Tesla nakoupila přepravní společnosti, aby zabránila logistickému peklu

První polovina roku 2018 se pro Teslu nesla ve znamení co nejrychlejšího navýšení výrobní kapacity Modelu 3, což Elon Musk nazval “výrobním peklem”. Největší překážky ve výrobě se povedlo postupně překonat, ale Tesle tím vznikly nové problémy – přeplněné servisy a potíže při přepravě vyrobených aut k zákazníkům. Toto období Musk označil jako “logistické peklo”. Situaci navíc komplikuje to, že Tesla v USA překročila hranici 200 000 prodaných vozů, čímž začal proces postupného snižování státního příspěvku na nákup elektromobilů Tesla. Příspěvek se každé následující pololetí sníží o polovinu, až bude na konci roku 2019 úplně zrušen (pokud tedy mezitím nedojde ke změně legislativy, proti čemuž bojují například ropné společnosti). To vedlo ke zvýšenému počtu objednávek, které Tesla musí vyřídit do konce roku, aby zákazníci nepřišli o část příspěvku.

Tesla Model 3 během přepravy k zákazníkovi (Foto: Bloomberg News)

Elon Musk tedy před pár dny veřejně slíbil, že Tesla do konce roku doručí v rámci USA všechny vozy objednané do konce listopadu. A aby se automobilka vyhnula logistickým problémům, učinila podle Muska několik kroků:

Koupili jsme několik přepravních společností a zajistili kontrakty s velkými přepravci, abychom se vyhnuli nedostatku kamionů, který Teslu potkal v minulém čtvrtletí.

Následně vysvětlil, proč Tesla zvolila silniční přepravu namísto železniční:

Když přeskočíme železnici, u dodávek na východní pobřeží ušetříme měsíc. Ve výsledku je lepší použít kamiony. Probíhá tak jen jedno nakládání a vykládání plus jsou auta dopravena přímo k zákazníkovi. U vlaku je potřeba auta kamionem přepravit k železnici a pak zase z ní, což je obvykle směrem od zákazníků. Auta jsou navíc přemisťována po vlakovišti a vlaky nejezdí moc často.

Musk také popsal plány na přepravu aut do Evropy a Asie, kde se Model 3 začne prodávat na jaře 2019:

V prvním čtvrtletí budeme používat dedikované rychlé lodě typu roll-on/roll-off. Soustředíme se na minimalizaci času na přepravu auta z továrny k zákazníkovi. Až do nedávna jsem si plně neuvědomoval, jaký to má dopad na pracovní kapitál.

O tom, jak se Tesla snaží zkrátit dobu, kterou vozy stráví na cestě k zákazníkovi, nedávno mluvil také na konferenčním hovoru s investory během oznámení finančních výsledků za třetí čtvrtletí 2018. V srpnu tento proces v průměru zabral 30 dnů, ale ve třetím čtvrtletí už jen 20 dnů, přičemž Tesla chce dosáhnout dalšího zkrácení na méně než 10 dnů.




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
9 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře