Tesla Model 3 je nyní levnější, ale Modely S a X přišly o základní variantu

Tesla během prvního čtvrtletí letošního roku často měnila nabízené varianty svých vozů a upravovala ceny ve snaze najít ideální cenovou politiku. Po poměrně dramatickém období nakonec přišlo několik měsíců, během nichž se nabídka ustálila a k další změně došlo až teď. Elon Musk již minulý měsíc avizoval, že Tesla zvýší cenu za černou barvu na voze a že bílá barva bude nově ve standardní nabídce. Tyto změny proběhly během pondělní noci a Tesla je zároveň využila k pozměnění cen a variant napříč všemi svými vozy.

Začněme u Tesly Model 3, u něhož sice zůstaly všechny tři nabízené verze, došlo ale ke snížení cen. Tento nejdostupnější elektromobil od Tesly tak momentálně vyjde v Německu ve variantě Standard Range+ o necelých 30 tisíc korun levněji (1100 eur). Tuto variantu si je tedy momentálně možno pořídit za v přepočtu jeden milion korun před zdaněním. Výraznější zlevnění pak přišlo u dražších variant. U Long Range se cena snížila o 87 tisíc korun (3400 euro), zatímco u výkonné verze Performance došlo k poklesu dokonce o 230 tisíc korun (9200 euro). Německý zákazník si tedy tyto varianty Modelu 3 může pořídit za 1,15 milionu korun, respektive za 1,26 milionu korun. Takové snížení cen pravděpodobně povede ke zvýšení už tak vysoké poptávky po Modelu 3.

Zajímavá je ale skutečnost, že Tesla pro novou standardní barvu nepoužila klasickou bílou, nýbrž prémiovou perleťově bílou, která byla předtím dostupná za vyšší příplatek. Černá barva, jež byla dříve v základu, je teď na německém trhu dostupná za příplatek 20 tisíc korun.

Zleva: Model 3, Semi, Model S, Model X (Foto: Tesla)

Zatímco prodeje Modelu 3 v poslední době rostou, starším vozům Model S a Model X se tento rok nedaří tak jako v letech předchozích. Tesla nejspíš kvůli tomu přišla na trh s modernizací těchto vozů o něco dříve, než se očekávalo a tehdy uvedla též levnější variantu Standard Range. Ta byla ale teď, po dvou a půl měsících v prodeji, opět zrušena, takže americká automobilka u těchto vozů nabízí pouze dvě varianty; Long Range a Performance. Ta první byla zlevněna o necelých 100 tisíc korun, u ostré verze Performance ale došlo ke zdražení.

V případě Performance verze totiž v základu přibyl takzvaný Ludicrous Mode, tedy softwarový update, jenž zvyšoval výkon a maximální možnou rychlost. Ten předtím vyšel na v přepočtu 450 tisíc korun, zatímco současná Performance verze zdražila pouze o 170 tisíc.

Zdroj: Electrek




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
22 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Hird

Diky za clanek!
Bylo by super uvadet ceny i v dolarech – urcite nejsem jediny, kdo sleduje spise americke ceny a zajima me napr. jak se Tesla vzdaluje/priblizuje slibovanym $35k za model 3 🙂

Martin B

Tesla prodává Model 3 za 35k, ale jenom v USA a na vyžádání.

dfvdfvdfv

Jakože kdo si neřekne, dostane to dráž?

Trololo

Nie, mali zmenu vybavy a na webe sa vyskytuje minimalna verzia Standard Range Plus, ktora obsahuje vybavu naviac. Na poziadanie ale moze zakaznik dostat aj “holy” model 3.

Petr Melechin

Ne, jde o to, že Tesla nabízí několik variant Modelu 3 s různými parametry a úrovněmi výbavy. Úplně nejnižší verzi s cenou 35 tisíc dolarů ale přestala oficiálně nabízet a je možné ji získat jen na požádání. Kdo si neřekne, tak si musí vybrat z těch zbylých variant, které mají vyšší výbavu nebo lepší parametry, takže jsou dražší.

