Tesla plánuje otevřít pražský servis 1. dubna, ale stále shání zaměstnance

Čeští majitelé vozů Tesla, kterých je v tuzemsku registrováno necelých 700, se musejí potýkat s nepříjemným problémem. Americká automobilka totiž stále v Česku nemá otevřené své servisní středisko a čeští majitelé tak musí dojíždět do sousedního Rakouska či Německa. Tam Tesla provozuje servisy například v Mnichově, Norimberku či ve Vídni. Elon Musk během konferenčního hovoru ke čtvrtému kvartálu roku 2018 prohlásil, že výstavba nových servisních středisek je jednou z priorit Tesly pro rok 2019. Automobilka se v tomto ohledu začala v České republice činit již na konci roku 2018, kdy zde založila své zastoupení Tesla Czech Republic s.r.o.

Postupně se na veřejnost dostalo, že servis bude otevřen v pražských Vysočanech v pobočce společnosti Advantage Cars. S tou ale Tesla nebude mít nic společného, mělo by se jednat jen o pronájem prostorů. V průběhu ledna a února pak probíhalo přestavování pronajatých prostorů na servisní středisko. Podle šéfa české Asociace elektromobility a inovativních technologií Radovana Hasaly bylo otevření plánováno již koncem února či v průběhu března, ale nám se teď od zdroje blízkého celé situaci podařilo zjistit, že předběžný termín otevření je momentálně stanoven na 1. dubna.

Nejde každopádně s jistotou tvrdit, že tento termín automobilka dodrží, dle svých webových stránek totiž stále shání tři zaměstnance, a to na klíčové funkce. Jde o pozice „servisní technik“, „mobilní servisní technik“ a „poradce pro náhradní díly“. Z původních pěti pracovních pozic se tedy zatím podařilo naplnit jen dvě, což může být důvodem pro zdržení otevření. K dispozici jsou každopádně zatím alespoň fotografie servisu pořízené firmou Teslicka.cz:

Nabízí se ale také otázka, jak to bude s prodeji vozů Tesla v Česku. Momentálně je nákup možný buď v zahraničí nebo s využitím prostředníka – ani jedna varianta samozřejmě není úplně ideální. Jako ukázka budoucího vývoje Tesly v Česku ale může posloužit Portugalsko. Tam automobilka otevřela servisní středisko v říjnu roku 2016, načež přibližně po půl roce začala také s oficiálním přijímáním objednávek a prodejem. V případě Česka by dávalo smysl, kdyby předávání vozů zákazníkům probíhalo právě v pražském servisu, což by bylo v souladu se strategií firmy omezit samostatné obchody. Kromě Česka Tesla chystá otevřít servis též v Polsku, je tedy možné, že hodlá se svými vozy v blízké budoucnosti expandovat dále na východ od Německa.

Tesla také aktuálně v Evropě provádí úpravy sítě nabíjecích stanic Supercharger kvůli zajištění kompatibility s konektorem typu CCS, který využívá evropská varianta Modelu 3. V Česku jsou momentálně Superchargery na třech místech a na Slovensku na dvou, přičemž přidávání přípojek CCS začalo už v únoru a všechny tři české stanice už úpravami prošly.




Mohlo by se vám líbit...

10
Diskuze

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlepší
Nastavit upozorňování na
ejencik
Host
ejencik

Nevite kolik Tesel jezdi po Cesku? Uz se vyplati mit pro ne servis v Praze?

Míra
Host
Míra

Článek vám odpověděl první větou…. ” Čeští majitelé vozů Tesla, kterých je v tuzemsku registrováno necelých 700 “

ejencik
Host
ejencik

jj, omlouvam se, dik

chello
Host
chello

Ani tak mi nepřijde chytrý si Praze pronajmout prostory na servis. Spíš bych pochopil mít něco vlastního za Prahou a zároveň tam dělat testovací jízdy a připadaně sklad nových vozů.

Míra
Host
Míra

Nějak se začít musí…

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Tak ono pokud neotevřete něco v Praze, tak pro Pražáky jako byste neexistoval. Ale jinak s vámi souhlasím, ale za Prahou už otevřeno je, tuším Mnichov a Vídeň. Jinak ono předvádět vozy v Praze je podle mě dost špatné řešení vzhledem k totálně rozbitým silnicím asi nejhorším u nás.

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Tak s tou brzdovkou mi to přijde jako docela velký risk. Pak někdo pojede dolů Alpy a nezabrzdí, protože bude mít v brzdovce vodu, jelikož tato je hydrofilní a tudíž do sebe stahuje vodu.

Jinak ale s tím servisem a umístěním naprostý souhlas. Tedy pokud nehodlají dávat náhradní vozy což je dneska u běžných aut standard.

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Myslíte? A jak to chcete udělat? Víte v čem je problém? Voda v kapalině způsobí to, že při zahřátí vám najednou brzy uvadnou. Pokud jezdíte s EV, tak brzdy skoro nepoužíváte, pak dáte Alpy a je po vás. Jinak standard dneska je z výroby maximálně 3 roky a pak co dva roky výměna.

Michal
Host
Michal

Negativismus až za hrob. Kolik Janáček asi aut, má vyměněnou kapalinu, když jedou do Alp? Žádná celá pět% ? Nebo nikdo? A proč by jako vždy Tesla nerekuperovala? Asi by se jí nechtělo??? No Janáček, maj to složitý v tej hlavě… A Ještě ten vztek na lidi z Prahy, to musí bejt pekloživot…

Ales
Host
Ales

Tesla jde cestou ze ma cidlo na kazdou kravinu. Jenze co kdyz se rozbije prave to cidlo? To pak bude delat redundantni cidla nebo cidlo pro cidlo jestli funguje spravne? Nevim ale nejsem zastancem tohoto reseni. Zarizeni bych prave designoval jako co nejjednodusi a tim i omezil vyskyt vad.

No nazaver jen konstatuji ze musk vi co dela.