Cybertruck od Tesly je elektrický pick-up s futuristickým designem a skvělými parametry za nečekaně nízkou cenu

Elon Musk na začátku své prezentace v rámci dnešního představení pick-upu Tesla Cybertruck uvedl, že vozy tohoto typu se za posledních 100 let designově téměř vůbec nezměnily a pořád jde o jeden a ten samý styl. Právě z toho důvodu potřebovala Tesla dle Muska udělat změnu a vyrobit pick-up, který se od ostatních bude lišit. To se automobilce nepochybně povedlo, ale jestli šlo o krok správným směrem, ukáží až následné prodeje. Jak Elon Musk dopředu varoval, futuristický design vozu nebude pro každého. Čím se ale nová Tesla od konkurenčních vozů tolik liší? Především jde o celkový vzhled vozu, který se téměř kompletně zbavil jakéhokoliv zaoblení a karoserie obsahuje pouze hranaté tvary. Je zde vidět inspirace vozem DeLorean DMC-12 z filmu Návrat do budoucnosti, Musk také uvedl, že vzorem pro Teslu byl i Lotus S1 Esprit, jenž se objevil v bondovce Špion, který mě miloval.

Tesla Cybertruck z boku vypadá z části jako střecha, do první řady sedadel karoserie stoupá, načež následuje ostrý přechod do klesání. Vůz na délku měří 5,88 metrů, je široký 2,02 metrů a v nejvyšším bodě má výšku 1,9 metrů. Interiér, jak již dříve Musk sliboval, pojme až šest lidí ve dvou řadách po třech. Celkový objem nákladového prostoru, jenž má být uzamykatelný, dosahuje 2 830 litrů. Mimochodem, i do vnitřku vozu, především na palubní desku, se promítl styl ostřejších hran. Tesla jinak v interiéru pokračuje se svým minimalistickým designem známým z Modelu 3 – kromě 17palcového dotykového displeje je totiž palubní deska kompletně holá. Za zmínku stojí též volant, který designem připomíná ten ve druhé generaci Roadsteru.

Pojďme se ale podívat na technické parametry. Cybertruck se bude prodávat ve třech variantách, Single Motor RWD, Dual Motor AWD a Tri Motor AWD. Ta první bude podobně jako Tesla Model 3 začínat na ceně 39 900 dolarů bez daně, bude nabízet dojezd přes 400 km a přípustná hmotnost přívěsu bude 3 400 kg. Dual Motor AWD, který nabídne dojezd přesahující 480 km a možnou hmotnost přívěsu 4 500 kg, bude stát 49 900 dolarů. Nejdražší a nejvýkonnější varianta Tri Motor AWD vyjde zákazníka na 69 900 dolarů, umožní ale dojezd přes 800 km a schopnost táhnout přívěs o hmotnosti až 6 300 kg. Tato varianta také nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 s. Autopilot bude již klasicky zahrnut v ceně všech variant, balíček pokročilejších funkcí Full-Self Driving Capability bude za příplatek – na českém trhu momentálně stojí 170 tisíc korun. Tesla zatím neotevřela konfigurátor, je možné si pouze přeobjednat zvolenou variantu, vratná záloha činí 2 500 korun.

Tesla Cybertruck s přívěsem (Zdroj: Tesla)

Verze Single Motor RWD a Dual Motor AWD přijde na trh ke konci roku 2021, varianta Tri Motor AWD by měla dorazit o rok později. Musk během prezentace nezmínil kapacitu baterií a ani pohotovostní hmotnost vozu, není tedy jasné, jaké akumulátory bude Tesla využívat. Ve hře jsou samozřejmě ty od Panasonicu, na druhou stranu do roku 2021 by již Tesla mohla zvládnout uvést do výroby své vlastní baterie, o kterých bychom se měli více dozvědět v únoru či březnu příštího roku v rámci Battery and Powertrain Investor Day.

Nový pick-up bude samozřejmě umožňovat nabíjení na stanicích Supercharger V3, tedy výkonem 250 kW, avšak Musk naznačil, že maximální nabíjecí výkon bude v případě Cybertrucku ve skutečnosti ještě vyšší. Uvnitř vozu pak budou vestavěné zásuvky na 110/220 V a vzduchový kompresor. Podvozek bude již v základu mít vzduchové adaptivní odpružení, což umožní měnit světlou výšku vozu od 10 cm do 40 cm. Nájezdový úhel vepředu pak dle Muska bude 35° a vzadu 28°. Karoserie vozu má být z tvrzené nerezové oceli, která by měla být nepoškrabatelná a neprůstřelná. Mimochodem, Musk zmínil, že jde o stejnou slitinu, kterou používá SpaceX pro raketu Super Heavy Starship.

Ocelová kostra vozu Tesla Cybertruck (Zdroj: Tesla)

Tesla při vývoji Cybertrucku nepoužila nosný rám, ale samonosnou konstrukci a Musk několikrát během prezentace zdůrazňoval odolnost vozu. To dokazoval sám Franz von Holzhausen, šéfdesignér Tesly, jenž do dveří mlátil těžkým kladivem, což nezanechalo žádné stopy. O mnoho hůř pak dopadl test nerozbitnosti oken, kde automobilka dle Muska využívá svá vlastní tvrzená skla Tesla Armor Glass. Když ale von Holzhausen do skla ve předních levých dveří hodil kovovou kouli, došlo k vytvoření velké a jasně viditelné pavučiny, což se opakovalo i při pokusu na zadním skle. Jednalo se tedy o nezdařenou demonstraci nerozbitnosti oken, nicméně jak okamžitě podotkl Musk, důležité je, že se okno nevysypalo a že koule nepronikla dovnitř vozu.

Musk si na závěr své prezentace nechal ještě jedno malé překvapení. Tím je prototyp čtyřkolky Cyberquad, která je designově inspirovaná Cybertruckem, respektive jeho ostrými hranami. Jediné, co o čtyřkolce zatím víme je to, že se vejde na korbu pick-upu a že ji tam lze i nabíjet z baterie vozu. Žádné další specifikace Musk neprozradil, později ale na Twitteru uvedl, že Cyberquad bude nejdříve k dispozici jen jako příplatková výbava k Cybertrucku.

Tesla Cybertruck s elektrickou čtyřkolkou Cyberquad (Zdroj: Tesla)

Kromě Cyberquadu bude Tesla za příplatek nabízet také solární panely na kryt korby, které by měly generovat přibližně 24 km dojezdu denně, a dále také příslušenství pro kempování včetně stanu, jenž bude možné postavit na korbu vozu. Cybertruck si je možno předobjednat na této stránce.

Tesla Cybertruck s kempovacím vybavením (Zdroj: Tesla)

Chystáme další článek s dodatečnými podrobnostmi a odpověďmi na nejčastější otázky, tak se neváhejte zeptat v komentářích na to, co vás ohledně Cybertrucku zajímá!

Michal Lenc

Na ElonX působím jako redaktor od prosince 2018, věnuji se zde převážně Tesle a občas též The Boring Company. Studuji kybernetiku a robotiku na ČVUT.

Podpořte projekt ElonX



Mohlo by se vám líbit...

183
Diskuze

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlepší
Nastavit upozorňování na
kamil
Host
kamil

Co je vepředu pod kapotou? Jsou kabina a zadní plošina propojené? Kdy bude kosmická varianta a jak se bude lišit od této?

Martin B
Host
Martin B

Vpředu pod kapotou je stejně jako u všech Tesel přední kufr. Kabina a plošina propojené nejsou – plošina je ze všech stran oplechovaná.

Cahir
Host
Cahir

Podle některých spekulací od lidí, co se vezli na prezentaci, je možné zadní prostřední sedadlo sklopit a dostat se tak do zadního prostoru.

Hrímfaxi
Host
Hrímfaxi

A bude mít Starship stejná nerozbitná okna?

Martin B
Host
Martin B

Tu cenu nechápu. Je stejná jako u základního modelu 3. Zřejmě se podařilo výrazně snížit cenu baterií (nebo to je v plánu v nejbližší době.)

J R
Host
J R

Cena baterií v tom roli hrát může. Možná je to další náznak, že se v tomto směru něco chystá. Důležitou roli tam ale bude hrát absence povrchové úpravy plechů a úplně jiná, pravděpodobně mnohem jednodušší, konstrukce. Ta prezentace byla jako vždy hrozná (zejména poté, co fiasko ze sklem Muska úplně rozhodilo a už toho moc nenamluvil), ale toto byl pro mne nejzajímavější bod, který si zasluhoval více pozornosti. Trošku více se o tom píše v článku na http://www.motortrend.com/cybertruck.

Honza
Host
Honza

Cena neni pocitana z dnesnich cen baterii, ale pocita se ze az bude truck sjizdet z montaznich linek za par let bude maximalne na 30% dnesni ceny. Predpokladam ze tim ze chce pouzit ocel ze starship vlastne take usetri, vzdyt casti karoserie modelu3 jsou z hliniku, ktery je vyrazne drazsi nez ocel. Nejvice se konkurence vsak bude drbat na hlave z koncepce bezramoveho exoskeletonu.

Akuhtr
Host
Akuhtr

Byla by škoda kdyby takhle odolné auto nemělo Bioweapon Defense Mode 🙂 přeci jen, ultimátní vůz pro post apokalyptický svět by to potřeboval 🙂

bohyn
Host
bohyn

Do postapokaliptickeho sveta stejne nejsou auta na baterky prilis vhodna.

Kamil
Host
Kamil

Možná naopak, vyrobit elektřinu je snadnější než benzín

bohyn
Host
bohyn
  • Vyroba elektriny vyzaduje pevnou zakladnu, takze je dojezd je limitovan. Funkcni zdroje elektriky budou obsazene a obyvatele se asi nebudou chtit moc delit. Ten solarni panel na krytu je spis takova srandicka.
  • Cim mene elektroniky, tim lepe. Opravy budou problem. V pripade jaderne valky elektronika odejde jako prvni.

Do diesel motoru se da nalit treba olej, do benzinaku ethanol, nebo dvoutaktni motory taky spolknout ledacos.

akuhtr
Host
akuhtr

Pro přežití je ale pevná základna celkem výhodná, takže tak jako tak by byla. Případně lze příhodit pár dalších panelů jako náklad…

Jaderná válka… samotnej cybertruck by měl být v bezpečí – Faradaiova klec, ale náhradní díly budou problém pro jakékoliv moderní auto. Dnešní auta se spalovacím motorem bez řídící jednotky budou stejně nepoužitelný jako Cybertruck.

