Nejlevnější Tesla Model S vás nyní vyjde na více než 2,5 milionu korun

Tesla od 14. ledna přestala prodávat varianty svých vozů Model S a X s baterií o kapacitě 75 kWh. Jednalo se o nejlevnější verze těchto elektromobilů, takže tento krok vedl ke zvýšení základní ceny Modelu S a X, které jsou nyní nabízeny už jen ve dvou variantách se 100kWh bateriemi.

Není jasné, proč se Tesla pro tento krok rozhodla, ale spekuluje se o tom, že automobilka buď chce výrazněji oddělit nejdražší Model 3 od nejlevnějšího Modelu S, nebo se připravuje na představení nových variant s bateriemi s vyšší kapacitou než 100 kWh. To by zároveň mohlo souviset s případným přechodem na nový typ bateriových článků. Modely S a X totiž používají ještě starý typ článků ve formátu 18650, které automobilka kupuje z Japonska od Panasonicu. Oproti tomu baterie v Modelu 3 už využívá Teslou navržené články typu 2170, které ve spolupráci s Panasonicem vyrábí v nevadské Gigafactory 1. Předpokládá se, že Tesla bude chtít dříve nebo později přejít na typ 2170 i v případě Modelů S a X, takže možná se automobilka na tento krok připravuje už teď.

Když se Tesla Model S začala prodávat v roce 2012, nejlevnější nabízená varianta disponovala baterií s 40 kWh a jedním elektrickým motorem za cenu 49 000 dolarů. Zajímavostí však je, že o tuto variantu byl malý zájem, a tak Tesla nikdy nezačala vyrábět baterie s kapacitou 40 kWh – místo toho byly vozy vybaveny 60kWh baterií, která byla softwarově omezena na 40 kWh. Zákazníci si pak mohli kdykoli v budoucnu za poplatek odemknout zbývající kapacitu.

Nabízené varianty Modelu S se v průběhu let měnily (například přibyly verze s dvěma motory a také baterie s kapacitou vyšší než 85 kWh). Tesla postupně přestala nabízet levnější varianty s 40kWh baterií a pak také ty s 60 kWh, 70 kWh, 85 kWh a 90 kWh. Stejně tak se v roce 2017 úplně přestala vyrábět verze s jedním motorem. Na konci roku 2018 se tedy prodávaly jen tři verze, přičemž ta nejnižší (75D) teď také končí. Nejlevnější Model S tedy nyní stojí 94 000 dolarů (varianta 100D), v přepočtu něco málo přes 2,5 milionu Kč s DPH. Oproti tomu nejdražší verze Modelu 3 stojí 62 000 dolarů (1,6 milionu Kč s DPH).




  • Mohlo by se vám líbit...

    72
    Diskuze

    avatar
      Odebírat komentáře  
    nejnovější nejstarší nejlepší
    Nastavit upozorňování na
    Zdeněk
    Host
    Zdeněk

    Tak 2,5 milionu, to je bohužel pro mě trošku moc. Ale jinak moc hezké auto.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    No když to tak počítám, tak když si někdo koupí obdobně velký, lépe vybavený vůz s klasickým pohonem, pak po najetí 500 000 km se celkové náklady na pořízení, vlastnictví a provoz vyrovnají nákupní ceně této Tesly. Pokud tato Tesla ujede stejnou vzdálenost, pak to určitě nebude zadarmo a už jen samotná pojistka bude několikrát dražší. Prostě je to vůz pro fanoušky značky a ti tohle neřeší, stejně jako neřeší nízkou kvalitu výroby a vysoké ceny vozů a jejich oprav. Když jsem se tak nad tím zamyslel, jde Tesla cestou Applu, udělali ikonu a tu prodávají, jejich kupující neřeší to, že na trhu jsou jiné nabídky, které nabízejí více za méně, protože oni chtějí Teslu. Teď je otázka jak dlouho jim to vydrží,kolik se dá vytřískat ze servisu a kolik nových oveček se najde. Mezitím však jde vývoj všude dopředu a velké automobilky asi již brzy nabídnou vlastní řešení ve vyšší kvalitě a pravděpodobně za nižší ceny. Pak se začne lámat chleba.

    PKoz
    Host
    PKoz

    A jaké je to podobně velké, lépe vybavené auto s klasickým pohonem?

