Datum startu |
Mise |
Cíl |
Kryt |
Zachráněn? |
Znovupoužití |
11. 3. 2024 |
Starlink 7-17 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 689 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-17 (Zdroj: SpaceX)
|
11. 3. 2024 |
Starlink 6-43 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
5. 3. 2024 |
Starlink 6-41 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 695 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-41 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-41 (Foto: Jerry Pike)
|
4. 3. 2024 |
Transporter-10 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 540 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Transporter-10 (Zdroj: SpaceX)
|
29. 2. 2024 |
Starlink 6-40 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
25. 2. 2024 |
Starlink 6-39 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
23. 2. 2024 |
Starlink 7-15 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-15 (Zdroj: SpaceX)
|
20. 2. 2024 |
Merah Putih 2 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / NE |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 808 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla pojedenácté a druhá podesáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která však přivezla zpět do přístavu jen jednu polovinu krytu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Merah Putih 2 (Foto: Greg Scott)
-
-
Jedna zachráněná polovina aerodynamického krytu z mise Merah Putih 2 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
15. 2. 2024 |
Starlink 7-14 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-14 (Foto: SpaceX)
|
15. 2. 2024 |
IM-1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
14. 2. 2024 |
USSF-124 |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
10. 2. 2024 |
Starlink 7-13 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla počtrnácté, informace o druhé polovině nejsou k dispozici.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-13 (Zdroj: SpaceX)
|
8. 2. 2024 |
PACE |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
30. 1. 2024 |
Cygnus NG-20 |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
29. 1. 2024 |
Starlink 7-12 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 642 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme pokolikáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-12 (Zdroj: SpaceX)
|
29. 1. 2024 |
Starlink 6-38 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
24. 1. 2024 |
Starlink 7-11 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme přesně kolikrát. Alespoň jedna jeho polovina v minulosti letěla na misi Project 425 F1.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-11 (Zdroj: SpaceX)
|
15. 1. 2024 |
Starlink 6-37 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
14. 1. 2024 |
Starlink 7-10 |
oceán |
v2.5 ♺? |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl pravděpodobně již použitý, ale nebylo to potvrzeno.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-10 (Zdroj: SpaceX)
|
7. 1. 2024 |
Starlink 6-35 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
4. 1. 2024 |
Ovzon-3 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 528 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla podeváté a druhá počtrnácté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Ovzon-3 (Foto: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Ovzon-3 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
3. 1. 2024 |
Starlink 7-9 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 642 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, jedna jeho polovina letěla podeváté a druhá pojedenácté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-9 (Foto: SpaceX)
|
29. 12. 2023 |
Starlink 6-36 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 685 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-36 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-36 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
29. 12. 2023 |
USSF-52 |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
24. 12. 2023 |
SARah-2/3 |
oceán |
v2.5 |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 493 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl zřejmě nově vyrobený, protože SpaceX v živém přenosu nezmínilo počet jeho předchozích použití.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt s nákladem pro misi SARah-2/3 (Foto: Matt Hartman)
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí SARah-2/3 (Zdroj: SpaceX)
|
23. 12. 2023 |
Starlink 6-32 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 686 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s těmi z mise Starlink 6-34.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-32 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 6-34 a 6-32 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
19. 12. 2023 |
Starlink 6-34 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 698 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s těmi z mise Starlink 6-32.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-34 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 6-34 a 6-32 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
8. 12. 2023 |
Starlink 7-8 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-8 (Zdroj: SpaceX)
|
7. 12. 2023 |
Starlink 6-33 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
3. 12. 2023 |
Starlink 6-31 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 691 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-31 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-31 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
1. 12. 2023 |
Project 425 F1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
Starlink 7-11 |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 385 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát. Jedna jeho polovina letěla popáté a druhá pošesté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Project 425 F1 (Foto: SpaceX)
|
28. 11. 2023 |
Starlink 6-30 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 678 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-30 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-30 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
22. 11. 2023 |
Starlink 6-29 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / NE |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 670 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která však přivezla zpět do přístavu jen jednu polovinu krytu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-29 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Jeden zachráněný aerodynamický kryt z mise Starlink 6-29 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
20. 11. 2023 |
Starlink 7-7 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 693 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-7 (Zdroj: SpaceX)
|
18. 11. 2023 |
Starlink 6-28 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 680 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s těmi z mise O3b mPOWER 3.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-28 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí O3b mPOWER 3 a Starlink 6-28 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
12. 11. 2023 |
O3b mPOWER 3 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
11. 11. 2023 |
Transporter-9 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 551 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Transporter-9 (Zdroj: SpaceX)
|
8. 11. 2023 |
Starlink 6-27 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 682 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-27 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-27 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
4. 11. 2023 |
Starlink 6-26 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
31. 10. 2023 |
Starlink 6-25 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 682 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-25 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-25 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
29. 10. 2023 |
Starlink 7-6 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 685 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-6 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 7-6 (Foto: John Svinos)
|
22. 10. 2023 |
Starlink 6-24 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 673 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-24 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-24 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
21. 10. 2023 |
Starlink 7-5 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
18. 10. 2023 |
Starlink 6-23 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 673 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s těmi z mise Psyche.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-23 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Psyche a Starlink 6-23 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
14. 10. 2023 |
Starlink 6-22 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
13. 10. 2023 |
Psyche |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
9. 10. 2023 |
Starlink 7-4 |
oceán |
v2.5 ♺? |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 678 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
|
5. 10. 2023 |
Starlink 6-21 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / ANO |
? |
|
30. 9. 2023 |
Starlink 6-19 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 674 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-19 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-19 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
25. 9. 2023 |
Starlink 7-3 |
oceán |
v2.5 ♺? |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 678 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-3 (Zdroj: SpaceX)
|
24. 9. 2023 |
Starlink 6-18 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / NE |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 676 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která však přivezla zpět do přístavu jen jednu polovinu krytu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-18 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Jeden zachráněný aerodynamický kryt z mise Starlink 6-18 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
20. 9. 2023 |
Starlink 6-17 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 676 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla do přístavu obě poloviny krytu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-17 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Loď Doug se zachráněnými aerodynamickými kryty z mise Starlink 6-17 (Foto: Jerry Pike)
|
16. 9. 2023 |
Starlink 6-16 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 676 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nevíme kolikrát.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-16 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-16 (Foto: Jerry Pike)
|
12. 9. 2023 |
Starlink 7-2 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 670 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, která pak přivezla do přístavu obě poloviny krytu.
-
-
Satelitní snímek zachycuje plošinu OCISLY s prvním stupněm B1071.11 a loď GO Beyond s aerodynamickými kryty, obojí z mise Starlink 7-2 (Zdroj: Harry Stranger / Planet Labs)
|
9. 9. 2023 |
Starlink 6-14 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 678 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla do přístavu obě poloviny krytu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-14 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-14 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
4. 9. 2023 |
Starlink 6-12 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
2. 9. 2023 |
SDA Tranche 0 L2 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 526 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla popáté a druhá poosmé. Jeden z krytů byl v minulosti použit na misi EROS C-3.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Uzavírání družic do aerodynamického krytu před misí SDA tranche 0 L2 (Foto: SpaceX)
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí SDA Tranche 0 L2 (Zdroj: SpaceX)
|
1. 9. 2023 |
Starlink 6-13 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 672 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s kryty z mise Starlink 6-12.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-13 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 6-12 a 6-13 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
27. 8. 2023 |
Starlink 6-11 |
oceán |
v2.5 ♺? |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 672 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-11 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-11 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
22. 8. 2023 |
Starlink 7-1 |
oceán |
v2.5 ♺? |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 682 km od startovní rampy.
- Nevíme, zda byl aerodynamický kryt již použitý, ale pravděpodobně ano.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 7-1 (Zdroj: SpaceX)
|
17. 8. 2023 |
Starlink 6-10 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 643 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla podesáté, druhá pojedenácté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla do přístavu obě poloviny krytu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-10 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-10 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
11. 8. 2023 |
Starlink 6-9 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
8. 8. 2023 |
Starlink 6-20 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 660 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Obě jeho poloviny letěly pošesté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, která pak do přístavu přivezla obě poloviny krytu.
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-20 (Foto: @BigDogg365)
|
7. 8. 2023 |
Starlink 6-8 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
3. 8. 2023 |
Intelsat Galaxy 37 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 760 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla poosmé a druhá podesáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Intelsat Galaxy 37 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Intelsat Galaxy 37 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
29. 7. 2023 |
Jupiter-3 (EchoStar 24) |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
28. 7. 2023 |
Starlink 6-7 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
24. 7. 2023 |
Starlink 6-6 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
20. 7. 2023 |
Starlink 6-15 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 660 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Obě jeho poloviny letěly pošesté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
|
16. 7. 2023 |
Starlink 5-15 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 640 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla podeváté a druhá podesáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 5-15 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 5-15 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
10. 7. 2023 |
Starlink 6-5 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
7. 7. 2023 |
Starlink 5-13 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 668 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla počtvrté a druhá posedmé.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 5-13 (Zdroj: SpaceX)
|
1. 7. 2023 |
Euclid |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
23. 6. 2023 |
Starlink 5-12 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
22. 6. 2023 |
Starlink 5-7 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 668 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Obě jeho poloviny letěly potřetí.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 5-7 (Zdroj: SpaceX)
|
19. 6. 2023 |
Satria |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 793 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla posedmé a druhá podeváté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která přivezla zpět do přístavu obě poloviny krytu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Satria (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Satria (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
12. 6. 2023 |
Transporter-8 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 551 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale SpaceX neupřesnilo, kolik startů už absolvoval.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Transporter-8 (Zdroj: SpaceX)
|
12. 6. 2023 |
Starlink 5-11 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 640 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla počtvrté a druhá popáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 5-11 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 5-11 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
4. 6. 2023 |
Starlink 6-4 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 691 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla pošesté a druhá podeváté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-4 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-4 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
31. 5. 2023 |
Starlink 2-10 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 660 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla popáté a druhá posedmé.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 2-10 (Zdroj: SpaceX)
|
27. 5. 2023 |
BADR-8 (Arabsat 7B) |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 810 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla poosmé a druhá podeváté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí BADR-8 (Zdroj: Ben Cooper)
-
-
Zachráněný aerodynamický kryt z mise BADR-8 (Arabsat 7B) (Foto: Jerry Pike)
|
20. 5. 2023 |
Iridium-9 / OneWeb F19 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 752 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla potřetí a druhá pošesté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď GO Beyond, ale neví se, jestli se podařilo kryty zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Iridium-9 / OneWeb F19 (Zdroj: SpaceX)
|
19. 5. 2023 |
Starlink 6-3 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 681 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Obě jeho poloviny letěly už poosmé.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-3 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněný aerodynamický kryt z mise Starlink 6-3 (Zdroj: @astrogeo)
|
14. 5. 2023 |
Starlink 5-9 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
10. 5. 2023 |
Starlink 2-9 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
4. 5. 2023 |
Starlink 5-6 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 630 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla poosmé a druhá podeváté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 5-6 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněný aerodynamický kryt z mise Starlink 5-6 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
1. 5. 2023 |
Viasat-3 Americas |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
29. 4. 2023 |
O3b mPOWER 2 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
27. 4. 2023 |
Starlink 3-5 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 635 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla podruhé a druhá posedmé.
- Vylovení krytů zajišťovala loď NRC Quest, ale neví se, jestli se podařilo zachránit obě poloviny krytu, protože v přístavu byla vyfocena jen jedna polovina.
-
-
Stupeň B1061.13 a aerodynamický kryt po návratu z mise Starlink 3-5 (Foto: @LBCAirSeaSpace)
|
19. 4. 2023 |
Starlink 6-2 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
15. 4. 2023 |
Transporter-7 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 543 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla podruhé a druhá popáté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď NRC Quest, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Transporter-7 (Zdroj: SpaceX)
|
7. 4. 2023 |
Intelsat 40e |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 872 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna polovina letěla podruhé a druhá poosmé.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která přivezla zpět do přístavu obě poloviny krytu.
-
-
Falcon 9 na rampě SLC-40 před misí Intelsat 40e (Foto: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Intelsat 40e (Foto: @SaltySailor28)
|
2. 4. 2023 |
SDA Tranche 0 L1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 490 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla pošesté a druhá počtvrté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď NRC Quest, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí SDA Tranche 0 L1 (Zdroj: SpaceX)
|
29. 3. 2023 |
Starlink 5-10 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 660 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Obě jeho poloviny letěly již posedmé.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 5-10 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 5-10 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
24. 3. 2023 |
Starlink 5-5 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
18. 3. 2023 |
SES-18/SES-19 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo severně od Kuby ve vzdálenosti přibližně 788 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla posedmé a druhá potřetí.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která přivezla zpět do přístavu obě poloviny krytu.
-
-
Falcon 9 an rampě před startem mise SES-18/SES-19 (Foto: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise SES-18/SES-19 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
17. 3. 2023 |
Starlink 2-8 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 660 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Obě jeho poloviny letěly už popáté. Z fotek je vidět, že jedna z polovin v minulosti letěla na misi SARah-1.
- Vylovení krytů zajišťovala loď NRC Quest, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Stupeň B1071.8 a aerodynamické kryty pro misi Starlink 2-8 v přístavu (Foto: Jack Beyer)
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 2-8 (Zdroj: SpaceX)
|
9. 3. 2023 |
OneWeb F17 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
3. 3. 2023 |
Starlink 2-7 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 661 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla podruhé a ta druhá popáté. Z fotek je vidět, že jedna z polovin v minulosti letěla na misi NROL-108.
- Vylovení krytů zajišťovala loď NRC Quest, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 2-7 (Zdroj: SpaceX)
|
28. 2. 2023 |
Starlink 6-1 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 637 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Obě jeho poloviny letěly podruhé.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 6-1 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 6-1 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
18. 2. 2023 |
Inmarsat-6 F2 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 795 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nebylo upřesněno, pokolikáté kryt letěl.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Falcon 9 před startem mise Inmarsat-6 F2 (Zdroj: Inmarsat)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 5-3 a Inmarsat-6 F2 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
17. 2. 2023 |
Starlink 2-5 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 664 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla popáté a druhá pošesté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď NRC Quest, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 2-5 (Zdroj: SpaceX)
|
12. 2. 2023 |
Starlink 5-4 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
|
7. 2. 2023 |
Amazonas Nexus |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 777 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla popáté a druhá pošesté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s kryty z mise Starlink 5-3.
-
-
Falcon 9 před startem mise Amazonas Nexus (Foto: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 5-3 a Amazonas Nexus (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
2. 2. 2023 |
Starlink 5-3 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 660 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla pošesté a druhá posedmé.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu spolu s kryty z mise Amazonas Nexus.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 5-3 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z misí Starlink 5-3 a Amazonas Nexus (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
31. 1. 2023 |
Starlink 2-6 |
oceán |
v2.5 ♺ |
NEVÍME |
? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 647 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Pro jednu jeho polovinu toto byl pátý start a druhou polovinu třetí.
- Vylovení krytů zajišťovala loď NRC Quest, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 2-6 (Zdroj: SpaceX)
|
26. 1. 2023 |
Starlink 5-2 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 660 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla popáté a druhá pošesté.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která pak přivezla obě poloviny krytu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 5-2 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Starlink 5-2 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
19. 1. 2023 |
Starlink 2-4 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / NEVÍME |
Starlink 2-8 / ? |
- Přistání proběhlo v Tichém oceánu ve vzdálenosti přibližně 662 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý, ale nebylo upřesněno, pokolikáté kryt letěl. Lze však poznat, že jedna jeho polovina v minulosti letěla na misi SARah-1.
- Vylovení krytů zajišťovala loď NRC Quest, ale neví se, jestli se kryty podařilo zachránit, protože loď nikdo nevyfotil po návratu do přístavu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Starlink 2-4 (Zdroj: SpaceX)
|
18. 1. 2023 |
GPSIII-SV06 |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
15. 1. 2023 |
USSF-67 |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
|
10. 1. 2023 |
OneWeb F16 |
oceán |
v2.5 ♺ |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo severně od Kuby ve vzdálenosti přibližně 608 km od startovní rampy.
- Aerodynamický kryt na této misi byl již použitý. Jedna jeho polovina letěla pošesté a druhá posedmé. Je to poprvé, kdy SpaceX oficiálně potvrdilo sedmé použití nějakého krytu.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Doug, která přivezla zpět do přístavu obě poloviny krytu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí OneWeb F16 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise OneWeb F16 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
3. 1. 2023 |
Transporter-6 |
oceán |
v2.5 |
ANO / ANO |
? |
- Přistání proběhlo v Atlantiku ve vzdálenosti přibližně 604 km od startovní rampy.
- SpaceX neuvedlo, zda byl aerodynamický kryt na této misi nový, nebo již použitý. Na základě fotek předpokládám, že byl nový, ale nelze to říct s jistotou.
- Vylovení krytů zajišťovala loď Bob, která přivezla zpět do přístavu obě poloviny krytu.
-
-
Aerodynamický kryt Falconu 9 před misí Transporter-6 (Zdroj: SpaceX)
-
-
Zachráněné aerodynamické kryty z mise Transporter-6 (Zdroj: NASA Spaceflight)
|
Promin te mi prosim, ale jak mam chapat, zda byly kryty zachraneny nebo ne?
4. 6. 2020 Starlink v1-7 oceán? / oceán? v2.5 ANO / NE –
Mam si vybrat mezi “ANO nebo NE”? Aktualizace je k 5.6., ale v tabulce jsou zmeny k 4.6. – trochu to mate.
Na Vas web chodim pravidelne nekolikrat kazdy den, ale zrovna temto “aktualizacim clanku” proste nerozumim 🙁
4. 6. je datum, kdy proběhl ten start. Ale až 5. 6. jsem aktualizoval ten přehled. Jsou to zcela nezávislé údaje.
Kryt má dvě poloviny a každá se zachraňuje zvlášť, takže ANO / NE znamená, že jednu polovinu se povedlo zachránit a druhou ne.
Dole pod tabulkou pak máte vysvětlivky ohledně významu těch barev.
Zdravím,
nějak se ztrácím v označení zda byl kryt zachráněn, ANO (zelené) znamená tedy vyloven nebo do sítě ?
Možná malý návrh – používat ANO (zelené) pro úspěšné zachycení do sítě a např. ANO (modré) pro vylovení z oceánu ?
Dobrý nápad! Oranžové ANO značilo úspěšné vylovení krytu poté, co netrefil síť. Potřeboval jsem to nějak odlišit od situace, kdy je přistání do vody plánované rovnou. Každopádně modrá je pro toto odlišení lepší, tak jsem to předělal. Pod tabulkou jsou kdyžtak vysvětlivky.
Já si myslím ,že chytání krytu do sítě je volovina.Zde hraje hlavní faktor a to je oceánský vítr ,který fouká nepředvídaně a často mění směr.Tento systém podle mne má malou procentní úspěšnost a časem se od toho upustí.Existuje jednodušší a mnohem levnější metoda,která nejenom zachytí oba kryty,ale hodí se i na zachytávání druhého stupně ve dne i v noci.Už jsem to jednou napsal,tak předem děkuji za mínusy.
Jaky je vlastne duvod, ze kryty lovi z vody a vozi zpet? Podivat se, v jakem stavu prezily? Stahnout data ze senzoru? Zrecyklovat kov?
Rozhodně může být důvod všechno, co navrhuješ. Ale klidně bych přidal i další. Například aby měli co při pokusech shazovat z vrtulínku. Protože shazovat nepoužitý kryt je blbost, lepší použít takový, který už k ničemu není, ale na pokusy se zachytáváním je dobrý ještě dost a dost.
Co tak třeba jenom to základní, uklidit po sobě, pokud je to možné.
Zajimalo by me, jestli nezvazovali nejakou formu motorickeho pristani. Ten padak je… Proste nevim, sam dost dlouho letam paragliding, i zavodne a pristani na presnost neni zvlast v obtiznejsich podminkach zrovna snadna zalezitost. A ze spatnych podminek na mori je vic nez dost. Tech krytu je skoda, zvlast pri jejich cene.
Určitě zvažovali spoustu různých metod. Každá měla výhody a nevýhody (cena, složitost, rizika…) a ve výsledku jim jako nelepší varianta vyšlo chytání krytů do sítě. Pokud se nakonec ukáže, že tudy cesta nevede, třeba se vrátí k některé jiné z dříve zvažovaných variant.
S tou přesností přistání je to divné. Myslel jsem, že se dneska na závodech běžně trefují na 2cm velký terč, a klidně několikrát po sobě. Tím ale nechci říct že je to snadné, zvlášť s krytem velkým jako autobus.
Ano, myslel jsem si to podobně.
To je samozrejme pravda (ostatne posledni zavody v presnosti pristani jsem letel ted v sobotu 🙂 Ale jde o podminky za jakych se leta a kridla na kterych se leta. Vemte take v uvahu, z jake vysky se leti, rychlosti vetru a smer v ruznych vrstvach, velikost toho krytu… Podminky za kterych muze odstartovat raketa jsou uplne nekde jinde, nez podminky pro presne pristani padakem a nedovedu si predstavit, ze se odlozi start s oduvodnenim nevyhovujiciho pocasi pro pristani krytu. Aby to nevyznelo spatne, nemam nic proti pouziti padaku, ostatne letani na nich je moje temer celozivotni vasen, jen se mi to zda technicky neskutecne narocne. Zvlast pokud se to ma stat “beznou” soucasti pouzivani F9.
Nedávno sem ty podmínky studoval, takže můžu říct, že si je hezky popsal, ba dokonce je jich ještě víc. Co se týká toho počasí, hezký a názorný příklad nám ukazuje Saocom 1. V místě dopadu krytu několikametrové vlny, Mr. Steven zůstal doma,ale raketu vlny nezajímají, takže se startovalo, a kryt šel do kšá. Dokonce se dá připojit i příklad Hispasatu, kdy se mělo zachraňovat, dokonce kvůli tomu letěla družice na subsynchronní dráhu, ale kvůli vlnám OCISLY nevyplula/odplula. Je zde sice otázka, zda by to takhle probíhalo, kdyby šlo o B5, ale to se asi teprve uvidí. Můžu se domnívat, že by se nestartovalo, ale je to jen moje domněnka.
Tak povětrnostní podmínky nejsou uprostřed oceánu asi vždycky ideální, ale už podle fotek je zřejmé, že to nebyl ten převažující důvod. Kryt ve většině případů přistál bez porušení do moře, někdy i na hladinu jako zrcadlo.
Křídlo/padák i výšku si SpaceX volí. Jde o to ten padák uřídit podle GPS. Vzhledem k tomu že přistát dovedou s nadzvukovou dvacetitunovou raketovou rourou… No asi je to něco jiného… Máte štěstí, šachy a dokonce i go už ovládli počítače, parašutismus zatím odolává. 🙂
Tak mne napadá, zda by to (padák s krytem) nemohli zkusit trefit (chytit) někam na zem, třeba do pouště. Mam podezření, že nad mořem vzduch proudí drobet chaotičtěji a nepředvídatelněji.
a konkretne ako si to predstavujete? Falcony startuju vacsinou z Floridy smerom na vychod, teda v zasade lietaju smerom od pevniny nad otvorene more. Kryty sa odhadzuju stovky a stovky kilometrov od pobrezia a ich vektor pohybu je smerom od pevniny. Kym vstupia do atmosfery, urazia dalsie stovky kilometrov. Nedokazem si predstavit efektivny sposob ich navratu spat, hoci len na miesto startu, o nejakej pusti nehovoriac. Najblizsiu pust mate (po smere letu) az krizom cez cely Atlantik v Afrike, alebo nazad proti smeru letu az na opacnej strane Spojenych Statov. Naviac, pristatie krytu na akejkolvek pevnej zemi znamena takmer s istotou vazne poskodenie, nehovoriac o riziku, ze moze niekomu spadnut na hlavu ci barak.
Ono existuje letadlo které vydrží ve vzduchu 3 měsíce. Možná za padesát let budou kryty z proměnlivého materialu a jako větroně doplachtí zpátky. Ale v příštích 20 letech to nepůjde, ani kdyby se opravdu snažili.