Tesla Model 3 je nyní levnější, ale Modely S a X přišly o základní variantu

Tesla během prvního čtvrtletí letošního roku často měnila nabízené varianty svých vozů a upravovala ceny ve snaze najít ideální cenovou politiku. Po poměrně dramatickém období nakonec přišlo několik měsíců, během nichž se nabídka ustálila a k další změně došlo až teď. Elon Musk již minulý měsíc avizoval, že Tesla zvýší cenu za černou barvu na voze a že bílá barva bude nově ve standardní nabídce. Tyto změny proběhly během pondělní noci a Tesla je zároveň využila k pozměnění cen a variant napříč všemi svými vozy.

Začněme u Tesly Model 3, u něhož sice zůstaly všechny tři nabízené verze, došlo ale ke snížení cen. Tento nejdostupnější elektromobil od Tesly tak momentálně vyjde v Německu ve variantě Standard Range+ o necelých 30 tisíc korun levněji (1100 eur). Tuto variantu si je tedy momentálně možno pořídit za v přepočtu jeden milion korun před zdaněním. Výraznější zlevnění pak přišlo u dražších variant. U Long Range se cena snížila o 87 tisíc korun (3400 euro), zatímco u výkonné verze Performance došlo k poklesu dokonce o 230 tisíc korun (9200 euro). Německý zákazník si tedy tyto varianty Modelu 3 může pořídit za 1,15 milionu korun, respektive za 1,26 milionu korun. Takové snížení cen pravděpodobně povede ke zvýšení už tak vysoké poptávky po Modelu 3.

Zajímavá je ale skutečnost, že Tesla pro novou standardní barvu nepoužila klasickou bílou, nýbrž prémiovou perleťově bílou, která byla předtím dostupná za vyšší příplatek. Černá barva, jež byla dříve v základu, je teď na německém trhu dostupná za příplatek 20 tisíc korun.

Zleva: Model 3, Semi, Model S, Model X (Foto: Tesla)

Zatímco prodeje Modelu 3 v poslední době rostou, starším vozům Model S a Model X se tento rok nedaří tak jako v letech předchozích. Tesla nejspíš kvůli tomu přišla na trh s modernizací těchto vozů o něco dříve, než se očekávalo a tehdy uvedla též levnější variantu Standard Range. Ta byla ale teď, po dvou a půl měsících v prodeji, opět zrušena, takže americká automobilka u těchto vozů nabízí pouze dvě varianty; Long Range a Performance. Ta první byla zlevněna o necelých 100 tisíc korun, u ostré verze Performance ale došlo ke zdražení.

V případě Performance verze totiž v základu přibyl takzvaný Ludicrous Mode, tedy softwarový update, jenž zvyšoval výkon a maximální možnou rychlost. Ten předtím vyšel na v přepočtu 450 tisíc korun, zatímco současná Performance verze zdražila pouze o 170 tisíc.

Zdroj: Electrek

Michal Lenc

Na ElonX působím jako redaktor od prosince 2018, věnuji se zde převážně Tesle a občas též The Boring Company. Studuji elektrotechniku a řídicí techniku.

Podpořte projekt ElonX



Mohlo by se vám líbit...

22
Diskuze

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlepší
Nastavit upozorňování na
Hird
Host
Hird

Diky za clanek!
Bylo by super uvadet ceny i v dolarech – urcite nejsem jediny, kdo sleduje spise americke ceny a zajima me napr. jak se Tesla vzdaluje/priblizuje slibovanym $35k za model 3 🙂

Martin B
Host
Martin B

Tesla prodává Model 3 za 35k, ale jenom v USA a na vyžádání.

dfvdfvdfv
Host
dfvdfvdfv

Jakože kdo si neřekne, dostane to dráž?

Trololo
Host
Trololo

Nie, mali zmenu vybavy a na webe sa vyskytuje minimalna verzia Standard Range Plus, ktora obsahuje vybavu naviac. Na poziadanie ale moze zakaznik dostat aj “holy” model 3.

Petr Melechin
Admin

Ne, jde o to, že Tesla nabízí několik variant Modelu 3 s různými parametry a úrovněmi výbavy. Úplně nejnižší verzi s cenou 35 tisíc dolarů ale přestala oficiálně nabízet a je možné ji získat jen na požádání. Kdo si neřekne, tak si musí vybrat z těch zbylých variant, které mají vyšší výbavu nebo lepší parametry, takže jsou dražší.

Carlos
Host
Carlos

za mě lepší teda €

Václav
Host
Václav

Jsem zvědavý, jestli u nás Tesla otevře oficiální obchod a více servisů po ČR. Do té doby bych do ní asi nešel; se vším jezdit do Rakouska.

Trololo
Host
Trololo

Nedavno sa otvoril servis v Prahe. K comu som sa zbezne dopatral je, ze sa v CR preda okolo 100 tesiel rocne (asi to zacne v 2019 rast kedze model 3). Ale stale je to malo na to, aby sa otvaral dalsi servis. Specialne v kontexte toho, ze elektromobil vyzaduje menej udrzby. Bezne ma nova tesla prvy servis len prehliadku. Okrem toho, vo viedni to teraz funguje tak, ze vzhladom ku vybookovanym kapacitam nevyzadovali auto ani na prvu prehliadku a rovno predlzili zaruku.