Tesla zatím nechá své prodejny otevřené, ale bude muset mírně zvýšit ceny

Před necelými dvěma týdny oznámila Tesla uvedení levné verze Modelu 3 na trh a značné snížení ceny za Model S a Model X. S tímto oznámením přišla také změna obchodního modelu. Automobilka se v posledních letech soustředila na otevírání svých menších prodejen po USA a zbytku světa, se změnou obchodního modelu se ale rozhodla většinu obchodů zavřít a prodávat výhradně online, od čehož si Tesla slibovala snížení nákladů. Otevřeno mělo zůstat jen pár prodejen na frekventovaných místech, které by sloužily jako informační centra a galerie. Nyní ale Tesla tuto radikální změnu přehodnotila.

Ke konci minulého týdne pak server Electrek přišel s informací o tom, že Tesla minimálně do konce března přestala se zavíráním obchodů a ty tak začaly zase fungovat v původním režimu. Dle informací Electreku do té doby Tesla v USA a Kanadě zavřela celkem 29 obchodů. Po uplynutí pár dní se 10. března na blogu Tesly objevil článek s doplňujícími informacemi ke změně obchodní strategie. Dle nového plánu zůstanou všechny již nezavřené obchody ještě několik měsíců otevřeny a Tesla bude vyhodnocovat jejich efektivitu. Celkově by se mělo jednat o 20 % obchodů. Tesla také potvrdila, že v průběhu minulého týdne zavřela 10 % svých prodejen, což přibližně odpovídá číslu uvedenému Electrekem. Dle Tesly se většinou jednalo o obchody na hůře dostupných místech, které by stejně v budoucnu zavřela. Zavřené obchody na frekventovanějších místech pak budou znovu otevřeny s menším počtem zaměstnanců a budou stejně jako zbytek podrobeny delšímu zkoumání.

Obchod Tesla (Foto: Misha Bruk / MBH Architects)

Tyto nové informace ale neznamenají, že Tesla zanevřela na prodeje online. Naopak, dle vyjádření Tesly budou obchody mimo jiné sloužit k tomu, aby potenciálnímu zákazníkovi mohly ukázat, jak si svůj nový elektromobil objednat online. Automobilka také nechává v platnosti nově zavedenou možnost vrátit vůz koupený online do 7 dní nebo do najetí 1600 km.

Rozhodnutí nechat obchody otevřené se každopádně promítne na ceně vozů. Kromě nejlevnější verze Modelu 3 se po celém světě zdražení přibližně o 3 % dočkají všechny verze všech modelů. Ačkoliv mluvit v tomto případě o zdražení není úplně přesné, jelikož právě koncem února byly ceny značně sníženy. Ve výsledku tedy bude únorové snížení cen akorát o něco nižší. „Zdražení“ proběhne 18. března, do té doby je možné si vozy objednávat za současnou cenu.

Zajímavá reakce na ponechání obchodů a s tím související zvýšení cen vozů přišla z akciového trhu. Hodnota jedné akcie totiž během včerejšího dne stoupla v průměru o 6 dolarů na 291 dolarů a jde tak o nejvyšší hodnotu za posledních pět dní. Oproti měsíc staré hodnotě pohybující se průměrně nad 300 dolary za akcii se ale jedná stále o menší číslo. Akcie Tesly zaznamenaly 22% pokles právě po oznámení o zavření obchodů.

Zdroje: Tesla, Electrek




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
5 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Pití

Aha, asi neumím číst

Značně slevněny tj. -2000 s tím, že již v USA není možné v použít dotaci 4000 USD… značné slevnění = +2000 USD
Nyní “přichází” zdražení 3 %… s průměrnou cenou 59300 USD u modely Tesla 3, to je pouze 1779 USD

Celkem mi věškeré výrazné slevy vycházejí jako navýšení o 3779 USD… Říkejte tomu jak chcete… Slevu nevidím.

Robert

Nemozes do ceny auta ratat dotacie od statu.

Honza

No a kdyz jsem tu psal, ze zavirat showroomy je naprosta silenost (zvlast kdyz Tesla zrovna netrpi povesti nejkvalitneji zpracovanyho auta) tak se tu do me pustili fanousci co si pletou fandeni s nabozenstvim. Snad dostali v Tesle rozum. Jejich strategie ovsem pripomina tanec na rozpalenym uhli.

Ivo Janáček

Je to tak, navíc na showroomu mají šanci ty lidi ukecat, na webu to tak moc nejde.