Je Tesla dobrou volbou pro jízdu na sněhu?

ElonX navázal spolupráci s webem VideaČesky.cz, kde najdete povedená otitulkovaná videa všeho druhu. Překladatelé z VideaČesky nyní pravidelně překládají videa týkající se Elona Muska a jeho firem, takže pro vás to znamená více přeložených videí než doposud. A přeložená videa z ElonX se naopak budou postupně objevovat také na webu VideaČesky.

Tesle je někdy vytýkáno, že její auta jsou navržena pro slunnou Kalifornii a na zákazníky z chladnějších podnebí se jaksi zapomíná. Redaktor magazínu Roadshow se tedy nedávno vydal do testovacího areálu Tesly na Aljašce, aby ozkoušel všechny tři nabízené elektromobily Muskovy automobilky v prostředí plném sněhu a ledu. Nově přeložené video vám ukáže Model X při jízdě do příkrého zledovatělého kopce, chování Modelu S na sněhu při prudkém trhnutí volantem a také jízdu v Modelu 3 se zapnutým speciálním režimem Track Mode. Z videa se také dozvíte, jak funguje diferenciál a jaký vliv na chování auta mají různé asistenční systémy.

Další přeložená videa o firmách Elona Muska s českými nebo slovenskými titulky najdete zde.




  • Mohlo by se vám líbit...

    14
    Diskuze

    avatar
      Odebírat komentáře  
    nejnovější nejstarší nejlepší
    Nastavit upozorňování na
    Pavel Riedl
    Host
    Pavel Riedl

    Hodně dobré!

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Tak se přiznám, že jsem asi moc nepochopil. Ve videu se vlastně řešily dvě věci, které jsou vlastně dneska už jen jedna věc a to je ESP. Pokud se nepletu, tak v EU věc povinná víc jak 10 let. Navíc, pokud se nepletu, tak byly všechny modely s náhonem na všechna kola. Myslím si, že ESP průměrný americký řidič využije i v té slunné Kalifornii, protože se hodí na jakékoli kluzké vozovce. Já bych spíš čekal reálné výsledky dojezdu na zimě a to při nastavení topení alespoň na 18C.

    Tom
    Host
    Tom

    Podle mě nejde o to, že by to nemělo mít ESP. Ale o to, že někteří tvrdí, že se elektro auta za špatných podmínek chovají hůř než normální.
    A ta poslední část videa je skvělá. S mým autem už si nezablbnu tak jako dřív. ESP je pro zábavu opruz. A líbí se mi, že Vás nechají v Tesle 3 Performance inženýři i zablbnout. 🙂
    (Určitě to není jediné auto co to umí. 😉 )

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Proč by elektromobily měly mít horší chování za špatných podmínek? To nedává smysl, naopak tady to jsou všechno s náhonem na všechny kola, takže logicky na tom musí být lépe a navíc mají nízko těžiště, takže pokud to někdo tvrdí, tak to nedává smysl.

    Pokud jde o ESP, tak možná o tom nevíte, ale existuje tlačítko, kterým se dá omezit případně úplně vypnout. Je pravda, že asi někteří výrobci na to kašlou, ale tak to je pak už na vás jaké auto si zvolíte. U Tesly nemáte šanci na úplné vypnutí, tam vám to musí vypnout technik.

    nemám jméno
    Host
    nemám jméno

    Jojo – taky mě ta čepice pobavila. Pára od pusy mu sice nešla, ale ten reálný dojezd v sibiřských podmínkách při skutečně pohodové vnitřní teplotě by mě taky zajímal.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Tady jsou informace, které jsou mnohem důležitější než ukázky ESP:

    Mrazy snižují dojezd elektromobilů téměř o polovinu, potvrdila studie
    Více na https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/mrazy-snizuji-dojezd-elektromobilu-temer-o-polovinu-potvrdila-studie-1356084

    AAA confirms what Tesla, BMW, Nissan electric car owners suspected — cold weather saps EV range. Even turning on the car drains power
    https://www.cnbc.com/2019/02/06/aaa-confirms-what-tesla-bmw-nissan-ev-owners-suspected-of-cold-weather.html

    Nakonec jen pro čtenář anglické verze uvedu, že 20°F = -6,667°C, při této teplotě padá dojezd v průměru o 41%.

    J R
    Host
    J R

    Nechci to zpochybňovat a oceňuji pro tentorkát uvedení zdroje. Docela rád bych ale viděl vlastní studii a podmínky testu, protože se opravdu výrazně liší od doteď publikovaných hodnot. EV po “nastartování” v chladném počasí ukazují výrazně kratší dojezd, který se pak po zahřátí baterie za jízdy částečně vrátí na původní hodnoty. Z článku to vypadá, jako by vycházeli právě z tého nízké startovní hodnoty. Věřím, že autoři studie takovou školáckou chybu neudělali…

    J R
    Host
    J R
    J R
    Host
    J R

    Ale jo, po letmém přečtení tomu docela věřím a myslím, že i tuším, proč jsou rozdíly tak mezi zkušenostmi majitelů a studií tak velké. Z té studie plyne, že hlavní problém je v klimatizaci (vyhřívání). Řekl bych, že většina lidí, co si teď kupují elektromobily mají domy s garáží a jejich zkušenost je založená na tom, že vyjedou s více či méně teplým autem a nepotřebují tedy značnou část energie na úvodní zahřátí (vozidla i akumulátoru) a celkově pak pozorují 10-20% úbytek dojezdu. Když se to nechá vymrznout tak jako v testu, tak budou hodnoty jiné.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Díky za odkaz a myslím si, že to co píšete je rozumné. Pokud auto stojí v garáži, tak venkovní teplota nebude mít zdaleka takový vliv jako kdyby stálo celou noc venku. Navíc v testu použitých -7C je velmi mírná teplota. Jinak si myslím, že vliv má i to, že auta přes noc stojí na nabíječce a tudíž si myslím, že i díky tomu budou baterie o něco málo teplejší i když už se nedobíjejí, protože jsou nabité.

    Jinak na tomto případě je krásně vidět jak skvěle funguje PR Tesly, řekl bych, že je na stejné úrovni jako PR Applu, který jak známo umí ze všeho udělat pozitivum. Problém je ten, že jeden rok je něco tak a druhý rok úplně naopak (Apple). To u Tesly jsou na tom lépe, drží svoji linku a neuhýbají z ní.

    Nicméně z pohledu zákazníka je to podpásovka, protože pokud se bude řídit vyjádřením Tesly tak v zimě na to dojede. Ale stěžovat si nemůže, protože je to jen vyjádření toho, jaké mají data, ale není to žádná záruka.

    J R
    Host
    J R

    Na druhou stranu interpretace výsledků toho testu také není úplně přímočará. Pro krátké cesty vymrzlým autem těch 40% ztráty dojezdu může být reálných. Ovšem při krátkých cestách není zkrácení dojezdu zase tak důležité. Pro delší cesty se dojezd sníží mnohem méně, protože udržování teploty není zdaleka tak náročné (pokud si dobře pamatuji, tak v nějakém testu to vyšlo asi na průměrný výkon 1,5kW při -15°C) a i akumulátory se stihnou zahřát na příznivější teplotu. Pro někoho to tedy může to tedy mít docela nepříznivý dopad na ekonomiku provozu, ale pokud jde o využitelnost auta, tak to zase tak dramatické není.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Já si myslím, že nejde o ekonomiku provozu, ale o to, že prostě nedojedete. Ono se to totiž dá aplikovat i jinak. Dojedete někam, kde budete mít ještě dojezd 40% a tam přespíte jenže v noci auto promrzne a ráno zjistíte, že sotva ujedete pár kilometrů. Vždycky je to o úhlu pohledu (mimochodem skvělý film).

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Majitele elektromobilů trápí velké mrazy. Trpí akumulátory, Tesly ani nejdou otevřít

    Zdroj a celý článek: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/majitele-elektromobilu-trapi-velke-mrazy-trpi-akumulatory-tesly-ani-nejdou-otevrit/