Tesla přestala nabízet Model 3 se středním dojezdem, v Evropě jde Model 3 na dračku
Je tomu přibližně půl roku od doby, kdy byla v USA uvedena do prodeje verze Tesly Model 3 se „středním dojezdem“ 425 km dle měření EPA. S pořizovací cenou přibližně 1 milion korun před zdaněním a bez započtení dotací se tehdy jednalo o nejlevnější variantu Modelu 3 na trhu (cena později ještě klesla v rámci zlevňování a dostala se přibližně na 900 tisíc). Teď se ale Tesla rozhodla tuto verzi stáhnout z prodeje. Důvodem pravděpodobně je nízký zájem o tuto variantu kvůli nově nabízené nejlevnější verzi za necelých 800 tisíc korun, kterou na americký trh automobilka uvedla koncem února. O tuto levnou verzi „standardní dojezd“ je naopak velký zájem, kvůli čemuž Tesla musela prodloužit dodací lhůtu této varianty o měsíc na současných 6 až 8 týdnů.
Odstranění verze se středním dojezdem z nabídky může být každopádně špatnou zprávou pro některé evropské zákazníky. Tato varianta totiž měla na starý kontinent dle vyjádření Muska dorazit někdy v květnu, teď to ale vypadá, že se na evropský trh nikdy nedostane a Tesla přijde rovnou s nejlevnější variantou. Ta se má podle Muska dostat do Evropy zhruba koncem léta. Dvěma prodávaným variantám „dlouhý dojezd“ a Performance (vyšší výkon) se každopádně v Evropě vede dobře. Model 3 se v únoru stal v Německu nejprodávanějším čistě elektrickým vozem, prodalo se ho celkem 959 kusů, o 177 víc než druhého Renaultu Zoe. Ještě lépe si sedan Tesly vede v Norsku, kde se ho jen během prvních 12 dní března prodalo přes 1 300 kusů, čímž s celkovým počtem 2 100 registrací za rok 2019 překonal Volkswagen e-Golf a Nissan LEAF. Model 3 bodoval též v Nizozemsku, i zde se v únoru stal nejprodávanějším elektromobilem, prodalo se ho 472 kusů. Celkově se Model 3 stal za únor 2019 s počtem 3 730 registrovaných kusů nejprodávanějším čistě elektrickým automobilem v západní Evropě. A pozor, Model 3 na starý kontinent dorazil teprve v polovině února, takže Tesle stačila k překonání všech konkurenčních elektromobilů jen půlka měsíce.
V případě novinek ohledně Modelu 3 to ale není vše. Tesla nedávno vydala softwarový update, který by měl zvýšit výkon všech Modelů 3 až o 5 % a zároveň navýšil dojezd varianty „dlouhý dojezd“ s náhonem na zadní kola o 15 mil na konečných 325 mil dle EPA (520 km). Varianta „dlouhý dojezd“ s pohonem všech čtyř kol zůstala na čísle 310 mil (496 km). Dle Muska se Tesle podařilo zvýšit efektivitu pohonného ústrojí a zároveň prý automobilka získala víc zkušeností s tím, kolik energie může odebrat z baterie, aniž by jí způsobila nějakou škodu. Dojezd by každopádně mohl být ještě větší, což potvrzují starší dokumenty od EPA, dle kterých varianta „dlouhý dojezd“ s náhonem na zadní kola může na jedno nabití ujet až 334 mil (537 km).
- Tesla za první čtvrtletí vykázala dosud nejvyšší zisk, přestože nevyrobila ani jeden Model S nebo Model X - 27. 4. 2021
- Tesla neinvestuje do placené reklamy, ale vydala alespoň krátké spoty pro seznámení s jejími vozy - 12. 3. 2021
- Bližší seznámení s modernizovanými variantami Modelů S a X od Tesly - 29. 1. 2021