Mise Arabsat 6A

Informace Streamy Články Aktuálně Fotky Videa

Základní informace

  • Datum startu: 8. 4. 2019 00:36 SELČ
  • Startovní okno: 2 hodiny (Co je to startovní okno)
  • Statický zážeh: Plánován na 31. 3. (Co je to statický zážeh)
  • Primární náklad: Saúdsko-arabská telekomunikační družice Arabsat 6A postavená na platformě A-2100 společností Lockheed Martin
  • Hmotnost nákladu: Přibližně 6000 kg (hmotnost bez paliva je 3520 kg)
  • Raketa: Falcon Heavy Block 5 (nové stupně B1052.1, B1053.1 a B1055.1)
  • Cíl: Dráha přechodová ke geostacionární (GTO)
  • Startovní rampa: LC-39A (Kennedyho vesmírné středisko, Merritt Island, Florida)
  • Pokus o přistání stupňů: Boční stupně přistávat na pevnině (LZ-1 a LZ-2) a centrální stupeň na mořské plošině OCISLY
  • Pokus o zachycení krytu: Zatím se neví

Podrobnosti a zajímavosti

  • První komerční start rakety Falcon Heavy, první start SpaceX pro saúdsko-arabskou společnost ArabSat
  • První start Falconu Heavy ve variantě Block 5. Oproti prvnímu Falconu Heavy tedy bude raketa vybavena černými nohami, titanovými kormidly na všech stupních a dalšími vylepšeními.
  • Raketové stupně budou u této mise zcela nové. V listopadu a prosinci 2018 byly odeslány z Hawthorne na testování do McGregoru. Po tomto startu budou oba boční stupně velmi rychle použity znovu na misi STP-2.
  • Plošina OCISLY se podle údajů z povolenky FCC bude nacházet 965 km od pobřeží, což je nejdále v historii SpaceX
  • Kontrakt na výrobu satelitu se společností Lockheed Martin byl podepsán v dubnu 2015
  • Satelit bude na geostacionární dráhu umístěn na 30,5° východní délky. Bude poskytovat televizní, telefonní a internetové služby zákazníkům na Středním východě, v Evropě a Africe. Předpokládaná oblast pokrytí (údaje jsou ze stránky firmy ArabSat pro 30,5°, i když odpovídají družici Arabsat 5A)
  • Satelit pro dosažení geostacionární dráhy použije standardní chemický pohon
  • V únoru 2018 byl satelit dokončen a poté byl poslán do testovacího střediska Sunnyvale, kde podstoupil vakuové zkoušky, testy na vibrace, chlad a horko
  • Družice byla vyrobena souběžně se sesterským satelitem HellasSat-4/SaudiGeoSat-1, který by v únoru 2019 vynesen na raketě Ariane 5
  • Vývoj data startu: 1. čtvrtletí 2018 → 3. čtvrtletí 2018 → 4. čtvrtletí 2018 → přelom 2018/2019 → únor 2019 → březen 2019 → 8. dubna 2019

Jak sledovat start

Aktuální informace

Fotky

Videa

Video z přepravy centrálního stupně:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Abby Garrett (@abbygarrettart) on




  • Mohlo by se vám líbit...

    10
    Diskuze

    avatar
      Odebírat komentáře  
    nejnovější nejstarší nejlepší
    Nastavit upozorňování na
    Petr
    Host
    Petr

    Dotaz. Proč bude použit FH? Tohle by F9 zvládnul, nebo se pletu?

    PKoz
    Host
    PKoz

    Podle mne byl contract uzavřen v době, kdy to ještě F9 neuměl. Otázkou je spíš, proč to nepřesunou te´d, když už to umí (ale bez přistání). Možná by se finančně nic moc nezměnilo, možná by si stoupli až na konec fronty, možná politicko-marketingová dohoda …

    Petr Melechin
    Admin

    Tohle se hrozně špatně posuzuje, protože

    1) Nevíme, za jakých podmínek byla smlouva uzavřena a jaké měl zákazník možnosti a požadavky.
    2) Neznáme přesnou hmotnost satelitu (odhady se mnohdy hodně mýlí)
    3) Neznáme přesnou cílovou orbitu, kam bude satelit vynesen, což je důležité při přemýšlení nad maximální nosnosti rakety. Není GTO jako GTO. Například Telstary byly těžší než Intelsat, ale přitom u Telstarů bylo možné přistání stupně a u Intelsatu ne. Důvodem je, že Intelsat byl vynesen na supersynchronní orbitu, což vyžaduje více paliva. Je možné, že Arabsat bude také vynesen na nějakou náročnější orbitu, což zákazníkovi ušetří čas a tím pádem i peníze, protože satelit se dostane na cílovou GEO dříve.

    MP3
    Host
    MP3

    Ona hlavně GTO u Telstarů byla spíš „přechodová“ ke GTO s apogeem jen 18000 km.

    georgoo
    Host
    georgoo

    Ked letel FH Demo, OCISLY bola naopak ovela blizsie (lahky naklad), robil sa brzdny manever. Ak je standartna vzdialenost pri GTO ca 600 km a teraz sa bude odpajat centralny stupen o pol minuty neskor, tak by to aj sedelo. Tych 950 km bude pre FH asi do buducna standartna vzdialenost pristavania centralneho stupna.