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Nemá smysl zde jmenovat, najdete jich spousty. Jinak jen pro zajímavost, docela dost Tesla model S je na prodej v bazarech. Jedno je dokonce skoro nové a za poloviční cenu. Docela mě to překvapuje na to jak jich je málo, tak kolik lidí se toho chce zbavit.

    hotovson
    Host
    hotovson

    naopak to ma velky smysl, protoze pod pojmem “obdobně velký, lépe vybavený vůz s klasickým pohonem” si kazdy muze predstavit neco zcela jineho…

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Ať si každý představí to, co se mu líbí, ono je to totiž vcelku jedno. Jde jen o srovnání nákladů na provoz a rozdíl mezi značkami nebude až tak velký.

    Jan M
    Host
    Jan M

    tak spíš jde o to že teslu si koupí ten co chce elektromobil, protože konkurence zatím moc není. To že konvenční auto je zatím levnější je jenom proto, že elektromobili teprve čeká boom, koně byly před 150 lety tak levnější a praktičtější než tehdejší auta…

    Goodman
    Host
    Goodman

    Akorát, že ty koně nesmrděly a nezpůsobovaly rakovinu. Maximálně mohl člověk šlápnout do kobilince. Už aby byl spalovákům konec jednou pro vždy. Tesla pomohla rozjet elektroautomobilový bussines, proto jí mám rád. Krom toho se mi prostě libí, mají cool design a i hezký interiér (teda až na Model 3, ten u mě moc zevnitř nezabodoval).

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    No a který model jste si tedy vlastně pořídil?

    Jan M.
    Host
    Jan M.

    A tak libit se, a pořídit si teslu za 3 miliony je docela rozdíl. Ferari se taky spoustě lidem líbí, ale nemají na něj. Tesla zatím není praktičtější nebo levnější než auta na spalovací motor, ale nějak se začít musí a časem tomu bude naopak, každopádně tesly už teď jsou dost dobře použitelné, jen zatím drahé…

    endemit
    Host
    endemit

    O těch nákladech by se dalo diskutovat. Myslím, že je to naopak. Čím víc s Teslou najedete, tím máte oproti spalovakům nižší náklady. Jistě opravy, když už k nim dojde, jsou dražší, ale nějaké věci se dají “vychytat” v záruční době a na druhou stranu, na EV toho zase tak moc k pokažení není… Navíc, zatímco spalovák stárne, Tesla může být po nějaké době lepší, než když byla nová, a to díky různým updatům přes net… Ani pojistka není několikrát dražší, aspoň co jsem slyšel… A co se týče automobilek, tak ty se sice začínají předbíhat v prohlášeních, jaké “pecky” připravují pro příští léta, ale ty jejich novinky, které teprve začnou vyrábět, jsou pořád ještě horší, než dva roky Tesla. Aspoň v těch důležitých parametrech pro EV.

    Goodman
    Host
    Goodman

    Přesně tak, právě za servis a náklady na provoz jsou podstatně levnější elektromobily, než spalováky. Co se týče pojistky, tak je nutné se dívat na Teslu jako na luxusní auto. Pojistit porsche je taky velmi drahé.

    peter
    Host
    peter

    no tak EV je ak vylucime pohon, rovnake auto ako spalovak(bez pohonu), cize naklady na servis na tuto cast auta su uplne rovnake, cize brzdy, tlmice, karoseria, elektronika,… to je take iste ako v oboch typoch aut

    spalovak ma drahsi motor a s tym suvisiaci servis, ale na druhu stranu vela veci sa tam da opravit, relativne lacno a aj take poruchy ako zadretie dokaze opravit aj bezny automechanik
    pri elektrickom nemas take caste poruchy, ale ak napr. spalis ten motor tak to uz neopravis, to len vymenit kus za kus
    dalej energeticke ulozisko v pripade spalovaka je jedna plastova nadrz, EV mal ale drahe baterky
    cize nieje to take ruzove ako si to ty myslis

    a ze vraj cim starsia tesla tym lepsia 🙂 no opytaj sa o par rokov ked tie baterky budu mat tak 10+ rokov 🙂
    10+ rocny spalovak sa uplne bezne predava, ale neviem kto by chcel 10+ rocne ev s povodnou baterkou 🙂

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Jak zde již bylo napsáno, rozdíl je pouze v pohonu, pokud tedy vezmu vlastní zkušenost, tak veškerý servis + údržba na pohonu = motor + převodovka + výfuková soustava mě stál 0,15Kč/km. Pokud jde o pojistku, tak je dražší zcela logicky, protože cena vozu je mnohem vyšší než u obdobného vozu klasické koncepce a pak jsou zde mnohem dražší případné opravy. Logicky tedy pojistka musí být dražší. Ono srovnávat auta jen podle ceny nejde, vždy musíte srovnávat obdobná auta, obdobné třídy a kvality. Navíc někdo zde uvádí srovnání třeba s Mercedesem, ale stačí se podívat jak vypadá Tesla uvnitř a prostě je to nesrovnatelné a to nemluvím o samotném servisu. Je smutné, že většina lidí zde má růžové brýle a vidí Teslu jako zázrak a není schopna přijmou realitu jaká je. Je to auto pro fanoušky, je předražené a není moc kvalitní. Ano stále se vyvíjí a provádějí se aktualizace za pochodu, což si klasické automobily nemohou dovolit. Pokud zde pak někdo napíše srovnání, tak nemá šanci a je po zásluze odměněn mínusy. 🙂

    Jen nakonec pro všechny a hlavně pro ty co rádi mínusují: rád si pořídím elektromobil, ale má to zatím pár zásadních vad na kráse:

    1. Nemůžu si pomoct, ale chtěl bych, aby byl skutečně kvalitní (což Tesla zatím vážně neumí). Pokud jde o nabídky na trhu, tak zatím se neobjevilo nic, co by mě zaujalo po stránce vzhledu/parametrů/ceny.

    2. Další problém u Tesly vidím v tom jaké informace se o autě dozvím předem, to u Tesly je hodně americké i když Německé stránky jsou krapet lepší. Ale jde o to, že tento přístup nesnáším, pokud něco kupuji, pak chci přesně vědět co a ně jen líbivé obrázky a videa.

    3. No a dostáváme se k zásadnímu problému a tím je zatím dojezd. Bohužel patřím mezi ty, kteří by s tím měli problémy. Ročně najedu jen něco kolem 30000km, ale většinu tras mám kolem 400km po dálnici a to jaksi nedá ani ta Tesla. Teda ona to dá, ale v pravém pruhu a stovka na tachometru. Nezdá se to, ale v tomto režimu mi pak jedna cesta trvá o hodinu déle. Dále k tomu bych musel nějak řešit nabíjení a to tedy skutečně netuším jak. Garáž nemám, nabíječku nikde poblíž taky ne. A to nemluvím o tom, že několikrát do roka potřebuji udělat kolem 1800-2200km během nějakých 25h.

    4. A ano, posledním ale stejně zásadním problémem je ekonomika provozu, ta zatím rovněž nemá šanci konkurovat klasický vozům. Pokud si vezmeme tento model S, tak pokud bychom s ním najeli 300 000km a dali jen minimum za servis a nic za energie, pneu a pojištění, tak jezdíme za 10Kč/km. Po najetí 600 000km to bude 5Kč/km. Já s obdobným vozem jezdím vč. paliva, pneumatik, servisu, údržby a pojištění za 6Kč/km při nájezdu 300 000km. Při 600 000km bude pokles na 5Kč/km. Ekonomika provozu tedy jasně hovoří v tomto konkrétním případě proti.

    5. A ještě něco na konec, Tesly se mi moc nelíbí, ale ještě horší je to uvnitř a hlavně ten obrovský displej, ten nedávám. Sorry.

    Předem děkuji za spousty mínusů, ale nevadí mi, beru to jako vyjádření názorů fanoušků, kteří prostě mají své růžové brýle a vidí to jinak. Srandovní je to v tom, že nejsem proti elektromobilům, ale já je chci jinak, než to dělá Tesla.

    Karel Kulda
    Host
    Karel Kulda

    Dobrý den,

    1) Zatím jsem měl možnost svézt se v Modelu S a X a na nízkou kvalitu jsem nenarazil. Máte pravdu v tom, že když si koupíte například BMW, Mercedes, nebo něco podobného, tak dostanete vyšší úroveň interiéru, ale zase za ty peníze nedostanete takový výkon a požitek z jízdy, jako u Tesly.

    2) Zde nevím moc na co reagovat, osobně bych auto zkátka vyzkoušel, případně bych šel do prodejny a kladl dotazy.

    3) Pokud to tak máte, pak elektromobil s dnešními bateriemi zkrátka není určený pro Vás. Já najezdím maximálně cca 80-100km denně. I v zimních podmínkách mi tedy s přehledem stačí dojezd lacinějších elektromobilů, jako například Nissan Leaf s 40kW baterií (odzkoušeno).

    4) Přijde mi nesmyslné uvažovat ekonomiku provozu u auta za necelé 3 miliony. Uvádím příklad s Nissanem Leaf. Pořizovací cena je okolo 800tis. kč. Dotace pro podniky je něco okolo 220tis. pokud budu jezdit 5 let, pak při mém nájezdu úšetřím na palivu pře 100tis. S přimhouřeným okem se dá říci, že cena auta pro mě tedy bude cca 480tis. Pokud srovnám s vozy za podobnou cenu, pak se spalovacím motorem dostanu vůz obdobný. (o dojezdu se nebavme, pokud mi vadí, že neujedu přes 300km, tak si to zkrátka nekupuji) Auto je tiché, akcelerace na úrovni luxusních vozů. Vzhledem k tomu, že je odvětví v plenkách, tak to není špatné.
    Dalším faktem je, že dnešní automobily trpí spoustou neduhů v honbě za co nejlepší spotřebou a jsou velmi přetechnizované. Nelze říci, že Tesla je poruchová a např. německé automobilky jsou bez problémů. Ze svého okolí mohu udat spoustu příkladů. Např. BMW 7, které má průběžné odstavovaní válců. Nové auto, 3x v servisu. BMW M3, chyba řídící jednotky, najeto 30tis. KM atd. Zkrátka nová auta jsou obecně poruchovější, než starší modely s jednodušší architekturou. Elektromobily jsou v zásadě velmi jednoduché.

    Mínusy zásadně nedávám, na názor se kterým nesouhlasím buď reaguji, nebo ho ignoruji. Říkat ale, že pokud s Vámi někdo nesouhlasí tak má růžové brýle mi přijde mimo.

    Do této problematiky vstupuje více faktorů a není to jen o strohých číslech. Pokud by všichni přemýšleli stejným způsobem, že tohle a támhleto by mohlo být lepší, tak se věci nikdy nepohnou, nikdo si elektromobil v začátcích nekoupí a budeme nadosmrti jezdit se spalovacími motory, což mi přijde zbytečné. Věřím (spíše chci věřit), že lidé již dosáhli dostatečné úrovně k tomu, aby přešli na lepší zdroj energie a chci k tomu svým dílem alespoň malinko pomoci, například koupí některého elektromobilu, ikdyž má dnes nějaké limity. Osobně vidím energetickou budoucnost společnosti v mixu spousty decentralizovaných zdrojů spolupracujících s bateriovými systémy. Pokud se tohle povede, konečně společnost přejde na udržitelný rozvoj a přestane huntovat planetu. Jeden tedy vidí, že spalovací auto je o něco levnější, druhý to zaplatí a doufá v to, co píšu.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Děkuji za pěkně napsaný názor.

    1) Výkon? K čemu mi ten výkon bude? To má smysl možná pro semaforové závodníky, ale v praxi je zcela k ničemu a navíc se dá použít je na pár minut a pak máte prázdnou baterku.

    2) U nás toto nehrozí a navíc co z toho mám, vždy platí, že co je psáno, to je dáno. Pokud vám na prodejně něco nakecají, tak to pak nemáte šanci dokázat. Běžně se toto děje nejen u aut a v mém oboru se s tím setkávám dnes a denně a lidi brečí jak se nechali napálit prodejcem. Ale tady jde spíše o princip, výrobce, který není schopen jasně deklarovat co nabízí ve mě nevzbuzuje důvěru.

    3) Ano souhlasím a jen dodám, že v zimě v nepříznivých podmínkách ta spotřeba roste někdy až o 20-30% u klasického pohonu (někdy stačí jen silnější protivítr) a když k tomu připočtete topení, studené baterie a vyšší jízdní odpory, pak si troufám říct, že reálný dojezd může spadnout skoro až na polovinu.

    4) Vidíte a mě to nepřijde nesmyslné, pokud budu mít dvě srovnatelná auta a jedno mě bude vozit za poloviční cenu, tak proč bych si měl kupovat to, které mě bude vozit dráž? Navíc v dalším bodě sám ekonomiku řešíte. 🙂

    5) Bohužel neuvádíte kolik toho najezdíte, takže nevím jak to počítáte, ale pokud vám jde o akceleraci, pak ano, jděte do elektromobilu. Já město skoro nejezdím, takže mě akcelerace nezajímá, nikdy nevyužívám maximální výkon a ze začátku mě ostatní tlačí a pak jim pomalu odjedu. Jinými slovy co tratím v prvních metrech, to pak klidnou a jízdou stejně získám zpátky. Ano máte pravdu, že v honbě za nízkým CO2 se páchají různé prasárny a je taky pravda, že je potřeba vybírat tak, aby člověk nedopadl špatně. To mohu podepsat. Těmi růžovými brýlemi myslím to, že někdo si myslím, že Tesla je nejlepší vždy a na všechno, ale tak to prostě není, každé řešení má něco, málokdy existuje jedno na všechno. Takže příklad, pokud budu skákat po městě, málokdy vyjedu ven, denně najezdím 100km, pak si koupím elektromobil už nyní. A jak čtu vaše poslední věty, tak bych jen dodal, že vše je jen o bateriích, jakmile budou lepší, mnohem lepší a navíc levnější, tak nebude co řešit a tyto debaty budou postrádat smysl. Problém je spíš v tom, že se elektromobily tlačí uměle přes dotace a naopak se klasické auta drtí emisemi a tím se křiví trh. Přitom výsledné emise jsou vcelku stejné jen jiné je jejich umístění, ale to je zase dáno ekology, kteří jsou proti jádru…

    Karel Kulda
    Host
    Karel Kulda

    1) Takto se nedá uvažovat, touhle logikou by neměli existovat sportovní automobily, protože k čemu to je:) Vysokou akceleraci (nemyslím z 0-2,5s) můžete využívat neustále, pokud nepotřebujete jezdit velké vzdálenosti.

    2) Tomu rozumím, proto mi přijde lepší sledovat fóra, nebo se optat majitele.

    3) Ano dojezd je v zimě opravdu nižší, kokrétně s Leafem jsem ujel nějakých 200 km, při optimálních podmínkách by měl ujet 350km. (když jsem vypnul topení s plnou baterií, stoupl mi dojezd o 60km:D) Každopádně s tím musí člověk počítat, pro mě, když jezdím okolo komínu to není problém.

    4) Nemůžete uvažovat Teslu, pokud vezmu Leafa, tak pořád bude o něco dražší než srovnatelné auto se spalovacím motorem, ale rozdíl už nebude velký (v mém případě, možnost firemní dotace atd., pro běžného uživatele ještě bude nějaký čas trvat, než bude cena konkurenceschopná). Podobné porovnávání mi nedává smysl, je to jako bych řekl, že když si koupím Octavii, tak ušetřím polovinu proti BMW, které je tedy zbytečné. Ekonomiku řeším, protože mě samotného zajímá, jak si dnes stojí elektromobily oproti klasickým autům:)

    5) Denně jezdím do práce cca 35km (a zpět). Poté občasné přejezdy mezi firmami (cca 7km).Když budu uvažovat 5 let tak to vychází = 80km*21dní*12měsíců*5 let = 100 800km. (Reálně njezdím více). Když vezmu cenu elektřiny, kterou platíme, tak mi vychází cena konkrétně u Leafu na necelých 0,5Kč/km, u spalovacího motoru uvažuji spotřebu 6l/100km, cena pak vychází přes 1,5Kč/km. Osobně nerozlišuji Teslu a ostatní EV, fandím tomu jako celku, Tesla se mi líbí z toho důvodu, že měli odvahu a šli do toho naplno, ikdyž úspěch nebyl zdaleka jistý. V současné době opravdu nezlepším ovzduší koupí EV (já ano, plánuji nabíjet z fotovoltaiky:D), ale věřím, že se do budoucna prosadí s nimi i obnovitelné zdroje+baterie. Pak to teprve začne dávat smysl. Co se dotací týče máte pravdu, myslím, že nějaké dotace jsou na místě, ale nic se nemá přehánět.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    1) Pokud to budete dělat s elektromobilem, tak jste za chvilku bez šťávy.

    2) To právě dělám a výsledek je jaký je, můj názor je ten, že nebrat.

    3) No v zimě to musí být docela adrenalin. 🙂

    4) Tak přiznám se, že ten vzhled bych nedal, ale jinak já vidím jako zásadní chybu v tom, že se tady snaží dělat velká a drahá auta místo malých a levných. Až s tím přijdou ostatní automobilky, tak to může být zvrat v prodejích.

    5) Ano s tím naprosto souhlasím, už aby konečně byly skutečně velkokapacitní levné baterie a není co řešit.

    Karel Kulda
    Host
    Karel Kulda

    1) Za chvíli ne, mých max. 120km ujedu bez problémů (nejsem žádný závodník, ale občas na to trochu šlápnu). Mám odzkoušeno, že v mém případě při nájezdu do 120km denně s 40kW baterií nejsem omezen. Z mých cca 100km ujedu mírně přes polovinu po dálnici.

    2) Ok

    3) Pokud víte, že zkrátka nenajedete v zimě s autem se 40kW baterií více než 200km, tak není žádný problém:) (osobně bych si auto s 40kW baterií nekoupil, myslím si, že pohodlné minimum je 60kW).

    4) Musím říct, že Leaf nevypadá tak špatně, jak jsem čekal:D Mám ho jen půjčený na zkoušku, můžu sem nasdílet fotku, jestli chcete. Také si myslím, že dokud baterie nebudou na vyšší úrovni tak dává elektromobilita smysl spíše u malých aut s menší spotřebou. Chápu ale styl Tesly. Muselo být extrémně těžké se prosadit na trhu s elektromobily a myslím si, že byla správná volba začít s prémiovými drahými auty s vyšší marží. Pokud by začali malým levným autem, neměli by šanci.

    5) Myslím, že je to jen otázka času. Až se na to vrhnou všichni, tak se dle mého názoru teprve začnou dít věci. Stačí si vzpomenou, jak dynamicky se rozvíjely na počátku mobilní telefony. Je to jen o kapitálu, který se do tohoto odvětví začíná přemisťovat.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    1) To je zajímavé, jen pro vaší informaci, já mám průměrnou spotřebu s vozem velikosti Tesla X asi 22Kwh/100km. Přitom já mám většinu dálnice, tedy 130km/h.

    3) Ano pro většinu lidí to bude dostačující, takže už jen ta cena a hmotnost.

    4) Každému se líbí něco jiného (a tak to má být) a jinak souhlas.

    5) Ano, přesně to je to na co čekám já.

    Karel Kulda
    Host
    Karel Kulda

    S Leafem jsem ujel pri soucasnem pocasi nejakych 220km sviznym tempem. Verim, ze v lete se na nejakych cca 280km bez problemu dostanete. Baterie ma 40kW. Spotreba tedy vychazi na 14-18kW/100km.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    To vcelku odpovídá tomu, že mám mnohem větší vůz, spíš jsem to chtěl jen uvést pro zajímavost, že se spotřeba energie až tak neliší.

    Samuel
    Host
    Samuel

    Každý má svoj názor a nie každý musí s vami súhlasiť riešte tu mínusy no sám máte na auto nároky ktoré sú dosť nadpriemerné a väcšina bude súhlasiť s tým že neprejde viac ako 60 km/deň. Tým rastú raketovo nároky na kovenčné auto spojka a motor dostanú poriadne zabrať no pri EV toto odpadá zvyšok je rovnaký. Vďaka veľmi nízkemu ťažisku sú jazdné vlastnosti pri 60 km/deň citeľná výhoda kvôli komplexosti cestného systém v okolí miest a mestách na dialnici samozrejme to poznať nieje. Ten veľký display nieje porovnanie ale sentiment.

    J R
    Host
    J R

    Soused má nový Mercedes srovnatelné třídy i velikosti s Modelem X, spíš o něco menší a nevím, že by ve výbavě měl něco navíc, spíš naopak. Stál zhruba stejně jako Model X. Měl jsem možnost se krátce po sobě svézt v obou autech a pocit z jízdy je alespoň pro mne nesrovnatelný. Takže zbývá pouze ničím nepodložené tvrzení i nízké kvalitě a drahém servisu. Kdybych se rozhodoval o koupi auta této kategorie, tak bych opravdu těžko hledal důvody proč by to mělo být něco jiného než Model X. Beru, že někdo má jiné priority, jiný způsob užívání, pro který se elektromobil v současnosti nehodí, ale nazývat ty, kteří si Teslu koupí ovcemi je zaslepenost přesně opačným směrem.

    (A opravdu upřímně se těším na dobu až velké automobilky nabídnou vlastní řešení ve vyšší kvalitě za nižší ceny. Vždyť to byl od začátku hlavní Muskův cíl. Zatím bohužel pouze v nejlepším případě slibují, že za dva roky nabídnou to, co nebude horší než co má Tesla teď, nebo vyrábí to, co Tesla měla před několika lety. A když nedokážou ani to, tak se rozbrečí, že je to složité a drahé a že za to může EU, viz teď VW. Za náklady, které je stojí žehlení Dieselgate (>25miliard €) už mohli mít postaveno minimálně 5 továren typu Gigafactory a chrlit miliony elektromobilů.)

    peter
    Host
    peter

    ak je to sused nebude problem povedat aky je to typ nech mozme porovnat, ze ci je to zrovnatelna trieda, lebo mercedesy za 2.5mil. korun su kapanek ina trieda ako tesla x, alebo s

    Roman
    Host
    Roman

    Žádnej chleba se lamat nezačne. Ted začinaj automobilky chapat jak obtižné a hlavně drahe je vyrabět EV. Sám šef porsche přiznal, že to co dokazala Tesla je hodno obdivu.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Ještě malý dodatek, nejlevnější osekaný Tesla Model S aktuálně stojí 95200USD. Když to prožnete kurzem 22,60 tak z toho vyjde 2 151 520Kč. K tomu připočítejte clo ve výši 10% a máme 2 366 672Kč a na to dejte 21% DPH = 2 863 673Kč. V tom všem není ani koruna určená na dopravu a manipulaci, v kupní ceně jsou pouze náklady na dokumenty v USA (povinné). Pokud by si to někdo takto chtěl dovézt osobně, tak náklady na dopravu činí přibližně 100 000Kč. Celkem se tedy blížíme ke 3M Kč.

    Ales
    Host
    Ales

    Pokud vim tak si nikdo z evropy neobjedna z pobocky v US. Ale zvoli napriklad nemecko a to by melo byt jiz rozepsane v objednavce (dph,doprava) clo neplatis v ramci EU ale plati pouze distributor pri prevozu do EU takze to opet bude v objednavce. Nehlede na to ze to jsou “drobne” a clovek co na to auto ma nebude resit 100k czk.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Tak pro někoho drobné a pro jiného je to nové auto. Záleží na úhlu pohledu, ale o ten tedy přece nejde, tady jde o to, že v článku není uvedena reálná cena.

    Ales
    Host
    Ales

    Drobne to jsou….jestli to stoji o 400k czk vic nebo min je opravdu jedno pokud za pojistku+havarijko date 100k za rok tak je to opravdu “nic”…..lidi co na to maji to neresi.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    A ještě jeden dodatek, někdo tady psal o tom, že Tesla má levné pojištění, já si to tedy nemyslím. Snažil jsem se najít to nejlevnější, ale moc nabídek online není. Takže pojištění jen do 2500000Kč, tedy hluboko pod reálnou cenou, cena za rok 184 711Kč. Pro zajímavost, pojištění na obdobný vůz s klasickým pohonem se dá pořídit (pokud se budete snažit) za cenu kolem 15000Kč/rok a běžně tipuji tak do 20000Kč/rok. Jen na pojištění tedy zaplatíte řádově o 150000Kč více každý rok. Kolik km byste museli najezdit, aby se vám vrátila nižší cena za km?

    PKoz
    Host
    PKoz

    Nechal jsem si u CP spocitat havarijko I povinne mruceni na Audi S6 (4l,330kW, 2MKč), což z mého pohledu splňuje to “obdobné, ale o něco lepší” a vyšlo mi all risk cca 150kKč (15% bonus).

    Aleš K.
    Host
    Aleš K.

    Na moje RČ (bonus 87 měsíců) vychází Tesla S POV + HAV (Allrisk) na 3 mil na 88 tis na Mercedes S ve stejném výkonu se stejným nastavením pojištění 90 tis. Zanedbatelný rozdíl.. Nicméně. Nejvíc pojištění prodražuje HAV a cena na kterou je vozidlo pojištěno. Samotné zákonné pojištění (POV) pak na Tesla S pro mě stojí 3050 Kč.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Problém je v tom, že nemůžete srovnávat s autem za stejnou cenu, ale s autem, které vám nabídne to co Tesla a tím pádem jste sotva na poloviční ceně.

    PKoz
    Host
    PKoz

    A jaký je ten váš obdobný vůz s pojištěním za 15kKč ročně?

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Nechci tady dělat reklamu, takže je to klasický vůz diesel s motorem 2,0l v pořizovací ceně 1,2M a tedy vcelku odpovídající Tesla modelu S. Ano budete namítat, že je to nesrovnatelné, ale jediným rozdílem je vyšší výkon Tesly a naopak horší výbava. Vzhledem k rychlostním limitům obecně vám můžu říct, že já se pohybu sotva na poloviční maximální rychlosti a jen občas v Německu se to dá trochu projet a na semaforech nezávodím, mám totiž rád své auto.

    PetrK
    Host
    PetrK

    Ano nesrovnatelné. Na jedné straně relativně přesná konfigurace a na druhé straně dušování se, že je to lepší auto. Nedání možnosti možnost tvrzení ověřit = nedůvěryhodnost.
    Jinak jestli se dobře pamatuji, tak 15kKč jsem platil za čtyři roky starou Octavia kombi 1,9TDi ve verzi Elegance s pořizovací cenou 450kKč.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Jak chcete srovnávat něco, co ani sám výrobce není schopen přesně definovat? A k tomu pojištění, existují i jiné nabídky, které nejsou veřejné a o které si musíte říct.

    PetrK
    Host
    PetrK

    Kurnik, řekněte, jaké auto srovnáváte, ať si každý udělá svůj subjektivní názor sám :-)))

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    11:36 Akcie Tesla padají v premarketu o 5,7 % po sdělení, že bude propouštět a že cesta vpřed je složitá (Bloomberg)

    PetrK
    Host
    PetrK

    To jsou dvě zprávy, každá s opačným dopadem pro investora (nikoliv spekulanta) 🙂

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Mám to chápat tak, že podle vás je investorem ten, kdo nakupuje akcie Tesly a spekulant ten, který je prodává?

    PetrK
    Host
    PetrK

    Někde to tvrdím? Investor je ten, kdo svůj kapitál vkládá do podniku s vidinou toho, že se přiživí na jeho úspěchu nebo že se bude podílet na jeho směrování. Spekulant je ten, koho v podstatě podnik nezajímá a spoléhá, že vydělá na rozdílech akciového kurzu. To je tak zhruba z mého pohledu.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Aha, tak jo, tak si někde najděte jaký je v tom vlastně rozdíl. 🙂

    PetrK
    Host
    PetrK

    Napíši to takto: Podle důvěryhodného zdroje, který použijete, mám buď pravdu nebo se jí velmi blížím, kdežto vy jen trolíte. A to jsem si z některých vašich dřívějších příspěvků myslel, že by s vámi, vzhledem k vašemu kritickému a přitom slušnému přístupu, mohla být zajímavá diskuze.

    Ivo Janáček
    Host
    Ivo Janáček

    Dobře, tak já vám to sem nakopíruji:

    Investorovým zájmem je déle držet nakoupený investiční nástroj. Pro tuto strategii se také používá označení „koupit a držet“. Cílem je získat dlouhodobě ziskovou investici s minimálním rizikem.

    Spekulant (také Obchodník) se snaží rychle vydělat. Investici drží po velmi krátkou dobu. Existují spekulanti, kteří drží horké investice v řádech měsíců, týdnů i pouhých několika desítek vteřin.