Carlos

za mě lepší teda €

Jiří Hadač

Ja to mam pri psani o cenach raket jednodussi, uvadim jen americké dolary :-), ale chapu, ze to u tech aut je jine a složitější.

lvy

Ona už se staví GF4?

Václav

Jsem zvědavý, jestli u nás Tesla otevře oficiální obchod a více servisů po ČR. Do té doby bych do ní asi nešel; se vším jezdit do Rakouska.

Trololo

Nedavno sa otvoril servis v Prahe. K comu som sa zbezne dopatral je, ze sa v CR preda okolo 100 tesiel rocne (asi to zacne v 2019 rast kedze model 3). Ale stale je to malo na to, aby sa otvaral dalsi servis. Specialne v kontexte toho, ze elektromobil vyzaduje menej udrzby. Bezne ma nova tesla prvy servis len prehliadku. Okrem toho, vo viedni to teraz funguje tak, ze vzhladom ku vybookovanym kapacitam nevyzadovali auto ani na prvu prehliadku a rovno predlzili zaruku.

lvy

Tak tak, dálný východ servisy Tesly skutečně zatím potřebovat nebude.

Michal

Servisy zřejmě potřeba tolik nebudou, těžko říct, kolik např oprav po havárii atp potřebuje např 500 aut, to ukáže čas. Avšak absence superchargerů je katastrofální. Totální salám na zákazníky (potencionální i ty současné) Další strategické body pro SC v jednotlivých regionech, nejsou krom snad dvou míst vůbec plánovány. (jedno je zbytečně až na hranicích s DE). A když, tak za rok… A ty současné jsou jen snad dvě nebo tři…. Takhle si pokrytí rychlým dobitím nelze představit snad ani ve špatné komedii. POkud je deset lokalit s např 2 páry stojanů plánováno třebas až za deset let, tak s navýšením prodejů v Česku lze taky počítat po deseti, spíše však více letech. Nebo si někdo troufne myslet, že tu všichni jezděj okolo komína??? Možná si na Západě myslí, že žijeme na stromech, a v prvobytně pospolné společnosti jezdíme jen do Vestce a Humpolce…

Tomas

Musíš si uvědomi, že jsme malý trh v zaostalé zemi. Takzě výstavba Superchargerů v ČR nemá takovou prioritu.

Trololo

Tak bezne majitel Tesli supercharger nepotrebuje. Ono ten silny nabijaci vykon nici baterie. A okrem toho zacalo sa objavovat vela nezavyslich rychlonabijaciek (napr ABB, Greenway, ZSE …), pricom tiez uz dosahuju vykon 150kW. Staci sa pozroet na teslaclub sk a je tam mnoho realnych skusenosti majitelov Tesiel, ale aj inych EV.

dfvdfvdfv

Nechci Vám brát iluze, ale zrovna ten pražský sevis moc nefunguje. Na opravu kliky čekáte jak dlouho, nikdo se neozývá, čekáte, urgujete…

Trololo

Servis v Prahe je otvoreny par tyzdnov (2-3?). Treba pockat az vsetci majitelia, ktory mali mensi problem, ktory im nestal za navstevu servisu v Nemecku, budu odbaveny. A tiez sa musia zaucit novy mechanici a celkovo si utriast procesy.
Tesla is nemoze dovolit tak ako povedzme Skoda/VW mat o stvrt roka dlhsiu pripravu, aby vsetko fungovalo ako ma. Ty ked budu chvilu otalat s otvorenim, tak zakaznik prejde 30km do dalsieho servisu. Ak to spravi Tesla, zakaznik bude cestovat aj stovky km.

Ivo Janáček

Inu je to prémiový vůz a tak má prémiový servis. Nebo nemá? A nebo to bude tím, že to není prémiový vůz a pak tomu odpovídá i ten servis… 🙂

Damel

Černobílé vidění. Při použití “černo-vše mezi tím-bílého” vidění, nalezneme odpovědi, které budou blíže realitě.

peter

tesla ma premiove kilometre do servisu 🙂