Podívejte se na rozhovor se zakladatelem ElonX natočený v Tesle Model S

Dnes v 18:00 SEČ proběhne premiéra nového videa, ve kterém autor YouTube kanálu Tesláček vede zhruba hodinový rozhovor s Petrem Melechinem, zakladatelem webu ElonX. Na video se můžete podívat kdykoli po vydání, ale během dnešní premiéry budeme oba na YouTube zodpovídat vaše dotazy v chatu.

Rozhovor se celý odehrál za volantem Tesly Model S, což pro mě byla vůbec první projížďka v Tesle. Je to poněkud paradoxní, jelikož dění kolem Tesly sleduji už několik let a více než rok o ní píšu zde na ElonX. Když mě tedy před časem oslovil youtuber Tesláček, který pravidelně vytváří zajímavá videa o Tesle a elektromobilitě, a nabídl mi projížďku, neváhal jsem ani minutu. Moje dojmy z jízdy se dozvíte ve videu.

Tesláčkova Tesla Model S 75D (Foto: Tesláček)

V neformálním rozhovoru jsme probrali všechna možná témata. Dozvíte se například, jak vlastně vznikl web ElonX, jak se vyvíjel a jak je „financovaný“. Hlavním tématem však byla Tesla – ať už přímo Model S 75D pojmenovaný „KnightRider“, v kterém jsme jeli, nebo automobilka jako taková. Přišla řeč na jízdní vlastnosti, verzi Autopilotu a pochopitelně se jízda neobešla bez demonstrace slavného zrychlení, které vás zarazí do sedačky. Pokec se také hodně točil kolem problematiky autonomního řízení a Tesláček mi ukázal, jak dobře funguje funkce Navigate on Autopilot. Dalším tématem byly například zkušenosti s evropským servisem Tesly. To je ale jen špička ledovce a v rozhovoru jsme toho probrali mnohem více (v popisu videa na YouTube najdete seznam všech probraných témat pro snadnou orientaci).

Další kvalitní obsah najdete na kanálu Tesláček, tak pokud vás video zaujme, nezapomeňte kanál odebírat. Stejně tak můžete přispět na jeho provoz na Patreonu výměnou za některé výhody. A pokud plánujete nákup Tesly, můžete použít Tesláčkův referral kód, díky kterému získáte nabíjení na 1500 km v síti Supercharger zdarma.

A jak se dozvíte ve videu, web ElonX neobsahuje žádné reklamy, a tak pokud jej rádi navštěvujete, můžete jej také finančně podpořit. A pokud se chcete na projektu podílet, stále hledáme nové redaktory a další výpomoc.

Petr Melechin



Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Entes

Nerozumim prilis tomu odporu k bannerove reklame. Proboha vadilo by to nekomu krome zakladatele? Ja bych vzhledem ke kvalite obsahu a narocnosti na udrzbu proti nebyl. Vsak ji uz ani nevnimam. Co takhle hlasovani?

HonzaS

Díky za sdílení hezkého povídání a souhlasím, že prozatím bych tak požadoval hlídání řidiče. Pojď se člověk jen “veze” a 100% autu důvěřuje, musí být jeho reakční doba v případě nutnosti převzetí kontoroli dost hrozivá.

Ten_z_Bíliny

Jojo super nápad natáčet cool video v autě, zatímco by se člověk měl věnovat spíš řízení.

Kamil

Veřím, že si Teslu nikdy nekoupím, protože ji brzo přestanou prodávat soukromníkům. Prodej plně autonomních aut nám řidičům je blbost. Doufám, že ta Berlínská továrna zaplaví Evropu milióny autonomních taxíků, které pro mě dojedou na jeden klik na mobilu.

Ten_z_Bíliny

Aneb jak se lidé sami rádi vzdávají svobody.

bohyn

Jak souvisí vlastnění auta se svobodou?

Pracant

Wow…. Osobne asi prvni vec co mne napadne v souvisosti se svobodou. Sednu do auta a jedu kam chci, kdy chci. Nemusim cekat na autobus, vlak, nejsem omezen kam pojedu…
Ziju v Australii a tady opravdu auto znamena svoboda. No a i nutnost.
Auto je muj druhy domov. Kdykoliv do nej muzu sednout a vypravit se kamkoliv. Sveho casu jsem v patek po obede (To nepocitam dovolene) sedl do auta a vratil se treba az v pondeli rano. Mel jsem vzdy vetsi 4WD nebo SUV tak jsem spal v aute na neskutecne nadhernych az pohadkovych mistech kam bych se bez auta nedostal, videl nadhernou prirodu vazne si uzival te neskutecne svobody.

Jiří Hadač

A klokan ti ještě neukradl psa? :-). Jinak to zní nádherně.

Kamil

Potrebuji se dopravovat, ne vlastnit auto. A dokonce je to svobodnější, auto je jak koule na noze.

Silhan.J

V tom případě doporučuji pradávnou techniku našich předků jménem chůze, nebo MHD.

Pracant

No vidite a mne prijde koule na noze auto nemit a spolehat na nekoho (znami) nebo neco (MHD, taxik) ze me nekam mozna nekdy dostane. Ve svem aute mam vse co potrebuji. Navic se bez auta nedostanu ani domu ani do prace. Kde bydlim nejezdi MHD, diky oprvdu hodne prikrym kopcum je kolo nesmysl a kazdy den si platit taika???? Mam auto zarizene podle sebe, od vune, poradku, veci v nem (nahradni brye, slunecni dioptricke bryle, nejake obleceni na prevleceni, tabet, nahranou hudbu a audioknihy ktere posloucham (ne vsude v Australii je mobilni signal na online prehravani), kempinkove zidle, svetlo,…
Nedokazu s predstavit jak se dostavat kazdy den domu, natoz na spoustu nadhernych mist kam se clovek bez auta nedostane. A muzi si vyrazit kdy chci, kam chci. At se snazim sebevic nevim jak by bylo auto jako koule na noze.

Invc

Já to bral tak, že to není “s autem vs bez auta” … ale vlastnictví auta vs “nějaké zapůjčení” auta. A ta “koule na noze” se ti snadno objeví, když třeba zjistíš, že v místě kde bydlíš nebo kam jedeš – nemůžeš parkovat.

Pro mě není úplně jednoduché říct lepší / horší.. každé má svoje pro a proti.

Když si vezmu, jak auto používám já .. tak většinu doby by mi “instantní taxi” nevadilo (odvézt mě s dětmi do školy, do kanceláře, na jednání a zase vyzvednout – možná by to bylo i osvobozující, kdyby mě samořízení dokázalo zbavit problémů s parkováním) – nějakou dobu sem měl řidiče a mělo to něco do sebe (ale zpětně – hlavní pomoc byla právě starání se o auto, když v něm nejsem – já v autě stejně pracovat nemůžu a řízení mě baví).

Většinu času bych bral – “heleď auto potřebuju tě za 5 minut před domem a jedu tam, a na konci si jeď po svých” … a nestarat se o to, kde zaparkuju (nehledě na tankování, servis, gumy, mytí a pod…). Na tohle používání by pro mě byl ideál elektromobil se samořízením (zajeď se zaparkovat a nabít … a čekej, až tě zavolám).

Jenže pak je tu ta “druhá” část víkendy / výlety s rodinou – kdy mám v autě sadu věcí na příležitostné použití, které bych musel pokaždé nakládat a vykládat – pokud bych jezdil cizím autem … (brusle pro celou rodinu, draci, míče, deky, lana a hromada různých dalších hloupostí… ) – sice to tvoří jen malý podíl mých cest,… ale … Ale asi by to nebyl takový problém se přizpůsobit – záleží, jaké by byly přínosy.

Jan Tichavský

Svoboda je nesvazovat se majetkem, ať už je to dům nebo auto. Pak se toho člověk těžko zbavuje nebo mění. Kolik lidí se u nás stěhuje za prací? Minimum, protože buď nejsou zvyklí bydlet v nájmu anebo jsou fixování vlastnictvím nemovitosti. Čím vív toho člověk vlastní tím větší starsti mu to přináší.

Invc

Pro stěhování za prací není samotné vlastnictví domu / bytu problém.

Problémy jsou tam 2:
– jeden se jmenuje “daň z nabytí”, kde stát “ukradne” 4% z ceny při každém převodu nemovitosti (pominu teď nesmyslné ceny za “služby” realitek – ale tam to lidi ovlivnit můžou – daním neutečeš)

– a druhý je sentiment lidí

Honza

Jen technicka k te pasazi kde se bavite ze se jeste nevyplati autonomni rizeni porizovat. Elon ma chytre nastavene ze se jeho cena s funkcema bude zvysovat napriklad auto summon znamena od listopadu + 1000$ cena. Zalezi tedy jestli sazite na Muska a nebo inflaci, kdo bude rychlejsi.

Jiří Hadač

Wow, tak to je dost překvapení a jsem na to hodně zvědavý. 🙂

Jiří Hadač

Byl to moc zajímavý rozhovor, a teď vůbec nemyslím tu pasáž o mě. 🙂 Ač teslu obvykle moc nesleduju, bavilo mě to, ale dál ji nechám proplouvat kolem mě 🙂