Proč jsou samořiditelná auta tak velkým oříškem?

ElonX navázal spolupráci s webem VideaČesky.cz, kde najdete povedená otitulkovaná videa všeho druhu. Překladatelé z VideaČesky nyní pravidelně překládají videa týkající se Elona Muska a jeho firem, takže pro vás to znamená více přeložených videí než doposud. A přeložená videa z ElonX se naopak budou postupně objevovat také na webu VideaČesky.

Tesla, Waymo, Uber a mnoho dalších firem už několik let aktivně vyvíjí systémy pro zcela autonomní řízení vozů. Každá z nich však zvolila trochu odlišný přístup a prosazují jiné řešení hardwarových i softwarových problémů. V nově přeloženém videu z kanálu Real Engineering autor podrobně analyzuje, co problematika samořiditelných aut obnáší a jaké překážky musí firmy překonat. Video vše ilustruje na příkladu Tesly, ale řeč přijde i na Waymo a jejich využívání lidaru. Dozvíte se také, co přesně se stalo při nehodě samořídicího vozu Uberu, která měla za následek smrt chodce.

Další přeložená videa o firmách Elona Muska s českými nebo slovenskými titulky najdete zde.

Petr Melechin

Zakladatel a šéfredaktor ElonX, který jinak pracuje v oboru lokalizace her a ElonX věnuje až nezdravě velkou část svého volného času. Kromě Elona Muska a jeho firem se zajímá o další technická témata, hraje squash, čte sci-fi, miluje filmy a sleduje až příliš mnoho seriálů.

Podpořte projekt ElonX



Mohlo by se vám líbit...

5
Diskuze

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlepší
Nastavit upozorňování na
tomas
Host
tomas

Já se o budoucnost autopilota v autě nebojím. Ještě nějakou dobu budou řidiči jako pokusní králíci občas někdo umře, ale časem se to podá. Kdyby koncept autopilotů selhal tak by mohlo nějakého šílence napadnout, že se dá snížit počet nehod tím že řidičák nedostane každý neschopný vůl co si o něj požádá a to by byla katastrofa. Tesla navíc malinkým písmem na konci smlouvy upozorňuje, že autopilot vlastě není autopilot takžeo žádnej stres.

petr
Host
petr

Dobře popsané. Lidar je fajn věc i když drahá. Na druhou stranu vám stejně nedokáže vyřešit problém u kterého už je Tesla. Tedy dostatečně přesné rozpoznání okolních objektů a předvídání jejich chování. Výpočetní výkon určitě hodně pomůže.

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Já si myslím, že to dneska asi až tak drahé nebude, když už se to dává i do vysavačů Samozřejmě pro auta ten lidar jistě musí být mnohem kvalitnější, rychlejší a spolehlivější, ale i tak.

Honza
Host
Honza

Je to tak, dnes jsou i solid state lidary nebo MEMS lidary, ktere jsou malinke a levnejsi. Problem je v tom, ze lidary se vzajemne rusi. Celkove to video neni moc dobre. Hlavni problem plne autonomniho rizeni je, ze soucasne systemy nemaji v podstate zadnou abstraktni vrstvu, ktera by si vytavrela odhad, co se stane na zaklade nejake znalosti sveta, je to jen pokrocile videni s predikci trajektorii. To nemuze pro plnou autonomii stacit.

vencour
Host
vencour

V principu mne překvapuje, že pozoruju chování “jedu kam chci” místo “jedu tam, kde je bezpečno”.