U motorů bych si tím co tam můžeš nalít nebyl ani zdaleka tak jistej, ne u těch moderních co se snažej vyhovět normám…

Petr Bilek
Host
Petr Bilek

V pripade silneho EMP, zadna faradayova klec jako tato nepomuze. Aby to fungovalo, muselo by se to kompletne odstinit uzavrenym obalem a uzemnit. Obavam se ze zadny dnesni motor, ani ten s minimem elektroniky EMP neprezije. Bud by na to musel byt specialne vyrobeny (tzn. stineni), nebo nesmi obsahovat zadnou elektroniku.

bohyn
Host
bohyn

Podivej se na signal mobilu v aute, jak je to skvela Faradayova klec. Jedna, maximalne dve carky? Stejne tak treba letadlo by melo byt F. klec, ale co ty lety, kterym blesk vyradil elektroniku, nebo jeji cast? Navic musis byt od klece izolovan, coz nevim jestli je u ridici jednotky vubec mozne 😉

Moderni motory jsou zhyckane, tam byvh si tim take nebyl jisty, ale legendy jako Toyota, Defender apod. daji ledacos. Stejne tak zminovane dvoutakty, ty dokonce ani nemaji zadnou elektroniku.

Martin B
Host
Martin B

První co v postapokaliptickém světě dojde, bude benzín.

Honza
Host
Honza

Elon Musk uz tweetoval “Tesla Cybertruck (pressurized edition) will be official truck of Mars”, ktery bude ve specifikaci konstruovan aby sel natlakovat takze jako ochrana proti vnejsimu prostredi to bude fungovat take.

J R
Host
J R

Tady nezbývá, než hlasovat:

palec nahoru líbí
palec dolu nelíbí

Design naštěstí tentokrát nepřipouští jinou možnost. 🙂

(Pokud se vám nelíbí/líbí tento komentář, tak se nad to tentokrát prosím povzneste, nebo mi dejte palec dolu/nahoru někde jinde, pokud se to nedá vydržet.)

Ricardo
Host
Ricardo

A kdo by si to opravdu koupil a dal přednost před jinou Teslou?

palec nahoru – koupí
palec dolu – nekoupí

Je třeba vzít v úvahu fakt, že to bude jako starší vozidlo neprodejné jako Fiat Multipla. Jsem zvědav jak se bude hlasování lišit.

Tom
Host
Tom

Tohle je dotaz úplně mimo, protože malej sedan a obrovskej pickup jsou dva úplně jiný světy. Já bych si cybertruck koupil hned. Ale nepotřebuju auto a už vůbec ne obrovskej náklaďák.

Koupil bych tedy si pro zábavu model 3, ale to neznamená že cybertruck je špatný auto. Jen má úplně jinou cílovou skupinu než 3, X nebo S. Podle mě v USA se ho prodají stovky tisíc kusů za první dva roky i přes to, že teď většina lidí remcá jak je to hnusný.

Američani pickupy milujou a cybertruck je za tu cenu velmi dobrá koupě z pohledu parametrů. A firmy, které používají pickup jako pracovní nástroj? Pro ty bude ta nejlevnější varianta jasná volba. Nízká kupní cena, malé náklady na provoz, možnost napájení elektrických i pneumatických nástrojů.

Ricardo
Host
Ricardo

Další takovej pokrytec co se mu to strašně líbí, ale nekoupil by si to. Ještě včera bylo hlasování jednoznačně líbí, dnes už to klesá na 4:1.

Hlasování o koupi zatím tragédie. Všem se to líbí, ale nikdo by si to vlastně nekoupil. Já se nedivím, takovej humus by mi do garáže taky nesměl a nebojím se říct na plnou hubu. Kdejakej důchodce s Dacií by se ti mohl řechtat co to máš za hnusnou krabici. A to bys mu nesměl říct kolik jsi za to dal peněz.

BTW amíci milujou chlapácký auta, ať už pickupy nebo musclecar. Tohle je pickup jak pro buzíky. V socialistickém LA asi něco prodají, ale v Texasu se farmář radši nechá uštknout kobrou než by si koupil takovej hnus.

Martin B
Host
Martin B

Je opravdu takový problém pochopit, že lidem se to líbí, ale prostě nechcou 6 metrový pickup?

dan
Host
dan

Můžeš už PROSÍM všem přestat cpát to, že se ti to nelíbí? Vážně to nikoho nezajímá, jednou to stačilo, nemusíš to psát pod každej komentář ty hňupe

Petr
Host
Petr

Celý tenhle web je jenom o tom, jak Musk je úžasný a vy teď řeknete, že někdo vnucuje názor? Proč prostě někdy kriticky nezhodnotit něco, co Musk udělal. Musk pořád říká, že lidstvo doplatí na to, jak se chová a mělo by myslet. A já na vás také apeluji, začněte už kriticky myslet. I důchodci v kauflandu by mě přerazili, kdybych jim s tímhle zaparkoval vedle jejich multiply.

dan
Host
dan

Takže mi říkáš, že tady týpek nemá 20 komentů, kde lidem vnucuje jak se mu to strašně nelíbí a jakej to je hnus? Jinak proč bych měl kritizovat něco, co se mi i celkem líbí? Sice bych si to nekoupil, protože pro to nemám žádný využití, ale líbí se mi to. Nechápu to s těma důchodcema, ale co už

Ricardo
Host
Ricardo

Dan je příklad dalšího kterému se to strašně líbí, ale nikdy by si tu hnusnou krabici nekoupil.

Muskova Tesla má velkou výhodu ve start-up ovém přítupu, když se něco nepovede tak to změnit a totálně předělat během krátké doby a vrátit se na správnou cestu. To je to co korporátní molochy neumí a nikdy umět nebudou. Tedy to poslední co Musk potřebuje je obklopit se patolízali a pokrytci, kteří mu budou pochlebovat i případě že něco rozhodl špatně.

Konstruktivní kritika a objektivní zpětná vazba je to co Musk potřebuje nejvíc. Je dost napováženou že i na amerických fórech fanoušci připouští že ten dizajn se nepovedl. Je dost napováženou, že jsem tady jediný kdo se nebojí napsat, že ten Pickup je nevzhledná neaerodynamická krabice.

Hlasování líbí/nelíbí už je 98/28 což už je 3,5:1, včera 4:1, střízlivíme co?
Hlasování koupí/nekoupí je 8/7 což je 1:1, a to bych chtěl vidět kolik z nich by složilo nevratnou zálohu. Nejspíš nikdo z nich. To nejsou fanoušci, to jsou patolízalové.

dan
Host
dan

Ja pisu, ze bych si to nekoupil, protoze pro to nemam vyuziti, ne protoze to je hnusny. Nauc se cist ty demente. A nakonec posuzovat z hlasovani 15 lidi, kdyz v predeslym je 130, pekne. Kdo by taky hlasoval u tvyho prispevku ze

Bystroushaak
Host
Bystroushaak

Pokud ti přijde konstruktivní kritika jako to co potřebuje Musk nejvíc, tak to piš Muskovi a ne sem. Pochybuji, že to tady čte.

Ricardo
Host
Ricardo

Musk říkal, že sem chodí kvůli tobě. Prej máš tak skvělé rady, že bys je mohl vydat knižně.

Bystroushaak
Host
Bystroushaak

Tak určitě..

Ondřej
Host
Ondřej

Je smutný, že se někdo řídí názorem ostatních a toho co si o něm můžou myslet důchodci. Osobně je mi jedno, že si o mě myslí někdo něco. Pokud idělají nějaké podobné auto, které bude velikostně jako TM3 bez praštěné korby, tak nevidím důvod proč si takové auto nekoupit. Jednoduché, praktické, levné. A ať se klidně soused užere naštvaností/radostí, jak se mu moje auto nebude líbit. 🙂 A ani klíčkem by mu nepoškodil lak.
Osobně jsem zvědav spíše, zda se jim podaří spustit výrobu, dodrží cenu a kolik se jich prodá v prvních měsících. Vše ostatní je jen subjektivní názor. Za mě je jedno zda se to auto líbí nebo ne, ale připadá mi zajímavé, že poslední dny všichni kolem řeší Teslu. Takový marketing by si každá jiná firma také přála.
Musk je jaký je. Buď ho člověk má rád a nebo ne. Vlastně to teď krásně dokresluje toto auto, které také nemá prakticky střed.

Jiří Hadač
Přispěvatel

Doporučoval bych ti výrazně upravit svůj slovník, takhle tu fakt nejsme zvyklí komunikovat. A pokud ho neupravíš, asi spláčeš nad výdělkem.

Peter P
Host
Peter P

Amici miluju americke auta a Tesla je jedna z nich. Obdobie secese ktore trvalo od roku 1890 cca do 1910 dalo vzniknut nadhernym stavbam ale nahradilo ho obdobie funcionalizmu. Dnes si uz nikto secesny barak nenecha postavit na druhu stranu funcionalisticka architektura sa pouziva dodnes. Podobne je to aj u cybertrucku Tesly. To nie je len moj nazor ale aj analytikov ktori predpovedaju uspech kedze vsetko nove si rychlo dokaze najst cestu. Aj vidlaci z juznych statov si kludne tento voz kupia kedze je daleko viac chlapacky nez tie tradicne. O parametroch uz ani nie je treba pisat. Farmar v USA si kludne na svojej stodole bude schpny vyprodulovat energiu pre svoj truck a to bude udavat trend kedze amici sa radi spoliehaju sami na seba.

Marek Mančal
Host
Marek Mančal

Klidně bych si to koupil. Myslím, že zde není diskuze, má to být dělník a ne další načančaný krám, kterým se jezdí mezi domem a kanceláří s pocitem řidiče že je cool když má tank. Samozřejmě bude ještě záleží na vlastnostech v terénu, ale dnešní rádoby teréní vozy nemohou skoro sjet z asfaltu. Takže když uvážím že to bude zvládat lehký terén – polňačky a lesní cesty, neuvěřitelně by se mě s odolnou nerez kapotáží ulevilo. Vždy mi synchronně skřípají zuby se skřípotem roští o lak auta. U takového auta mi múže být skoro jedno jak vypadá, bude důležité, že bude odolný alespoň v lehkém terénu.

Hrímfaxi
Host
Hrímfaxi

Tak tohle auto je pecka. Elon dodržel slova o vzhledu jako z Blade runnera. Jakkoliv se mi ostatní Tesly líbí, pořád vypadají relativně tuctově. Teď tu máme elektroauto, které vypadá opravdu cyber.
Elone, respekt!

Ricardo
Host
Ricardo

Blade runner měl mnohem hezčí dizajn vozidel, než toto. Tento humus spíš vypadá jak ze starého Total Recall.

Když si člověk vezme že predikce byly 100x hezčí, tak by jeden brečel:
https://interestingengineering.com/teslas-upcoming-blade-runner-inspired-pick-up-truck-could-look-like-this

Ty by sis to fakt koupil?

Michal
Host
Michal

Mě se teda ten vůz na ilustrační fotce v odkazu líbí mnohem méně, než co Musk představil… Je to věc vkusu a čas ukáže…

hrímfaxi
Host
hrímfaxi

Mít ty peníze na víc, tak do toho jdu. A líbí se mi víc než ty predikce, tohle už tu v různých, byť odlehčených verzí, je.
Ale abych byl upřímný, doufám, že ještě najdou invenci a trochu to vyšperkují. Takhle strohý vzhled by se mohl rychle okoukat. A také se trochu obávám, aby to nebyl propadák. Tohle opravdu není pro každého.

Ricardo
Host
Ricardo

Když se ti to líbí tak co chceš šperkovat? Jinej tady píše jak se mu to líbí, ale radši by si koupil Model X nebo Y.

Lidi nebuďte pokrytci. Ten dizajn se nepovedl a je to průser. Vypadá to jako nepovedené obojživelné vozidlo svařené ze zbytků po Starship. Tohle Fordu F150 nemůže konkurovat ani náhodou.

Akuhtr
Host
Akuhtr

Vkus je subjektivní, já mám radši hranatější design, což vede k tomu že Cybetruck se mi líbí a tak vzhled rozhodně není překázka v koupi

Ricardo
Host
Ricardo

Miluji hranatý dizajn, viz. Lamborghini Diablo, Countach, nebo Lotus Esprit, F Testarossa, DeLorean, Tatra 813 …. nádherné auta.
Ale tohle se špičatou střechou je esteticky fakt špatný. Navíc to nemá ani mačo vzhled pro trucky typický. Vypadá to jako nepovedený motorový člun. Já pořád doufám že to je jen vtip, až tak je to špatné.

akuhtr
Host
akuhtr

A? Tobě se nelíbí,ale mě jo. Smiř se s tím že se každýmu líbí něco jiného.

Ricardo
Host
Ricardo

Tohle mohla být moje první Tesla až pošlu svoje SUV dál do oběhu, takže já to beru osobně. Je to fakt špatný, tohle mi nesmí do baráku. Naštěstí tady pořád je X nebo Y.

Martin B
Host
Martin B

Nikdo ti to nenutí. Jak se ti to nelíbí, tak to nekupuj. Další statisíce jiných si to koupí.

akuhtr
Host
akuhtr

Není problém že to bereš osbně, problém je že svůj vkus vnucuješ nám ostatním jako by šlo o objektivní pravdu.

Martin B
Host
Martin B

Ta predikce byla zajede jeden další nudný pickup v řadě.

J R
Host
J R

Taky se tak těšíte na crash testy? 🙂

Ricardo
Host
Ricardo

Zejména ochrana chodců bude super. Jistě budou plusové body za eliminaci utpení, protože ten Pickup bude chodce rovnou půlit 🙂

hrímfaxi
Host
hrímfaxi

Dozadu se vejde rakev i s chladícím zařízením 🙂

Ricardo
Host
Ricardo

Kluci, to je mega průser. Snad to ještě předělají :-/

Premek
Host
Premek

No tak se ti to nelíbí, ok. Tak nám to prosím tě pořád netlač do hlavy.

Ricardo
Host
Ricardo

A vy nebuďte pokrytci a nebojte se přiznat, že tohle se Muskovi fakt nepovedlo.
Jsem tu jedinej kdo ten hnus pojmenoval hnusem. Ostatní jsou podělaní strachy a radši budou přitakávat s většinou jaký to má císař krásné šaty.

Petr
Host
Petr

Taky vidím trochu neobjektivitu komentujících. Tesla má hodně úspěchů, ale tohle k nim fakt nepatří. Ale někteří lidé si myslí, že když něco udělá Musk, tak to je perfektní a nikdo to nesmí kritizovat. To auto je megahumus, multipla 2 a špatná stavbaa v minecraftu, podepisuji

Bystroushaak
Host
Bystroushaak

Neobjektivita komentujících? Kde jsi vůbec přišel na to že by měli být objektivní, když se doslova ptáš na subjektivní názor?? Samozřejmě že jsou tu všichni subjektivní, vždyť to jsou doslova stránky pro nadšence. To je jak přijít někam mezi fanoušky fotbalu a stěžovat si na to že nepřijímají kritiku jejich týmu objektivně. Nepřijímají no. A co jako?

Ricardo
Host
Ricardo

Viděls někdy že po prohře 0:6 se hráči s trenérem a fanoušky radují a slaví? Asi těžko. Tohle je ten samý případ. Je třeba si přiznat, že tenhle zápas projeli a poučit se z toho. Naštěstí tohle Musku umí dobře.

Dobré na tom je pouze to, že se teď dají celkem levně koupit akcie za 330 USD.

Dizajn je částečně subjektivní, ale také se řídí určitými pravidly. Jistě znáš třeba pozitivní reakci lidského mozku na proporce zlatého řezu. Každopádně musím Muskovi uznat, že má fakt odvahu. Tohle je fakt cyber-punk jak cyp.

Bystroushaak
Host
Bystroushaak

Jenže prohra to ještě není, doslova ani nemůže být. Pokud se model skutečně nebude prodávat a bude to propadák, tak v tu chvíli to bude prohra. Pokud bych měl převzít tvojí analogii, tak teď jsme ve stavu kdy byl oznámen zápas a ty už předem věštíš prohru na základě toho že se ti nelíbí oblečení hráčů.

Osobně se mi to třeba taky nelíbí, ale ne zas tak nějak moc. Řekl bych že na stupnici od 0 do 10, kde 0 je nelíbí vůbec, 5 je mi to jedno a 10 je líbí úplně, bych se zařadil tak na 4. Slovy klasika, not great, not terrible. A alespoň vidím logiku za tím designovým rozhodnutím a být v pozici kdy potřebuju pickup, tak si to klidně koupím.

Přemýšlím, proč na to máš tak silnou reakci jako máš. Asi jsi měl nějaká očekávání a teď ti do nich Tesla šlápla, tak tě to sere. Proč tě to tak sere a co byly ty očekávání? Chtěl sis koupit Tesla pickup?

Ricardo
Host
Ricardo

Jj, měl jsem velká očekávání. Tesla dizajn umí, takže jsem čekal něco skvělého. Napřed jsem si myslel že to je nějaký fejk od nějakých Tesla haterů. Pak přišel šok že to je pravda.

Jako je pravda že jsem ten Cybertruck viděl poprvé z profilu a to je fakt špatné. Ta hnusná trojkůhelníková střecha je fakt hrůza. To bych řekl že musí nelíbit většině lidí.

Nadruhou stranu to zepředu z dola vypadá fakt dobře, jako futuristický supersport. Jenže to je tím, že opticky se ta horní hrana kabiny posouvá dozadu a není vidět že to je těžké na čumák. Zezadu a z boku to je fakt nevyvážené. Je to jako čtyřoká oktáva, z určitého úhlu vypadá taky hezky, ale kvalitní dizajn vypadá hezky ze všech stran. Je to škoda no.

Martin B
Host
Martin B

A je ti jasné, že okamžitý pohyb akcií na burze neznamená vůbec nic, že? Zvláště pak u volatilní Tesly. Po prezentaci Modelu Y spadly akcie o 5 procent.

To co je nakonec důležité je kolik jich Tesla prodá a kolik na tom vydělá.

Petr Bilek
Host
Petr Bilek

Objektivni nazor na design je tak trosku oxymoron.

John jehlu kraj
Host
John jehlu kraj

Návěs? Určitě ne přívěs?

Hark
Host
Hark

Takhle si představuju terénní vozítko na průzkum Marsu – včetně té čtyřkolky 🙂

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Ten stan je prostě paráda, stejně jako opět chytrý a funkční design Cybertrucku. Krásná ložnice na spaní.Se vzduchovým pérováním, to bych si do spánku přál ukolébat, prosím.

Eremyy
Host
Eremyy

Nejsem clovek, co by kupoval nova auta a $40k je z meho pohledu naprosto silena castka, ale je to tezke a baterky na ten dojezd neco stoji.

V kazdem pripade se mi to auto libi. Ne jenom esteticky (to take, ale to pro me neni tak podstatne), ale nelakovana nerez (nezrezne, neposkrabe se lak), zasuvka na 220V (tu mam v kazdem svem aute), kompresor, adaptivni odpruzeni, najezd do kufru (normalne vozim na zahradce dve fosny, kdyz vim, ze je budu potrebovat), moznost aerodynamickeho zakryti korby, stanova nastavba, solarni panely, 6 mist. Kdybych to kontruoval ja, tak bych se asi pokusil jeste o nejake veci, ale v zasade tohle je podle me jedine auto za poslednich 50 let, ktere posunulo prakticnost dopredu.

Ricardo
Host
Ricardo

HUMUS. Muska žeru, ale tenhle dizajn se příšerně nepoved. Tohle si koupí jenom amík, ti jsou ujetí viz. třeba Honda Cube. Akcie padly dolů, takže ani amíkům se to evidentně nelíbí. To vypadá že to snad svařili ze zbytků plechů co jim zbyly po Starship. Hergot, kdyby alespoň střechu udělali trochu aerodynamicky. Akorát ten přívěs je super. Jinak deset palců dolů. To je fail jako prase. Ten dizajn určitě ještě upraví, protože tohle je neprodejné.

Rosetau
Host
Rosetau

Tvuj názor. To auto je naprosto boží a čím víc na něj koukám tím se mě líbí ještě víc. A pokud si myslíš, že se to amíkum nelíbí jen proto, že se to pár analitikum z Wall Street nezdá tak to je argument jak prase. Pánové z Wall Street jsou poslední dobou vedle jak ta jedle.

Ricardo
Host
Ricardo

Kdyby sis měl vybrat mezi Model X a tímto Pickupem, tak by sis fakt koupil tuhle hnusnou krabici? Opravdu bys za tohle dal 1.5 milionu? Já jsem obrovskej fanda Muska, ale dle mého názoru vzhledově se jim to fakt nepovedlo. Je to větší humus než čtyřoká oktáva, a to je co říct.

J R
Host
J R

Kdyby byl Model X za 1,5M, tak já bych si vybral Model X protože by mi bohatě stačil. Ale protože je spíše za dvojnásobek, tak bych si šel pro metr a začal měřit garáž. Ale kdybych mohl vybírat i z jiných možností, tak bych nakonec zůstal u Modelu Y, protože mi stačí také a jezdit s tímto monstrem po Praze bych vážně nechtěl. Hodně by mě ale mrzelo, že za stejné peníze jsem mohl mít něco výjimečného s mnohem větší užitnou hodnotu.

To, že se ti to tak hrozně nelíbí je naprosto pochopitelné. Ale budeš se muset smířit s tím, že je překvapivě velké množství lidí, kterým se to zdá úžasné.

Ricardo
Host
Ricardo

Chápu, takže by sis koupil radši Model X nebo Model Y než toto.
Ono totiž dát svých vlastních 1.5 mega za takovou hrůzu už není sranda. Zvlášť když to potom kvůli vzhledu půjde špatně prodat a dalšího půl mega ztratíš na prodeji. Tady končí sranda. Nemluvě o tom, že si všichni známí a sousedi si budou z tebe dělat srandu cos to koupil za humus.

Já respektuji že se to někomu líbí a nechci všem vnucovat svůj názor. Jen se obávám, že kdyby první Tesla Roadster vypadal takto hnusně, tak by Tesla nejspíš zkrachovala hned zkraje. Ne nadarmo Model S měl vzor v Mercedesu. Musk má štěstí že už prodává hromadu jiných modelů, takže jeden fail Teslu neohrozí.

Jsem velký fanda Muska, ale to neznamená, že musím nekriticky adorovat všechno co udělá. Tesla Semi je taky poměrně hnusnej náklaďák, ale ty si kupují firmy kvůli ekonomice provozu a ne kvůli vzhledu.

S tímto Pickupem můžeš leda plašit kodiaky na Aljašce jak je hnusnej.

J R
Host
J R

Jo, jenže ne kvůli tomu jak to vypadá, ale kvůli tomu, že je to hrozně velké. Kdyby udělali o něco menší verzi, klidně i za stejnou cenu, tak mám objednáno…

Ricardo
Host
Ricardo

Respektuji tvůj názor, že se ti to fakt líbí. Otázka je jestli by sis to fakt nakonec koupil když většině lidí to připadá hnusné, byl bys terčem posměchu a při následném prodeji bys dost tratil.

Protože vlastním akcie Tesly tak to hodnotím jako průser co Tesle uškodí. Tohle trh nepřijme, nikoliv protože to je futuristické, ale protože to je hnusné jako Multipla nebo čtyřoká oktavia.

J R
Host
J R

Zaprvé mám tolik sebevědomí, že mi je lhostejné zda se to ostatním líbí a zadruhé to vypadá, že se to překvapivě ve skutečnosti většině lidí líbí. A to neposuzuji podle zdejšího hlasování, které je ovlivněné specifickým složením hlasujících. (A akcie vlastním také.) Mimochodem, podle čísel rezervací to vypadá, že už jich mají přes 100k…

dan
Host
dan

Někde už jsem viděl příspěvek týpka, že pokud správně chápe číslo objednávky, tak už jich mají přes 200k.

Ricardo
Host
Ricardo

Rezervace vůbec nic neznamená, zvlášť pokud je vratná/nezávazná. Důležitý bude počet vybraných nevratných záloh. A těch mají zatím NULA.

Kdopak z vás psal do Tesly ČR že má zájem? Přiznejte se.

Marek Mančal
Host
Marek Mančal

Pořád a pořád chceš porovnávat to s normálními auty (s Teslami). To nejde, Potřebuji dělníka – Ano,
Plácám se mimo asfalt – Ano (otázka je kdo to bude chtít vyprošťovat když to zapadne)
Budu tahat těžké přívěsy – Ano
atd. těmto lidem bude jedno jak to vypadá, a myslím že dokonce tyto lidi mají k takovému “designu” i kladný vztah
A i přesto všechno bude obrovské množství frajírků v růžovém tričku co s tím budou jezdit jen tak po městě.
Jinak pokud máš problém s designem mrkni na auto co se “nikdy neprosadila” jako Mercedes G, nebo Hummer 1 – že tam si dělali starosti z designem že?

J R
Host
J R

Tak nejsem sám kdo to cítí stejně a opravdu možná bude i zmenšená verze. Tak to jsem na sebe opravdu zvědavý jak se zachován až ta možnost nastane. 🙂

Ondřej
Host
Ondřej

Budu pevně věřit, že něco podobného přijde. Oni počkají na prodeje tohoto a potom se možná dočkáme cybersedanu. 😀 Pokud by to auto začínalo na 30k USD, tak si to jistě najede hodně lidí.
Každopádně vzhled zapadá přesně do dnešní společnosti, kdy se část lidí chce prostě lišit za každou cenu. 🙂 O prodeje bych se nebál.

Rosetau
Host
Rosetau

Tvé komentáře jsou opravdu na urovni malého dítěte.

endemit
Host
endemit

A jak vypadá třeba Hummer? A taky by ho bralo spousta lidí. Ten dizajn je jenom nezvyk.

endemit
Host
endemit

Je to krásné auto a kdybych chtěl electrický pick up, tak jedině tento. Už je skoro 150000 rezervací. Tady je v barvě.
https://ww.electrek.co/2019/11/23/tesla-cybertruck-different-colors-musk-confirms-matte-black/

endemit
Host
endemit

Tak třeba Humr taky “není” hezký a kolik lidí by ho chtělo. Je to v první řadě užitkově vozidlo a když k tomu připočtete např. i tuto vychytávku, (viz odkaz) lze dizajn zase více pochopit. Jinak, auto je “inspirováno” Bondovým Lotusem a celkem by mě zajímalo, jestli to prosadil Musk jako příznivec tohoto auta, nebo mu chtěl hlavní dizajnér udělat radost sám od sebe. A ještě jedna věc. Všechny pick upy vypadají téměř stejně, tak proč nosit dříví do lesa?

https://ww.electrek.co/2019/11/22/tesla-cybertruck-solar-roof-option-add-range/

https://ww.electrek.co/2019/11/21/elon-musk-says-tesla-cybertruck-inspired-by-this-lotus/

Ricardo
Host
Ricardo

Jenže ty Pickupy vypadají stejně, protože používají osvědčený estetický dizajn, který požaduje zákazník. Chlapácký vzhled, mohutná kapota s masivně vystouplým chladičem, evokují pocit síly, odolnosti, solidnosti…. nic z toho Tesla nemá, ten Pickup je jak pro metrosexuála z LA. Tohle si farmář z Texasu koupí jen když bude chtít spáchat sebevraždu.

Petr Melechin
Admin

To je tak trochu začarovaný kruh. Pick-upy už dlouho nějak vypadají, takže lidi si na to zvykli, a tak nové modely budou vypadat opět stejně, protože “lidi to požadují” a automobilky nechtějí moc riskovat. Jenže pak i lidi, kterým by nevadil pick-up s odlišným designem, mají možnost výběr jen z pick-upů, které všechny vypadají zhruba stejně. Takže si taky nakonec koupí jeden z nich. A pak se argumentuje tím, že zájemci o pick-up kupují jen auta klasického tvaru, takže to evidentně chtějí a nemá smysl zkusit nějaký jiný design. Nikdo ale neví, kolik lidí si pick-up nekoupilo, protože se jim nelíbí jejich “tradiční design” a kolik procent stávajících majitelů pick-upu si ho koupilo, protože ho prostě potřebovalo, ale přitom by ti lidé zvolili nějaký více odlišný design, kdyby měli tu možnost.

Ricardo
Host
Ricardo

Tesla Pickup nemá chlapský dizajn který je požadovaný pro tuto kategorii vozidel a to je zcela zásadní problém. Hummer jej měl, Jeep Wrangler jej má dodnes, btw. Wrangler je fakt geniální v terénu, neskutečné co to auto vydrží.

A nemáš pravdu v tom že není na výběr. Třeba Ford dělá Ranger a F-150, různé řady vozidel o různém dizajnu. Když si vezmeš jak vypadaly ty staré Rangery nebo staré Chevrolety S10 (normální malý osobák pickup) a vyvinuly se z nich mačo auta, protože tohle zakazníci prostě chtějí. A za mačo chlapácký dizajn se dost připlácí, konkurence je tvrdá. Udělat za této situace takový buzíkovský dizajn pro Teslu Pickup je IMHO mega průser. Jako fanoušek Tesly si myslím že tohle bude fail jak prase. V Evropě na 100%, USA jsou odvážnější, takže tam to bude jenom poloviční průšvih, ale i tak to bude špatné.

Premek
Host
Premek

Ricardo, dej si pohov. Meleš jako kafemlejnek.

Rosetau
Host
Rosetau

Souhlas. Stále se tady ohání jak je chytrý ale chová se jak malé děcko.

Ricardo
Host
Ricardo

Nejsi můj fotr, abys mi mohl říkat kdy si mám dát pohov. Komanduj si doma svoje vlatní děcka kafemlejnku.

A co tak zkusit napsat něco k tématu místo ventilování “pocitů” jako dvě fňukny?

Eremyy
Host
Eremyy

Mohu se prosim zeptat, co presne je na hranate prakticke nerezove krabici ten “buzíkovský dizajn”? Ja bych si pod timto terminem predstavil auto, ktere vypada jako ocucany bombon, coz jsem za poslednich 10 let asi priblizne zhruba vsechna nova auta.

Ricardo
Host
Ricardo

Asi nejhorší je přední kapota s kabinou. USA je opravdu zatížené na čumáky s kapotou, třeba malé náklaďáky tam mají všechy čumák narozdíl od Evropy. Kamiony to samé. Pickup Dodge RAM má vyloženě dizajn kapoty s motorem a zvlášť blatníků. Vezmi si že snad každý pickup má vystouplý chladič. Truck design. Ono taky pickupům se v USA říká truck, takže je to propojené. A tohle Tesla Pickup nemá, nevypadá drsňácky jako Ford Raptor, nemá pořádný čumák, vypadá tak nějak bezpohlavně (proto ten buzíkovský dizajn). Ale možná proto se to tady lidem tolik líbí 😀

Rosetau
Host
Rosetau

Možná by to pane Melechin chtělo ban. Příspěvky pana Ricarda jsou urážející a v podstatě je to trolení.

Ricardo
Host
Ricardo

Odpovídal jsem na dotaz Eremyho konkrétními argumenty, nevím proč to vztahuješ na sebe jak potrefená husa. Nikdo z vás tady nebyl schopen rozebrat a vysvětlit proč se líbí třeba špičatá střecha, kterou já považuji za ultra hnusnou. Takže nezakazuj odlišné názory jako nějakej komunista.

A jestli jsi homosexuál, tak se Ti omlouvám. Já proti homosexuálům nic nemám. Myslel jsem to ve smyslu buzíkovský=změkčilý dizajn (kontra svalnatý dizajn klasických pickupů). Jo trošku jsem si rýpnul doufaje že se najde někdo kdo řekne proč je ten dizajn tak skvělej.

Rosetau
Host
Rosetau

Když si po sobě přečteš poslední větu. Tak ta se dá taky vyložit tak, že všem co se tohle auto líbí jsou buzikové. Dál o tomhle s tebou odmítám diskutovat. Ty totiž máš strašný problém akceptovat lidi, kteří mají jiný pohled na svět než ty. Stále máš tendenci opakovat svoji pravdu a vnucovat své názory ostatním. Každý člověk na téhle planetě má jiný pohled na svět a každému se líbí něco jiného a to je v pořádku proto je taky tenhle svět tak ruznorodý. Pokud se ti to auto nelíbí v pořádku já to beru. Ale nemusíš tu psát tucet příspěvku ve stylu HUMUS HUMUS HUMUS a podobně. Člověk by čekal, že dospělý lidé jsou trochu víc inteligentní.

Ricardo
Host
Ricardo

Ty taky neumíš akceptovat můj názor že ten dizajn se nepovedl. Včem jsi jako lepší? Že vás je tady víc co si nalháváte že ten dizajn je tuze povedený? Na internetu se objevují posměšné obrázky na téma Cybertruck, což zatím u žádné Tesly nebylo.

A jako jediný jsem rozebral proč se mi to nelíbí, konkrétně z profilu jak je opticky ta trojúhlelníková střecha moc vepředu. Nikdo mi nebyl schopen napsat názor proč se mýlím a proč je to vlastně super. Nejspíš protože to moc obhajitelné není. Delorean, Lotus i to nehezké auto z Total Recal je z profilu vyváženější. Všimni si že já píšu konkrétně o těch nepovedených věcech v dizajnu (očekávaje debatu, protože kontroverzní věci si debatu zaslouží). Všimni si že ty píšeš pořád o abstraktních věcech jako o pravdě, vnucování, různorodosti vkusu (očekávaje že budu držet hubu protože přece Musk je bůh a ten nic nedělá špatně a tudíž se nesmí kritizovat). Takže to ty mi vnucuješ svůj názor. Prober se.

Petr Melechin
Admin

Problém je v tom, že většina lidí nejspíš nedokáže vysvětlit, proč se jim nějaký design líbí nebo nelíbí (třeba já). Je to prostě jen pocitové. Takže je sice hezké, že vy dokážete konkrétně poukázat na věci, co vám na vzhledu Cybertrucku vadí, ale spousta lidí to nedokáže, stejně jako třeba u hudby. To ale neznamená, že jejich názor tím pádem nemá váhu a je to jen výsledek nějakého uctívání Muska.

Druhá věc je, že se až militantně pouštíte do každého, kdo řekne, že se mu Cybertruck líbí, a navíc omíláte pořád dokola to samé. Prostě se smiřte s tím, že někomu se to líbí, i když vy to nedokážete pochopit, a už to nechte být.

Ricardo
Host
Ricardo

Takže hlupáci bez znalostí mají umlčet lidi s relevantními argumenty. Ještě začni pálit knihy a bude to dokonalé.

akuhtr
Host
akuhtr

Názor “buzíkovský=změkčilý dizajn” je popravdě hodně povrchní a silně homofóbní postavený na rozšířených předsudcích o hlasité menšině v gay komunitě.

Ricardo
Host
Ricardo

Napiš si stížnost do ČT, sluníčko 😀

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

To já se divím, že se někdo s Ricardem ještě bavíte. Podle jeho působení na zdejším fóru je to zamindrákovaný maník s napoleonským syndromem, který se tu vehementně všem snaží cpát svoje veskrze stupidní nápady, jako nezapomenutelný kosmodrom v Čechách (nejsíše po zhlédnutí Kosmo) a nyní ani žádné nápady nemá, neb se mu dostal na mozek nějaký “humus” a jen jako kafemlejnek trolí a trolí. Pokud si vzpomenete na Petera, který ban dostal, ten sice také trolil, ale v hlavě to měl srovnané. Nerad píšu o někom takovéhle věci, na hrubý pytel hrubá záplata.

Ricardo
Host
Ricardo

Ten Český kosmodrom Jan Hus (dle prvního kosmonauta na světě jenž bohužel uhořel na startu) byl napůl recese, napůl psychologické cvičení dokázat kolik sem chodí nepřejících haterů. Všichni tvrdili že start raket z ČR je neproveditelný. Nakonec jsem si dal tu práci a výpočty dokázal i s pomocí Invc, že Starship by mohla komerčně vynášet družice na GEO i z ČR jakkoliv nevýhodnou polohu máme.

Tímto jsem zesměšnil všechny hatery, kteří to evidentně dodnes nestrávili. A tady Kratochvíl je tak “chytrý” že to vytáhne aby všem připomněl jak se tenkrát sám zesměšnil. IQ tykve fakt. A svůj špatný technický odhad, neschopnost to spočítat a nenávistnost ještě chce použít jako důvod abych dostal ban. Ten musel utéct z Bohnic, protože to jinak není možné. Mne by zajímalo která jiná země má 99% fanoušků Muska co nenávidí představu vlastního kosmodromu, jakkoliv je to scifi.

BTW v psychologii existuje tzv. projekce. Tedy ten kdo druhé rád označuje zamindrákovaným maníkem s napoleonským komplexem, tak má dost slušnou šanci že tím trpí sám. Kolik máš výšku ty hrubá záplato?

akuhtr
Host
akuhtr

Co si vzpomínám, zesměšnil jsi sebe. Hlavní argument nebyl že by to nešlo, ale že by to bylo drahý (narušení leteckého provozu, kompenzace za škody způsobené odpadajícími kusy raket (nejsme v číně) a menší nosnost), nedostatek talentů i finančního kapitálu.

Ricardo
Host
Ricardo

Poté co jsem výpočty dokázal že to je možné, tak zbabělci jako ty přehodili výhybku a začali vymýšlet milion jiných důvodů. Viz třeba ta hloupost s odpadajícími kusy raket (ze Starship nic neodpadává, je plně reusable) nebo narušení leteckého provozu (kdejaké cvičení NATO v ČR uzavírá letecký prostor ale pro rakety to údajně možné není), kapitál (Musk začal SpaceX se 4 mld Kč, ČR vyhodí z okna jenom za vrtulníky 15 mld)……

…. nejen že jste se zesměšnili vy, ale ještě v tom zesměšňování hodláte pokračovat 😀

To by mne zajímalo jestli jiná země má tolik nenávistných přiznivců kosmonautiky jako ČR. Pochybuju.

akuhtr
Host
akuhtr

Starship Ze starship aktuálně odpadává horní část víka palivové nádrže. Z F9 dost dlouho odpadával 1. stupeň, ale jestli myslíš, že na zelený louce, bez know-how, bez lidí se zkušenostmi se stavbou raket, budeš schopen dokázat něco co umí 1. společnost na první pokus… Ale i kdyby,
Nosnost by byla omezena, místa na přistání by byla omezena a to dále omezuje nosnost a stále žijeme v socialistickým pekle kde je zbohatnutí zéměř zločin a tak se ti nestane že by přišel k penězům vizionář co by se o to pokusil i přes tto nevýhody.

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Tak z vás mám takový pocit, že patříte k těm, kdo si myslí, že existuje nějaký objektivní ideál krásy, který je podle vás náhodou v souladu s tím vaším. Vynášíte potom soudy o tom, co je hezké a co není a hrozně se divíte, jak se to někomu může líbit. Design je otázka individuálního vkusu, to ví i malé dítě. Můj pocit je naprosto opačný. Design Cybertrucku vidím jako futuristický, funkční a překvapivě osvobozující. Proč hergot zase nikoho doteď nenapadlo, udělat auto z nerezu ? Naprosto geniální. Žaluzie na zakrytí korby, teleskopická rampa ukrytá ve dveřích korby a pneumatické odpružení, moderní světla, pořádný plechy, co vydrží drsný zacházení, s tlakovou kabinou to pošlou na Mars. Čelist mi spadla, jako z žádného jiného auta Tesla.

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Ještě doplním, že jako příznivce kultu Blade Runner, kdy tento román byl pro mě v mládí velkou mystickou inspirací, u mě Elon velmi zabodoval, navíc odhalení zasadil do přesného data a místa, jako začátek děje zmíněného kultovního románu a nezapomenutelného filmu Ridley Scotta. It blows my mind!

Bystroushaak
Host
Bystroushaak

Ne že bych chtěl trollit, ale co přesně se ti na tom románu líbilo? Já to zkoušel číst asi dvakrát a vždycky mi to přišlo jako naprosto ve všech ohledech podprůměrné sci-fi. Oproti tomu třeba takový Neuromancer (když už se bavíme o dobovém cyberpunku) je imho pořád silně nedoceněný.

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Zdravím Lišáku ! Hele, asi bych tě odpověděl takhle: Sci-Fi mě vždycky přitahovalo, už od mládí, stejně jako technika a vesmír. Přečetl jsem několik knih, zejména ze zlatého fondu, Clark, Bradburry, Asimov a tak. Jsou romány, co mě osloví a inspirují a zůstanou dlouho a dobře v paměti asi se stanou i částí mé duše. A na druhém konci škály jsou ty, o kterých dnes ani nevím, že jsem je četl.
V případě Blade Runneru jsem nejdříve narazil na Soundtrack od filmu, tenkrát na CD vypůjčené ze Státní vědecké knihovny. Poslouchal jsem to před spaním, a ta muzika je skvělá (Vangelis), to toho úryvky dialogů, takže jsem si vše mohl pouze představovat na základě hudby, a hej, mystika z tý hudby úplně vyzařuje. Jo a moje jediná obrazová informace byla obal toho cédéčka, když to člověk srovná s dnešní dobou…
No pak jsem čet knížku a nakonec viděl film. Ten film je skvělej, no taky to neni pro každýho, něco jako Vesnírná odysea 2001.
Knížka mě nutila přemýšlet o světě v ní, stejně jako o tom našem, znepokojivá představa světa bez zvířat vás přiměje vážit si těch skutečných o to více, umělá inteligence zasazená do humanoidního replikanta, to je stále aktuální téma. Dnes už se tolik nepřemýšlí o vidině globální katastrofy na planetě, ale to ohrožení ze zkázy zaviněné lidmi je pořád znepokojivě reálné každou vteřinu.
Charismatická hlavní postava, lovestory s Rachel. Uchytilo se to na mě všechno.
Další knížky co mám v hlavě jsou třeba Hvězdy Můj Osud od Alfreda Bestera nebo Ráma A.C. Clarka.
Nakonec je to všechno, jako o tom designu u aut o individuální osobě, na kterou působí tolik vlivů při formování vědomí, že výsledek je nepředvídatelný. Ve mě prostě Blade Runner zanechal stopu. Takže asi tak.

Bystroushaak
Host
Bystroushaak

Dík za kvalitní odpověď. Tohle asi chápu. Rámu jsem žral taky, nebo taky třeba sérii Zlatý věk Venuše.

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Rádo se stal. Ráma. Taky vás zamrazilo, když se objevil Omuamua?

Bystroushaak
Host
Bystroushaak

Zarazilo mě že jsme k němu neposlali žádnou sondu 🙂

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Možná Oni nepočítali s naším dlouholetým zásekem na LEO a zbrzdění rozvoje deep space technologií, jinak bychom jej objevili dříve a třeba bychom byli schopni poslat i tu loď.

Invc
Host
Invc

Kdyby to bylo možné, tak by to určitě rádi udělali… ale jednoduše … neumíme.

Především ani po Sluneční soustavě se moc pohybovat neumíme… ve skutečnosti se trochu “umíme” pohybovat jen v jedné rovině (v oběžné rovině planet), kterou neopouštíme (on sice není moc důvod, ale i kdyby pro to byl důvod, tak to moc nedokážeme), v rámci té roviny se ke všemu dokážeme pohybovat jen více méně “jedním” směrem – protože velkou většinu naší “pohybové energie” tvoří energie, kterou si bereme od Země (případně od jiných těles) a ne naše motory.

A tohle bylo daleko, bylo to dost rychlé, dozvěděli sme se o tom pozdě… a pohybovalo se to mimo oběžnou rovinu planet … (což bylo právě to, co na tom bylo zajímavé). Jestli najdu, tak ti postnu obrázek …

Museli bychom to vědět roky předem, abysme si na to mohli někde počíhat… a i tak by to byl velký problém. (Nehledě na to, že detekce hodně předem by byla velmi složitá – protože to bylo malé, temné … a ani na tuhle vzdálenost, jsme to prakticky “neviděli” – ve skutečnosti je tvar dopočítán z periodických změn jasnosti prakticky jednoho bodu)

Tady máš tu trajektorii…

Tady

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Ano, díky za odkaz. V knize na tom bylo lidstvo, co se týče technických možností v kosmu trochu dále. Ne o moc, i tak tam byli schopni poslat jedinou loď, která měla původně jiné úkoly, ale svojí pozicí ve sluneční soustavě byli jediní, kdo mohl reagovat a objekt dostihnout. Za pár let to snad budeme umět taky.

deloren
Host
deloren

“Proč hergot zase nikoho doteď nenapadlo, udělat auto z nerezu ?”

neviem o tom, tak sa to nestalo? 🙂 to je vas pohlad na svet?
https://en.wikipedia.org/wiki/DMC_DeLorean#Body
takze ten naprosto genialny napad, nemal ako prvy musk

inak celkom ma rozosmiala ta predvadzacka ako chcel musk dokazat, ze to auto je super odolne a ten chlapik najpr tresne do bielych dveri v celku slusnou silou a potom do muskovho auticka, ale to len tak pohladi aby mu nahodou neublizil. aj slepy musel vidiet, ze do toho auta udrel vyrazne jemnejsie ako do tych bielych dveri ktore boli z bohvie akeho auta.
ono nieje problem vyrobit auto ktore vydrzi aj zasah protitankovej strely, no len vsetko nieco stoji, nic nieje zadarmo. mohol musk povedat aspon zakladne udaje, ze biele dvere su z plechu o hrubke Xmm a nerezove auticke je z plechov o hrubke Ymm, bez toho je to porovnanie len obycajny marketingovy kec, hlavne ked clovek s kladivom nevie davat rovnako silne udery

no a ten fail s tym sklom tak to je porovnatelne s tym ked microsoft predvadza windows a vzdy im tam skonci na “blue screen of death”

no a posledna vec. pri prislovecnej kvalite karoserie muskovych aut bude cez tu zatahovaciu strechu korby krasne pretekat 🙂

Ricardo
Host
Ricardo

DeLorean je dizajnově nádherný auto. To samé Lotus Esprit jako ponorkové Bond auto.
Tento Tesla Pickup je humus, stejně jako čtyřoká oktavia.

Mi to přijde jako test slepého fandovství. Si vzpomínám před uvedením Roomsteru byl pár lidem ukázán a všichni básnili jak je to krásné auto a nepochybovali o jeho úspěšnosti. VIP pocit vyjímečnosti a fandovství jim úplně zatemnil mozek a nebyli schopni kriticky ohodnotit ten dizajnový humus co vidí. Nakonec Roomster byl propadák bez nástupce. Tenhle Pickup je úplně to samé.
– 99% fanouškům se strašně líbí (protože fandí Tesle)
– 90% fanoušků by si radši koupilo Model X nebo Y (podvědomí říká nekupuj to, je to hnusný)
– 1% si jej koupí doopravdy (těm nebude vadit že na tom polovinu prodělají při prodeji, Multiplu si taky koupilo hromadu lidí že)

Ale pojdme si ukázat co je na dizajnu Pickupu špatně:
– dole zúžený tvar karoserie evokuje loď/člun nebo obojživelné vozidlo, působí vizuálně vratce a nestabilně
– špičatá střecha je příšerně neaerodynamická (viz třeba Kodiaq je docela hranatý ale střecha je krásně aerodynamicky klenutá a v kombinaci to vypadá nádherně)
– špička střechy má opticky těžiště hodně vepředu, což evokuje že se ten člun zapíchne přídí pod vodu. Ne nadarmo všechny auta mají delší čumák a opticky těžiště vzadu.
– absence svalových prvků, masivně vystouplá kapota s chladičem po vzoru náklaďáků, trochu to zachraňují vystouplé blatníky

PetrK
Host
PetrK

No řekl bych to takto – Máte svůj názor. Mě se to kupříkladu taky nelíbí, ale nenapadlo by mě svůj vlastní subjektivní pocit (neboli vkus) někomu vnucovat jako objektivní a jedinou pravdu. Úplně na rovinu, já se svým konečným hodnocením počkám tak rok, až ten design trochu zažiju.
Mám to samé s hudbou – koupím si album kvůli jedné písničce a zjistím, že se mi zbytek nelíbí. Po několikátém poslechu většinou přijdu na chuť i tomu zbytku, který jsem původně zavrhoval.
Jinak DeLorean je zmiňován jako jedna z inspirací.

Jiří Lacina
Host
Jiří Lacina

Ono je to ještě poněkud složitější. Nejde pouze o osobní subjektivní vkus protože ten je ještě formován dobovým vkusem. Navzdory tomu že se považuji za jedince který oplývá značnou mírou objektivity mám z vlastní zkušenosti doloženo že má své meze. Když jsem v 70 tých letech vyrůstal jevila se mi zaoblená auta ze 60 tých let jako odporná – protože moderní auta byla hranatá. Dnes ( v době zaoblených tvarů) se mi naopak ta auta ze 70 tých let která mě svoji krásou tak uchvacovala jeví jako velice ošklivá. Ze stejného důvodu se mi zřejmě i tento pickup nelíbí. Nicméně nemohu vyloučit tu možnost že se právě on stane novým vzorem pro všechny budoucí automobily a že se mě osobně také začne líbit. Je dokonce možné že se za několik let začne líbit (ač to dnes za žádných okolností nepřipustí) i Ricardovi.

Ricardo
Host
Ricardo

Souhlasím že vkus se vyvíjí a co se nelíbí dnes se může libít zítra. Jenže u toho Pickupu mi přijde že porušili základní dizajnové pravidla, vypadá to velmi disproporčně. Nejvíc mi vadí ta trojúhelníková střecha navazující na bočnici. Opticky je těžiště příliš vepředu, aerodynamicky je to hrůza. Přijde mi, že se inspirovali fimem Total Recall s Arnoldem, tam byly jednoznačně nejhnusnější futuristické vozidla snad ze všech sci-fi filmů.

Kdyby tu kabinu udělali jako třeba u buginy z Hallo, včetně toho rámu za kabinou, tak by to bylo opticky jak vyvážené tak i aerodynamické.
https://www.latimes.com/world/la-xpm-2012-dec-24-la-fi-hy-autos-halo-warthog-drive-20121222-story.html

akuhtr
Host
akuhtr

Pro takovéto auto nemám využití. Jediný důvod proč to koupit je vzhled který se mi prostě líbí. Je to možná tím že mám rád military téma a armáda moc v zaoblených tvarech moc nejde v reálu (například humvee, Type 99 Battle Tank,…) a do značnŕ míry ani fiktivní (třeba M35 Mako).

Ricardo
Host
Ricardo

Jenže humvee nebo wrangler mají chlapácký vzhled což znamená, že jsou dizajnově povedená. Masivní kapota před kabinou, vystouplé blatníky s masivními koly. Tesla Pickup má předek nízký, kapota téměř žádná natož aby evokovala sílu, kola jsou vzhledově malá a utopená v pontonovité kastli ala člun. Kabina je opticky moc vepředu.

Není to vyloženě celé špatné, ten samotný futuristicko-hranatý styl ala delorean i se světly je skvělý. Jen by to chtělo udělat znovu a lépe s lepšími proporcemi.

Martin B
Host
Martin B

Proporce jsou dobré. Vypadá to jako APC a to byl účel.

Petr
Host
Petr

Musk říkal, že původní plán Tesly bylo předělávat Esprity na elektro, ale Muskovi se nelíbil ten hranatý design espritu a proto to začaly předělávat. Nevím, co se s Muskem stalo, ale když říkal, že se mu esprit nelíbí, tak mu lidi tleskali a když udělá v podstatě esprit truck, tak je to podle něho perfektní.

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Nechtějte mě rozesmát. Kolik asi takových DeLoreanů po světě jezdí? 5?

deloren
Host
deloren

to je absolutne nepodstatne, chceli ste vediet ako je sakra mozne, ze nikoho nenapadlo vyrobit auto z nerezu a ono to niekoho napadlo, takze tak 🙂
a na smiech ste tu teraz len vy kedze si odmietate priznat svoju nevedomost

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Tak poslední comment a nechám vás být. Znáte příběh žárovky? Pročpak si ji celý svět spojuje s Edisonem, ačkoliv ji nevynalezl? Vidíte spojitost s naším tématem?
Bojím se však, abych vás nepřecenil. Přece jen, spojovat velkosériový pick-up dnešní doby s malosériovou raritou starou desítky let je docela výkon, navíc provedeno dětsky hýkavým stylem.
P.S. Karosérie Deloreanu byla z kompozitního sendviče skelného laminátu a nerezu. Není to tedy to samé.

Honza
Host
Honza

Chápu to správně, že tohle nemůže být přesný design, který se bude prodávat? Auta přece musí mít boční blinkry a tak, ne? Vůbec mi minimální viditelnost světel zboku přijde dost alarmující. A mimochodem, kdysi jsem dostal pokutu za ostré hrany kvůli ohnuté SPZ. Byla to trochu zástupná pokuta za něco jiného, ale ten předpis tím pádem musí existovat. Ale netuším, jak je to definované, to by problém asi být nemusel.

PetrK
Host
PetrK

Ostrými hranami je myšleno poškození auta, které může způsobit zranění nebo škodu, které by bez toho poškození nevznikly – to je můj laický výklad. Rozhodně tím nebude myšlen design.
Jinak samozřejmě u světel nepůjde o to, jak jsou velká, ale jestli dostatečně svítí/osvětlují.

pjuk
Host
pjuk

ostrá hrana má v cz zákonech pokud vím definovaný průměr zaoblení pod 3mm…
to že je něco hranatý z toho ještě nedělá ostru hranu 🙂

Nevím
Host
Nevím

Zdravím, nemáte někdo odkaz na celé představení? Na youtube jsou jenom nějaké úryvky.
PS.: Nevím proč, ale já v tom cítím nějakou kulišárnu. Třeba jen to sklo (marketing dobrý, ale možná je to marketing na trochu něco jiného.)
Zaujala mě třeba tahle fotka z twitteru Muska. Ta maska toho pickupu vpravo. Žádný takový pickup neznám, ani jsem teď nedokázal dohledat. Pokud by to byla jenom testovací karoserie, už by to přeci někde leaklo a považovalo by se to za reálný Tesla pickup, ale nikde jsem to neviděl.
To co bylo prezentováno asi opravdu nemůže být už hotová verze, viz pravidla ostré hrany, blinkry atd.
Co když je tohle přesně verze “rover” (jehož limitované verze by se mohly prodávat tady) a ve skutečnosti ještě neukázali “pozemskou podobu”.comment image

MilAN
Host
MilAN

Je celkem pochopitelné, že když do dodávky naložím 2 palety zboží, tak potom potřebuji zrychlení 2,9 s/100km/h. A navíc mi tam chybí jen ten nátěr proti radarům, tvar už k tomu mám. A když už je to opancéřované, tak mi tam tedy ještě chybí nějaká výzbroj. Jo, a ten stan je také neprůstřelný ?

Hrímfaxi
Host
Hrímfaxi

Pro zajímavost jeden pancéřovaný Chevrolet z války v Bosně a Hercegovině

http://www.autoforum.cz/fascinace/stroj-jako-z-sileneho-maxe-zachranil-ve-valce-v-bosne-spoustu-lidi-jezdi-i-dnes/

Ricardo
Host
Ricardo

Já taky doufám, že to je nějaký Muskův vtípek, protože tohle fakt nemůžou vyrábět. Teda můžou, ale moc toho neprodají.

PetrK
Host
PetrK

Tak já budu rozhodně radši, když mi tam na silnici vlítne magor s autem, které během pár vteřin dosáhne alespoň mé rychlosti, než stejný magor v autě, které mé rychlosti bude dosahovat půl minuty. Právě proto, že jaksi zapomněl, že s těmi dvěmi paletami mu to jede o poznání hůř.

Robert
Host
Robert

Stale neviem ci to je joke alebo nie. Kazdopadne sa mi paci ako rivian ukazuje na YT videa o dizajne uz dva roky, o tom ze palubovka je z neviem akeho vzacneho dreva, luxusny interier a neviem co a potom tesla ukaze toto nerezove monstrum 😀 a uplne ich zotrie dole 😀 haha

Ricardo
Host
Ricardo

Já taky doufám že to je jenom vtip. Snad příští týden uvedou ten skutečný, protože toto fakt ne 😀

Tím cm
Host
Tím cm

Podobně jsem si u čtyřoké octavie říkal, že je to vtip…

endemit
Host
endemit

Mně se třeba právě Rivian nelíbí vůbec.

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Všimli jste si při prezentaci, čím je design Cybertrucku inspirován? Amphibious Lotus Rogera Moora tam v tom moc nevidím, ale ten F-117A Shadowhawk je tam všude. Jako kluka mě design toho letadla neskutečně fascinoval, jak taková věc s na pohled neaerodynamickým profilem křídla může lítat? Může. Takže se nenechte zmýlit. Takovým hravým detailem je fakt, že profil střechy Cybertrucku odpovídá dost přesně profilu křídla F-117-ky,

Dr.Valve
Host
Dr.Valve

Mne sa to páči, myslím, že budú potešený aj spojenci USA a zoberú to ako nástupcu Toyoty 😀

Premek
Host
Premek

Jo, byl jsem prekvapenej tou podobou. Ale jak jsem na to koukal delší dobu, musím říct, že se mi fakt líbí. Čím dál víc.
Jde o to, jestli se to prosadí. Ale slušně nabourali naše představy o autech.

Igor Skrutek
Host
Igor Skrutek
technomagg
Host
technomagg

Akorát se fakt bojím crash testů – nevím jak se to bude chovat – deformační zóny u takto odolného auta budou trošku víc problém. Ale vzhledem k ceně se mi to auto vážně líbí, čím víc nad tím přemýšlím tím víc ho chci – jestli udrží cenu pod jedním milionem za základní verzi bez DPH tak je to vážný kandidát na moje další auto tak za 3-4 roky.
Ale moc se mi líbí myšlenka takto odolného vozu – to by mohla být koupě auta co vydží 10-15 let od nákupu – takovej nákup by už mohl dávat smysl – zvlášť u verze s těmi solárními panely.

qmox
Host
qmox

skor ako samotny cybertruck , niektore technologie v nom vyzeraju zaujimavo a snad sa dostanu do updatu pre model E a Y ako napriklad:
– varianty dojazdu k 800 km , odolne skla , Exoskeleton , 3 motorovy system, vyskovo nastavitelny podvozok pripadne dalsie potencialne znizenie cien.

na druhej strane tiez dufam ze tesla niektore veci necha len pre ten cyber track.
– spartansky , hranaty interier s mramorom vo vnutry
– ostre hrany s lomenou strechovou
– dizajn low res polygon model

Tom
Host
Tom

Mně se to líbí a podle mě se to bude i docela prodávat. Ale nedává to ekonomický smysl. Množina lidí, která by si koupila elektrický pickup má, domnívám se, poměrně malý průnik s množinou lidí, kteří by si koupili Cybertruck. A pokud tedy chce Tesla “SUSTAINABLE ENERGY NOW”, jak avizovala prvním slidem na odhalení, nedávalo by větší smysl udělat konvenční design, který by se zalíbil většině lidí z množiny “koupil bych si elektrický pickup truck”? Podle mě cybertruck trochu vtípek je (byť se opravdu bude vyrábět) a Tesla někdy v budoucnu připraví i pickup daleko mainstreamovějšího rázu a hodně se s ním zakousne do obrovského pickupoveho trhu v USA. To se cybertrucku jen těžko povede.

akuhtr
Host
akuhtr

Myslím že lidi se pokusí utáhnout na opravitelnost “Svařte si karoserii samy” to na farmách uprostřed ničeho by mohlo lidi přitáhnout…

Eremyy
Host
Eremyy

Otazka je, jak moc je na farmach rozsirene svarovani metodou TIG a flasky s tlakovym argonem. Ale treba tam nemaji monopol Linde a daji se tam flasky normalne koupit jako v civilizovane zemi a ne jenom velmi predrazene pronajmout jako u nas v kretenistanu.

J R
Host
J R

Je to teda úplně mimo téma i zaměření webu, ale snad mi prominete když mu poradím… Lahve s argonem si můžeš bez problému koupit např. na svarecky-obchod.cz nebo i jinde. Plnění také není problém když budeš hledat Nálož s touto informací jak chceš a dál bych to tady nerozebíral.

Bender250
Host
Bender250

Hurá, komentář o potenciálních kupujících, místo tlachání “líbí/nelíbí”.

Pro Teslu věřím, že je to geniální tah. Využít kupní síly generace co vyrostla na scifi 90 let a vyhnout se srovnání s jinými pickupy.

Co se mi ale osobně nelíbí (to, že na mne tento design nefunguje je irelevantní, stejně neplánuji kupovat auto) je, že si to koupí spíš někdo ve městě, kam tyhle auta nepatří. Cílovou nejsou Bill či Pepa z venkova, ale extravagantní manažer.

Pro někoho takového to bude spousta vyhozené energie, místo toho aby si koupil malé vozítko do města či jezdil MHD. A jako každodenní cyklista doufám, že software bude fungovat perfektně, jestli mě toto sejme jako Fiesta co mě neviděla na přednosti z prava, tak už o tom nenapíšu.

Martin B
Host
Martin B

Už prý mají 146.000 rezervací za první 3 dny. To je více než měl Model 3.

deloren
Host
deloren

tie objednavky su nepodstatne drviva vacsina z tych ludi si to auto nikdy nekupi
na model 3 je niekolko stotisic predobjednavok s vratnou zalohou a ti ludia si tie auta neobjednavaju, ale z nejakeho dovodu stale drzia tu objednavku
daju sa dohladat cisla kde sa tesla chvali, ze vacsina predanych aut bola bez tej tisic dolarovej vratnej predobjednavky

veri niekto tym cenam, ze realne take budu po uvedeni do predaja? ja teda absolutne nie

Martin B
Host
Martin B

Já nevím kde jste přišel na to, že si lidi neobjednávají Model 3. Už se jich prodalo čtvrt miliónu a Tesla je nestíhá vyrábět. Je úplně jedno jestli to bylo s tou zálohou nebo bez. Lidé zálohu zrušili a koupili si auto později bez zálohy, protože nic nepřinesly. Žádné zvláštní místo na pořadníku. Nic. Nemá smysl blokovat 1000 dolarů, když si můžete auto kdykoliv koupit na internetu.

A to samé platí pro CyberTruck. Proto je rezervace pouze 100 dolarů. Nepřinese žádnou výhodu pro zákazníka. Ty rezervace v první řadě ukazují obrovský zájem a obrovské povědomí ve světě. A to bez jediné reklamy ze strany Tesly. Ano, těm cenám věřím. Není jediný důvod jim nevěřit.

Jan Dudek
Host
Jan Dudek

Model 3 je hit. CyberTruck ale nebude. Je to fakt spíše pro fandy Tesly jako druhé auto. Pár tisíce se jich určitě prodá.

Martin B
Host
Martin B

Já bych opravdu teď 2 roky před zahájením výroby neshazoval budoucí prodeje. Předobjednávek mají za 2 dny 146.000. To auto se bude prodávat hlavně v USA.

Jan Dudek
Host
Jan Dudek

Jako není to špatné, ale ten design je fakt přestřelený, bohužel si myslím, že z toho prodejní hit nebude, je to píše druhé auto pro fandy Tesly.

Petr
Host
Petr

Já nevím, to auto mi přijde jako špatná stavba v minecraftu a multipla roku 2019 dohromady. Nemyslím si, že kdokoliv by si to auto koupil aniž by nehledal elektrický pickup. Neznamená to, že je to špatné auto, ale udělali by líp, kdyby vyhodily všechny své designéry. A úplně jsem nepochopil potřebu neprůstřelného skla, přijde mi to jako by potřebovali napsat další řádek do reklamy, navíc ta zkouška ani na otestování nedávala smysl a nevím jestli bylo tak těžké to předem zkusit.

Martin B
Host
Martin B

Má to evokovat APC a ne nějakou hračičku pro slečinky s kudrlinkama a vlnkama. APC vypadají přesně takhle.

vidurius
Host
vidurius
vidurius
Host
vidurius
jirka
Host
jirka

S temahle cenama se dle meho musi snizit ceny Modelu S3X, ta cena za km dojezdu je neskutecna…

Kamil
Host
Kamil

Železným kladivem bušil do dveří
Myslel si, že je to známka punku
Dělovou koulí do okna udeří
Myslel si, že je to známka punku

Ale holky říkaly, že punk je jinde

Vladimír Todt
Host
Vladimír Todt

Že vám to trhá žíli. Jestli je to OK nebo průser se uvidí dle prodejů finální verze.
Mě by spíše zajímal osud lidí zodpovědných za skla na autě. 😀

Kamil
Host
Kamil

Je prokázané, že přísloví “Neplač na Muskově hrobě” (Don’t cry on Musk’s grave) ve smyslu, že je předčasné pohřbívat nějaký ambiciózní projekt, se objevilo ještě než Elon Musk letěl do kosmu. Zajímavé je také použití spojení “Muskův hrob”, což je legendární místo na Marsu, které není symbolem krachu, ale naopak symbolizuje dosažení největšího a nejambicióznějšího cíle a splnění snů celých generací lidí. V přísloví je i skrytá ironie a humor, protože návštěva Muskova hrobu je sama o sobě vrcholem obrovského úsilí a důvod k oslavě, ne k pláči.

setapouch
Host
setapouch

Předpokládám, že bychom tuto citaci našli v posledním vydání Stopařova průvodce po Galaxii. 😉

Bystroushaak
Host
Bystroushaak

Všimli jste si jak padly ceny akcií dolu? Všude samé negativní reakce, koukal jsem do různých diskuzí, kde to lidi strhávají. Osobně jsem si nemohl přát nic lepšího, v pondělí jdu do Fio banky nechat si zřídit brokera a nakoupím aspoň za deset tisíc. Už se těším na ten profit až zas za čtvrt roku ohlásí rekordní počty vyrobených kusů a akcie vyskočí nahoru.

Martin B
Host
Martin B

Obávám se že pozdě. Musk už ohlásil rekordní objednávky.

dan
Host
dan

Pokud bys to chtěl co nejdřív a s minimální námahou, můžeš zkusit aplikaci Revolut. Nedávno tam zřídily nákupy akcií, sice to asi není úplně to samý, ale výsledek podle mě stejnej.

Bystroushaak
Host
Bystroushaak

Revolut mám, o tomhle jsem nevěděl. Mrknu na to.

J R
Host
J R

Akcie dolů nepadly. Akcie klesly o 6% po předchozím růstu o 100%. 6% je u Tesly vcelku normální pohyb jakých bylo a ještě bude nespočet. Osobně jsem ještě před prezentací předpovídal páteční pokles alespoň o 10% a trošku jsem doufal v cenu pod 300. Všichni předem přesně věděli co se bude prezentovat (velmi výstředně vypadající užitkové auto se skvělými parametry za dobrou cenou), jen někteří čekali nějaký zázrak a hnali cenu nahoru. Proto bylo jasné, že pravidlo Buy the rumor, sell the news musí tentokrát fungovat.

Jsem zvědavý na pondělí, to opravdu předpovědět neumím. Na jednu stranu je zřejmé, že po prvotním šoku se jedná o nečekaný úspěch srovnatelný jen s Modelem 3 a na druhou stranu v mnohých zůstane nedůvěra v něco tak strašně jiného. Osobně si myslím, že docela brzy všem dojde, že jedná se o produkt, který není pro Teslu zásadní, situace se zklidní a pozornost se přesune třeba na parkoviště u GF3, které se začíná zaplňovat Modelem 3, nebo na něco jiného.

Zažili jsme zábavný víkend plný emocí a zítra zase začíná normální týden a opět začneme řešit co se děje na Boca Chica a podobné životně důležité záležitosti.

J R
Host
J R

Oprava. Moje předpověď je, že zítra akcie jdou nahoru.

lvy
Host
lvy

Tak akcie TSLA dál klesá…

PetrK
Host
PetrK

Ale v pondělí stoupaly 🙂
Podstatné je, že se (zatím) nedostaly pod úroveň před ohlášením hospodářských výsledků (konec října). V podstatě stojí prosti sobě informace o právních sporech EM + odpor k designu a předobjednávky CT (250k) + očekávaná výstavba bateriových “ostrůvků” v Kalifornii. Takže bych spíš očekával konec korekce na základě příliš optimistických očekávání před uvedením CT a rezistenci nad 320 USD … 😀

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Já jsem bohužel zaváhal a neprodal jsem, když to bylo na těch 360 a teď už je pozdě.

J R
Host
J R

Ivo akcionářem Tesly? No to je tedy novinka, to bych opravdu nečekal! 🙂 A nebojte, pozdě není. Chce to brát s klidem, netrpět kinetózou a předem se smířit s tím, že to vyjít nemusí. Prostě riziková investice se vším co k ní patří.

(A každýmu z nich jsem tady na tý točně říkal: Nesleduj akcie, nesleduj akcie, nesleduj akcie, jinak se z toho zblázníš.)

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Já jsem nepsal o tom že jsem akcionář, já jsem psal, že jsem neprodal, to je rozdíl. Bohužel kinetózou trpím a je to i jeden z důvodů proč jsou pro mě Tesly z jedné části o ničem. Prostě ten vrchol byl hezký a čekat na další… ach jo.

Tomáš K
Host
Tomáš K

Tak to abych si do tý doby zvětšil garáž…. Což bych mohl stihnout 😅…. Jaký že jsou rozměry?

Tomáš K
Host
Tomáš K

Už jsem to našel ve videu 5,9m délka, šířka 2m a výška 1,9m…

Juraj
Host
Juraj

Bude možné Tesla Armor Glass ľahko rozbiť zvnútra vozidla? V prípade prevrátenia, potopenia a pod.

Josef
Host
Josef

Není potřeba, v případě potopení se Tesla Cybertruck změní v ponorku a bude jezdit po dně :).

J R
Host
J R

Leda by byla ve výbavě ta Franzova koule. Dobrá poznámka. Víc než skla by mě ale zajímalo jak to půjde rozpárat technikou, kterou mají hasiči běžně k dispozici.

Peter P
Host
Peter P

Pisem az z odstupom casu. Prvy dojem bol vlazny. Cakal som nieco ine. Od tej doby som si pozrel mnozstvo review od ludi ktori sa zucastnili v ten vecer premiery dokonca aj rozne ine analyzi casto od analytikov ktori komentuju Teslu napriklad na Blombergu. Podla ma je toto vozidlo skvele. Paci sa mi viac a viac kaznym dnom. Aj napriek vsetkemu trh si rozhodne najde. Trh urcite tieto brutalistiske oceni a zakaznikov si najde. Parametre su uzastne a cena aj ked realna bude vyssia dokaze ze toto vozidlo bude dierou do sveta tohto segmentu vozidiel.

Ficus
Host
Ficus

Když jsem to viděl poprvé, nezastírám, že mne to trochu vyděsilo. Po pár dnech vstřebání novinky, se mi to zdá čím dál tím víc povedené. Na rozdíl od většiny zde stále vykřikujících a hartusících, jezdím Xkem, a plánuji ho vyměnit za nový auto za pár let. Tak jako jsem před lety v Miami Beach na show room Tesly viděl model S, (běžně se již prodával, ale v Evropě o něm vědělo jen pár nadšenců), a měli tam studii modelu X, a že bude v prodeji další rok. Tam jsem si řekl, že to Xko bych bral. Bohužel to trvalo 6 let, než s ním dorazili do Evropy, a já ho koupil až letos na jaře, (další roky tedy uběhly.) Pickup jsem měl, krom tvrdosti podvozku RAM2500 heavy duty by mi povoz vyhovoval. Takže za pár let možná přesednu… To už podvozkově bude v pořádku, už se těšim, jak zilvarové budou prudit. Už dneska mají řečí jak Palackej, popojíždějí ve starym TDI, a druhýmu by radili v čem má jezdit. Bylo by dobře, kdyby tito Dudánci psali o věcech které dokázali, a pořád jen neflusali okolo sebe závistivou slinu.
Klobouk dolů pane Musku, to, že jste změnil svět, vám nezapomene řada dinosaurů. VW počínaje, přes BMW, MB, atd, Fordem konče. Připravil jste jim řadu bezesných nocí… S3XY CARS se Vám začíná vyplňovat.

Ales
Host
Ales

Stare TDI = mor evropy. Jedno auto staci k tomu aby na nekolik minut zasmradilo celou ulici.

Jiri
Host
Jiri

Asi jsem uz stary, ale nelibi se mi vubec at se koukam jak se koukam, nema to zrcatka, zato vyhrezly a sakra priznany blatniky. Vyhled dozadu nebude nic moc, ctyrkolka je ulet, stejne jako kuchynska deska (asi indukcni ;-), kdyz uz samotne auto je generator), nejakej drez se sprchou by nebyl k mani ? Technicky parametry vyborny, ale proc proboha se u vsech predchozich modelu snazili o zaobleny aerodynamicky tvary vcetne SEMI, kdyz pak prijdou s timhle hranacem ?

Petr Kašpar
Host
Petr Kašpar

Dobrou zprávou je, že se ten pocit z designu lepší. Při prvním kouknutí na obrázky jsem si myslel, že je to naprostá šílenost a fail. Ale čím délo to člověk vidí, tím lepší mu to připadá..

Rosetau
Host
Rosetau

Tento tvar je sice šokující ale při výrobě to má jen spoustu kladu, které umožní sražení výrobních nákladu a tím pádem kompenzování drahé baterie. Díky použití nerezu odpadá celá lakovací linka + problémy jako odřený lak během transportu. Dále odpadají lisovací linky. Lisovací linky jsou robustní stroje, které jsou nejen drahé ale i drahé na provoz. Lisování tvrzené ocele by bylo pro lisovací nářadí (raznice) doslova peklo. Místo toho se budou plechy řezat a následně svařovat laserem. Na Teslarati to přirovnaly ke skládání origami.

Lubí
Host
Lubí

Vypadá to že už chystají auta která budou jezdit po měsíci a marsu, cybertruck stačí jen naložit do starship a vyložit na měsíci a jezdit tam, to auto je tak hnusný až se mi moc líbí.