Elektromobil Lucid Air překonal Teslu Model S ve sprintu na čtvrt míle – jak dlouho rekord vydrží?

V posledních několika letech se objevilo velké množství nově založených automobilek, které si daly za cíl porazit Teslu na poli elektromobility. Většinou to ovšem zůstalo pouze u tiskových prohlášení a jen malé množství firem se zatím dostalo k prezentaci skutečného vozu, natož pak k jeho výrobě. Jednou ze společností se šancí přijít na trh s vlastním elektromobilem je momentálně Lucid Motors, jejíž první vůz Lucid Air se má začít prodávat příští rok.

Elektromobil Lucid Air (Foto: Lucid Motors)

CEO společnosti Lucid Motors je Peter Rawlinson, který dříve pracoval v Tesle, kde se podílel na vývoji Modelu S, ale nenavrhl jej, jak se někdy mylně uvádí. Elon Musk se aktuálně vyjádřil k jeho reálnému přínosu:

Rawlinson nenavrhl Model S. Když začal pracovat v Tesle, prototyp už byl hotový. Pak odešel, když začalo jít do tuhého, a nechal nás v tom, což nebylo moc hezké. Přispěl k návrhu šasi a karoserie, ale nepodílel se na pohonné jednotce, baterii, elektronice ani softwaru.

Kolem připravovaného elektromobilu Lucid Air bylo v poslední době spoustu poprasku, když mu nezávislý technický konzultant v Michiganu naměřil dojezd 832 km dle standardu EPA, což je o téměř 200 km více než dosahuje Model S. Důvodem je kromě větší kapacity baterie (110 kWh vs. 100 kWh) také pokročilá elektronika a vysoká efektivita Lucidu Air.

Tesla Model S je stále nejrychlejším produkčním elektromobilem z hlediska zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu, ale automobilka Lucid Motors je nyní králem sprintu na čtvrt míle. V nedávno zveřejněném videu zvládl vůz Lucid Air ve variantě Dream Edition čtvrt míle za neuvěřitelných 9,9 sekund. Pro srovnání, rekord na čtvrt míle drží Porsche 918 Spyder s časem 9,176 sekund, nejrychlejší Teslou je Model S Performance s Ludicrous módem, který zajel čas 10,43 sekund. Nejrychlejším elektromobilem pak doposud byl Porsche Taycan Turbo S s časem 10,3 sekund.

Otázkou je, jak dlouho Lucid rekord udrží. Tesla totiž už od loňska připravuje upgradovanou verzi Modelu S s třemi elektromotory nazývanou Plaid. Stejně jako Ludicrous Mode, i Plaid názvem odkazuje na kultovní sci-fi komedii Spaceballs. Původně byla pohonná jednotka Plaid chystána pouze pro novou generaci Roadsteru, každopádně Musk loni prohlásil, že bude nabízená i pro Model S a Model X. Cena má být vyšší než u současných variant těchto vozů, ale Musk slibuje, že bude koupě stále výhodnější než u konkurence (pravděpodobně myšleno v poměru cena/výkon ve srovnání například s nejvyššími verzemi Porsche Taycan). Podle rok starého tweetu měla být výroba pohonného ústrojí Plaid zahájena v říjnu či listopadu tohoto roku, ale není jasné, jestli to stále platí.

Prototyp Tesly Model S Plaid během testování na okruhu Nürburgring na podzim 2019 (Foto: Teslarati)

Zároveň se očekává, že Model S a Model X dostanou nový interiér, větší baterii než současných 100 kWh a další vylepšení, která by mohla souviset s tajným projektem Palladium. O něm se veřejnost poprvé dozvěděla letos v červenci a i když se o něm moc neví, mělo by jít o práci související s upgradem Modelu S a Modelu X. Není však jasné, jak přesně tento projekt zapadá do vývoje pohonu Plaid, modernizovaného interiéru a nových baterií, které má Tesla představit příští úterý v rámci prezentace Battery Day. Je možné, že právě během ní se dozvíme také nějaké podrobnosti o nových verzích Modelu S a Modelu X.




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
13 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře