Model Y vyráběný v Šanghaji si již lze objednat, o dražší Model 3 s dojezdem 515 km je v Číně velký zájem

Tesla úctyhodným tempem pokračuje v rozšiřování továrny Giga Shanghai, jejíž druhá fáze bude sloužit pro výrobu Modelu Y určeného pro čínský trh. Tohoto vozu by se první zákazníci měli dočkat na začátku příštího roku, přičemž na výběr zatím budou mít ze dvou variant – Long Range a Performance. Obě si již jde objednávat (dosud mohli zájemci pouze vyplnit rezervaci), ale pouze v pětimístné variantě. Model Y se sedmi sedadly si totiž dle konfigurátoru půjde objednat až v průběhu příštího roku, jinak je ale nabídka stejná jako v USA. Pojďme se každopádně podívat, jak vyjde čínského zákazníka crossover cenově.

Varianta Long Range vyjde zájemce na v přepočtu 1,6 milionu korun, což je výrazné navýšení v porovnání s americkou verzí, která stojí 1,25 milionu korun. Tesla každopádně uvádí, že ceny jsou zatím pouze orientační a ve výsledku se mohou lišit, stejně tak nejsou zatím započítané dotace, které jsou v Číně obvykle vysoké. V případě Modelu 3 například došlo ke snížení ceny o více než 70 tisíc korun. Americká cena Modelu Y sice na rozdíl od té čínské nezapočítává daň, i tak ale bude Model Y vyráběný v Giga Shanghai pravděpodobně ve výsledku dražší než ten vyráběný v USA. Tesla se tak zřejmě pro čínský trh snaží Model Y situovat spíše do více prémiového segmentu než v případě Modelu 3.

Tesla Model Y (Foto: Tesla)

Druhou v Číně nabízenou variantou je Performance, kterou si zákazníci mohou objednat za v přepočtu 1,7 milionu korun. Dle konfigurátoru Tesla nabízí pouze variantu s výkonovým upgradem, jenž je v USA za příplatek a který zahrnuje 21″ pneumatiky, lepší brzdy, snížený podvozek či vyšší maximální rychlost.  V porovnání s americkou verzí je ta čínská o 300 tisíc dražší, tento rozdíl ale bude opět snížen dotacemi a započtením daně k americké variantě.

Zatímco produkce čínského Modelu Y téměř jistě nezačne dříve než v závěru tohoto roku, Model 3 v nové variantě Long Range RWD je již v Giga Shanghai několik týdnů vyráběn a též doručován zákazníkům. Tesla původně plánovala tuto verzi s reálným dojezdem 515 km začít vyrábět až v průběhu června, nakonec ale zřejmě šly přípravy lépe než se předpokládalo a první zákazníci se svých vozů dočkali již v závěru května. O Long Range RWD je zřejmě mezi čínskými zákazníky velký zájem, dle neoficiálních zpráv měla Tesla na tento vůz koncem května přes 15 tisíc objednávek. V Giga Shanghai tak momentálně probíhá výroba Modelů 3 ve verzích Standard Range Plus a Long Range RWD, přičemž k těmto vozům má příští rok přibýt Performance varianta a výše zmíněné Modely Y. O parametrech Modelu 3 Long Range RWD si můžete více přečíst v našem dřívějším článku.

Tesla Model 3 vyrobená v čínské továrně Giga Shanghai (Foto: Tesla China)

K podpoře prodeje svých elektromobilů na čínském trhu plánuje automobilka v této zemi masivně rozšířit nabídku svých nabíjecích stanic Supercharger. Ke konci minulého roku Tesla provozovala v Číně přes 2 200 konektorů na dohromady 300 stanicích, přičemž během letoška plánuje dle oficiálních zpráv zprovoznit další 4000 konektorů. Z hlediska prodejů byl čínský trh pro Teslu posledních pár měsíců jako na houpačce. Zatímco v březnu automobilka dominovala, když doručila 30 % všech prodaných elektromobilů v Číně, tak naopak o měsíc později sama zaznamenala více než 60% pokles prodejů. Navíc tento propad nebyl způsoben problémy ve výrobě. Počet vyrobených vozů totiž činil 11 211 zatímco prodeje se zastavily na čísle 3 635. Tento velký pokles byl s největší pravděpodobností způsobem skutečností, že od začátku května mají noví majitelé Modelu 3 možnost dosáhnout na vyšší dotace než o měsíc dříve. To potvrzují čísla za květen, kdy Tesla dosáhla rekordních prodejů, když čínským zákazníkům doručila 11 095 vozů, přibližně o tisíc více než v březnu.




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
15 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře