Vyplatí se taxikářům jezdit Teslou?

Amsterodamské letiště Schiphol, které je největší z nizozemských, nedávno oznámilo, že během tohoto roku společnosti provozující na letišti taxi služby provedly již milion jízd. To by samo o sobě nebylo tak zajímavé, kdyby ovšem 70 % těchto jízd netvořila flotila vozů Tesly. Jedním z největších taxi dopravců operujících na letišti je totiž společnost BIOS-groep. Ta v roce 2014 nakoupila celkem 167 Modelů S, které během roku 2018 začala nahrazovat Modely X. Jde o největší flotilu vozů Tesla vlastněnou jednou společností. Stef Hesselink, výkonný ředitel BIOS-groep, o užívání Modelů S řekl:

Modely S se od uvedení do provozu v roce 2014 držely nádherně. Každý z nich měl ke konci roku 2017 na počítadle kilometrů najeto mezi 250 a 300 tisíci kilometry.

Modely S a X se v posledních letech stávají čím dál více populárními mezi řidiči taxíků. Kromě Nizozemska je můžeme ve větším počtu najít také ve Švédsku či Norsku, kde první Tesla taxík začal jezdit již v roce 2013. Od roku 2014 pak Kanaďan Christian Roy, první taxikář s Teslou v Severní Americe, užívá Model S, se kterým má dle svého twitterového profilu najeto již 300 tisíc kilometrů.  Ke koupi nového vozu ho přimělo stáří jeho předchozího automobilu Subaru Legacy, jenž se po téměř 500 tisících najetých kilometrech přestal kvůli opravám vyplácet. Tehdy se nechal inspirovat taxikáři v Norsku a po několika výpočtech došel k závěru, že by se mu investice do Modelu S měla ekonomicky vyplatit.

Tesla Model S německé taxislužby Intax (Foto: Intax)

Po dvou letech užívání Modelu S s Royem udělal rozhovor server Electrek. Roy měl tehdy najeto přes 160 tisíc kilometrů a nabíjení pomocí normální zásuvky doma v noci ho stálo celkem něco málo přes 82 tisíc korun. Oproti 15 tisícům, které předtím musel měsíčně platit za benzín do Subaru, se jedná o znatelné zlepšení. A to i přes poměrně vysoké splátky (přes 33 tisíc), které musí měsíčně platit. Roy totiž plánuje svůj Model S používat až do roku 2024 (podle zákonů provincie Québec může vůz jezdit jako taxík jen 10 let), kdežto splacený ho bude mít již příští rok.

Tesla Model S taxikáře Christiana Roye (Foto: Christian Roy)

Svého Tesla taxikáře má též Česká republika. Ondřej Hunčovský si mezi lety 2016 a 2017 pořídil ojetý Model S a kromě klasického taxikaření jej využívá také na různé zážitkové jízdy v rámci svého podnikání.

Užívání vozů Tesly (a obecně elektromobilů) jako taxíků je zároveň velký zátěžový test pro jejich baterie. Často totiž panují obavy, že se po určitém množství najetých kilometrů snižuje kapacita, kterou jsou schopné baterie pojmout, a snižuje se tím dojezd vozidla. Ari Nyyssönen, finský taxikář, po necelých třech letech najezdil ve svém Modelu S přes 400 tisíc kilometrů, přičemž zaznamenal pokles baterie o 7 %. Jeho vůz se nevyhnul všem potížím, Nyyssönen musel navštívit servis kvůli výměně elektromotoru a opravě baterky, která se přestala nabíjet. Tyto opravy však byly provedeny zdarma v rámci osmileté záruky.

Podobné výsledky hlásil též Haydn Sonnad, zakladatel společnosti Tesloop, v rámci které nabízí dopravu mezi některými americkými městy a zároveň půjčuje vozy Tesla. Jeho Model S po 310 tisících kilometrech ukazoval pokles kapacity baterie 6 %. Po více než půl milionu kilometrů ovšem čísla už tak slavná nebyla a baterie klesla o 22 %. Důvodem podle Tesloop ale bylo špatné nabíjení. Společnost totiž vozy nabíjela z Superchargeru až na 100 %, zatímco Tesla doporučuje pouze 90–95 %.

Zdroj: Electrek, elektrina.cz, Teslarati




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
41 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Lukáš Košík

To není Model X, ale Model S. 🙂
Nicméně se obávám, že to pěkně ilustruje “kvalitu” článků o Tesle na Elonx. Na SpaceX patříte k opravdové špičce a strašně rád se vždycky dozvím něco nového. Ale s Teslou je to slabota. Buď jsou informace týdny staré(tento článek je světlou výjimkou), a nebo dosti povrchní a kvalitou často srovnatelné s neodbornými weby typu novinky.cz, které informují širokou veřejnost, která nemá o Tesle ani páru. Omlouvám se za tuto kritiku, ale asi by se Vám taky nelíbilo, kdyby např na odborných webech, jako je např. spaceflightnow.com dnes vyšel článek, že SpaceX má raketu, která se jmenuje Falcon 9 a ta má velice zajímavou schopnost přistání. Prostě obecnosti, které všichni dávno víme a takový článek má pro nás nulovou hodnotu. A pokud teda někdo nemá detailnější znalosti o Tesle, tak ať si je jde načerpat na zmiňovaných novinkách.cz. Jen se snažím říct, že pak jsou témata SpaceX a Tesla svou odborností nevyvážené.

Petr Melechin

Model X a Model S opravdu rozeznáme, tohle byl jednoduchý překlep z mé strany (nebo prostě jen mozkový zkrat způsobený tím, že jsem těsně před napsáním popisku koukal taky na fotky Modelu X na webu Intexu). Nicméně co se týče připomínek, tak chápu, že pro někoho, kdo Teslu už nějakou dobu sleduje a má přehled, se někdy z našich článků nedozví nic nového, ale to je záměr. Řada lidí, co navštěvuje ElonX, se k Tesle dostala skrz SpaceX a Elona obecně, takže třeba mají jen nějaký velmi omezený přehled. Naším cílem samozřejmě je se časem dostat do fáze, kdy můžou být články o Tesle na stejné úrovni odbornosti jako ty o SpaceX, ale to nejde hned. Jde nám o to nejdříve vytvořit dostatek obsahu se základními informacemi, o které se pak může opřít člověk, který toho o Tesle moc neví. Například když teď zmíníme Model X, jinde na webu není žádný článek o tom, co to vlastně je a čím se liší od Modelu S. Proto Michal pracuje na encyklopedických článcích, aby se vybudovaly nějaké ty základy.

V případě SpaceX to mimochodem bylo úplně stejné, akorát jste sem možná v té době nechodil nebo jste už zapomněl. Když jsem web před dvěma lety založil, nejdříve jsem se hodně soustředil na obecnější články, které byly právě přesně o tom, co je Falcon 9 a v čem spočívá ta zajímavá schopnost přistání, dále o historii SpaceX, motorech, ASDS apod. Trvalo pak několik měsíců, než jsme se dostali do současné situace, kde můžu v klidu napsat článek o úpravách rampy LC-39A, aniž bych musel složitě vysvětlovat, co je to rampa, co je Commercial Crew, co je Crew Dragon apod. Tahle vysvětlení totiž můžu vyřešit odkazem na starší článek, kde se to řešilo, a zároveň už můžu tak nějak předpokládat, že většina čtenářů už tyhle základy má. U Tesly to zatím předpokládat nemůžeme.

Zkrátka a dobře, články na ElonX o Tesle (a vlastně i dalších Muskových firmách kromě SpaceX) jsou zatím psány spíše pro lidi, kteří třeba sledují hlavně SpaceX, ale ty další firmy je taky zajímají, ale ještě se v té problematice tolik neorientují. Mělo by však jít jen o dočasný stav. Konkrétně Tesle se ale u nás zatím plně věnuje jen jeden redaktor, takže celý proces nejspíš bude o něco pomalejší než v případě SpaceX.

Lukáš Košík

Dobře, budu se tedy těšit, že např. Elonovinky nebudou svým povrchním obsahem, ale bohužel i formou, napodobovat podbízivá clickbait videa mainstreamových webů a českých komerčních TV stanic. 🙂
Pokud jde o nahnání co nejvíce návštěvníků na web, je to jistě cesta správným směrem. Protože masy nikdy odbornost zajímat nebude. A dají přednost příjemnému profesionálnímu hlasu, před informacemi. Ale ti, co sledují pravidelné přenosy Dušana Majera jistě vědí, co je ve skutečnosti důležité. Proto si myslím, že spojení s zive.cz je z dlouhodobého hlediska chyba.Sice Vám přinese větší návštěvnost, ale nutně povede ke “zhloupění” Vašich článků. O podobné zkušenosti může vyprávět např. Jirka Hrma s webem Smartmania.cz, který ve své době svolil k linkování na sesterský web Zive.cz a sice Mobilmania.cz. Že to byla cesta do pekel se záhy jasně ukázalo.
Neberte to prosím špatně. Už to pozoruju delší dobu a nikdy jsem to nekomentoval, ale už to nemůžu vydržet. A pak, i negativní zpětná vazba je (někdy) k něčemu dobrá. 🙂

Kamil

Má pravdu předseda. Falcony rozeznávám, ale modely Tesly ne.

Lukáš Košík

A já zase nerozeznávám bramboru varného typu A od B. Ostatně stejně jako 90 % všech lidí. Takže prosíme několik článků na toto téma. 😀

Radovan

Tesla Motors jednoduché dělení:
– Roadster 1.generace, malý placatý drahý sporťák pro 2 lidi (v ČR 2 kusy, nevyrábí se už)
– Tesla Model S limuzína placatá velká 5 m dlouhá (v ČR cca 150 ks, vyrábí se už facelift, dostupná a ke koupi přes internet s dodání do +-3 měsíců, skladovky ihned)
– Tesla Model X SUV vysoké velké 5 m dlouhé se zadními vzhůru výklopnými dveřmi (v ČR cca 50 ks, vyrábí se, dostupná a ke koupi přes internet s dodání do +-3 měsíců, skladovky ihned))
– Tesla Model III limuzína placatá menší, něco mezi Octavií a Superbem (v ČR cca od dubna 2019, zatím se prodává jen v USA a v Evropě pouze v pár zemích a podle rezervací, kterých bylo přes půl milionu po složení vratné zálohy 1 tis. USD/1 tis. EUR)
– Tesla Roadster 2.generace, pouze testovací prototypy, ještě brutálnější sporťák než 1.generace, výroba asi 2020, už mají hodně předobjednávek se složenou zálohou
– Tesla Semi kamionový tahač návěsů, pouze testovací prototypy, výroba asi 2020, už mají dost předobjednávek od firem se složenou zálohou
– Tesla Y prozatím jen kresby a návrhy, bude to buď velký pickup nebo malý crosover 🙂

Petr Melechin

Dobrý přehled, akorát Semi se možná bude vyrábět už od 2019 (je to rok stará informace, ale novější zatím není) a hlavně Model Y bude určitě crossover, pickup je něco jiného, jedná se o zcela samostatný model (představení možná už v roce 2019).

kosha

To je opravdu hrdinství smazat komentář, který si dovolí něco kritizovat. Kdyby to bylo nenávistnou a sprostou formou, nebo to byla lež, tak to pochopím.

Kotlopou

?

Petr Melechin

Já jsem nic nemazal.

kosha

Tento příspěvek se nejprve zobrazil, ale pak zmizel. A to opakovaně…
Dobře, budu se tedy těšit, že např. Elonovinky nebudou svým povrchním obsahem, ale bohužel i formou, napodobovat podbízivá clickbait videa mainstreamových webů a českých komerčních TV stanic. 🙂
Pokud jde o nahnání co nejvíce návštěvníků na web, je to jistě cesta správným směrem. Protože masy nikdy odbornost zajímat nebude. A dají přednost příjemnému profesionálnímu hlasu, před informacemi. Ale ti, co sledujeme pravidelné přenosy Dušana Majera jistě vědí, co je ve skutečnosti důležité. Proto si myslím, že spojení s zive.cz je z dlouhodobého hlediska chyba.Sice Vám přinese větší návštěvnost, ale nutně povede ke “zhloupění” Vašich článků. O podobné zkušenosti může vyprávět např. Jirka Hrma s webem Smartmania, který ve své době svolil k linkování na sesterský web Zive a sice Mobilmania. Že to byla cesta do pekel se záhy jasně ukázalo.
Neberte to prosím špatně. Už to pozoruju delší dobu a nikdy jsem to nekomentoval, ale už to nemůžu vydržet. A pak, i negativní zpětná vazba je (někdy) k něčemu dobrá. 🙂

Jiří Hadač

System ho z nejakeho duvodu zaradil do spamu. Nereknu ti proc, protoze to netusim. Obvykle to dela, kdyz jsou v nem vic jak 3 odkazy. Jsou tam 3 tve prispevky, obsahove dost podobne, 13:45, 14:08 a 14:10. Vyndat ho muze akorat Petr. A v kosi, kde jsou smazane, je posledni smazan z 19.12. kde jasna urazka jineho uzivatele.

Petr Melechin

Komentář skončil ve spamu, nevím proč. Nebyl jsem doma, tak jsem si toho všimnul až teď. Už jsem ho schválil.

Co se týče Elonovinek a spolupráce s zive.cz, tak to je naprosto samostatná věc, která se zbytkem webu nijak nesouvisí a neovlivňuje jej. Nikdo na Živě nám neříká, o čem mají být Elonovinky, natož jak máme psát články na webu. Nejde o žádné spojení webů, jen velmi volnou, ničím nepodmíněnou spolupráci čistě za účelem vytváření Elonovinek.

A co pozorujete delší dobu a už nemůžete vydržet? Nějak jsem nepochopil, co vám vlastně vadí. Že Elonovinky nejdou moc do hloubky? Ano, tak je ten pořad navržen. Jsou to krátká videa určená spíše pro lidi, co dění kolem Muska až tak moc nesledují, ale zajímá je to. A vzhledem k délce videa zkrátka do hloubky moc zacházet nejde. Bylo to tak už od začátku a myslím, že se to za celou dobu existence pořadu nezměnilo. Nebo pozorujete nějaký sklon k bulvárnosti?

Lukáš Košík

Aha tak to jsem nevěděl, že skončil ve spamu, to se omlouvám. 🙂
Co se týče Elonovinek, tak se nic nezhoršilo, jsou stejné, jako na začátku… proto na ně od začátku nekoukám. 😀
Chápu, že je to samostatný projekt a byl vytvořený s konkrétním záměrem… Ale že neovlivňuje zbytek webu s tím nesouhlasím. Pořád je umístěn na tomto webu stejně, jako ostatní články a lidé ho tu chtě, nechtě vidí. Tedy spoluvytváří celkový dojem. Aby neovlivňoval tento web, musel by být uveřejňovaný jen na Živě. Kam se také svou formou hodí více. Ruku na srdce, kdybyste vytvářeli Elonovinky jako vlastní projekt, nehledě na peníze a technické možnosti, které má CNC, vypadal by tak, jako teď? Jak velkou roli hrál názor pana Lutonského, resp. ostatních lidí z CNC, při rozhodování o finální podobě a jak velkou ten Váš? Srovnejte si např. videa Everyday Astronaut, kde např. detailně vysvětluje selhání Falconu 9 s “odbornou” recenzí VW Arteon v Autosalonu na Primě.
Čemu myslíte, že se obsahem, ale i formou blíží Elonovinky více? 😉
Že má pořad takový formát, krátkou stopáž a podobně, není přeci dogma a těžko může fungovat jako argument, proč musí být takový, jaký je a ospravedlnění proč má být na tomto, jinak velice odborném webu.
Promiňte mi tedy prosím, že i na ostatní obsah si kladu stejně vysoké nároky, jaké splňují články o SpaceX. 🙂

Petr Melechin

Ano, Elonovinky jsou určeny primárně pro čtenáře Živě, ale nevidím důvod, proč je nedávat i na ElonX, když jsou tematicky relevantní a spousta lidí je ráda sleduje. A myslím, že lidé jsou dostatečně chytří, aby chápali, že na jednom webu může být obsah s různou úrovní odbornosti. Pokud jim přijdou Elonovinky moc povrchní nebo jim nevyhovuje formát, můžou je snadno ignorovat, jako to děláte vy. Na tom není nic špatného. Stejně tak někoho nebaví Víkendové vtípky nebo určité tematické série článků. Jinak ze strany CNC byla v podstatě jediným omezením právě délka videí, k čemuž měli vlastní důvody, já se pak snažím s prostorem, který mám k dispozici, vynaložit co nejlépe. Určitě to jde jinak a někdo jiný by to třeba dokázal lépe, ale taková ta situace momentálně je.

Josef

Já naopak Elonovinky miluju, je v nich všechno krásně shrnuto! :).Stručně, srozumitelně a v souvislostech. Ideální zpravodajství pro neztracení přehledu o projektech Elona Muska. Polovinu věcí v Elonovinkách už třeba dávno znám, občas se ale objeví nějaké video nebo souvislost, která mi unikla. A pokud náhodou někdo z mého okolí šíří fámy typu “elektromobily nemají budoucnost, Tesla brzy zbankrotuje, Elon Musk žije jen z dotací a peněz sponzorů, Tesla za 10 let nevytvořila žádný životaschopný produkt, Elon Musk je jen snílek, který zatím nic pořádného nedokázal..”, pošlu mu odkaz na několik Elonovinek, aby byl v obraze. A většinou se pak ani nestačí divit, co všechno už dávno existuje a co se chystá :). Protože evidentně má tak 1 % informací o těchto projektech. A dost často to jsou různé střípky povrchních a zkreslených informací z bulváru, Autofóra apod. :/

PS: Pokud chci mít přehled o SpaceX a Elonovi Muskovi obecně, chodím na ElonX.cz, pokud o Tesle a dalších elektromobilech, chodím na Hybrid.cz. Tyhle dva magazíny jsou momentálně na českém webu asi tím nejlepším, co existuje. Ideální kombinace.

Jiří Konečný

Naprostý souhlas – se vším, co jste napsal.

Vendelin

Nenechejte se prosím odradit! Mě Vase stránky vyhovují.auta mě moc neberou a přehled který o nich vytváříte mě stačí. Kdo chce tak si detail . Info může najít sám a komu se tu nelíbí tak ať si…… Založí vlastní stránky😀😀😀 já každopádně děkuji za vaši praci

Pavel Riedl

Pane Melechine, máte svatou trpělivost.

Yokotashi

Myslim, ze o elektromobilech vim vic, nez vetsina navstevniku tohoto webu. Dokazal bych takovy vuz dokazat vytvorit a zit v zemi, kde to jde, tak uz bych davno home-made elektromobil mel, protoze to, co se prodava mi nevyhovuje.

Teslu model X a S od sebe nepoznam a to uz jsem dokonce v nejake i sedel. Mam je interne zarazene do kolonek “moc drahe” a “moc tezke -> moc baterek”.

Nechci tim rict, ze je nezbytne nutne sem davat clanky, ktere predpokladaji, ze clovek o Tesle nevi vubec nic, ale tento clanek mi prisel pomerne informativni. Dozvedel jsem se z nej, ze to auto skutecne pouzivaji taxikari (coz slo cekat), ze vydrzi stovky tisic kilometru (coz je fajn) a jak klesa zivotnost baterek, coz je vec, ktera se u baterek velmi spatne hleda. Ano, jsem uz takovy, ze mi nejzajimavejsi prisly posledni dva odstavce.

Lukáš Košík: Dekuji za upozorneni, ze to je jiny model. Protoze je dobre, kdyz jsou tyhle veci spravne a clovek pak najde to, co hleda, hleda-li.

Ales

Lukáši…a co prostě nějaký článek o tesle napsat pokud máš takový přehled? Teď to nemyslím jako rytí, ale prostě jen se zapojit 😉

Lukáš Košík

Tak to já bych se i zapojil rád, ale otázka, jak velké mám spisovatelské střevo, že? 😀 Ono mít znalosti a umět je srozumitelně předat někomu dalšímu a ještě přitom nenasekat hromadu gramatických chyb je věc druhá. 😀

Jiří Hadač

Narovinu, nikdy to clovek nezjisti, dokud to nezkusi. A na webu porad visi vyzva, aby se lidi prihlasili, pokud maji zajem,. Jako prekladatele atd. A hlavne ty vetsi clanky se fakt nedaji napsat bez cizojazycnych zdroju, rozumej z anglictiny. A u tech chyb neskutecne pomuze nekdy dat par dni pauzu, pak si otevrit nahled a bije ho to do oci.

Lukáš Košík
David K.

Bohužel jsem se z článku nedozvěděl, zdali se vyplatí taxikářům jezdit Teslou či nikoliv, jen že je využívají a zatím se drží + mají nižší náklady na palivo, což je logické. Chybí mi tam nějaký závěr. Ale jinak dobrý článek 😉

David K.

Pardon, ještě bych tam uvedl nějaké srovnání s konvenčními taxíky, aby člověk viděl nějaký rozdíl, např. jaký mají standardní nájezd km apod.

Míra

Na tom něco bude… ale i tak díky za každý drobek informací… od té doby co jsem si půjčil na víkend Xko jsem velkej fanda… 🙂

Kamil

On stejně konečný výsledek bude, že se vyplatí hlavně v autonomním režimu bez řidiče.

Radovan

U elektromobilů je to hodně o nájezdu a pořizovací ceně. Tak, jako se u nafty vyplácelo koupit ji díky vyšší ceně a dražšímu servisu (ale nižší ceně nafty, dnes už neplatí, a hlavně nižší spotřebě) při nájezdu zhruba 40 tis. km ročně. Podobně u LPG/CNG z továrny nebo přestavby, zde navíc musel mít člověk nedaleko plničku.
U Tesly je to navíc o doživotně “předplaceném” palivu v ceně vozu zdarma a plné 8leté záruce na všechno a nepovinných garančkách bez ztráty záruky. Plus o neustálém online zlepšování vozu SW úpravami na dálku. Plus o online internetu na palubě zdarma a online navigaci také. Plus rekuperačním brzdění, takže neodcházejí destičky a kotouče.
Plus, pro taxi zejména, tichu, bez jedů a vibrací, přeci jen se bavíme o celodenním pracovišti. Srovnávat spalovák s elektromobilem je v tomto případě jako srovnávat práci dělníka v hale hutní výroby s kancelářskou krysou v čistém tichém kanclu pro jednoho. Plus dobrá reklama pro zákazníky, kteří tím jedou raději než spalovákem (viz pokusy Uber a Liftago v Praze, lidé volili z nabídky několika aut v okolí – i za o něco vyšší cenu – vždy raději Teslu Model S nebo elektrický Nissan Leaf).
A jak píše kolega níže, taxikáři kupují kvůli pohodlí zákazníků velká auta. A to Tesla je. A vzhledem k výbavě a výkonům je s nimi srovnatelná i cenově.

peter

a potom uz len same pozitiva a socialne istoty 🙂

vies o tom, ze ked sa brzdy nepouzivaju tak sa skor pokazia ako ked sa pouzivaju ?:) takze to rekuperacne brzdenie moze vyjst nakoniec celkom draho a hlave u aut ako je tesla s a x, kde elon aby sa mal cim chvastat zvolil zbytocne vykonne motory a potom k tomu samozrejme musia byt aj patricne vykonne a teda drahe brzdy, to auto musi vediet zastavit aj cisto bez rekuperacie, lenze v beznej premavke sa potom tie brzdy ani nedostanu “k slovu” a tym sa kazia a skus si zistit co stoji vymena takych brzd 🙂
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/provozni-naklady-tesly-model-s-kolik-si-myslite-ze-stoji-oprava-brzd/

a to mal chlap rozsirenu zaruku :):) takze zabudni na tu tvoju plnu 8 rocnu, lebo nic take nieje a 8 rokov je len na baterku

Jarda

Vlastním elektromobil a to co píšeš je nesmysl. Ano většinu brzdění zajišťuje rekuperace (mimochodem se podílí i na prudkém brzdění, kdy doplňuje bzdící možnosti kotoučů), ale rozhodně není pravda, že by se především při dobrzdění normální brzdy nepoužily. Není tedy pravda, že by byly mimo a díky tomu se kazily.
No ono už jen věta “Jeden pán v okolí Toronta …” mluví za vše. 🙂

Yokotashi

Elektromobily jsou ruzne. Nektere rekuperuji tak trosku, jine rekuperuji jako kdyz ve spalovacim aute se ctyrtaktnim motorem nechate zarazeny kvalt a nektere rekuperuji tak, ze prakticky neni potreba brzdit.

Neni problem ujet 70 km a brzdit jednou na stopce z rychlosti pomalejsi, nez krokem (zbytecne jenom kvuli zakonu udelanemu tak, aby se to dobre kontrolovalo) a dvakrat pri parkovani v cili. Ve vetsim provozu se obcas naskytne situace, kterou nejde predvidat vcas a kdyz nahle skoci na semaforu cervena, tak to taky urekuperovat (s mym autem) nejde. Takze pri jizde mestem se brzdy obcas i pouziji.

To se spalovacim autem a brzdenim motorem neudelate (otestovano na lidech).

Ta Tesla, ve ktere jsou kousek jel, myslim rekuperovala docela dost, takze by me neprekvapilo, kdyby s ni slo jezdit stejne.

Ivo Janáček

Bohužel s vámi nemohu souhlasit, problém s brzdami mám i na normální autě a nyní se to schválně chystám v rámci základní záruky reklamovat a jsem zvědavý, co mi řeknou. Bohužel se s tím nedá dělat nic, stejné problémy jsem měl i na starém autě. Podotýkám, že průměrnou rychlost mám kolem 100km/h a jen pro zajímavost, tankuji tak co 1400-1500km.

Entes

Kdyz jsem byl v Dansku, dost jsem jezdil taxiky. A byly to same superdrahe nove mercedesy. Nevim jaka auta jezdi jako vozy taxisluzby jinde na zapade, ale jestli je to podobne potom porizovaci cena tesly nemusi byt vyssi, a navic ma stale punc neceho exkluzivniho.

Radovan

Je pravdou, že u nás chápeme taxíky trochu zkresleně. Ne nadarmo se snažili taxikáři i za komančů mít alespoň Volhu nebo rovnou staršího Mercedesa. Je to prostě jen o místě a luxusu. Lidi nejezdí taxíky denně, tak když pro ně dojede (u nás) třeba Fabie, tak hlavně ti ze Západu dost koukají jak v tom intimním prostoru mají strávit jízdu. O zavazadlech nemluvě.

Pití

Aha co z toho plyne… že Tesla má nízké provozní náklady… ale v porovnání se Subaru, které má nízké pořízovací náklady… vychází… týjá týjá týjá dá… lépe Subaru

anebo kolik lidí si tady spočítalo resp. alespon převedlo čísla udávaná v rocích a měsících na stejné jednotky, aby se mohli porovnávat :(((

Ivo Janáček

Prosím můžete tady rozepsat jednotlivé položky? Jde o to, že to nějak nevychází. Nicméně ano je možné, že pro lidi, kteří jezdí ve městě, kteří jezdí hodně pomalu a krátké trasy a kteří najezdí hodně kilometrů za rok se to vyplatit může. Problém je ten, že takových není hodně. Já to mám třeba přesně opačně, za rok najezdím tak 30tkm, ale když už vyrazím, ujedu stovky kilometrů a navíc svižně. Jinými slovy pro mě je Tesla zcela nevhodná. Navíc se stále hodně ignorují problémy Tesly a tím myslím kvalitu výroby, která však pro taxi nehraje roli, ale pro lidi, kteří si zakládají na kvalitě je to neakceptovatelné. Dále jako problém vidím velmi omezenou výbavu a jako další velmi extrémní ceny oprav. Uvedu příklad, dát za opravu brzd 180000Kč je dvakrát více než jsem já dal za všechny opravy (standardní servisní úkony + opravy závad) vozu střední třídy od jeho zakoupení za dobu 14 let do najetí 335000km, kdy jsem ho prodal za 10% původní pořizovací ceny. Samozřejmě těch negativ bych zde mohl uvést více. Jinak já osobně si myslím, že elektřina je otázka času, ale zatím není pro všechny, chybí infrastruktura a zatím jsou přemrštěné ceny. Nakonec si neodpustím malou narážku, přijde vám normální, že docela často se u Tesly mění motor? Mě to normální nepřijde když nesrovnatelně složitější klasický spalovací motor vydrží bez problémů 1000000km, pak by elektromotor měl vydržet “věčně”, ale nevydrží. Proč?