Koupil jsem si Teslu v ČR: Komplikace po předání, zážitky z road tripů, první návštěva servisu

Už dva měsíce jezdím svojí vysněnou Teslou Model 3. Co předcházelo dodání auta zakoupeného v ČR, najdete v mém předchozím článku. Dnešní článek je o prvních zkušenostech s autem a o tom, co všechno jsem musel zařídit po dodání. Proběhla už také první návštěva servisu kvůli nápravě několika závad.

14. března: Předání

Měl jsem naplánované předání na sobotu 18:00. Odpoledne mi volali z pobočky, jestli by to šlo už v 16:00. Byla to pro mě trochu komplikace, ale chtěl jsem jim usnadnit práci. Předání bylo ovlivněno začínající koronavirovou krizí. Proběhlo na ulici před pobočkou Tesly ve Vysočanech a nesměl jsem do budovy. Pan Hasala se mnou nešel dovnitř auta, pouze mě naváděl zvenku. Ukázal jsem občanku, doklad platby, doklad o pojištění. Dostal jsem CoC dokument, obešli jsme auto, zkontrolovali vybavení a pak na displeji spárovali karty, které fungují jako klíč. Pak se mě pan Hasala zeptal, jestli už jsem Teslu řídil a znám to. Řekl jsem, že ano a on se šel věnovat jiným majitelům, kteří přebírali ve stejnou dobu.

Radost z nové Tesly Model 3 (Foto: David Vávra)

Během kontroly auta jsem zjistil, že přední světlo a nárazník mají malý škrábanec. Hned jsem to ukázal panu Hasalovi, on se omlouval a zeptal se mě, jestli si chci auto převzít a rovnou se objednat na výměnu těch dílů, nebo auto převzít, až to bude opravené. Rozhodl jsem se pro první možnost a rovnou jsme s lidmi ze servisu naplánovali termín. Je fajn, že je termín vidět rovnou v Tesla aplikaci. Z prvních pocitů po předání jsme natočili krátké video:

15. března: První seznamování

Začátek s Teslou je podobný jako s novým mobilem. Ze začátku sedíte v autě, proklikáváte všechna nastavení, vybíráte si, co vám bude vyhovovat. Taky si nastavujete profily pro jednotlivé řidiče. Pak zkoušíte, jak se auto chová na silnici a upravujete nastavení. Instalujete první update firmwaru a zkoumáte nové funkce. Zkoušíte jet na dálnici, zapínáte poprvé Autopilot a jste nadšení z toho, jak vidí okolí. Zkoušíte akceleraci na rovné opuštěné silnici. Prostě čisté nadšení!

Hned druhý den jsme pak jeli auto ukázat rodině a nejbližším kamarádům. Trochu jsme se báli jet na dočasné značky, ale spoléhali jsme na to, že policista uzná, že je neděle a SPZ mohu dostat až v pondělí. Poprvé jsme zkoušeli také nabíjení – nejdřív z 230 V u rodičů, potom na Superchargeru ve Vestci. Protože jsme auto objednali přes referral link, měli jsme rovnou 1500 km na Superchargeru zdarma. Později v týdnu přibyly i další kilometry za referraly, které jsem získal díky této sérii článků. Díky!

18. března: Registrace SPZ

Koronavirová opatření omezila činnost úřadů a bylo to docela komplikované. Měl jsem informaci, že na úřadě na Vyšehradě mají skladem EL značky a že to tam je nejrychlejší. Jel jsem tam, ale měli tam otevřen jenom Registr řidičů, nikoliv vozidel. Řekli mi, že registr vozidel je otevřen jenom na Bohdalci. Jel jsem tedy na Bohdalec. Nebylo tam jasné, v jaké frontě mám stát. Jsou tam dvě pracoviště – dovozové a registr vozidel. Šel jsem na registr vozidel, vyplnil formulář, připravil si CoC, fakturu, zelenou kartu a občanský průkaz. Po vystání fronty jsem se dozvěděl, že nemám technický průkaz a že musím na „dovoz“. Čekala mě další fronta, ještě zkomplikovaná dodržováním odstupů a tím, že se míchaly fronty na „dovoz“ a „hromadné registrace“. Ve frontě jsem potkal další čerstvé majitele Tesel a tak jsme aspoň čekání zkrátili sdílením zkušeností. Když jsem se dostal na řadu, úředník mi řekl, že EL značky nemají, neví, kdy je budou mít, a že mi zavolají, až budou. Potěšilo, že jsem díky EL značce nemusel platit poplatek 800 Kč.

24. března: Vyzvednutí SPZ a techničáku

Už jsem začínal být nervózní, že mi vyprší dočasné značky (platí maximálně 10 dní). V tom mi zavolali z Bohdalce, že si mám pro značky přijet. Tentokrát už to bylo jednodušší – nečekal jsem frontu a značky mi předali přes okénko. Zkoumal jsem, jak je nainstalovat – součástí dodání jsou šroubky na SPZ a nebylo jasné, kam je našroubovat. Nakonec jsem vygooglil, že stačí SPZ zacvaknout do plastového držáku a drží to.

Když jsem měl konečně SPZ a technický průkaz, bylo potřeba všechno nafotit a poslat to jak do Tesly, tak na pojišťovnu. Pojišťovna mi na základě toho poslala novou zelenou kartu.

30. března: Nákupy doplňků

USB rozbočovač (Foto: Alza.cz)

Výbava nového auta je základní a rychle jsem zjistil, že bude potřeba pár věcí dokopit. Postupně jsem objednal:

  • SSD disk na Sentry Mode – Sentry Mode vyžaduje větší rychlost zápisu, a proto je vhodnější disk než flashka. Tento je malý a odolný.
  • USB kabel pro nabíjení mobilu – kabel je potřeba zahnutý, aby se tam mobil vešel. Nicméně tento je stejně moc tlustý a není to ideální, časem plánuji koupit tuto bezdrátovou nabíječku.
  • USB hub – v konzoli vepředu jsou pouze 2 USB porty a vy jich ideálně potřebujete 5: 2x mobil, disk na Sentry Mode, flashka na hudbu (bohužel nejde mít MP3 na stejném disku jako Sentry Mode) a Xbox ovladač na hry. Tento hub nedostatek portů vyřešil.
  • Pořádnou 230V prodlužovačku – když chcete nabíjet u rodičů nebo u hotelu, často tam budou mít nějakou nespolehlivou prodlužovačku pro sekačku. Velké proudy mohou vést k přehřívání, proto je bezpečnější vozit si vlastní. Tuto doporučuje Tesláček. Zkoumal jsem také redukci na trojfázovou zásuvku. U Modelu S byla, ale u Modelu 3 ne. U Tesly nejde sehnat, jinde nabízejí jenom verze s vlastním trafem, nejlevnější za 13 tisíc Kč. Ale stejně nabíjí jenom jednou fází, což je malý rozdíl oproti 230 V. Tesláček si spájel vlastní kabel s více fázemi, ale do toho opravdu nejdu. 🙂
  • PRE čip – nemám možnost nabíjet doma, zařizuji si nabíječku v práci. Kromě Superchargerů tedy potřebuji nabíjet také na veřejných nabíječkách. Největší pokrytí ČR má ČEZ, tam aktuálně jde nabíjet zdarma. Až ale zavedou nový systém, tak to tolik výhodné nebude. Zařídil jsem si proto čip od PRE – nabíjet budu hlavně v Praze, kde mají hodně nabíječek a bezkonkurenční cenu 2,50 Kč / kWh bez rozdílu rychlosti (mají i jednu super-rychlou nabíječku na Výstavišti). Pro objednání čipu je potřeba vyplnit formulář na webu, čip vám pošlou poštou a platit budete jednou za kvartál pomocí faktury.
4. dubna: První road trip a závady

Původně jsme na první road trip chtěli vyrazit po Evropě, ale kvůli uzavřeným hranicím jsme museli zůstat v ČR. S manželkou jsme vyrazili na víkendový výlet a pořádně všechno vyzkoušeli. Všechno bylo super až na dvě závady:

  • Levé zadní světlo se zamlžilo, nějak se tam dostala vlhkost. Jiná světla to nedělají, budeme to reklamovat.
  • Zkoušeli jsme easter eggy na nabíječce a začal při tom divně blikat displej. Rozjeli jsme se a přestaly fungovat blinkry! Zastavili jsme a bylo potřeba udělat restart auta. To se dělá tak, že dáte nohu na brzdu a držíte obě tlačítka na volantu po dobu 30 s. Poté už problém zmizel a znovu už se neobjevil. Nic si z toho neděláme, je potřeba to tak brát – Tesla je hlavně software a budete vzácně řešit takovéto „počítačové“ problémy. Zvlášť, pokud máte aktualizace nastavené na „Advanced“.

První výlet s Teslou (Foto: David Vávra)

1. května: Druhý road trip a spaní v autě

Prodloužený víkend lákal k další spanilé jízdě Teslou, a tak jsme jeli na 3 dny do jižních Čech. Zavřené hotely ale znamenají spaní buď v autě, nebo ve stanu. To nás neodradilo! Zaparkovali jsme na odlehlé louce, snědli jsme přivezenou večeři a přitom koukali na Netflix na displeji auta. Pak jsme pro jistotu postavili stan vedle auta a zkoušeli spát v autě.

Sedačky u řidiče a spolujezdce se překvapivě dají hodně sklopit, skoro až do vodorovné polohy a je tam dost místa. Přišli jsme ještě na vychytávku, že když se zaparkuje trochu do kopce, jsou sedačky úplně rovně. S polštářkem a maskou na obličej se spí pohodlně. Na displeji jde nastavit Camp Mode, který udržuje teplotu (bez něj se auto po určité době vypne). Jenom pozor, že Camp Mode nám za noc vzal 25 % baterie, tak mějte před spánkem nabito. Je to ale bezpečné, Camp Mode se automaticky vypne, pokud baterie klesne pod 20%.

Camp Mode (Foto: David Vávra)

5. května: Servis

Původně jsem měl servis domluvený už 2 týdny po předání, ale opět to zkomplikovala koronavirová krize. Volali mi, že jim technici nepřišli do práce a také, že nemají potřebné díly. Řekli mi, že mi zavolají až budou mít díly. Po měsíci nic, ale v současné situaci se to dá pochopit, tak jsem napsal e-mail na deliverycz@tesla.com. Tesla se omluvila se a domluvili jsme termín na 5. května. Auto jsem přivezl, za 3 hodiny to bylo hotové. Mám vyměněný přední nárazník, levé přední a levé zadní světlo. Vše proběhlo rychle a v pořádku.

Škrábanec na přední straně vozu (Zdroj: David Vávra)

Co dál?

Omezení kvůli koronaviru se konečně uvolňují a bude možnost delších výletů a projížděk s kamarády. Chtěl bych také začít experimentovat s půjčováním auta přes službu HoppyGo. O víkendu jsem navíc byl na srazu Tesla Model 3 a potkal spoustu skvělých lidí. Na léto plánujeme další akci i s grilováním a programem pro rodiny. Jak jsem slyšel od jiného majitele: Tesla není auto, je to životní styl!

Český sraz majitelů Tesly Model 3 (Foto: David Vávra)

Pokud Vám tento článek usnadnil pořízení nové Tesly, budu rád, když využijete můj referral link, který nám oběma umožní získat nabíjení zdarma.




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
67 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře