Tesla Model S, se kterou majitel naboural hned po zakoupení (Zdroj: Auto Evolution)
Během konference k finančním výsledkům za první kvartál roku 2019 Elon Musk zmínil, že se Tesla chystá pro své elektromobily začít nabízet vlastní pojišťovací službu. Původní termín uvedení během května ale nakonec nebyl dodržen, jelikož Tesla dle Muska musela počkat na dokončení nějaké menší akvizice. K prvním zákazníkům se tak nový program nazvaný Tesla Insurance dostal až koncem srpna, a to konkrétně těm v Kalifornii. Na další trhy by se funkce měla dostat později.
Proč ale Tesla vlastní pojištění zavádí? Důvodem je převážně vysoká cena pojištění vozů této americké automobilky. Americký deník USA Today například ve svém průzkumu vycházejícím z dat z IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) zjistil, že na amerických silnicích vyjde pojištění nejdráže u Tesly Model S, a to na více než 40 tisíc korun ročně. Vysoká cena pojištění pak samozřejmě může odradit některé potenciální zákazníky od koupi Tesly. Správně vypočítaná výše pojistného také může Tesle přinášet nějaké zisky navíc.
Z těchto důvodů se Tesla rozhodla najmout Alexe Tsetsenekose, dřívějšího vedoucího v pojišťovně Liberty Mutual, aby v Tesle vedl nový pojišťovací program. Z něj se postupem času stala vlastně samostatná pojišťovací společnost pod kontrolou Tesly nazvaná Tesla Insurance. Americká automobilka tvrdí, že jsou ceny pojištění nastavené tak, aby byly pro majitele Tesel o 20 % levnější než u konkurence, což je již poměrně vysoká částka. V některých případech pak může být rozdíl v ceně prý až 30 %.
Tesla takto nízké ceny zdůvodňuje tím, že zná své vozy nejlépe a že bere v potaz pokročilé asistenční systémy, bezpečnost a spolehlivost svých elektromobilů. Americká automobilka tak pravděpodobně počítá s nižším počtem vážnějších nehod, než by tomu bylo u konkurenčních vozidel. Nižší počet nehod koneckonců potvrzuje bezpečnostní zpráva od Tesly, dle které bourají vozy se zapnutým Autopilotem v průměru každých 3,27 milionů mil. Bez Autopilotu ale s asistenčními systémy to je 2,19 milionů mil a v případě, že má řízení na starost pouze řidič, jde o jednu nehodu na každých 1,41 milionu mil. Tato čísla za druhý kvartál tohoto roku vypadají velmi dobře v porovnání s daty NHTSA, dle kterých se na amerických silnicích stane jedna nehoda na každých 498 tisíc najetých mil. Je ale třeba si též uvědomit možné zkreslení statistiky, jelikož Autopilot bývá zatím převážně využíván na dálnicích, kde nedochází k nehodám tak často jako v rušných městech.
Uvedení nové služby se každopádně neobešlo bez potíží. Krátce po uvedení dle Tesly došlo kvůli bugům k situaci, kdy systém nabízel mnohem větší sazby, než se očekávalo. Americká automobilka proto stránku na chvíli vypnula a problém následně vyřešila. Na fóru Tesla Motors Club se každopádně i teď objevují komentáře, dle kterých není nové pojištění oproti ostatním o tolik výhodnější. Stejně tak ale někteří majitelé Tesel tvrdí, že nabídka od automobilky je pro ně mnohem lepší než jejich stávající pojištění. Pravděpodobně tedy pojištění přímo od Tesly zatím není výhodné pro každého.
Zdroj: Electrek
U příležitosti blížící se prezentace pokroku Neuralinku, která by se měla konat co nevidět, firma…
SpaceX má poměrně rozsáhlé plány, které se týkají prakticky všech startovních ramp této firmy. Ani…
Na povrchu Marsu jezdí velké rovery Curiosity a Perseverance. Nicméně ani ty nejsou tak dokonale…
Rob Greiner je zřejmě již šestým uživatelem neurálního rozhraní N1 Telepathy od Neuralinku. Rob na…
V dalším přehledu novinek Starlinku se podíváme na loňské povolení, díky kterému může SpaceX nahrazovat…
Již řadu let vynáší SpaceX na oběžnou dráhu družice pro internetovou konstelaci Starlink. Ze začátku…
Zobrazit komentáře
International Ice Hockey Federation se nyní zabývá i nehodovostí?
No tak decka....tohle neni nutne psat do diskuze. Je tam tlacitko 😉
Opraveno.
Má být IIHS - Insurance Institute for Highway Safety