Tesla a Volkswagen spojí síly na poli rychlonabíjecích stanic

Tesla má rozsáhlou síť rychlonabíjecích stanic Supercharger po celém světě. Není však jedinou automobilkou, která pracuje na síti nabíječek. Například Volkswagen v USA staví 3000 nabíječek v rámci projektu Electrify America, jenž je důsledkem skandálu Dieselgate. Nyní došlo k poněkud kuriózní situaci, když se Volkswagen dohodl s konkurenční Teslou na dodávce více než stovky stacionárních baterií Powerpack, které doplní některé z nabíječek Volkswagenu. Baterie snižují celkové náklady na provoz nabíjecích stanic, jelikož umožňují snížit potřebný nárazový výkon, jenž musí dodat rozvodová síť. Schopnost sítě reagovat na tyto výkyvy je drahá příplatková služba.

Nabíjecí stanice Electrify America (Foto: Electrify America)

Použití bateriových úložišť u nabíjecích stanic není žádná novinka. Tesla svoje Powerpacky také využívá u některých Superchargerů a má se za to, že upgradovaná verze nabíjecích stanic označovaná „V3“ bude vybavena nejen Powerpacky, ale také solárními panely. To by mohlo umožnit rychlejší nabíjení a také snížit náklady na provoz stanic pro Teslu.

A když už jsme u Superchargerů, Tesla rozhořčila majitele jejích vozů, když v polovině ledna oznámila zdražení nabíjení prostřednictvím této sítě rychlonabíjecích stanic. Zvýšení cen zhruba o třetinu se setkalo s vlnou nevole, na což automobilka reagovala zmírněním zdražení o 10 %. Ke zdražení tedy stále došlo, ale není tak vysoké, jak bylo původně v plánu. Například v ČR se ceny pohybovaly kolem 5 Kč za kWh, poté došlo ke zdražení na 7 Kč za kWh a nakonec došlo na částečné snížení na 6 Kč.

Dobíjecí stanice Tesla se 40 Superchargery, solárními panely a Powerpacky v kalifornském městě Baker (Foto: FrunkYea / imgur)

Tesla k situaci dodala, že nadále platí, že Superchargery nejsou provozovány kvůli zisku. Peníze, které si firma účtuje za nabíjení, jsou využity na provoz a údržbu Superchargerů a také stavbu nových stanic.

Tesla také začátkem února ukončila referenční program, jehož prostřednictvím mohli majitelé Tesel získat různé odměny a výhody výměnou za doporučení Tesly novým zákazníkům. Jednou z odměn bylo bezplatné nabíjení u Superchargerů. S příchodem Modelu 3 však náklady spojené s referenčním programem přestaly být únosné, a tak byl nyní po několika prodlouženích nadobro ukončen.




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
14 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře