Elektromobily Tesla u nabíječky Supercharger (Foto: Tesla)
Se spuštěním čínského konfigurátoru pro Model 3 na přelomu května a června začala Tesla přijímat objednávky též pro trhy s volantem napravo, konkrétně se jednalo o Austrálii, Irsko, Nový Zéland, Macao, Japonsko a Hong Kong. Teď přišel web Elecktrek s informací, že automobilka začala s doručováním těchto sedanů do Austrálie a na Nový Zéland, přičemž první kusy by měly k zákazníkům dorazit někdy po víkendu. U protinožců vyjde nejlevnější verze Modelu 3, tedy varianta Standard Range Plus, v přepočtu přibližně na 1 milion korun včetně daně. Ta v Austrálii činí 10 % z pořizovací ceny, na Novém Zélandu je daňová zátěž o 5 % vyšší.
Tesla ale rozšířila svoji nabídku Modelu 3 ještě do další země, konkrétně Jižní Koreu. V té měla americká automobilka dříve problém s dotacemi a výhodami na nákup elektromobilů. Podle tehdejšího zákona totiž byla podmínka pro získání dotace, aby se vůz nabil z klasické zásuvky za méně než 10 hodin. Tento bod samozřejmě značně znevýhodňoval vozy s delším dojezdem, mezi které Tesla rozhodně patří, a naopak dával výhodu některým konkurentům americké automobilky. V roce 2017 naštěstí došlo v této oblasti ke změně a zákazníci tak mohli využít výhody i při koupi Modelů S a X. Stále ovšem tyto vozy zůstávaly na poměry korejského trhu, kde vládnou automobilky Hyundai a Kia, drahé.
To by se mohlo změnit s nynějším příchodem Modelu 3, který bez započtení dotací začíná v Jižní Koreji na v přepočtu necelém milionu korun (52 milionů wonů → 43 tisíc dolarů). Vládní dotace každopádně poskytne slevu přibližně 170 tisíc korun a další zvýhodnění poté přijde v případě dotací jednotlivých provincií. Dle serveru Electrek by tak Model 3 v Jižní Koreji měl začínat na 600 tisících korunách (32 milionů wonů → 26 tisíc dolarů).
Model 3 se tedy vydává na nové trhy, avšak vozy Tesla Model S a Tesla Model X se během tohoto roku potýkají se značně nižšími prodeji, než tomu bylo v letech předchozích. Tesla z toho důvodu přišla s modernizací a s několika změnami cen, ale ani tyto úpravy nejspíš nebyly dostačující. Z důvodu zvýšení poptávky tak automobilka aktuálně přišla s nabíjením zdarma na stanicích Supercharger pro všechny nově zakoupené Modely S a X. Tuto obchodní politiku již Tesla praktikovala do ledna roku 2017, kdy s ní skončila z důvodu dlouhodobé neudržitelnosti – Tesle se totiž s rostoucími prodeji přestalo nabíjení zdarma vyplácet. V souvislosti se zatraktivněním Modelů S a X se spekulovalo též o další modernizaci, její chystání ale popřel sám Musk.
U příležitosti blížící se prezentace pokroku Neuralinku, která by se měla konat co nevidět, firma…
SpaceX má poměrně rozsáhlé plány, které se týkají prakticky všech startovních ramp této firmy. Ani…
Na povrchu Marsu jezdí velké rovery Curiosity a Perseverance. Nicméně ani ty nejsou tak dokonale…
Rob Greiner je zřejmě již šestým uživatelem neurálního rozhraní N1 Telepathy od Neuralinku. Rob na…
V dalším přehledu novinek Starlinku se podíváme na loňské povolení, díky kterému může SpaceX nahrazovat…
Již řadu let vynáší SpaceX na oběžnou dráhu družice pro internetovou konstelaci Starlink. Ze začátku…