Ford vycouval ze souboje se Cybertruckem, a tak fanoušci zkusili přetahovanou aspoň s Modelem X
Když Elon Musk v listopadu představil kontroverzní elektrický pick-up Tesla Cybertruck, během prezentace se pochlubil videem, ve kterém prototyp Cybertrucku vyhrál přetahovanou s klasickým pick-upem Ford F-150:
Cybertruck pulls F-150 uphill pic.twitter.com/OfaqUkrDI3
— Elon Musk (@elonmusk) November 24, 2019
Při souboji sice byl Cybertruck částečně znevýhodněn tím, že jel do kopce, ale Tesle bylo na druhou stranu vyčítáno, že při srovnání použila Ford s náhonem na zadní kola, zatímco Cybertruck měl pohon na všechna kola. Na základě připomínek astrofyzika Neila deGrasse Tysona pak Elon Musk také uznal, že souboj by byl férovější, kdyby při něm byly vozy zatíženy nákladem.
Následně se na Twitteru ozval Sunny Madra, vysoce postavený představitel Fordu, který souboj označil za neférový a pobídl Muska k tomu, aby dal Fordu k dispozici Cybertruck pro provedení férovějšího srovnání. Musk tedy přistoupil na výzvu a nabídl Fordu možnost uspořádat novou soutěž v přetahované. Ta by byla streamována živě přes internet a proběhla by už týden poté.
Bring it on https://t.co/pCnln1NdRO
— Elon Musk (@elonmusk) November 25, 2019
Bohužel Ford poté vydal prohlášení, že tweet Sunnyho Madry byl myšlen jen jako vtípek a že původní srovnávací video Tesly je absurdní. Z odvetného souboje tedy Ford vycouval. To však nezabránilo ostatním zkusit provést podobná srovnání v přetahování mezi pick-upy a elektrickým SUV Tesla Model X. Například proběhlo toto srovnání Fordu F-150 s Modelem X, z kterého vyšel vítězně elektromobil (začátek v čase 3:25):
Následně stejní autoři provedli další srovnání, při kterém byl tentokrát použit Ford F-250 (začátek ve 3:30). Při něm nejdříve vyhrál Model X, ale napodruhé Ford. Řidič pick-upu si však při druhém pokusu pomohl tím, že motor předem dostal do vyšších otáček, aby dosáhl vyššího počátečního kroutícího momentu.
Podobný souboj proběhl také v minulosti mezi Modelem X a Hummerem H2 na mokrém povrchu. Autor videa zároveň porovnával vliv různých nastavení trakce na Hummeru:
Je však nutno dodat, že tato amatérská srovnání nemají moc velkou vypovídací hodnotu, neboť obvykle nejsou férová. Ať už kvůli absenci zatížení korby, která znevýhodňuje pick-upy, nebo kvůli tomu, že tažné lano obvykle není uchyceno ve stejné výšce, což údajně zvýhodňuje vozidlo s lanem výše. A především stále srovnáváme pouze Model X, nikoli Cybertruck, který vše vyvolal. Ten totiž zatím existuje pouze v jednom prototypu, který má bohužel k dispozici jen Tesla.
Osobně mi přijde, že Ford si zbytečně nechal ujít dobrou příležitost pro virální marketing. Do odvetného souboje se Cybertruckem totiž mohl Ford potají přivézt svůj prototyp elektrické verze pick-upu F-150 a tím překvapit. Ostatně, nedávno se Ford chlubil tím, že tento prototyp dokáže utáhnout vagónovou soupravu s celkovou hmotností přes 500 tun:
Na druhou stranu, pokud by Ford nakonec prohrál férový souboj se Cybertruckem, který si navíc Ford sám vyžádal, nepůsobilo by to asi úplně nejlépe. Ale říká se, že špatná reklama je také reklama, ne? Myslíte, že Ford věděl, že by v souboji se Cybertruckem neobstál, a proto z výzvy raději ustoupil?
- Mise NROL-149 - 11. 12. 2024
- Mise GPSIII-SV10 - 9. 12. 2024
- Mise O3b mPOWER 4 - 8. 12. 2024
Pokud vsechno bude stejne, vaha, gumy, uchyceni atp. tak vyhraje auto s lepsim momentem. Takze je uplne zbytecne resit spalovak vs elektro, protoze spalovak nema sanci a Ford to taky moc dobre vi, ze by si udelali obrovskou ostudu v USA, kdyby za stejnych podminek prohrali, tak radeji nic nebylo.
Ford? Jedna z těch dinosauřích automobilek které nepřežijí nástup autonomních elektromobilů?
Nevím jak na vás, ale na mě tyto srovnání působí infantilně a každý přece ví, že výsledek záleží na precizním zadání. Je to stejné jako s výzkumy a statistikou, kde záleží na tom jak přesně vymyslíte zadání, aby vám vyšel požadovaný výsledek.
Jen tak mimochodem, už jste se někdy museli v běžném provozu s někým takto přetahovat? Já mám najeto jen něco přes milion km, ale zatím nikdy. 😀
Toto je tak americke 😀 nezmyselny test, ktory nikomu nic nepovie a nic nedokaze ale ved co, let’s have fun. A myslim ze vacsina fordovych zakaznikov ani len nevie co to je twitter alebo ich to nezaujima, takze to ford, ako jednotka na trhu nema potrebu robit. Radsej si zaplati predom pripavenu reklamu, kde taha vlak, reklamu, ktoru pozera cela amerika.
Samozřejmě, že Ford věděl, že prohraje. Nebo to minimálně nechtěl riskovat. Je třeba si totiž uvědomit, že PR a marketing – což je prakticky jediný způsob, jak se klasické firmy prezentují veřejnosti, má k objektivnosti hodně daleko. Hamburgery jsou v reklamě velké, jako lidská hlava a když si koupíte auto dané automobilky, “vysvětlí” vám, že budete největší borec a každá ženská vám skočí do náruče a budete se usmívat až do konce života. 😀
V této “realitě” je běžně tvořena image výrobku. Ano, každý víme, že reklamy nejsou úplně pravda. Ale zase na druhou stranu na každém šprochu, pravdy trochu, že? Takže v každém člověku trochu té lži nakonec stejně za nehty zůstane. Jsou na to desítky studií a klasické rčení 100x opakovaná lež se stává skutečností, to myslím dobře vystihuje.
I to Fordovo tahání vlaku je ve skutečnosti jen lživá reklama. Nic víc. Ale určitě se tu najde někdo, kdo bude tvrdit, že není. Ale to zase jen ta lež zalezla někomu pod nehty a nepustí. https://www.youtube.com/watch?v=Au3U72CX74I
A co se týče Neila deGrasse Tysona. Ten naprosto ignoruje proměnné, které vstupují do tak komplexního systému, jaké auto je a bere jen základní síly a fyziku. https://youtu.be/Dum1s4gfSD4?t=5761
In this case I call out Neil deGrasse Tyson typing himself smart.
Go back to first principles and test it Neil!
It’s a little counter-intuitive but it is what it is.
And there’s more variables in the equation than you quite stated.
I’m sorry.
Traction is a factor but you’re measuring the truck against the truck not the theory against the theory.
Tak na mě působí reklama jako velké varování před daným výrobkem a z toho pak plyne se mu za každou cenu obloukem vyhnout.
Já si hlavně myslím, že je to úplně jedno kdo koho útáhne… Spíš jsou zajimavější jiné věci jako dojezd, životnost baterky, technické vymoženosti atd. Je škoda, že to lidi zajimá méně, protože tady tesla exceluje 🙂
Nebo přihrádky ve dveřích. Jejich absence vás za čas neskutečně otráví. Madla a háčky nad dvěma jakbysmet.
Zrovna tohle je mi fuk 🙂
Mám esko tri roky a ani nenapadlo ich hladat.