Musk: Létající auta jsou nesmysl, razicí stroj Boring Company bude 15krát rychlejší než jiné stroje a samořídící Tesla bude už za rok

Elon Musk na akci National League of Cities’ City Summit (Foto: Reuters)

Elon Musk se 9. listopadu zúčastnil akce National League of Cities’ City Summit v Los Angeles, kde se sešli zástupci měst z celých Spojených států. V půlhodinové diskuzi se starostou L. A. Ericem Garcettim Musk mluvil především o budoucnosti dopravy. Diskuze se tedy točila hlavně kolem Tesly a samořídících vozech, Hyperloopu a Muskově Boring Company, jejíž tunely by mohly ulevit nechvalně proslulé dopravní infrastruktuře v Los Angeles. Musk se ale také podělil o předběžný časový plán stavby trvalé základny na Marsu.

Video z akce je k dispozici jen ve velmi nízké kvalitě, tak věřím, že oceníte toto stručné shrnutí novinek a zajímavých poznatků. (Citace mohou být volně přeloženy, zkráceny či jinak upraveny.)

Elon Musk
  • „Lidé si myslí, že jsem byznysmen nebo investor, ale já jsem inženýr – vedu týmy inženýrů v Tesle, SpaceX, Boring Company i Neuralinku.”
  • „Už několik let jsem si nevzal na víkend volno. Plánuji to na příští víkend.” (Tak snad mu to nakonec vyšlo.)
  • „Nejriskantnější rozhodnutí, které jsem udělal? Je to remíza mezi založením automobilky a založením společnosti vyrábějící rakety.”
  • „Amerika je pořád skvělá, ale existuje moc nenávisti.”
The Boring Company

Současný razicí stroj přezdívaný Godot (Foto: The Boring Company)

  • Boring Company vznikla tak, že Musk chtěl vyřešit časté zácpy na dálnici 405 v L. A. Udělal velmi podrobný a promyšlený návrh systému dvoupatrové dálnice odolné proti zemětřesení, ale nakonec usoudil, že tudy cesta nevede. Lidé by si stěžovali na hluk a navíc by dálnice narušovala krajinu a bránila ve výhledu. Navíc Musk nedokázal vymyslet, jak zabránit vzniku zácp na nájezdech.
  • „Pokud extrapolujeme naši aktuální rychlost ražby, zvládáme postavit 1 míli tunelu každé 3 měsíce jen s optimalizovaným běžným razicím strojem.”
  • „Razicí stroj Line-Storm navržený Boring Company by mohl být hotový za pár měsíců. Pak bude následovat Prufrock, který je navržen tak, aby byl 15krát rychlejší než nejrychlejší razicí stroj na světě. Další stroj by se mohl jmenovat Snoop Dug.”
  • „Hodně výzkumu a vývoje se soustředí na vyztužení stěn tunelu, což by na začátku největší problém.”
  • „Boring Company klidně bude razit tunely pro rozvody vody, elektřiny nebo odpadních vod. Nemáme s tím problém.”
SpaceX
  • „Dopravíme lidi na Měsíc za 4–5 let. Na Mars snad za 7 let.”
  • „Postavení soběstačné základny na Marsu bude trvat 10 cyklů, při kterých je cesta na Mars ze Země nejrychlejší. K tomu dochází zhruba jednou za 2 roky, takže postavit základnu zabere 20 let od chvíle, kdy se tam vypravíme poprvé.”
Tesla, autonomní řízení, Hyperloop, létající auta
  • „Tesla dosáhne zcela autonomního řízení na konci roku 2019, ale získání schválení od úřadů pro ostré nasazení zabere dalších 12–18 měsíců.”
  • Létající auta (nebo drony pro přepravu lidí) jsou nepraktická. Jsou velmi hlučná a nemůžou létat ve špatném počasí. Navíc by se pak velmi zvýšilo riziko, že lidem na zemi něco spadne na hlavu.
  • Zkušební Hyperloop v tunelu s odčerpaným vzduchem a rychlostí dopravního letadla by mohl vzniknout do 3 let. Zhruba 4 roky poté by mohl být postaven Hyperloop pro ostrý provoz.
  • Stavba nových tratí pro rychlovlaky je podle Muska chyba.
  • „Když se vyřeší přeprava lidí ve městech, města budou moci být rozlehlejší.”



Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
59 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
peter

15x rychlejsie ako dnes 🙂 toto ked cita niekto od fachu tak sa musi od smiechu postat :):):)

Lukáš Košík

Asi jako se před 10 lety smálo ULA A teď už jim tak do smíchu není, když jim SpaceX bere jednu zakázku za druhou a díky tomu museli zlevnit. 😀

peter

15x :):):)

Martin B

Ony ty stroje jsou VELMI pomalé, takže prostor pro zlepšení tady je. A značný.
V ULA taky nejsou úplní pitomci, ale mají schopné inženýry a přesto podle NASA by tradiční postup vývoje rakety typu Falcon 9 stál minimálně 10x více, než kolik utratila SpaceX.

Roman

Už by jsi měl přestat jseš trapnej

PetrK

Jeho druhé jméno je Dana Tenzler. 🙂

peter

trapny je musk s tymi nerealnymi kecami
a tiez keca o tom, ze zalozil automobilku lebo teslu on nezakladal 🙂

matyasrr

Připojil se pár měsíců po založení jako investor, kdy Tesla neměla defakto nic. O pár let později si odsouhlasili, že si může říkat spoluzakladatel 😉

peter

neodsuhlasili on si to kupil v mimosudnej dohode, ze si moze hovorit zakladatel 🙂
tu je vidno aky je to narcis, on jednoducho nezniesol, ze by si nemohol hovorit zakladatel a ked sa to jednemu so skutocnych zakladatelov nepacilo ze sa tak oznacoval tak si ten titul normalne kupil 🙂

Lukáš

Zalez zpátky pod kámen.

peter

musk ma fakt skvelych fanusikov 🙂
ale co cakat ked samotny musk nezvlada kritiku
cakat potom, ze ti co ho maju za boha budu ini sa asi neda

peter

ale ved to je lol, to je proste nezmysel 🙂
http://www.therobbinscompany.com/news-and-media/world-records/

tu mas svetove rekordy v rychlosti razenia tunelov, fakt si myslis, ze musk toto dokaze prekonat 15x?

peter

ale to zrychlenie nebude ani 5nasobne

peter

a ty mas na to nejaky argument okrem toho, ze musk nieco povedal?

zrychlit sa da vsetko otazne je za aku cenu
musk to chce napr. tym, ze zvysi vykon trojnasobne lenze to znamena, ze musis cely ten stroj na ten trojnasobny vykon nadimenzovat a to su naklady navyse
aj tie male tbm-ka maju vykony okolo 4-5MW ak to zvysi trojnasobne to mas 9-15MW v malom tunely budes mat velke problemy to uchladit a hlavne on to cele chce napajat z tych jeho povestnych tesla baterii 🙂
vies co znamena 15MW v prepocte na baterie? pri dnesnych baterkach to mas okolo 90 ton baterii na hodinu prace daneho stroja
vies si to aspon trochu predstavit co je to vozit to permanetne do tunela a z tunela ktory bude mat niekolko kilometrov?

peter

a ty si myslis, ze vsetci su hlupaci len musk je chrobak truhlik co vsetko vie? 🙂

nemusi byt obklopeny hlupakmi ale taka narcisticka osoba akou musk bezoochyby je nie vzdy pocuva druhych

podobny argument zaznieva vzdy ked niekto spochybni navrh velkej pojebanej rakety, tam tiez je to vzdy “a ty si myslis, ze oni nad tou moznostou neuvazovali, ze neprebrali vsetky ine aleternativy,…a toto je ta co im vysla najlepsie ” no a potom pride revizia a ukaze sa ze asi neprebrali predtym vsetky a ten navrh nebol ten najlepsi 🙂

ty odomna chces argumenty ale sam ziadne neponukas, len sa opieras o vieru v muskove schopnosti

Karel Kulda

Že Vám stojí za to se s Peterem dohadovat…nemá to smysl, žije ve svém vesmíru:)

peter

ved to nerozumies tomu, nemas zaujem si o tom nieco zistit ale odusevnene tu obhajujes muskove napady len preto ze to je musk

Lukáš

já bych tomu trollovi dal ban

MilanHrudka

Razici stit nemusi byt jen o mechanickem rozbrusovani horniny. Umim si predstavit lasery, a zaroven neco, co tim teplem vytvori sklovinu misto osteni tunelu. Sklo je pevne dost.. ano, je to o energii. Ale i tu uz ziskavame daleko efektivneji nez driv.

3,14ranha

I kdyby něco takového šlo použít, tak to řádově neurychlí ražbu, protože ražba už z podstaty je odebírání materiálu a tak musíte nějak narušit a odtransportovat tu horninu uprostřed.

Zároveň jak správně psal Peter je každé podloží originál a podle toho je často unikátním originálem i každý razicí štít (jeho rychlost a kvalita může odpovídat i rozpočtu daného projektu). Je rozdíl razit v pískovci, vápenci, žule nebo v jílu (v žule se skoro určitě spíš odstřeluje trhavinami – je to rychlejší a levnější než ražba).

Prochazka

Ty mašiny co na ražení dnes fungují jsou dost zázrakem techniky. Jejich vývoj trval mnoho desetiletí a byly za ním hodně chytří lidé. Spousta zkušeností, postupného vylepšování a optimalizací. Už při začátku ražby pražského metra se používali stroje, které samy kladli ostění…

Prochazka

Laser se na horninu opravdu nedá použít….

Kotlopou

Kdosi tu jinde psal o ad hominem. Peter občas má smysluplné poznámky (i když ty urážky z obou sran nejsou nic moc). Je potřeba mít i druhou stranu, třeba i v téhle podobě. Hlavně není důvod tuhle diskusi degradovat na úroveň YT komentářů.

byCx

To máte vápno, cement, cihly, tvárnice, překlady, trámy, krovy, latě, tašky, odpad, hřebíky, vruty, šrouby, dráty, dvojlinky, trojlinky, okapy, elektroměr, pojistky, …

Marek Mančal

Chlapi zas to tolik nehroťte (obě strany). Nemám nic proti “negativnímu názoru”, ale vzhledem k tomu, co nám dnes lítá nad hlavami a přitom před pár lety říkali experti, že to nejde, bych s tím smíchem byl opatrnější. Myslím si, že je lepší si počkat ať Musk ukáže co umí pod zemí :-).
Tesla by to nikdy bez Muska nikam nedotáhla, i kdyby jen do ní nasypal peníze (nikdo jiný se k tomu neměl v dostatečné sumě). Nic méně už první roadster byl jasně pod taktovkou Muska “sexy sporťák”, ostatní (Martin Eberhard a Marc Tarpenning) chtěli stavět další krabičku baterek na kolečkách pro přesun po městě – nic co by posunulo elektromobily.

peter

ale to, ze nieco dosiahol v raketach neznamena ze teraz mu treba nekriticky zrat kazdu hlupost s ktorou pride

peter

ja mu nerim tie prehnane reci
ono aj taky MS mal kredit za to co dosiahol s windowsom, ale tiez mal vela projektov ktore skoncili velkym fiaskom, google tiez dosiahol vela na poli vyhladavania a reklamy, ale tiez ma vela projektov do ktorych aj patricne vela investoval a pritom skoncili tiez velkym fiaskom
to proste neplati, ze ked sa ti raz nieco podarilo tak sa ti to podari aj pri inom projekte, ale fanusikovania muska to beru stale ako jeden z tych najvacsich argumentov, ved si precitaj aj tuto diskusiu, ziadne argumenty len ohananim sa tym co dosiahol s falconom

peter

ja nezavrhujem celu vec ako nezmysl, ja sa smejem nad tymi jeho hlupostami
samozrejme, ze sa da kazda ludska cinnost alebo clovekom vyrobeny stroj vylepsit, ale to neznamena, ze sa nebudem smiat nad jednoznacnymi hlupostami ako su napajanie baterkami namiesto jednoduchsieho a lacnejsieho kabla a pod.

15 nasobne ale aj 5 nasobne zrychlenie je nezmysel to viem s istotou 🙂 tak ako napajanie batarkami viem s istotou, ze je nezmysel
podlozil som ti to aj vypoctami kolko ton baterii musis kazdu hodinu dopravit k tomu stroju

ty si fakt myslis, ze je mozne ten stroj postavit uplne odlisne, ze zrazu na 15 nasobne zrychlenie bude potrebovat mensi vykon aby sa to dalo napajat bateriami? :):):)
ako preboha chces zrychlit razenie ak nie vacsim vykonom? musi zvysit tlak raziacej hlavy na horninu a zvysit otacky, ale to dosiahnes len vyssim vykonom
kurnik ved existuju nejake fyzikalne zakony ktore ani musk nezmeni

to s tymi baterkami je cisto o pr na teslu, nic viac nic menej

Marek Mančal

Kolika násobně to jde s dnešní technologií zrychlit je otázka, rakety také několika násobně zlevnil a stále evidentně není ještě na hranicích možností.
Obecně mi ale přijde, že v mnoha odvětvích (včetně razících systémů) se léta nic neděje a přitom technologie jdou do předu. Tato rovnice pak mě nutí věřit “komukoliv”, že s tím dokáže něco udělat a konkrétně Muskovi to pak lidé opravdu věří, protože už minimálně ve čtyřech odvětví ukázal, že není jen ukecaný snílek.

Tato diskuze se tu opravdu už jen převaluje. Tak mě napadá jí trochu posunout.

Jsi ochoten si vsadit na svůj názor třeba 5000,- Kč?
Pokud by jeho stroj zrychlil těžbu o méně než 7,5 krát vyhrál bys, pokud o více vyhrál bych Já
co ty na to?

peter

hrat o peniaze som prestal uz davno 🙂
ale len tak zo srandy ake casove obdobie by si tomu dal, resp. kolko by si mu dal pokusov. dal by si tych 5k na jeho prvy pokus napr. do roka? 🙂

dalej aku by si stanovil dnesnu rychlost razby lebo to je celkom podstatne. musk trvrdi, ze je 14x pomalsia ako slimak ja som na konkretnych faktoch dokazal, ze ta rychlost je absolutne ina ako prezentuje musk
musk tvrdi, ze to zrychli 15x oproti najrychlejsiemu tbmku lenze to nieje 14x pomalsie ako jeho kamos gary 🙂
a aku rychlost by si bral dennu, tyzdennu, alebo mesacnu? v tom je tiez sakra rozdiel lebo najrychlejsie tbmko ma rekord 2066 m/mesiac, ale zaroven 703 m/tyzden alebo 172 m/den.
napr. mesacny rekord je takmer 3x pomalsi ked ho prepocitas na dni

denny rekord znamena, ze je ta rychlost razby bola rychlejsia ako je rychlost muskovho kamosa 🙂 takze je musk klamar alebo ako si to vysvetlit?

dal by si 5k na to, ze vyrazi 1290m 4 metroveho tunela za den?

stavit sa nestavim z roznych dovodov a jeden z nich je ze si neviem predstavit ako by som od teba vymahal moju jasnu vyhru 🙂
ale ak mozes skus len tak zo srandy odpovedat na tie otazky

Marek Mančal

1. V tvých výpočtech je jedna velká chyba, nemůžeš počítat s rekordem, ale s běžnou rychlostí nejrychlejšího stroje. Ještě lépe s rychlostí ve stejném terénu.

2. Mám pocit, že jedno s urychlení postupu je ražení užšího tunelu.

3. Pokud by se měli porovnat určitě co nejdelší časový horizont, tedy měsíc, tím se eliminuje alespoň trochu vliv terénu.

4. Termín je jednoduchý, až stroj odladí začne razit už v běžném provozu, Stroj se již vyrábí a tudíž i když by Musk se mýlil, tak ho do provozu nasadí, určitě ho nehoděj při testech do železa jen kvůli tomu, že nesplnil Muskovu maximálku.

5. Poslední tvůj odstavec se mě docela dotkl, jelikož asi neznáš čest hráče, nebo prostě čest.

Resumé: Máš názor, věříš mu, ale ne tolik, aby ses za něj postavil. O peníze tu vůbec nejde. Ty by byly jen uznání výsledku. Takže nemůžeme ani počítat, že až se to Muskovi podaří, že bys tu uznal svou chybu.

Prosím tedy do budoucna, klidně piš své názory, zvláště když jim věříš, ale připusť, že je to pouze tvůj názor bez jakéhokoliv smysluplné informaci o probíraném stroji. Myslím si, že kritika na tvou hlavu tu není, protože si “pošpinil boha”, ale protože nepřipouštíš alternativu.

peter

1. myslim, ze mesacny rekord je uz celkom relevantny na urcenie rychlosti aka sa da dosiahnut s dnesnymi nemuskovymi masinami
pri mesacnom intervale vidis naozaj realnu rychlost stroja ktora sa nim da dosiahnut, ked nenastanu nejake nepredvidatelne okolnosti

2.neberiem, to nieje zrychlenie razenia a tunely musia mat urcite parametre neda sa ich len tak zmensovat. v gothardskom tunely to skusili aby sa vosli do rozpoctu a vysledok je taky, ze vlaky nemozu jazdit takou rychlostou a v takom intervale za sebou ako sa planovalo lebo vdaka tomu, ze je tunel uzsi nedokaze vzduch tak obtekat vlak a tak ho tlaci pred sebou ale to ten vlak spomaluje a naprava bude narodna na cas aj peniaze
takze toto fakt neberiem

4.velmi neurcity termin 🙂

5.sorry ale nepoznam ta, tak ako nepoznas ty mna. niesom naivny hlupak co uveri kazdemu koho stretne na nete, na to aby som niekomu veril ho musim trochu viac poznat ako si s nim len vymenit par prispevkov. neber to osobne

ale ja si za tym nazorom stojim a nic na tom nemeni ze sa nechces stavit o peniaze

inak neodpovedal si na to ci by si to dal na 7.5 nasobne zrychlenie ale skutocnych tbm-iek a nie tych vymyslenych muskovych ktore su 14 krat pomalsie ako jeho slimak, lebo tie stroje su naozaj rychlejsie ako musk tara 🙂

ale ano kritika je za to ze si dovolim kritizova ich boha, ved si precitaj tie prispevky, ziadny argument maximalne tak vytiahnu, ze dokazal postavit lacnu f9 a tak dokaze vsetko

Prochazka

Opravdu Musk ty starty raket zlevnil? Vidí někdo do účetnictví SPX? Budou schopny ty stávající ceny udržet?

Troufnu si tvrdit, že raketa i ta, která umí z části přistávat, je relativně jednoduchým zařízením proti razícímu štítu. V raketě je v podstatě jeden hi-tech prvek – motor, jinak je to natlakovaná roura…. V razícím štítu je ohromné množství jednotlivých částí, které musí být spolehlivé, trvanlivé a sladěné dohromady. S ohledem na velikost tunelářského businessu, je otázka kolikrát větší peníze v průběhu posledního století šly do vývoje štítů než do vývoje raket…. Tisícovky drobných a postupných inovací….

Chronos

Zaujímavý názor na Elona Muska má Neil deGrasse Tyson …
https://www.youtube.com/watch?v=BXcgBfi4xxo&feature=player_embedded

… každopádne rýchlosť 15 krát uvádza preto lebo chce predbehnúť slimáka Garyho (maskot Boring Company) ktorý sa pohybuje 14 krát rýchlejšie ako priemerný tunelovací raziaci stroj. Čo je celkom zábavná inšpirácia a motivácia, ako dať veci do pohybu správnym smerom : ). Akékoľvek zrýchlenie bude jeho výhrou a poskytne mu konkurenčnú výhodu, tak ako je jeho výhrou akákoľvek znovu použiteľnosť rakiet : )

peter

takze on trepe nezmyselne cisla ale nakoniec bude vyhra akekolvek male zrychlenie? :):):)

lenze musk trepe hluposti s tou rychlostou dnesnych tbm
takze nasiel som si, ze rychlost slimaka je 6m/h takze za den da max 144m(otazne je ci dokaze ist 24h v kuse :):) ) podla muska je priemerny stroj pomalsi 14x cize nieco okolo 10,2m/den alebo 308m/mesiac
no tu je problem, ze co je priemerny stroj 🙂 ono casto je kazdy stroj do velkej miery unikatny a je prisposobeny konkretnym geologickym podmienkam a poziadavkam projektu, nieje mozne pouzivat jeden stroj vsade, takze aj vykony je dost takze porovnavat lebo je rozdiel ci sa razi v tvrdej skale, pevnej ale makkej zemi, alebo v “mociari”

http://www.therobbinscompany.com/news-and-media/world-records/
ale tu si mozes pozriet rekordy pre jednotlive priemery tunelov a kedze tie muskove tunely su okolo 4-5, vacsie on stavat nechce skor mensie tak mesacny rekord je okolo 2000m cize len 2x pomalsie ako ten muskov slimak, ale to ten slimak musi ist mesiac nonstop a to asi nedokaze :):):):)
denne rekordy su na urovni muskovho garyho a aj lepsie pre priemer do 4m, takze ciel je uz vlastne splneny 🙂

ale na nejakeho gary z vysoka mozme teraz **** lebo musk povedal, ze postavi 15x rychlejsie tbm-ko ako je to aktualne najrychlejsie

Jiří Konečný

No, jako fanda železnice bych si s tím názorem, že stavět vysokorychlostní tratě je chyba, dovolil nesouhlasit.

Jeden vlak pobere 800 – 1 000 lidí a následně může jet cca za 2 minuty další. Tomu odpovídá 200 – 250 plně obsazených automobilů každé 2 minuty.

Kola vlaku mají také mnohem menší valivý odpor. A vlak elektrické trakce nepotřebuje baterky.

peter

tak ale snad nebudeme vsetko posudzovat na zaklade jednej stavby ktora naozaj moze byt totalna fuserina, ale to neznamena ze vsetky podobne stavby su rovnaka fuserina

Hanh

To by Vam nekdo musel zadat postavit nove mesto na zelene louce. Odbaveni tolika vlaku (nastoupeni, vystoupeni) je nadrazi co zabere nekolik desitek hektaru.
Takze snaha to srovnat s necim, co je absolutne nerealne urbanisticky je nemozne.
Tohle neni protiprojekt, tohle nejde udelat. Clovek s connon sence by vi hned.

JANSA JAROSLAV

•„Hodně výzkumu a vývoje se soustředí na vyztužení stěn tunelu, což byl na začátku největší problém.” A ještě bude v naší tektonicky nestabilní zemské kůře. Takový problém ovšem na Měsíci či na Marsu nebude. Protože cestování a život pod povrchem bude daleko bezpečnější nežli na povrchu planet.

PetrK

Ahoj, děkuji za přepis rozhovoru (po přečtení komentářů jsem měl silný pocit, že bych rád poděkoval alespoň za sebe:-))

pavilek9258

Případ Peter!
Vážení spoludiskutující, mám obavy, že se dopouštíte veliké chyby – snažit se diskutovat o něčem s někým má smysl pouze v případě, že tento exemplář má aspoň zbytkovou mozkovou kapacitu použitelnou k rozumnému účelovému jednání, k čemuž v tomto případě evidentně nedochází.
Tento jedinec je pouze nemocný kus, čekající až se ním vypořádá přirozený výběr. Do té doby není jiné obrany než NAPROSTÁ TOTÁLNÍ ÚPLNÁ CELKOVÁ ignorace takovéhoto postiženého. On pouze zoufale čeká na jakoukoliv odezvu na své “duševní” výpotky. Jakákoliv reakce na něj, jej pouze utvrzuje v jeho bludu a roztáčí další kolo.
Tak jako v lese rostou houby různých tvarů, chutí a stupňů jedlosti, tak i v diskusích se vyskytují někteří jedinci, šířící pouze jedovaté výtrusy. NESBÍRAJÍ se, obejdou se obloukem!
Představte si ten děs, mít takového dementála za životního partnera či rodiče, nebo za kolegu ve stejné kanceláři (jako případný nadřízený by musel být vbrzku shozen se schodů).
Žádné klikání na plusy/mínusy u jeho příspěvků, žádné pokusy o vysvětlování či výtky. NIC!
Úplný “rádiový” klid jako za války.
Je nutno si uvědomit, že změnit můžete bohužel jen sami sebe, ne toho druhého.

Roman

Souhlasim s tebou. Ja mam něco podobneho v praci. Všude byl všechno věděl. Mužeš mu dat tisice argumentu a stale si bude placat tu svoji.

Karel Kulda

Připojuji se k vyzve:D

Jiří Hadač

Já ho ignoruju už nějaký čas. Do diskuzí, do kterých se zapojuje on, se nezapojuji já. A hodlám v tom pokračovat.

peter

dobre robis ved diskutovat je najlepsie s tym co ma rovnaky nazor a ignorovat tych co maju iny 🙂

Drahous

Absolutní souhlas 😉

Jaro Pudelka

Súhlas, presne povedané.

Prochazka

Podle mě jste nemocný kus Vy:)
S Peterem bych asi ve všem nesouhlasil, ale stejně jako mě ho evidentně iritují nereálné Muskovy sliby a ještě víc, že mu ty výkřiky do tmy taková strašná spousta lidí věří…
Podle mě tím Musk dost shazuje reálné dosavadní výsledky některých svých společností…