Boring Company a OpenAI mají nové investory a Elon Musk zároveň zakládá čínskou odnož Boring Company

Organizaci OpenAI založili Elon Musk a Sam Altman v roce 2015 (Zdroj: OpenAI)

Dvě firmy, za jejichž zrodem stojí Elon Musk, aktuálně získaly nové investice. Tou první je OpenAI, kterou Musk spoluzaložil v prosinci 2015, avšak loni v únoru ji opustil. Organizace se zabývá výzkumem umělé inteligence, což vyžaduje spoustu výpočetního výkonu. Společnost Microsoft tedy do OpenAI investovala miliardu dolarů a součástí dohody je, že organizace bude využívat exkluzivně cloudovou platformu Microsoft Azure. Obě firmy si prý zakládají na bezpečném a zodpovědném vývoji umělé inteligence, a tak prý tato spolupráce dává smysl.

Druhou firmou, která získala investory, je Muskova Boring Company, která se zabývá ražbou tunelů a vývojem nových způsobů dopravy. Společnost vznikla jako odnož SpaceX, ale po investici 113 milionů dolarů se osamostatnila. Devadesát procent této investice tvořily peníze od Muska a zbytek byl od zaměstnanců firmy. Nyní společnost získala další investici ve výši 120 milionů dolarů, tentokrát však už od externích investorů. Mezi nimi je například Steve Jurvetson, který je velký podporovatel Elona Muska a už dříve investoval také do SpaceX a Tesly, kde je zároveň členem správní rady.

Další novinkou týkající se Boring Company je oznámení Elona Muska, že se na konci srpna zúčastní World Artificial Intelligence Conference v Šanghaji a v rámci této návštěvy zároveň založí čínskou odnož Boring Company. Bližší informace o plánech pro tuto dceřinnou společnost zatím nejsou známy, ale dá se očekávat, že bude oznámen nějaký nový dopravní projekt v Číně, na kterém se „Boring Company China“ bude podílet.

Zkušební tunel v Hawthorne (Foto: The Boring Company)

Boring Company má rozpracovaných několik projektů v různých stádiích realizace – můžete je najít a sledovat v našem průběžně aktualizovaném seznamu. Finance z nové investice může firma využít například pro stavbu krátkého tunelu pod výstavištěm v Las Vegas, která by měla začít už v následujících týdnech.

Petr Melechin
Latest posts by Petr Melechin (see all)



Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest

4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Libor Žák

Podle náznaků, co jsem někde na webu pochytil, by se čínská odnož měla asi spíše zabývat ražbou tradičních tunelů. Má snad jít o zlevnění ceny za ražbu jedné míle někde na cenu kolem 20 až 30 milionů dolarů. Přičemž v Číně se dnes staví asi 1500 mil tunelů ročně. Takže bych si přisadil, že většinou nepůjde o ty žížalí tunýlky, ale o ražbu podzemní dráhy a silničních tunelů.

Zdeněk

Už bych chtěl vidět nějaký systém co jezdí. Rád bych se projel.

bohyn

Už se těším, až si zase poslechni skřípající zuby všech skeptiků