Elektromobil Lucid Air překonal Teslu Model S ve sprintu na čtvrt míle – jak dlouho rekord vydrží?

V posledních několika letech se objevilo velké množství nově založených automobilek, které si daly za cíl porazit Teslu na poli elektromobility. Většinou to ovšem zůstalo pouze u tiskových prohlášení a jen malé množství firem se zatím dostalo k prezentaci skutečného vozu, natož pak k jeho výrobě. Jednou ze společností se šancí přijít na trh s vlastním elektromobilem je momentálně Lucid Motors, jejíž první vůz Lucid Air se má začít prodávat příští rok.

Elektromobil Lucid Air (Foto: Lucid Motors)

CEO společnosti Lucid Motors je Peter Rawlinson, který dříve pracoval v Tesle, kde se podílel na vývoji Modelu S, ale nenavrhl jej, jak se někdy mylně uvádí. Elon Musk se aktuálně vyjádřil k jeho reálnému přínosu:

Rawlinson nenavrhl Model S. Když začal pracovat v Tesle, prototyp už byl hotový. Pak odešel, když začalo jít do tuhého, a nechal nás v tom, což nebylo moc hezké. Přispěl k návrhu šasi a karoserie, ale nepodílel se na pohonné jednotce, baterii, elektronice ani softwaru.

Kolem připravovaného elektromobilu Lucid Air bylo v poslední době spoustu poprasku, když mu nezávislý technický konzultant v Michiganu naměřil dojezd 832 km dle standardu EPA, což je o téměř 200 km více než dosahuje Model S. Důvodem je kromě větší kapacity baterie (110 kWh vs. 100 kWh) také pokročilá elektronika a vysoká efektivita Lucidu Air.

Tesla Model S je stále nejrychlejším produkčním elektromobilem z hlediska zrychlení z 0 na 60 mil za hodinu, ale automobilka Lucid Motors je nyní králem sprintu na čtvrt míle. V nedávno zveřejněném videu zvládl vůz Lucid Air ve variantě Dream Edition čtvrt míle za neuvěřitelných 9,9 sekund. Pro srovnání, rekord na čtvrt míle drží Porsche 918 Spyder s časem 9,176 sekund, nejrychlejší Teslou je Model S Performance s Ludicrous módem, který zajel čas 10,43 sekund. Nejrychlejším elektromobilem pak doposud byl Porsche Taycan Turbo S s časem 10,3 sekund.

Otázkou je, jak dlouho Lucid rekord udrží. Tesla totiž už od loňska připravuje upgradovanou verzi Modelu S s třemi elektromotory nazývanou Plaid. Stejně jako Ludicrous Mode, i Plaid názvem odkazuje na kultovní sci-fi komedii Spaceballs. Původně byla pohonná jednotka Plaid chystána pouze pro novou generaci Roadsteru, každopádně Musk loni prohlásil, že bude nabízená i pro Model S a Model X. Cena má být vyšší než u současných variant těchto vozů, ale Musk slibuje, že bude koupě stále výhodnější než u konkurence (pravděpodobně myšleno v poměru cena/výkon ve srovnání například s nejvyššími verzemi Porsche Taycan). Podle rok starého tweetu měla být výroba pohonného ústrojí Plaid zahájena v říjnu či listopadu tohoto roku, ale není jasné, jestli to stále platí.

Prototyp Tesly Model S Plaid během testování na okruhu Nürburgring na podzim 2019 (Foto: Teslarati)

Zároveň se očekává, že Model S a Model X dostanou nový interiér, větší baterii než současných 100 kWh a další vylepšení, která by mohla souviset s tajným projektem Palladium. O něm se veřejnost poprvé dozvěděla letos v červenci a i když se o něm moc neví, mělo by jít o práci související s upgradem Modelu S a Modelu X. Není však jasné, jak přesně tento projekt zapadá do vývoje pohonu Plaid, modernizovaného interiéru a nových baterií, které má Tesla představit příští úterý v rámci prezentace Battery Day. Je možné, že právě během ní se dozvíme také nějaké podrobnosti o nových verzích Modelu S a Modelu X.




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
13 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
plegen

Čert ví, jak to mezi konkurenci chodí, ale to zvýšení kapacity baterií ze 100 kWh na 110 kWh je dost podezřelé, i ta pokročilá elektronika a vysoká efektivita Lucidu Air. Schyluje se k dalšímu právnímu sporu?

plegen

Mockrát děkuji za těch 9 mínusů. Ale vycházel jsem z toho, že Tesla postrádala zaměstnance, který  nakonec zakotvil v Lucid Air. Což není neobvyklé, ale může to založit právní spor.

Robert

Pokial bude Lucid vyrabat desiatky tisic toho modelu Air tak potom sa moze pomeriavat s teslou S a nie porovnavat produkcnu teslu s nejakym nadupanym prototypom. Verim tomu ze keby ze tesla chce, tak postavi prototyp ktory prekona aj rekord ktory drzi porsche, ale predavat sa to nebude dat.

Tomáš K

Produkční? Vždyť se ještě neprodává. Ne a teď vážně. Zatím bych to nazval spíše předprodukčním vozem. Většina asi bude stejná, otázka je, zda sw to povolí běžnému produkčnímu vozu zákazníka. Tam bych si ještě počkal. Ovšem ony vždy ty rekordní vozy mají alespoň nějaké drobné změny.

Bystrouška

Lucid, na rozdíl od FF či jiných dokonce nejspíš i přijde na trh. Jak to dokáže, když Dyson nedokázal, těžko říct.

Jakub

Hmmm a nedává Rimac C2, mnohem vyšší výkony? Čtvrt míle za 9.1s podle výrobce. Plánuje se 150 vozidel což už by mělo být bráno, jako dostatečný počet na to, to počítat také.

Jakub

To samé se ale by mělo týkat právě i Lucid Air: https://www.greencarcongress.com/2020/09/20200910-lucid.html Chápu že co se produkce týče, tak by mělo Lucid si najít o řád víc řidičů, než Rimac. Takže to srovnání Lucid vs Tesla je příhodnější. Jen jsem to chtěl zmínit, aby se na Rimac nezapomínalo, hlavně co se týče superlativ s výkonem.

Tomáš Kratochvíl

Rimmac je uplne jina trida aut. Neni to rodinne auto, ale hypercar ze spolecnosti Bugatti Veyron a jinych fajnovek s cenou kolem milionu dolaru. Kusova vyroba. To chcete srovnavat?

Jakub

tak porovnávají se tu superlativa, kdo je nejrychlejší a tak. A přitom i Concept one poráží tyhle čísla. Neříkám v kategoriích rodinných aut není. Ale to není ani Porshe 918 Spyder. A porshe Taycan za 250 000$ taky není úplná lidovka. tak těžko říct, kde je pomyslná hranice… Z článku ale vyplývá, že jde o souboj nejrychlejšího elektromobilu vůbec a proto jsem zde přihodil zmínku o Rimacu.

Naposledy upraveno před 8 měsíci uživatelem Jakub
chello

Vtipné je jak není vidět tesla do poslední chvíle v záběru protože to byl asi celkem těsný výsledek 🙂