AsiaSat 8 – Falcon 9 v1.1 bez nohou (Foto: SpaceX)
Elon Musk potvrdil to, o čem někteří členové fanouškovské komunity už nějaký čas spekulovali – SpaceX se u mise EchoStar 23 nepokusí zachránit první stupeň Falconu 9. Satelit je totiž moc těžký (hmotnost se odhaduje na 5500 kg) a jelikož raketa míří na energeticky náročnou přechodovou dráhu ke geostacionární dráze (GTO), neměla by dostatek paliva na toto už tak nelehké přistání.
Raketa pravděpodobně poletí bez nainstalovaných roštových kormidel a přistávacích nohou. Falcon 9 v takovéto konfiguraci naposledy letěl v dubnu 2015 při misi TurkmenÄlem 52E. Tehdy se však jednalo o starší variantu rakety – Falcon 9 v1.1. Aktuálně používaná varianta v1.2 je výkonnější a dost možná by byla přistání schopná (byť by to bylo opravdu těsné), avšak v důsledku nehody Amos-6 SpaceX upravilo způsob tankování paliva, což mělo za následek určité snížení výkonu. Kyslík se totiž tankuje o něco dříve než u předchozích misí, tudíž stihne trochu zteplat a vejde se ho do rakety méně.
V budoucnu by takto těžké satelity měly být vynášeny Falconem Heavy, nebo jednou z nadcházejících variant Falconu 9 (Block 4 či Block 5), které budou zase o něco výkonnější.
U příležitosti blížící se prezentace pokroku Neuralinku, která by se měla konat co nevidět, firma…
SpaceX má poměrně rozsáhlé plány, které se týkají prakticky všech startovních ramp této firmy. Ani…
Na povrchu Marsu jezdí velké rovery Curiosity a Perseverance. Nicméně ani ty nejsou tak dokonale…
Rob Greiner je zřejmě již šestým uživatelem neurálního rozhraní N1 Telepathy od Neuralinku. Rob na…
V dalším přehledu novinek Starlinku se podíváme na loňské povolení, díky kterému může SpaceX nahrazovat…
Již řadu let vynáší SpaceX na oběžnou dráhu družice pro internetovou konstelaci Starlink. Ze začátku…
Zobrazit komentáře
Tomu fandím, jsem zvědavý na ty jednotlivé změny, co budou mít B4 a B5