Tesly byly na závodě Pikes Peak nejlepší ve své kategorii, pod deset minut se ale nedostaly kvůli bouračce

Zatímco většina fanoušků rychlých vozů obracela v neděli svou pozornost k proslulému belgickému okruhu Circuit de Spa-Francorchamps, kde se jely závody královny motorsportu, na americké půdě probíhal neméně legendární závod Pikes Peak International Hill Climb. Jde o událost, během níž jezdci se svými vozy vyjíždí na horu Pikes Peak v Coloradu po trati dlouhé 19,99 km a čítající celkem 156 zatáček. Cíl se nachází v nadmořské výšce 4 300 metrů, průměrné stoupání dosahuje 7,2 %. Tesla samotná se jako konstruktér žádných závodních sérií neúčastní. Původně sice měla dodávat vozy do série Electric Production Car Series, ale závody se nakonec neuskutečnily kvůli nedostatku sponzorů. Ve světě motorsportu tak Tesle momentálně dělají jméno pouze soukromé týmy, které si upravují vyráběné modely. Právě tyto týmy o víkendu zasáhly do zmiňovaného závodu na Pikes Peak, kde se objevily hned tři Tesly Model 3.

Modifikovaná Tesla Model 3 (Foto: Unplugged Performance)

Jednalo se o jezdce Randyho Pobsta s upraveným vozem Tesla Model 3 Ascension-R týmu Unplugged Performance, Joshua Allena s Teslou Model 3 Performance z roku 2018 a o pilota Blaka Fullera s Modelem 3 taktéž z předminulého roku. Do závodu nakonec bohužel Allen nepromluvil, jelikož během prvního tréninku na rovince Halfway Picnic Ground ztratil nad vozem kontrolu a havaroval.

Namále měl též Randy Pobst, který také vyletěl z tratě během tréninku. Inženýři týmu Unplugged Performance ovšem zabrali, objednali nový vůz a za méně než dva dny jeho díly využili k opravě toho nabouraného. Pravidla závodu totiž nedovolují použít nový vůz, tým musí použít ten samý, který boural.

Pobst má mimochodem se závoděním v Teslách velké zkušenosti, nedávno například se svým Modelem 3 Ascension-R překonal rekord na okruhu Laguna Seca, kde zajel čas 1:35.79. Zajímavostí je, že předchozí rekord 1:36.555 držel Model S s jiným šasi a prototypem pohonného ústrojí Plaid. Ani Blake Fuller ovšem není žádný nováček se závoděním s Teslou. Se svým týmem Electric Performance se závodění s vozy na elektrický pohon věnuje již dlouhá léta a fanoušci ho mohou znát například díky pokoření rekordu na Pikes Peak v roce 2016 v dnes již neexistující kategorii sériově vyráběných elektromobilů. Tomu se Fullerovi podařilo dosáhnout s produkční Teslou Model S, se kterou zajel čas 11:48.264.

Rychlá a v mnohém i provizorní oprava Pobstovy bourané „trojky“ se na voze podepsala a po velmi dobrém prvním sektoru se objevily problémy s dodáváním energie do motorů. I tak ale Pobst svůj Model 3 na vrchol Pikes Peak dovezl a konečný čas v cíli činil 11:04.131. Bohužel se tak týmu nepodařilo pokořit desetiminutovou hranici, což byl jeho původní cíl. Vzhledem k nehodě při tréninku a rychlé opravě jde ale hovořit o úspěchu, jelikož Pobstův Model 3 byl ve své kategorii Exhibition druhým nejrychlejším. Tím nejrychlejším vozem byl Model 3 Blaka Fullera, jež zajel čas 11:02.802. Rozdíl mezi oběma Teslami byl tedy minimální. V případě Pobsta může být zajímavé srovnání s minulým rokem, kdy tento závod absolvoval s upraveným vozem Dodge Charger z roku 2019. Tento americký závodník tehdy zajel čas 11:57.874.

V celkovém pořadí všech vozů se na letošním Pikes Peak International Hill Climb Tesly umístily na 20. a 21. místě. Do závodu nastoupilo celkem 45 vozů.




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
18 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře