Elonovinky #52: Tesla je opět v zisku a chystá Model Y

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha firmách – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo Hyperloopu.

V dnešním dílu si shrneme ty nejdůležitější informace, které jsme se dozvěděli z nedávného oznámení finančních výsledků Tesly za 4. čtvrtletí 2018 a souvisejícího konferenčního telefonátu s Elonem Muskem. Kromě toho, že automobilka opět dosáhla mírného zisku a prodala rekordní počet vozů, jsme se také dozvěděli, na které oblasti se bude Tesla soustředit v tomto roce. Automobilka chce nadále optimalizovat výrobní proces Modelu 3, postavit Gigafactory v Číně, připravit se na výrobu očekávaného crossoveru Model Y a také očekává dosažení plně autonomního řízení svých vozů.

Elonovinky #52: Tesla je opět v zisku a chystá Model Y:

Pro mnohem podrobnější informace o finančních výsledcích Tesly a novinkách od Elona Muska si přečtěte souhrnný článek.

Předchozí epizody Elonovinek:

Petr Melechin

Zakladatel a šéfredaktor ElonX, který jinak pracuje v oboru lokalizace her a ElonX věnuje až nezdravě velkou část svého volného času. Kromě Elona Muska a jeho firem se zajímá o další technická témata, hraje squash, čte sci-fi, miluje filmy a sleduje až příliš mnoho seriálů.

Podpořte projekt ElonX



Mohlo by se vám líbit...

21
Diskuze

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlepší
Nastavit upozorňování na
Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

No od 98% k téměř 100% je to ještě řádný kus cesty. Myslím si, že se ještě hodně zapotí.

bohyn
Host
bohyn

Paretův princip či Pravidlo 80/20. V tomto případě 80% vývoje zabere 20% zdrojů (čas, náklady…). Zbylích 20% vývoje si vezme 80% zdrojů. Toto pravidlo v praxi docela dobře funguje a to i v jiných oblastech, než je vývoj.

Roman
Host
Roman

Pokud řidi člověk taky to neni na 100%. O tom se mužem přesvědčit každy den kolik zemře na silnicich lidi. Autopilot aspon nekonzumuje drogy a alkohol 🙂

Míra
Host
Míra

Dotaz…. Ve videu se říká, že levná varianta modelu 3 bude letos v půlce roku… Osobně jsem to pochopil tak, že už začala… protože 6.2.2019 Elon tweetoval, že je už za 35k https://twitter.com/elonmusk/status/1093042991994830849?s=17 po slevách…. Ona bude ještě levnější varianta a nebo je to šotek… Občas říkám Tesla novinky taťkovi… tak ať ho nemystifikuji … Jinak bezva video… Klidný večer !

Martin B
Host
Martin B

Vždycky byl cíl 35K před slevama a bez DPH. Tam Tesla ještě není, ale doufám, že to do konce roku zvládnout.

Míra
Host
Míra

OK pánové… díky za ujasnění….

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Zeptám se tady, dá se někde najít přesné místo stavby gigafactory 3?

J R
Host
J R

Např. na wikipedii: 30°52′12″N, 121°46′12″E
Podle obrázků na http://www.buildingtesla.com se také dá dobře na mapách dohledat přesný rozsah a tvar pozemku.

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Tesla staví v Číně a Čína staví v Německu. Je otázka, kdo udělal chybu, ale asi nikdo, zájem bude.

Číňané staví v Německu továrnu na baterie. Muskova Gigafactory bude proti ní trpaslík Více na: https://www.euro.cz/byznys/cina-catl-tovarna-na-baterie-gigafactory-1438875?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

J R
Host
J R

CATL se opravdu rozjíždí. Před pár dny podepsali smlouvu s Hondou na 56GWh baterií…

PetrK
Host
PetrK

Tesla bude (pravděpodobně) také stavět v Německu. Respektive, určitě bude stavět v Evropě.
V dnešní době probíhající/rozbíhající se obchodní války platí
Kdo chce dodávat do Číny = buduje výrobu v Číně. Nicméně tohle platí kdykoliv, protože Čína lokální továrny zvýhodňuje téměř odjakživa.
Kdo chce dodávat do Evropy = buduje v Evropě.
Kdo chce dodávat do USA = staví tam, s kým USA nevedou obchodní válku nebo je nepravděpodobné, že ji vést budou 🙂
To jsou tři hlavní trhy (zbytek Asie je specifičtější), kde chcete jako globální společnost podnikat.

peter
Host
peter

v tej cine je to trochu specifickejsie, tam bud mas tovaren kde min.50% vlastni cinan, alebo mozes v 4-5 specialnych ekonomickych zonach postavit tovaren ktoru vlastnis na 100% ty(necinan) ale potom v podstate sa pri dodavkach tovaru z tej tovarne na vnutorny trh ciny na teba pozera ako na dovozcu, takze ak sa rozbehne obchodna vojna tak zasiahne aj teba