Elon Musk v Německu navštívil továrnu Giga Berlin, představil tiskárnu na vakcíny a projel se ve VW ID.3

Elon Musk na začátku září navštívil na několik dní Německo a jeho harmonogram byl opravdu nabitý. Představil přístroj na výrobu vakcín, na kterém biotechnologická firma CureVac spolupracovala s Teslou, setkal se s německými politiky, poprvé osobně navštívil budovanou továrnu Giga Berlin a nakonec se sešel s šéfem Volkswagenu, který mu ukázal nový elektromobil ID.3.

Německá pobočka Tesly (původně Grohmann Engineering) už od loňska spolupracuje s německou biotechnologickou společností CureVac, pro kterou vyvinula a vyrobila speciální stroj pro tisk RNA. CureVac aktuálně testuje vakcínu proti COVID-19 a nová „vysokorychlostní tiskárna RNA“, kterou si obě firmy patentovaly, má podle Elona Muska potenciál pomoci s vývojem vakcín a léčbou různých chorob. Více informací najdete například v tomto videu.

Šéf Tesly tiskárnu představil veřejnosti během své návštěvy Německa:

Elon Musk se dále setkal s představiteli konzervativní parlamentní strany CDU/CSU v Berlíně. Konkrétně s ministrem zdravotnictví, ministrem hospodářských věcí a ministrem životního prostředí. Německá vláda slíbila, že Elonovi dodá vše, co bude potřebovat pro stavbu továrny Tesla Giga Berlin.

Musk pak továrnu Giga Berlin poprvé osobně navštívil. Poskytl zde krátký rozhovor, během kterého zmínil, že evropská varianta Modelu Y „bude představovat revoluci v konstrukci automobilových karoserií“. Více informací se prý dozvíme na prezentaci Battery Day, která se bude konat v úterý 22. září. Mezitím se ale objevily zprávy, že Model Y vyráběný v Giga Berlin bude tvořen výrazně menším počtem dílů, jelikož skoro celou jeho přední část bude tvořit jeden obří hliníkový odlitek. Tuto technologii Tesla používá už teď při výrobě Modelu Y v Kalifornii, ale jen v zadní části vozu. Ta je navíc zatím tvořena dvěma odlitky, i když brzy by mělo dojít k přechodu na jeden větší odlitek. V kalifornské továrně ve Fremontu kvůli tomu Tesla nedávno nainstalovala obří stroj pro výrobu těchto odlitků, údajně největší na světě. Avšak v Evropě má být tvořena jedním odlitkem nejen zadní část karoserie Modelu Y, ale také ta přední. To ve výsledku znamená, že výroba karoserie se značně zjednoduší (a tím pádem zrychlí a zlevní), protože místo desítek či stovek menších dílů jich bude potřeba smontovat jen pár.

Srovnání zadní části Modelu 3 vyrobené ze 70 dílů a stejné části Modelu Y vyrobené jen ze dvou odlitků (Foto: Tesla)

Elon Musk během návštěvy Giga Berlin také vystoupil v tradičním oděvu tesařů a poděkoval pracovníkům Giga Berlin za skvěle odváděnou práci. Po dokončení by továrna mohla zaměstnávat až 12 000 lidí. Stavba pokračuje velmi dobře, jak ukazuje následující video, a výroba Modelu Y pro evropský trh tu má začít v červenci 2021. O něco později má přibýt také sedan Model 3.

Na závěr své návštěvy se Elon Musk sešel s Herbertem Diessem, šéfem konkurenčního Volkswagenu. Oba hlavní představitelé automobilek si vyzkoušeli elektromobily svého protějška. Na Diesse připadl Model Y, který je podle něj v mnoha ohledech vzorem pro německou automobilku. Diess zmínil například uživatelský zážitek, možnost online aktualizací, jízdní vlastnosti, nabíjecí síť či dojezd. Velkou výhodou Modelu Y je podle Diesse skutečnost, že je postaven na platformě vyvinuté přímo pro elektromobily, čehož rovnou využil ke chvále ID.3 své automobilky. Tento elektromobil je totiž prvním od Volkswagenu, který také využívá platformu dedikovanou elektromobilům. A právě ID.3 si v rámci návštěvy pro změnu vyzkoušel Elon Musk a video ze zkušební jízdy pak nasdílel přímo Diess:

Musk ve videu sešlápl pedál k podlaze, aby zjistil, jaké má auto zrychlení. Poté prohlásil: „Na to, že to není sportovní auto, to je docela dobré.“ Diess po společném setkání ještě vydal prohlášení, ve kterém odmítl spekulace, že by se mělo jednat o nějaké spolupráci mezi Teslou a Volkswagenem. Sama americká automobilka je ovšem nějakému sdílení znalostí otevřená, jelikož Musk nedávno prohlásil, že Tesla je připravená licencovat svůj software a dodávat pohonné jednotky a baterie ostatním automobilkám. Této možnosti ovšem asi spíše využijí malé firmy a start-upy než velké společnosti s vlastními vývojovými středisky.




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
55 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře