Je Hyperloop jen snem?

Přepravní kabina systému Hyperloop (Zdroj: Hyperloop TT)

Dnes jsme Vám připravili další video se základními informacemi o Hyperloopu. Kolega již před pár měsíci tento systém přiblížil v obdobném článku. Videa se částečně informačně překrývají, ale přeci jen v každém lze nalézt spoustu novinek. V novém videu se mluví o vývoji Hyperloopu a společnostech, které se této technologii nejvíce věnují, a také se dozvíte o principech fungování magnetické levitace. Pokud by někdo z vás chtěl o magnetické levitaci kapslí Hyperloopu zjistit víc, mohu doporučit video z kanálu Veritasium, které je sice bez českých titulků, ale je dostatečně názorné k pochopení i bez komentáře.

Zpět však k prezentovanému videu v tomto článku. Dovolím si zde zmínit pár upřesňujících informací: Hyperloop Transportation Technologies neboli HTT je mezinárodní sdružení firem, které není příliš sdílné. Tato organizace se zatím prezentuje především animacemi a plány. První opravdu hmatatelný počin společnosti je testovací tubus ve Francii. Z dostupných informací se jeví, že o něco dále ve vývoji je firma Virgin Hyperloop One podporovaná podnikatelem Richardem Bransonem. Společnost provozuje 500 metrů dlouhou zkušební trať u Las Vegas, ve které se již pohybují testovací kapsle, a také už představila prototypy přepravních kapslí. Během léta již začala jednat s vedením Spojených arabských emirátů o proveditelnosti tratě mezi Dubají a Abu Dhabi. Tato města jsou od sebe vzdálena 150 km a v současnosti cesta trvá vlakem i automobilem hodinu a půl.

Další přeložená videa o firmách Elona Muska s českými nebo slovenskými titulky najdete zde.




  • Mohlo by se vám líbit...

    13
    Diskuze

    avatar
      Odebírat  
    nejnovější nejstarší nejlepší
    Nastavit upozorňování na
    Zdeněk
    Host
    Zdeněk

    Doufám že ne, rád bych se v něm brzy projel.

    Pití
    Host
    Pití

    Bohužel je to a bude to jen sen minimálně dalších 50 let.

    Nejen, že neexistuje technologie, která by dokázala překonat 1000 km/h-1 natož slibovaných 1200.

    Ale hladně je to černá můra ohledně bezpečnosti přepravovaných osob… nehoda či požár = jistá smrt pro přepravované osoby.

    Ekonomika provozu… náklady na výstavbu a permanentní dekompresy jsou daleko za cenou, kterou bude chtít někdo zaplatit. Navíc se jedná v podstatě osobní přepravu nikoliv hromadnou, takže propustnost či kapacita bude naprosto nepoužitelná pro masové rozšíření…

    Autobus to nikdy nenahradí
    Metro to nikdy nenahradí
    Vlaku to nikdy nebude konkorovat
    Konkurovat to má letadlu… jenže letadlo může letět kamkoliv… narozdíl od trubky :/

    peter
    Host
    peter