Tesla přestala nabízet Model 3 se středním dojezdem, v Evropě jde Model 3 na dračku

Je tomu přibližně půl roku od doby, kdy byla v USA uvedena do prodeje verze Tesly Model 3 se „středním dojezdem“ 425 km dle měření EPA. S pořizovací cenou přibližně 1 milion korun před zdaněním a bez započtení dotací se tehdy jednalo o nejlevnější variantu Modelu 3 na trhu (cena později ještě klesla v rámci zlevňování a dostala se přibližně na 900 tisíc). Teď se ale Tesla rozhodla tuto verzi stáhnout z prodeje. Důvodem pravděpodobně je nízký zájem o tuto variantu kvůli nově nabízené nejlevnější verzi za necelých 800 tisíc korun, kterou na americký trh automobilka uvedla koncem února. O tuto levnou verzi „standardní dojezd“ je naopak velký zájem, kvůli čemuž Tesla musela prodloužit dodací lhůtu této varianty o měsíc na současných 6 až 8 týdnů.

Tesla Model 3 (Zdroj: Tesla)

Odstranění verze se středním dojezdem z nabídky může být každopádně špatnou zprávou pro některé evropské zákazníky. Tato varianta totiž měla na starý kontinent dle vyjádření Muska dorazit někdy v květnu, teď to ale vypadá, že se na evropský trh nikdy nedostane a Tesla přijde rovnou s nejlevnější variantou. Ta se má podle Muska dostat do Evropy zhruba koncem léta. Dvěma prodávaným variantám „dlouhý dojezd“ a Performance (vyšší výkon) se každopádně v Evropě vede dobře. Model 3 se v únoru stal v Německu nejprodávanějším čistě elektrickým vozem, prodalo se ho celkem 959 kusů, o 177 víc než druhého Renaultu Zoe. Ještě lépe si sedan Tesly vede v Norsku, kde se ho jen během prvních 12 dní března prodalo přes 1 300 kusů, čímž s celkovým počtem 2 100 registrací za rok 2019 překonal Volkswagen e-Golf a Nissan LEAF. Model 3 bodoval též v Nizozemsku, i zde se v únoru stal nejprodávanějším elektromobilem, prodalo se ho 472 kusů. Celkově se Model 3 stal za únor 2019 s počtem 3 730 registrovaných kusů nejprodávanějším čistě elektrickým automobilem v západní Evropě. A pozor, Model 3 na starý kontinent dorazil teprve v polovině února, takže Tesle stačila k překonání všech konkurenčních elektromobilů jen půlka měsíce.

Jedni z prvních evropských majitelů Modelu 3 (Foto: Tesla)

V případě novinek ohledně Modelu 3 to ale není vše. Tesla nedávno vydala softwarový update, který by měl zvýšit výkon všech Modelů 3 až o 5 % a zároveň navýšil dojezd varianty „dlouhý dojezd“ s náhonem na zadní kola o 15 mil na konečných 325 mil dle EPA (520 km). Varianta „dlouhý dojezd“ s pohonem všech čtyř kol zůstala na čísle 310 mil (496 km). Dle Muska se Tesle podařilo zvýšit efektivitu pohonného ústrojí a zároveň prý automobilka získala víc zkušeností s tím, kolik energie může odebrat z baterie, aniž by jí způsobila nějakou škodu. Dojezd by každopádně mohl být ještě větší, což potvrzují starší dokumenty od EPA, dle kterých varianta  „dlouhý dojezd“ s náhonem na zadní kola může na jedno nabití ujet až 334 mil (537 km).




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře