 ♺? |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi pravděpodobně byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
|
8. 6. 2024 |
Starlink 10-1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s těmi z mise Starlink 8-5.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 10-1 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 8-5 a 10-1 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
5. 6. 2024 |
Starlink 8-5 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 700 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s těmi z mise Starlink 10-1.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 8-5 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 8-5 a 10-1 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
1. 6. 2024 |
Starlink 6-64 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 670 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-64 (Zdroj: SpaceX)
|
29. 5. 2024 |
EarthCARE |
oceán |
v2.5 |
NEVÍME |
? |
|
28. 5. 2024 |
Starlink 6-60 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 670 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-60 (Zdroj: SpaceX)
|
24. 5. 2024 |
Starlink 6-63 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 675 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-63 (Zdroj: SpaceX)
|
23. 5. 2024 |
Starlink 6-62 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 670 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-62 (Zdroj: SpaceX)
|
22. 5. 2024 |
NROL-146 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 713 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla potřetí a druhá podvanácté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí NROL-146 (Foto: SpaceX)
|
18. 5. 2024 |
Starlink 6-59 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 670 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-59 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-59 (Foto: Jerry Pike)
|
14. 5. 2024 |
Starlink 8-7 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 8-7 (Zdroj: SpaceX)
|
13. 5. 2024 |
Starlink 6-58 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 670 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-58 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-58 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
10. 5. 2024 |
Starlink 8-2 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se jistě, jestli se kryty podařilo zachránit. V přístavu bylo 2 dny po startu vyfoceno několik zachráněných krytů, z nichž některé možná byly z této mise.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 8-2 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Stupeň B1082.4 po návratu z mise Starlink 8-2. V popředí lze vidět zachráněné aerodynamické kryty, potenciálně z misí Starlink 8-2 a WorldView Legion 1 (Foto: Matt Hartman)
|
8. 5. 2024 |
Starlink 6-56 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 670 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-56 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-56 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
6. 5. 2024 |
Starlink 6-57 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
3. 5. 2024 |
Starlink 6-55 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
2. 5. 2024 |
WorldView Legion 1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 367 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla pošestnácté a druhá potřinácté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se jistě, jestli se kryty podařilo zachránit. V přístavu bylo 10 dnů po startu vyfoceno několik zachráněných krytů, z nichž některé možná byly z této mise.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí WorldView Legion 1 (Foto: SpaceX)
-
-
Stupeň B1082.4 po návratu z mise Starlink 8-2. V popředí lze vidět zachráněné aerodynamické kryty, potenciálně z misí Starlink 8-2 a WorldView Legion 1 (Foto: Matt Hartman)
|
29. 4. 2024 |
Starlink 6-54 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
28. 4. 2024 |
Galileo L12 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 990 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Obě jeho poloviny letěly počtvrté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s kryty z mise Starlink 6-53.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Galileo L12 (Foto: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 6-53 a Galileo L12 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
24. 4. 2024 |
Starlink 6-53 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 670 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi pravděpodobně byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s kryty z mise Galileo L12.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-53 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 6-53 a Galileo L12 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
19. 4. 2024 |
Starlink 6-52 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 670 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-52 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-52 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
17. 4. 2024 |
Starlink 6-51 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 675 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-51 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-51 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
13. 4. 2024 |
Starlink 6-49 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
11. 4. 2024 |
USSF-62 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
|
10. 4. 2024 |
Starlink 6-48 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 676 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-48 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-48 (Zdroj: Jerry Pike)
|
8. 4. 2024 |
Bandwagon-1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
7. 4. 2024 |
Starlink 8-1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 8-1 (Zdroj: SpaceX)
|
5. 4. 2024 |
Starlink 6-47 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / ANO |
? |
|
2. 4. 2024 |
Starlink 7-18 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-18 (Zdroj: SpaceX)
|
31. 3. 2024 |
Starlink 6-45 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
30. 3. 2024 |
Eutelsat 36D |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
26. 3. 2024 |
Starlink 6-46 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
24. 3. 2024 |
Starlink 6-42 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 686 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-42 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-42 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
19. 3. 2024 |
Starlink 7-16 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 703 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-16 (Zdroj: SpaceX)
|
16. 3. 2024 |
Starlink 6-44 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 679 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-44 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-44 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
11. 3. 2024 |
Starlink 7-17 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 689 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-17 (Zdroj: SpaceX)
|
11. 3. 2024 |
Starlink 6-43 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
5. 3. 2024 |
Starlink 6-41 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 695 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-41 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-41 (Foto: Jerry Pike)
|
4. 3. 2024 |
Transporter-10 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 540 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Transporter-10 (Zdroj: SpaceX)
|
29. 2. 2024 |
Starlink 6-40 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
25. 2. 2024 |
Starlink 6-39 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
23. 2. 2024 |
Starlink 7-15 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-15 (Zdroj: SpaceX)
|
20. 2. 2024 |
Merah Putih 2 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / NE |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 808 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla pojedenácté a druhá podesáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která však přivezla zpět do přístavu jen jednu polovinu krytu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Merah Putih 2 (Foto: Greg Scott)
-
-
Jedna zachráněná polovina aerodynamického krytu z mise Merah Putih 2 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
15. 2. 2024 |
Starlink 7-14 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-14 (Foto: SpaceX)
|
15. 2. 2024 |
IM-1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
14. 2. 2024 |
USSF-124 |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
10. 2. 2024 |
Starlink 7-13 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla počtrnácté, informace o druhé polovině nejsou k dispozici.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-13 (Zdroj: SpaceX)
|
8. 2. 2024 |
PACE |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
30. 1. 2024 |
Cygnus NG-20 |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
29. 1. 2024 |
Starlink 7-12 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 642 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-12 (Zdroj: SpaceX)
|
29. 1. 2024 |
Starlink 6-38 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
24. 1. 2024 |
Starlink 7-11 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme přesně kolikrát. Alespoň jedna jeho polovina v minulosti letěla na misi Project 425 F1.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-11 (Zdroj: SpaceX)
|
15. 1. 2024 |
Starlink 6-37 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
14. 1. 2024 |
Starlink 7-10 |
oceán |
v2.5 ♺? |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl pravděpodobně již použitý, ale nebylo to potvrzeno.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-10 (Zdroj: SpaceX)
|
7. 1. 2024 |
Starlink 6-35 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
4. 1. 2024 |
Ovzon-3 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 528 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla podeváté a druhá počtrnácté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Ovzon-3 (Foto: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Ovzon-3 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
3. 1. 2024 |
Starlink 7-9 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 642 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, jedna jeho polovina letěla podeváté a druhá pojedenácté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-9 (Foto: SpaceX)
|
Promin te mi prosim, ale jak mam chapat, zda byly kryty zachraneny nebo ne?
4. 6. 2020 Starlink v1-7 oceán? / oceán? v2.5 ANO / NE –
Mam si vybrat mezi “ANO nebo NE”? Aktualizace je k 5.6., ale v tabulce jsou zmeny k 4.6. – trochu to mate.
Na Vas web chodim pravidelne nekolikrat kazdy den, ale zrovna temto “aktualizacim clanku” proste nerozumim 🙁
4. 6. je datum, kdy proběhl ten start. Ale až 5. 6. jsem aktualizoval ten přehled. Jsou to zcela nezávislé údaje.
Kryt má dvě poloviny a každá se zachraňuje zvlášť, takže ANO / NE znamená, že jednu polovinu se povedlo zachránit a druhou ne.
Dole pod tabulkou pak máte vysvětlivky ohledně významu těch barev.
Zdravím,
nějak se ztrácím v označení zda byl kryt zachráněn, ANO (zelené) znamená tedy vyloven nebo do sítě ?
Možná malý návrh – používat ANO (zelené) pro úspěšné zachycení do sítě a např. ANO (modré) pro vylovení z oceánu ?
Dobrý nápad! Oranžové ANO značilo úspěšné vylovení krytu poté, co netrefil síť. Potřeboval jsem to nějak odlišit od situace, kdy je přistání do vody plánované rovnou. Každopádně modrá je pro toto odlišení lepší, tak jsem to předělal. Pod tabulkou jsou kdyžtak vysvětlivky.
Já si myslím ,že chytání krytu do sítě je volovina.Zde hraje hlavní faktor a to je oceánský vítr ,který fouká nepředvídaně a často mění směr.Tento systém podle mne má malou procentní úspěšnost a časem se od toho upustí.Existuje jednodušší a mnohem levnější metoda,která nejenom zachytí oba kryty,ale hodí se i na zachytávání druhého stupně ve dne i v noci.Už jsem to jednou napsal,tak předem děkuji za mínusy.
Jaky je vlastne duvod, ze kryty lovi z vody a vozi zpet? Podivat se, v jakem stavu prezily? Stahnout data ze senzoru? Zrecyklovat kov?
Rozhodně může být důvod všechno, co navrhuješ. Ale klidně bych přidal i další. Například aby měli co při pokusech shazovat z vrtulínku. Protože shazovat nepoužitý kryt je blbost, lepší použít takový, který už k ničemu není, ale na pokusy se zachytáváním je dobrý ještě dost a dost.
Co tak třeba jenom to základní, uklidit po sobě, pokud je to možné.
Zajimalo by me, jestli nezvazovali nejakou formu motorickeho pristani. Ten padak je… Proste nevim, sam dost dlouho letam paragliding, i zavodne a pristani na presnost neni zvlast v obtiznejsich podminkach zrovna snadna zalezitost. A ze spatnych podminek na mori je vic nez dost. Tech krytu je skoda, zvlast pri jejich cene.
Určitě zvažovali spoustu různých metod. Každá měla výhody a nevýhody (cena, složitost, rizika…) a ve výsledku jim jako nelepší varianta vyšlo chytání krytů do sítě. Pokud se nakonec ukáže, že tudy cesta nevede, třeba se vrátí k některé jiné z dříve zvažovaných variant.
S tou přesností přistání je to divné. Myslel jsem, že se dneska na závodech běžně trefují na 2cm velký terč, a klidně několikrát po sobě. Tím ale nechci říct že je to snadné, zvlášť s krytem velkým jako autobus.
Ano, myslel jsem si to podobně.
To je samozrejme pravda (ostatne posledni zavody v presnosti pristani jsem letel ted v sobotu 🙂 Ale jde o podminky za jakych se leta a kridla na kterych se leta. Vemte take v uvahu, z jake vysky se leti, rychlosti vetru a smer v ruznych vrstvach, velikost toho krytu… Podminky za kterych muze odstartovat raketa jsou uplne nekde jinde, nez podminky pro presne pristani padakem a nedovedu si predstavit, ze se odlozi start s oduvodnenim nevyhovujiciho pocasi pro pristani krytu. Aby to nevyznelo spatne, nemam nic proti pouziti padaku, ostatne letani na nich je moje temer celozivotni vasen, jen se mi to zda technicky neskutecne narocne. Zvlast pokud se to ma stat “beznou” soucasti pouzivani F9.
Nedávno sem ty podmínky studoval, takže můžu říct, že si je hezky popsal, ba dokonce je jich ještě víc. Co se týká toho počasí, hezký a názorný příklad nám ukazuje Saocom 1. V místě dopadu krytu několikametrové vlny, Mr. Steven zůstal doma,ale raketu vlny nezajímají, takže se startovalo, a kryt šel do kšá. Dokonce se dá připojit i příklad Hispasatu, kdy se mělo zachraňovat, dokonce kvůli tomu letěla družice na subsynchronní dráhu, ale kvůli vlnám OCISLY nevyplula/odplula. Je zde sice otázka, zda by to takhle probíhalo, kdyby šlo o B5, ale to se asi teprve uvidí. Můžu se domnívat, že by se nestartovalo, ale je to jen moje domněnka.
Tak povětrnostní podmínky nejsou uprostřed oceánu asi vždycky ideální, ale už podle fotek je zřejmé, že to nebyl ten převažující důvod. Kryt ve většině případů přistál bez porušení do moře, někdy i na hladinu jako zrcadlo.
Křídlo/padák i výšku si SpaceX volí. Jde o to ten padák uřídit podle GPS. Vzhledem k tomu že přistát dovedou s nadzvukovou dvacetitunovou raketovou rourou… No asi je to něco jiného… Máte štěstí, šachy a dokonce i go už ovládli počítače, parašutismus zatím odolává. 🙂
Tak mne napadá, zda by to (padák s krytem) nemohli zkusit trefit (chytit) někam na zem, třeba do pouště. Mam podezření, že nad mořem vzduch proudí drobet chaotičtěji a nepředvídatelněji.
a konkretne ako si to predstavujete? Falcony startuju vacsinou z Floridy smerom na vychod, teda v zasade lietaju smerom od pevniny nad otvorene more. Kryty sa odhadzuju stovky a stovky kilometrov od pobrezia a ich vektor pohybu je smerom od pevniny. Kym vstupia do atmosfery, urazia dalsie stovky kilometrov. Nedokazem si predstavit efektivny sposob ich navratu spat, hoci len na miesto startu, o nejakej pusti nehovoriac. Najblizsiu pust mate (po smere letu) az krizom cez cely Atlantik v Afrike, alebo nazad proti smeru letu az na opacnej strane Spojenych Statov. Naviac, pristatie krytu na akejkolvek pevnej zemi znamena takmer s istotou vazne poskodenie, nehovoriac o riziku, ze moze niekomu spadnut na hlavu ci barak.
Ono existuje letadlo které vydrží ve vzduchu 3 měsíce. Možná za padesát let budou kryty z proměnlivého materialu a jako větroně doplachtí zpátky. Ale v příštích 20 letech to nepůjde, ani kdyby se opravdu snažili.