Tesla plánuje příští rok se svými vozy ovládnout Nürburgring, konkurencí budou Porsche a Volkswagen

Tesla během minulého roku začala soutěžit s ostatními automobilkami o to, čí elektromobily zajedou na různých okruzích lepší čas. Jde hlavně o pokoření rekordů na americké trati Laguna Seca a na legendární Severní smyčce německé trati Nürburgring. Na první zmíněnou trať vzala Tesla loni svůj upravený Model S s novou pohonnou jednotkou Plaid, se kterým zajela čas 1:36.55, kterým nejenom že tehdy překonala ostatní elektromobily, ale také všechny čtyřdveřové vozy se spalovacím pohonem.

Tesla Model S Plaid má mít tři elektromotory, více než 1100 koní, dojezd přes 830 km, zrychlení z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy, čtvrtmíli zvládne pod 9 sekund a dosáhne maximální rychlosti 320 km/h. Má jít podle Tesly o dosud nejrychlejší produkční vůz na světě. Objednávky jsou již spuštěné, cena je téměř 4 miliony Kč. První dodávky by měly začít na konci příštího roku.

Prototyp Tesly Model S Plaid během testování na okruhu Nürburgring na podzim 2019 (Foto: Teslarati)

Dalo by se očekávat, že hlavním vyzyvatelem Tesly bude v tomto ohledu Porsche se svým sportovním Taycanem, německá automobilka ale nejspíš chce soustředit svoji pozornost hlavně na domácí Nürburgring a na Laguna Seca tak oficiální čas ještě nezajela. Největším soupeřem Tesly na americké trati tak nejspíš je společnost Lucid Motors, jejíž první vůz Lucid Air se má začít prodávat příští rok. Ten mimochodem v září překonal čas Tesly Model S ve sprintu na čtvrt míle a dělal si zálusk i na rekord na Laguna Seca. To se Lucid Motors na krátkou dobu povedlo, když její chystaný elektromobil zajel skvělý čas kolem 1:33.

Načasování měřeného kola bylo od Lucid Motors jasně naplánované, čas byl totiž zajet jen pár dní před očekávaným Tesla Battery Day, který proběhl letos v září. Na něm ale Tesla kromě svých vlastních baterií představila také nějaké další podrobnosti o chystaném Modelu S v Plaid verzi, která bude podle Elona Muska vybavena baterií tvořenou články nového typu 4680. Navíc automobilka zveřejnila video s ostrým kolem Modelu S na Laguna Seca, který tentokrát zajel čas 1:30.3. Pro srovnání jde nejen o rychlejší čas, než měl elektromobil od Lucid Motors, ale Tesla také překonala supersporty jako McLaren P1, Ferrari 488 GTB či Dodge Viper ACR. Lucid Air později zajel další čas, kterým se Tesle přiblížil na jednu sekundu. Onboard video Tesly z Laguna Seca si můžete pustit níže.

Pojďme se ale teď podívat, jak se Tesle daří na německém Nürburgringu. Na něm sice americká automobilka se svým ostrým Modelem S také loni jezdila, oficiální pokus o zajetí ostrého kola ale nakonec neproběhl. Podle Elona Muska bylo nejdříve potřeba vyhodnotit a poladit Model S kvůli bezpečnosti na okruhu. Konkurence v podobě Lucid Motors je na tom stejně a oficiální čas na Nürburgringu nemá, tentokrát je tomu ale jinak u německého Porsche. To si se svým Taycanem loni díky času 7:42.34 připsalo nový rekord pro čtyřdveřové elektromobily a jde počítat s tím, že nabízené ostřejší verze mají potenciál tento čas ještě výrazně vylepšit. Podle nedávných informací to ale vypadá, že Tesla nechce zůstat pozadu a chystá se v příštím roce na Zelené peklo vrátit. To potvrzují fotografie zveřejněné na Redditu, podle kterých Tesla u trati staví několik nabíjecích stanic Supercharger V3 a připravuje si tak zázemí pro překonání rekordu. Plán vrátit se na Nürburgring potvrdil také Sebastian Vittel, francouzský závodník jezdící pro Teslu, v popisku svého onboard videa z Laguna Seca.

Kromě Modelu S plánuje Tesla na Nürburgring přivést také dlouho očekávaný Roadster II. Jeho produkce se již dočkala několika odkladů, jelikož se automobilka soustředila na běžné vozy, jejichž prodeje potřebuje ke svému fungování. Momentální situace je taková, že by nový Roadster mohl na trh dorazit koncem příštího roku či na začátku roku 2022. Jeho testování na Nürburgringu by tak dávalo smysl někdy ve druhé polovině roku a mohlo by posloužit jako dobrý marketing při zahájení výroby. Jde počítat s tím, že nová generace Roadsteru nebude moc soupeřit s Taycanem či Modelem S, ale bude spíš útočit na rekord v kategorii elektromobilů stanovený Volkswagenem I.D. R, což je sportovní prototyp, se kterým francouzský pilot Romain Dumas zajel loni čas 6:05.336.

Nová generace elektromobilu Tesla Roadster (Foto: Tesla)




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře