Tesla 7. března představí nový typ Superchargeru a o týden později konečně odhalí Model Y

Elon Musk aktuálně oznámil, že Tesla chystá představit dvě velké novinky. Ve čtvrtek 7. března v 5:00 SEČ bude otevřen první Supercharger V3, což je nabíjecí stanice 3. generace pro vozy Tesla. Zatím se neví, kde přesně se bude nacházet, ani jaké bude mít parametry, ale podle nepotvrzených informací bude tento nový typ stanic disponovat nabíjecím výkonem až 250 kW (oproti 120 kW u současných Superchargerů), vyšší energetickou účinností (96 % oproti dřívějším 92 %) a také bude doplněn o mobilní připojení LTE, solární panely a bateriové úložiště Tesla Powerpack. Nabíjecí výkon má být zpočátku omezen na 200 kW a zároveň zatím není jasné, zda bude možné touto rychlostí nabíjet jen Model 3 nebo i Modely S a X, které mají starší typ baterií.

Elektromobily Tesla u nabíječky Supercharger (Foto: Tesla)

To ale není všechno! Tesla navíc 14. března v Los Angeles veřejně představí napjatě očekávané malé SUV Tesla Model Y. Akce se bude konat v Tesla Design Studiu v Hawthorne a dozvíme se prý všechny podrobnosti o tomto novém automobilu včetně ceny, a účastníci akce se budou moci v Modelu Y projet. Elon Musk navíc upřesnil, že Model Y bude ve srovnání s Modelem 3 o 10 % větší, o 10 % dražší a bude mít o trochu menší dojezd při použití stejné baterie kvůli horší aerodynamice a vyšší hmotnosti. Zadní dveře nakonec bude mít klasické, nikoli vyklápěcí jako Model X, jak Musk před časem naznačoval.

Jediné dva obrázky chystaného Modelu Y (Zdroj: Tesla)

Z dřívějška pak víme, že Model Y je momentálně ve fázi prototypu a během letoška se Tesla bude připravovat na zahájení výroby v nevadské Gigafactory 1. Výroba má být spuštěna začátkem příštího roku a do konce téhož roku má být dosaženo výroby ve vysokých počtech. Model Y se bude v budoucnu vyrábět také v právě budované čínské továrně Gigafactory 3. Model Y má mít 76 % součástek společných s Modelem 3, a tak Elon Musk očekává méně problémů a nižší náklady spojené s rozjetím výroby.

Petr Melechin

Zakladatel a šéfredaktor ElonX, který jinak pracuje v oboru lokalizace her a ElonX věnuje až nezdravě velkou část svého volného času. Kromě Elona Muska a jeho firem se zajímá o další technická témata, hraje squash, čte sci-fi, miluje filmy a sleduje až příliš mnoho seriálů.

Podpořte projekt ElonX



Mohlo by se vám líbit...

4
Diskuze

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlepší
Nastavit upozorňování na
Jiří
Host
Jiří

Samé pozitivní zprávy a akcie nejníže za poslední půlrok. To mi hlava nebere.

J R
Host
J R

No, samé pozitivní….Oznámení o začátku výroby standardní verze za cenu uzavírání prodejen a dalšího propouštění tak úplně pozitivní zprávou není. Předpokládaná (i když docela očekávaná) ztráta v Q1 také ne. Uvedení Modelu Y také nebude mít zrovna pozitivní dopad na poptávku po Modelu 3. Krize jako loni to zatím není, ale všeobecně se očekával poklidnější rok a akcie na to reagují tentokrát docela logicky.

Trololo
Host
Trololo

Suhlas, len by som doplnil, ze ziskovost v Q1 je logicke vyustenie nabehu predaja v Europe, kedy maju znacnu cast vozoveho parku na ceste ku zakaznikom (plavba trva nejake 3 – 4 tyzdne). Zaroven tusim vysielaju jednu lod kazdy tyzden (+-3k vozidiel). Kedze sa predavaju iba AWD/Long Range a performance, tak cena za ks bude +-60k. Cize im bude “vysiet vo vzduchu” nejakych 540M – 720M.
Zaroven Model 3 chodi zmontovany, cize by som cakal, ze platia plne clo na dovoz automobilov (nie ako pri S a X, kedy sa robi kompletaz v Tilburgu) a netreba zabudat ani na to, ze preprava do Europy je drahsia ako po USA. predpokladam, ze hned po nabehu pojdu opat do ciernych cisiel.
A tusim uz zacali aj s distribuciou do ciny, co je vlastne uplne rovnaky scenar.

Roman
Host
Roman

V Čině je to dost popularni. Na Teslarati bylo zvěřejněno, že co každych 6 – 10 minut to objednavka. Jenom ted tam maji nějaky problem s chybnýma štitkama.