Pomůže čínská Gigafactory s finančními problémy Tesly?

ElonX navázal spolupráci s webem VideaČesky.cz, kde najdete povedená otitulkovaná videa všeho druhu. Překladatelé z VideaČesky nyní pravidelně překládají videa týkající se Elona Muska a jeho firem, takže pro vás to znamená více přeložených videí než doposud. A přeložená videa z ElonX se naopak budou postupně objevovat také na webu VideaČesky.

V nově přeloženém videu se Lei z kanálu Curious Elephant zamýšlí nad tím, jestli má Tesla finanční problémy a jak jí v tom může pomoct nová Gigafactory v Šanghaji. Kromě problematiky výroby Modelu 3 také přijde řeč na cenu akcií, nedávné nehody Tesly a také vývoj autonomního řízení.

Další přeložená videa o firmách Elona Muska s českými nebo slovenskými titulky najdete zde.

Petr Melechin

Zakladatel a šéfredaktor ElonX, který jinak pracuje v oboru lokalizace her a ElonX věnuje až nezdravě velkou část svého volného času. Kromě Elona Muska a jeho firem se zajímá o další technická témata, hraje squash, čte sci-fi, miluje filmy a sleduje až příliš mnoho seriálů.

Podpořte projekt ElonX



Mohlo by se vám líbit...

42
Diskuze

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlepší
Nastavit upozorňování na
Technomagg
Host
Technomagg

Jako všichni řeší jak je tesla stále ztrátová, ale spojte si 2 a 2 dohromady – proboha ta firma roste tak šíleně že veškerý zisk spálí na svém rozvoji – staví další továrny rozšiřuje výrobní kapacity apod. Dle mého kdyby bylo nejhůř tak prostě zmrazí investice třeba na půl roku a veškerý zisk který teď spálí na výstavbě nových kapacit přesměrují do provozního kapitálu. Ta firma pokud by přestala investovat by byla velmi pravděpodobně brutálně zisková. Neumím si představit že by takhle prudce rozšiřovala kapacitu třeba škoda auto a zůstala stále v zisku.

Míra
Host
Míra

Už leze nahoru 🙂 https://finviz.com/quote.ashx?t=TSLA (mám koupeno pár kousků při 195)

Díky za překlad!

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Tak ještě správně načasovat i prodej, dividendy tady asi nehrozí.

havran
Host
havran

Poukazovat len na stratu firmy je rovnaky nezmysel ako poukazovat len na predaje aut. Cely cirkus menom Tesla ma mnoho faktorov a tie treba zohladnit a o tom aka je firma uspesna hovoria jej akcie. Investicie do rozsirovania firmy, do vyvoja, vyskumu, atd momentalne zozerie vsetok kapital, ktory Tesla vyprodukuje plus vela musia prihodit aj investori. Je to mlada a drava firma, no ma pred sebou neistu buducnost. Treba jej vsak drzat palce, pretoze priniesla novy zavan do smradu s obycajnymi autami.

MaaRa
Host
MaaRa

O tom jak je firma úspěšná hovoří pouze celkový pohled na danou firmu, který obsahuje vše zmíněné a ještě víc. Rozhodně nelze říci, že o úspěšnosti firmy rozhodují akcie (asi myšleno cena), jelikož cena akcií je z obrovské části o emocích a ne tolik o faktech. Navíc podléhá takovým praktikám jako je shortování akcií a tlaku i třeba konkurence přes média (dokážu si představit že víme o 50% nehod, kde byla hlavním aktérem nehody Tesla a o kolika % nehod jiných automobilek víme?).

petr
Host
petr

Obávám se, že většina hodnoty té společnosti je právě ten autopilot. Tesla jako elektromobil nemá nějaké převratné vychytávky a náskok před konkurencí a její výrobní znalosti nepochybně za konkurencí zaostávají.

marek
Host
marek

Dovolim si tvrdit ze naskok a to znacny ma i v bateriich.

petr
Host
petr

má jen si nejsem jistý, že značný. Kdo, že to vyrábí jejich baterie? To know-how nad tím není až tak nedostižné.Dohnat jejich autopilota bude dle mého podstatně těžší.

Samuel
Host
Samuel

Ak by to bolo o autopilotovi tak by koncern nemal v pláne investovať 30 miliárd do 2023 v odvetví elektro áut… Tesla už začala vyrábať v podstate druhú generáciu ich EV’s a po tých autách je stále väčší a väčší dopyt aj keď v USA klesli dotácie čo sa odzrkadlilo v predajoch Q1 no teraz to zasa rastie.

petr
Host
petr

Problémem je, že Tesla tím co vytváří zároveň do budoucna trh automobilů ničí. Autopilot nevyhnutelně vede k tomu, že se vytvoří městské autonomní dopravní sítě. Potřeba vlastnictví aut bude rapidně klesat. Cpou spoustu peněz do vývoje něčeho co nás jako lidstvo sice posouvá kupředu, ale nemusí nakonec vydělat vůbec žádné peníze. Můj názor je, že se v několika málo letech dočkáme prvních městských uzavřených systému dopravy pro autonomní auta, kde většina budou centrálně kontrolované “taxi”. Vytvoření takového systému není dnes technickou překážkou a jeho bezpečnost může být nesrovnatelně lepší než otevřený systém nebo současný systém dopravy. V dnešním ekosvětě a městy které nechtějí emise se to prostě stane. Tím, ale rapidně poklesne zájem o vlastnictví aut a tyto auta také budou asi vypadat jinak.

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Já si myslím, že Tesla cílí na to samé jako SpaceX, tzn. až budou mít skutečně za pár let level 5, pak začnou dělat lokální taxíky zcela ve vlastní režii a to teprve bude zajímavý zisk. Ano je ta zatím ještě dlouhá cesta, ale směřuje to tímto směrem. Budou to mít vše ve vlastní režii, žádné náklady na lidi.

petr
Host
petr

Obávám se, že dlouhá cesta to není. Vytvořit bezpečný uzavřený systém, třeba v centrech měst lze už nyní. Pokud se lidé chtějí zbavit znečištění a přecpaných ulic parkujících aut. Je to něco co lze s dnešní technikou realizovat ihned. Samozřejmě, že level 5 dá Tesle výhodu. Na druhou stranu nějaký hybrid s levelem 5 bude mít zase nesrovnatelně větší užitnou hodnotu.
Tesla se podle mého pohybuje na trhu, který se ztrácí a radikálně mění. Mění ho i Tesla a z mého pohledu to prostě není do budoucna zisková firma. Lokální taxíky není něco na čem muže vydělat a co lze provozovat jako globální firmu. Je to něco co je lokální. Můžou být dodavatelem, ale to budou potřebovat jiná auta.

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Myslím si, že nemáte pravdu, podle mě budou asi první, kdo reálně uvede level 5 do praxe i když další budou těsně za nimi. Jenže jak říkám, nasadí to do měst a udělají si vlastní Uber ve vlastní režii. Vzhledem k nízké ceně díky nízkým nákladům to může odebrat něco málo parkujících aut, nikoliv však ubrat provoz, to bude spíš opačně.

petr
Host
petr

Nepochybuji, že budou první kdo budou mít L5. Na druhou stranu jsem přesvědčen, že schvalování takového systému pro provoz potrvá léta. Dovedu si představit, že města zejména v Evropě mezitím implementují vnitřní autonomní přepravní systémy založené spíš na nějakých ” mikrobusech” (návrhů už je dost). Pokud předpokládáte uzavřený městský obvod v němž se pohybují jen vozidla, která spolu vzájemně komunikují a infrastruktura, která komunikuje s vozidly, jste schopen dosáhnout bezpečný provoz i s dnešní “Evropskou” technologii. Nemyslím, že něco takového vznikne třeba v USA, kde je automobil větším bohem a ekologie není takové téma(snad možná Kalifornie). Každopádně Evropská města něco takového brzo spustí, čímž získají evropské automobilky nový impuls a šanci dohnat Teslu. EU bude také dle mého do té doby L5 od Tesly brzdit nějakou pomalou certifikací a nepustí jí na evropský trh dřív než bude Evropa znovu ve hře. A ruku na srdce Tesla je zatím jen ” fanouškovské” auto. Poměr cena výkon není o tom, že to bude masovka..teda bez L5 určitě ne.. Mimochodem včera jsem četl nějakou studii o tom novém testovaném systému komunikace mezi auty a překvapil mne údaj, že když jen 25% aut bude takto komunikovat zvedne se propustnost silnic ve městě o 100%. A to je řeč jen o pasivním systému, který upozorní řidiče. Ve spojení s autonomním řízením to bude zase řádově víc.

Huny
Host
Huny

Trochu chápu obavy, jak lidi budou pracovat, taxikari nejspis zaniknou, automobilovy prumysl na tom asi take nebude dobre, pokud si lide prestanou kupovat auta. Nadruhou stranu, je to mozna dobre. Za cca 50let bude 9miliard lidi, kdyby mel mit kde kdo auto, znici nas to. Samozrejme prumysl jako takovy nici zemi.
Jsem zvedav treba na elektrokola, dnes je to jeste draha zalezitost, ale za par let.. treba to zmeni dnesni trend jezdit do prace autem.

marek
Host
marek

To ovsem neni nic spatneho. Proc by melo lidstvo vyrabet plno aut, ktery nepotrebuje. Vetsina lidi vyuzije auto 5 % casu.

petr
Host
petr

já jsem nepsal, že to je špatné. Naopak považuji to za přínosné. Nicméně z hlediska investora to vypadá už úplně jinak.