Elonovinky #21: Tesla utahuje opasky
Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha firmách – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo Hyperloopu.
V dnešním dílu se podíváme na stav společnosti Tesla. Blíží se konec druhého čtvrtletí a kritici i fanoušci dychtivě očekávají finanční výsledky firmy. Elon Musk věří, že Tesla dokáže dosáhnout výrobní kapacity 5000 kusů Modelu 3 týdně a zároveň si myslí, že někdy v druhé polovině roku se firma konečně dostane do zisku. Musk se kvůli tomu uchýlil k radikálním krokům – propouští tisíce zaměstnanců, provádí čistku mezi dodavateli a zavírá část obchodů SolarCity. Podaří se Tesle letos dostat do plusu?
Elonovinky #21: Tesla utahuje opasky:
Předchozí epizody Elonovinek:
- #20: Boring Company postaví tunel na chicagské letiště
- #19: Tryskový Roadster a další novinky z Tesly
- #18: Pokroky Boring Company
- #17: Gigafactory
- #16: Hyperloop
- #15: Revoluční Falcon 9 Block 5
- #14: Finance Tesly a novinky o Modelu Y
- #13: Muskova tunelářská firma dospívá
- #12: Roboti ve službách SpaceX
- #11: Potíže s výrobou Tesly Model 3
- Mise NROL-149 - 11. 12. 2024
- Mise GPSIII-SV10 - 9. 12. 2024
- Mise O3b mPOWER 4 - 8. 12. 2024
Nevíte, kam zmizlo to video a proč?
Jak zmizelo? Mně se přehrává normálně.
Omlouvám se, chyba u mne, nepodpora html5 (a asi i něco jiného) znamená “Video nenalezeno, Litujeme, toto video není momentálně k dispozici. Děkujeme za pochopení”.
Na androidu to šlape.
Kdo má peníze, tak ať investuje do Tesly! To se vyplatí.
dnes ivestovat do tesly? vyhodene peniaze, hodnota tesly je premrstena aj keby dosahovala zisk niekolko miliard rocne a nie ked dosahuje miliardovu stratu.
tesla je automobilka a tak ju treba hodnotit ako ine automobilky a ak tie co vyrabaju radovo viac aut ako tesla a vyrabaju so ziskom maju mensiu hodnotu neni najmensi dovod predpokladat, ze akcie tesly maju este kde rast
teslu niektori mylne hodnotia ako technologicky startup a preto su jej akcie predrazene, ale to je velky omyl
tesla nevytvorila ziadny novy trh, ziadnu novu prevratnu technologiu vdaka ktorej by dokazala ovladnut tak stary trh akym je automobilovy. ak sa aj eauta presadia tak tesla si ukroji nejake to percento ale cakat, ze ovladne trh je nemozne, kedze velke automobilky maju davno pripravene plany pre pripad ze sa auta presadia a im nerobi problem prejst z vyroby spalovacich na vyrobu elektrickych a dokazu behom par mesiacov zacat chrlit obrovske kvanta takych aut
Nemyslím si, že by Tesla měla být hodnocená jen jako automobilka. Nedivil bych se, kdyby časem představovala velkou část jejích příjmu Tesla Energy s jejich stacionárními bateriemi, o které je obrovský zájem a Tesla je doslova nestíhá vyrábět dostatečně rychle. Je tedy možné, že důležitost aut bude pro Teslu časem klesat.
a ake su prijmy a zisky tej energy divizie?
První čtvrtletí 2018:
Informace o marži/zisku jsem nenašel.
Tady uvádějí gross margin 22 %, ale nevím, odkud to mají.
takze zatial pomerne male vynosy, co ani v najmensom neodovodnuju tak vysoku cenu akcii
Já jen říkám, že Tesla podle mě není jen automobilka, a v budoucnu to bude v případě růstu Tesla Energy platit ještě víc. Hodnotu akcií neřeším, to se špatně posuzuje. Nicméně správná cena je taková, kterou jsou lidi ochotni zaplatit. 🙂
Ako písal Petr, Tesla je viac než len automobilka. Je nositeľom pochodne v čistých energiách:
– Solárne panely a škridly: výroba energie, sebestačnosť, atraktívnosť
– Powerwall: uskladnenie energie, sebestačnosť (primárne tej zelenej z panelov, ale kľudne aj zo siete v dobách s nízkym tarifom)
– Autodoprava: čistá jazda, sebestačná ak sa využijú horné dva produkty, inovatívnosť a atraktívnosť, dnes už automobily nikto nevyrába podľa “základných princípov” od piky, používajú sa zastaralé technológie, postupy a priority, ktoré už dávno vyšli z módy.
Btw – ak ho nepodporíš z vlastnej snahy zarobiť, uváž aspoň vyjadrenie svojho názoru podporou spoločností, ktoré majú na srdci blaho našej planéty, miesto nákupu akcií firiem ropných, zbrojárskych či iných, ktorých zameranie ti nie je po chuti 😉
“Je nositeľom pochodne”
nechci vediet co ma napadlo ako prve ked som si to precital, takze len jednoducho : neprehanaj
a taka drobnost, litiove baterie a ich vyroba sa daju oznacit za vsetko mozne, ale za ciste a ekologicke ani v najmensom
No to i vyroba nafty a benzinu sa daju oznacit za vsetko mozne, ale za ciste a ekologicke ani v najmensom a nikomu to uz pekne dlouho nevadi 😉
suhlas, ze ani to nieje ekologicke, ale nahradzat to rovnako neekologickymi alternativami tiez nieje bohvie co
Ekologické dopady výroby baterií nejsou nijak značné a rozhodně nepřevažují ostatní výhody elektromobilů v porovnání s vozy se spalovacími motory. Viz tuto studii: http://seeds4green.org/sites/default/files/Contribution%20of%20Li-Ion%20Batteries%20_0.pdf
Tiež sa na vec dá pozerať z pohľadu obnoviteľné vs. neobnoviteľné… Ropa sa súčasným tempom minie takmer určite do 100 rokov (prípadne jej bude tak málo, že bude lukratívnou komoditou). Slnko vyhasne či zničí Zem za desaťtisíce rokov a ako technológia solárnych panelov tak aj batérií sa budú jedine zlepšovať ako výkonovo tak aj ekologickosťou a ich ceny idú výhradne nadol.
Ps: ešte aj metán pre BFR sa bude vyrábať z CO2 pomocou čistej energie a pri horení sa len premení naspäť na CO2, takže by sa dalo povedať že pôjde nepriamo o čiste elektrickú raketu 😀
Jak tak o tom přemýšlím, zavedené značky mají asi větší podíl vyrobených aut na “jednotku vývoje”. Aneb zajímalo by mne, kde “visí” největší díl nákladů.
A když to půjde, tak moje další auto bude nějaká lepší Tesla. Že tu nepindam jen tak.