Elonovinky #52: Tesla je opět v zisku a chystá Model Y

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha firmách – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo Hyperloopu.

V dnešním dílu si shrneme ty nejdůležitější informace, které jsme se dozvěděli z nedávného oznámení finančních výsledků Tesly za 4. čtvrtletí 2018 a souvisejícího konferenčního telefonátu s Elonem Muskem. Kromě toho, že automobilka opět dosáhla mírného zisku a prodala rekordní počet vozů, jsme se také dozvěděli, na které oblasti se bude Tesla soustředit v tomto roce. Automobilka chce nadále optimalizovat výrobní proces Modelu 3, postavit Gigafactory v Číně, připravit se na výrobu očekávaného crossoveru Model Y a také očekává dosažení plně autonomního řízení svých vozů.

Elonovinky #52: Tesla je opět v zisku a chystá Model Y:

Pro mnohem podrobnější informace o finančních výsledcích Tesly a novinkách od Elona Muska si přečtěte souhrnný článek.

Předchozí epizody Elonovinek:




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
16 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ivo Janáček

No od 98% k téměř 100% je to ještě řádný kus cesty. Myslím si, že se ještě hodně zapotí.

bohyn

Paretův princip či Pravidlo 80/20. V tomto případě 80% vývoje zabere 20% zdrojů (čas, náklady…). Zbylích 20% vývoje si vezme 80% zdrojů. Toto pravidlo v praxi docela dobře funguje a to i v jiných oblastech, než je vývoj.

Roman

Pokud řidi člověk taky to neni na 100%. O tom se mužem přesvědčit každy den kolik zemře na silnicich lidi. Autopilot aspon nekonzumuje drogy a alkohol 🙂

Míra

Dotaz…. Ve videu se říká, že levná varianta modelu 3 bude letos v půlce roku… Osobně jsem to pochopil tak, že už začala… protože 6.2.2019 Elon tweetoval, že je už za 35k https://twitter.com/elonmusk/status/1093042991994830849?s=17 po slevách…. Ona bude ještě levnější varianta a nebo je to šotek… Občas říkám Tesla novinky taťkovi… tak ať ho nemystifikuji … Jinak bezva video… Klidný večer !

Martin B

Vždycky byl cíl 35K před slevama a bez DPH. Tam Tesla ještě není, ale doufám, že to do konce roku zvládnout.

bohyn

V USA je to stát od státu, není to federální daň. Někde VAT/sales tax je a někde ne. Ve většině (tuším krom 5 států) je.

Viki

Ono je hrozně důležité uvádět právě to DPH a to hlavně pro českého zákazníka. Spousta lidí, kteří netuší jak jsou tvořené ceny v USA má totiž tendenci používat klasický přepočet 35K USD * kurz = cena v ČR. Takže se pak hrozně diví že Model 3 nebude stát nějakých 800.000,- CZK a proč mají ti prodejci takové marže. Takže za mě prosím uvádějte v článku klidně ceny “bez DPH” aspoň to bude všem jasné, že CZ cena bude v nejlepším začínat na 1mil. (spíše tipuju trochu nad).

Míra

OK pánové… díky za ujasnění….

Ivo Janáček

Zeptám se tady, dá se někde najít přesné místo stavby gigafactory 3?

Ivo Janáček

Tesla staví v Číně a Čína staví v Německu. Je otázka, kdo udělal chybu, ale asi nikdo, zájem bude.

Číňané staví v Německu továrnu na baterie. Muskova Gigafactory bude proti ní trpaslík Více na: https://www.euro.cz/byznys/cina-catl-tovarna-na-baterie-gigafactory-1438875?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#utm_medium=selfpromo&utm_source=euro&utm_campaign=copylink

PetrK

Tesla bude (pravděpodobně) také stavět v Německu. Respektive, určitě bude stavět v Evropě.
V dnešní době probíhající/rozbíhající se obchodní války platí
Kdo chce dodávat do Číny = buduje výrobu v Číně. Nicméně tohle platí kdykoliv, protože Čína lokální továrny zvýhodňuje téměř odjakživa.
Kdo chce dodávat do Evropy = buduje v Evropě.
Kdo chce dodávat do USA = staví tam, s kým USA nevedou obchodní válku nebo je nepravděpodobné, že ji vést budou 🙂
To jsou tři hlavní trhy (zbytek Asie je specifičtější), kde chcete jako globální společnost podnikat.

peter

v tej cine je to trochu specifickejsie, tam bud mas tovaren kde min.50% vlastni cinan, alebo mozes v 4-5 specialnych ekonomickych zonach postavit tovaren ktoru vlastnis na 100% ty(necinan) ale potom v podstate sa pri dodavkach tovaru z tej tovarne na vnutorny trh ciny na teba pozera ako na dovozcu, takze ak sa rozbehne obchodna vojna tak zasiahne aj teba

peter

no len tie firmy oproti tesle maju vyhodu, ze pre ne nieje problem zohnat kapital radovo vacsi ako si dokaze zohnat tesla a tak tie kapacity mozu daleko rychlejsie upravovat ak si to trh vyziada
este stale nieje iste ci ten boom eaut je trvaly alebo ide len o docasnu anomaliu, ved uz aj v takom raji eaut akym je norsko sa ukazuju vazne problemy s infrastrukturou

nie vsetci zdielaju to nadsenie nad velmi stedro dotovanymi eautami a moze sa stat, ze pride mala kriza(spomalovanie ekonomiky v eu uz zacalo) a dotacie na eauticka skoncia a dopyt pojde pekne krasne do …
pocas krizi si nikto nebude kupovat 2x drahsie auto s tym, ze casom sa muto vrati na lacnejsej prevadzke