AsiaSat 8 – Falcon 9 v1.1 bez nohou (Foto: SpaceX)
Elon Musk potvrdil to, o čem někteří členové fanouškovské komunity už nějaký čas spekulovali – SpaceX se u mise EchoStar 23 nepokusí zachránit první stupeň Falconu 9. Satelit je totiž moc těžký (hmotnost se odhaduje na 5500 kg) a jelikož raketa míří na energeticky náročnou přechodovou dráhu ke geostacionární dráze (GTO), neměla by dostatek paliva na toto už tak nelehké přistání.
Raketa pravděpodobně poletí bez nainstalovaných roštových kormidel a přistávacích nohou. Falcon 9 v takovéto konfiguraci naposledy letěl v dubnu 2015 při misi TurkmenÄlem 52E. Tehdy se však jednalo o starší variantu rakety – Falcon 9 v1.1. Aktuálně používaná varianta v1.2 je výkonnější a dost možná by byla přistání schopná (byť by to bylo opravdu těsné), avšak v důsledku nehody Amos-6 SpaceX upravilo způsob tankování paliva, což mělo za následek určité snížení výkonu. Kyslík se totiž tankuje o něco dříve než u předchozích misí, tudíž stihne trochu zteplat a vejde se ho do rakety méně.
V budoucnu by takto těžké satelity měly být vynášeny Falconem Heavy, nebo jednou z nadcházejících variant Falconu 9 (Block 4 či Block 5), které budou zase o něco výkonnější.
Na Google Earth občas lze najít poněkud nečekané věci. K těmto kuriozitám přibyla před několika…
V dalším shrnutí novinek a zajímavostí o Neuralinku bude řeč například o těchto tématech: Registr…
Neuralink plánuje páté kolo financování, ve kterém chce od investorů vybrat dalších 500 milionů dolarů…
V Neuralinku vedle sebe pracují lékaři, veterináři, patologové, programátoři, materiáloví inženýři, neurovědci, robotici a specialisté…
Další přehled nových misí SpaceX. Firma dopraví na měsíční povrch již čtvrtý lunární lander firmy…
Kdo bude v nejbližších letech zajišťovat americkému vládnímu sektoru vynášení nákladů na oběžnou dráhu? Většinovou…
Zobrazit komentáře
Tomu fandím, jsem zvědavý na ty jednotlivé změny, co budou mít B4 a B5