Elonovinky #67: Gigafactory 3 je skoro hotová, ale Gigafactory 2 nemá odbyt

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha firmách – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo Hyperloopu.

Tesla chce navýšit výrobu a expandovat do nových regionů, k čemuž potřebuje továrny Gigafactory. Stavba čínské Gigafactory 3 pokračuje ďábelským tempem a nejspíš zde začne výroba automobilů dříve, než mnozí čekali. Na druhé straně ale firmě dělá vrásky Gigafactory 2 v Buffalu, kde se vyrábějí solární články, pro které Tesla zatím nemá tak velké využití kvůli odkladům zahájení prodeje solárních střešních tašek.

(V případě problémů s přehráváním videa zkuste navštívit původní článek na VTM)

Předchozí epizody Elonovinek:




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
72 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Ivo Janáček

Pokud dojde na stavbu GF v EU, pak to bude nejdražší a nejdéle trvající výstavba GF. 😀

petr

Pokud to nebudou stavět u nás, ale v Německu, tak samotná stavba může být celkem rychlá. Ovšem to povolování bude nekonečné. Továrna takové velikosti by mohla být přijatelná jen pokud se kompletně zahrabe a střecha ozelení.(což se možná stane) Německo jede na zelené vlně a nic jiného neprojde. Na druhou stranu Německo přijalo zajímavé motivační programy a přechod na elektro na rozdíl od ČR podporuje. Proto se Tesla asi pro Německo rozhodla i za cenu toho, že stavba továrny může být klidně na dvojnásobku ceny té Čínské.

Ivo Janáček

No tak ono cena za výstavbu bude víc jak dvojnásobná, jde o platy, ale i o ceny materiálů a všeho kolem. Byrokracie vše neskutečně prodražuje. Navíc výrobní náklady budou taky podstatně vyšší, už jen díky ceně práce.

petr

Souhlasím..vždy jsou nějaká pro a proti.. předpokládám, že SVOTku si zvládnou udělat lépe než to dokážeme tady.

Matouš Klugar

Petře, máš špatný odkaz v “původní článek na VTM”, je tam odkaz na minulý díl.

peter

co sa to deje s teslou? akcie su uz na 200$ a na kratko boli vcera uz pod 200
prenikli na verejnost nejake zle predajne cisla za april, alebo nieco podobne?
takuto cenu mali akcie naposledy na konci roku 2016

akuhtr
Martin B

Problém je, že Musk tohle nikdy neřekl.
Pouze oznámil, že Tesla musí šetřit, protože jinak nově získané peníze tímhle tempem utrácení vyhodí za 10 měsíců. Z toho pisálkové udělali, ž Tesle dojdou peníze za 10 měsíců a čeká ji bankrot a už se ten nesmysl šířil všude.

Trololo

Idu na hranu:
https://www.mojelektromobil.sk/elon-musk-tesla-bude-do-10-mesiacov-bez-penazi-ak-rapidne-neznizime-naklady/
http://www.hybrid.cz/tesla-musi-tvrde-setrit-elon-musk-bude-kontrolovat-kazdy-vydaj
https://electrek.co/2019/05/16/tesla-hardcore-cost-cutting-elon-musk/

Niet sa co cudovat. Beru si na seba neskutocne velke susto. Uprimne si nedokazem predstavit ako by si napr. taky WV / Ford (dosad si co chces) dokazal budovat fabriky, cerpacie stanice (super charger), vlastne showroomy, servisne strediska, logistiku a este pritom aj vyvyjal nove veci ako vylepsene baterky, motor, FSD system … ale tak verim ze to ustoji (uz je Tesla prilis velka).

tomas

Akcie jdou k zemi kvůli hrozícímu krachu. O tom se samozřejmě ve videu nemluví.

Martin B

Protože žádný krach nehrozí. To je zase konstrukt novinářů, kteří Muska zrovna moc nemusí.

Ivo Janáček

Říká se tomu splasknutí bubliny, ale myslím si, že to ještě půjde hodně dolů. Ti co tam dali peníze jako podporu, těm je to jedno, ale skuteční investoři podle mě pomalu mizí jinam, protože tady to na zisk prostě nevypadá.

Jako další průšvih bych viděl poslední nehodu pod autopilotem, kde tento nijak nereagoval a skončilo to tragicky. Stále doufám, že o tom tady bude článek, nebo nebude? Podle mě zásadní průšvih vidím i v tom, že dotáhnout AP do finálního stádia 5 bude trvat ještě roky a nikoliv měsíce. Podle čeho tak soudím? Podle toho, že se stále pohybují na úrovni 3 to ještě bude dlouhá cesta.

tomas

Pochybuju, že se tady objeví negativní čálnek o Tesle.

Jiří Hadač

A proč by se neměl objevit? Pokud ho někdo napíše a bude mít hlavu a patu, nemyslím si, že by měl Petr problém s jeho zveřejněním.

Ivo Janáček

Tak a teď je potřeba si uvědomit, že pokud se má Tesla nebo kdokoli jiný dostat do stádia level 5, tak ze všech těch 95%, 99% atd., se prostě musí stát 100%, protože jinak to ani nepůjde. Je potřeba si uvědomit, že Tesla nedávno nabídla lidem pronájem vozů jako taxi, to předpokládá naprosto plně funkční level 5. A to je to, k čemu je ještě dlouhé roky daleko a nejde jen o Teslu, ale i o ostatní hráče na trhu. Navíc si nikdo neuvědomuje, že i další hráči na tom tvrdě pracují a nejsou až tak pozadu jak se možná na první pohled zdá, jen prostě se nevěnují PR a raději klidu pracují na vývoji.

akuhtr

100% je nemožné. Nedá to člověk, nedá to AI. Je pravda že by se lvl 5 měl dostat aspoň na úroveň člověka.

tomas

A kdo ponese odpovědnost, až se “autonomní” auto vyseká? Automobilka? Už vidím jak dobrovolně platí odškoné.

Invc

od toho jsou pojištovny…

kdo platí ted když se vysekáš?

tomas

Já si platím pojiště a pojištovna platí za nehodu ketrou já ZPŮSOBÍM. Pokuď pojedu v autonomním autě tak nebudu za nehodu zodpovědný. Takže si mám platit pojištění pro případ nehody, kterou nezpůsobím? Nebo bude pojistku platit Telsa? Koho zavřou až to auto pozabíjí chodce na přechodě?

Ivo Janáček

Ty platíš pojištění za škody vzniklé provozem vozidla a nikde se nemluví o tom, kdo ho provozuje, takže je jedno, kdo ho řídí. Jde o vzniklé škody. Pokud jde o trestní odpovědnost, tak to je něco úplně jiného a to je další věc, která se bude muset vyřešit.

petr

Není co řešit je to stejné jako u letadel. Je za pád letadla odpovědný výrobce letadla. Soudíš se o odškodnění s ním. Také nikdo nepředpokládá něco jiného.

petr

No právě je to jen matematika. pokud bude autopilot dělat méně nehod než člověk bude pojištění levnější.

Invc

A víš, že si ve skutečnosti platíš úplně jiné pojištění?

Ono se to jmenuje pojištění odpovědnosti PROVOZOVATELE vozidla.

Platíš ho jako provozovatel vozidla, za škodu odpovídáš jako provozovatel vozidla – bez ohledu na to, že si to vozidlo v tu chvíli neřídil.

Ivo Janáček

Kdepak, ten příspěvek byl především o tom, že to je stále jen a pouze asistent a že do levelu pět je to ještě proklatě daleko. A nechce se mi věřit, že by interně byli tak daleko, aby se dalo hovořit o levelu pět. Pokud by totiž interně meli level 5, pak na cestách by dávno Tesly musely mít level 4 a to jak všichni víme prostě nemají. Proč si to myslím? Protože pokud bych dneska ladil level 5, tak to znamená, že mám dávno hotový a plně funkční level 4, ale o tom se mlčí. I kdyby zítra Tesla dala do provozu level 4, pak si myslím, že k vypuštění do provozu levelu 5 to bude ještě pár dlouhých let a to nemluvím o právní stránce věci.

petr

Ne nevyhnutelně. Pokud se má systém od řidičů něco naučit a odladit, tak nedává smysl pustit ven level 4. Řidiči by neřídili a když by nastala nějaká situace, kterou level 4 nezvládá tak by velice pravděpodobně nereagovali včas a tak, aby se z toho systém mohl něco naučit.
Pokud chceš tedy získat co nejvíce dat k dokonalému proškolení systému nedává naopak vůbec smysl dávat k dispozici nějaký lepší level, vývoj by to jen zpomalilo.

Ivo Janáček

Oni ovšem neřídí ani nyní, proto vznikají právě nehody.

Jirka J.

Tak před chvílí vyšla zpráva, že unikl Elonův mail, o kterém Reuters tvrdí, že je autentický. Mimojiné se v něm říká, že vyrábí 7000 ks M3 týdně, tedy 900ks denně. Takže akcie se zase zvedají, není to žádná sláva, ale aspoň to už nepadá. Za dnešek asi o 1%, snad je to jen začátek nového růstu.
https://www.investing.com/news/stock-market-news/tesla-rises-midday-after-leaked-musk-email-1877239

peter

aka to nahoda, v case velkeho poklesu akcii unikne email ktory ma pomoct k rastu akcii 🙂

a nieje dolezite kolko vyraba tyzdenne, ale kolko mesacne alebo stvrtrocne, lebo uz tu boli rekordne tyzdne ktore musk velkohubo uhlasoval a potom sa ukazalo, ze to bol tak trochu podvod, bud to riesil na ukor totalneho nasadenia zamestnancov a oni dobre ze nespavali v tovarni a potom po tom rekordnom tyzdni prisiel pokles, alebo auta sice odisli z vyrobnej linky ale potom sa este nasledne dorabali 🙂

Jirka J.

Vtipné je i to, že dnes prakticky všechny akciové tituly padají jak hrušky (běžně 2 % – Amazon, Netflix, Apple. Ropa dokonce o víc než 6 %) jen Tesla roste. Kromě toho Muskova “uniklého” e-mailu za to možná může i to, že si v USA dělají věci bez Číny a v Číně zase bez USA. To by mohla být jediná použitelná strategie v době obchodní války mezi USA a Čínou. Někteří analytici tvrdí, že ta válka může trvat až do roku 2025. Anebo ještě hraje roli ještě jedna věc: shortselleři nemají čas ani důvod trápit Teslu, protože všechno jim jde samo dolů.

hotovson

ohledne poklesu akcii – je to jako vzdy, za vsim hledej short sellera

https://www.teslarati.com/tesla-tsla-drop-due-to-short-sellers-bank-of-america/

daevid

Short moze byt zasterka pre podporu urcitych zaujmov a kruhov. Vzdy sa manipulovalo za ukorom obohatenia a aj sa manipulovat bude..
Kazda strana si dokaze vytvorit vlastne odvovodnenia. Ci uz odporcovia alebo priaznivci, je to stejne…

Trololo

Ale to vobec nie je jediny dovod. Je aj kopa investorov, ktory ukoncili svoju dlhu poziciu. Dovod je mimo ine:
negativny vysledok z Q1 (aj kvoli zaciatku predaja modelu 3 v EU a Cine – doprava), pomale zvysovanie produkcie modelu 3, ale aj dost prekvapivy pokles predaja S a X (pravdepodobne kvoli ohlasenemu faceliftu) a kopa dalsieho ….

daevid

Tesla’s mission is to accelerate the world’s transition to sustainable energy.

Samozrejme. Za kazdu cenu podporovat misiu Tesly zrejme nechcu. Nie kazdy ma investicie na rozdavanie a taktiez zivot je kratky 🙂
Obdivujem ludi ktori robia veci pretoze su spravne, a nie preto ze z toho nieco maju.

peter

to su kecy, poslanim kazdej firmy je generovat zisk a vsetko okolo su len PR kecy na oblbnutie ludi

kedysi mal google motto dont be evil a mnoho ludi tomu verilo, dnes tomu neveri uz nikto lebo z google je klasicka nadnarodna korporacia baziaca len po ziskoch
napr. to motto sa malo vztahovat aj na to a to tvrdili aj samotni zakladatelia, ze google bude vzdy zobrazovat tie najlepsie vysledky a nebude sa s nimi manipulovat, ale dnes vieme, ze google s vysledkami manipuluje tak ako sa to jemu hodi 🙂

akuhtr

To nesmyslně generalizující keci. Poslání firmy je dělat to, co její majitelé chtějí. To, že generovat zisk má obvykle velmi vysokou prioritu a u veřejně obchodovatelné společnosti to je prakticky vždy, je věc druhá. U řady rodinných firem to ale neplatí.

tomas

U některých firem není důležitý zisk? Zajímavý obchodní model. Takže někdo si založí firmu, aby přišel o všechny prachy? Firma prostě musí vydělat víc než kolik utratí.

akuhtr

Nepsal jsem že zisk není důležitý, ale že není poslání firmy, tam je velký rozdíl. Zisk může být prostředkem pro dosažení cílů, nikoliv cílem sám o sobě, případně může být vedlejším produktem který hraje až 2. či 3. roly a tedy není důvod existence firmy = poslání. Jak jsem psal, je to záležitost některých rodiných firem a vlastně i jiných obvykle malích firem kdy to majitelé dělají protože je to baví, je to jejich koníček, zisk je pak jen prostředek, nikoliv cíl.

peter

ale tesla nieje rodinna firma a ja som nehovoril o malych rodinnych firmickach

akuhtr

Psal jsi o každé existující firmě, nikoliv jen o Tesle:

poslanim kazdej firmy je generovat zisk

Proto jsem psal:

nesmyslně generalizující

To že u Tesly tvé prohlášení není v rozporu s realitou nijak nekomentuji, opravuji tě v tom tvém prohlášení které je milné.

peter

ale aj u rodinnych firiem ide o zisk, ci snad majitelia rodinnych firiem dokazu zit zo vzduchu? 🙂

akuhtr

Nepsal jsem že jim nejde vůbec o zisk, právě nádherně demonstruješ argumentační klam straw man, podsouváním mi názoru který nemám a na který útočíš, čehož si u tebe všímám celkem často, že děláš. Obzvlášť komické je, že nařčení z tohoto názoru jsem vyvrátil trošičku víše v tomto vlákně.

petr

to je manipulaci. Zisk je prostě jen veličinou rozvoje. U soukromích společností je dost časté, že generují zisk za účelem dalšího rozvoje a zhodnocení značky pro své potomky.Takže žádný zisk skutečně negenerují. Prostě je nemusí trápit nějaká povinnost vůči akcionářům, kteří touží po návratnosti investice a dividendách. Zhodnocení společnosti v majetku nebo znalostech a mít co předat dál je důležitější. Řekl bych, že to je důvod proč je chce EM stáhnout. Když je společnost public tak se stává otrokem honby za dividendou.

peter

nikto mu nekazal teslu dat na burzu, lenze on inu moznost nemal, lebo to bol najlahsi zdroj penazi ktore tesla nevyhnutne potrebovala

peter

podla teba je to generalizujuce, ale je to hlavne pravdive 🙂
vela firiem a hlavne tych co viedli tzv. vizionari mali okolo seba vybudovany image ako im ide o nejake idealy a uslachtile ciele a podobne pr hluposti, ale vskutocnosti to sluzilo len na zvysovanie ziskov 🙂

akuhtr

Ne, není to pravdivé, nepsal jsi většina. Psal jsi každá. Pokud existuje alespoň 1 firma která to nesplňuje tak nesmislně generalizuješ případně i lžeš a takové firmy existují právě u těch malích a rodiných.

peter

pekna kravina
ak nieco robi drviva vacsina tak sa generalizovat da a je to uplne bezne

aj male firmy musia generovat zisk,resp. musia dokazat zarobit majitelovi na zivobitie co je tiez zisk

daevid

Generovat zisk nemusi byt primarne poslaním vsetkych firiem, je len zasadnym predpokladom fungujucej firmy prave k tomu, aby mohla existovat.
Skorej ale narazam i napriklad na to, ze ziaden z vyrobcov nemal zaujem rozsirovat a hlavne vyvijat elektromobilitu zo znamych dovodov. Ziaden vyrobca nemal odvahu skusit zmenit svet (snad k lepsiemu) pre obecne dobro ludstva, zmenit aktualny smer ktory uz dostatocne jasne ukazuje ze toto neni spravna cesta.

peter

nemali zaujem, lebo to bolo a este stale je stratovy biznis a to napriek tomu, ze je to silno dotovane z verejnych zdrojov
naco by masovo produkovali nieco co je stratove?

daevid

Ano a presne o to ide. Spravit spravnu vec, vydat sa narocnou cestou aj na ukor risku a stratovosti, krachu a neuspechu,..

peter

zabehnuta firma nebude predavat so stratou nieco ked inu vec vie predavat so ziskom
pri novej firme je to ine, ona nema ziadny ziskovy produkt a ak dokaze ziskat cudzie peniaze na to aby predavala so stratou tak preco nie 🙂

petr

Jo jo to je ten problém některých oborů, které jsou závislé na obrovských konglomerátech a těžko se v nich opřít o opravdu tvrdé konkurenční prostředí. Je to takové klasické “Smrádek, ale teplíčko” podobně je na tom třeba letectví. Výrobci vytvoří tisíce variací na stále stejný produkt který se nikam neposouvá. Přitom když je dostatečně silná motivace ..tak se dokáží posunout o desítky let vpřed během par měsíců. Jen je to riziko a tak si chrání raději ten svůj smrádek a běda někomu kdo chce vyvětrat. Toho se pak snaží do krve uhnat.

peter

to nieje problem obrovskych konglomeratov, to je problem spotrebitelov, lebo niesu ochotni pre akusi viziu nejakeho sialenca obetovat svoj zivot tym, ze nastupia do lietadla ktore by nesplnalo dnesne standardy

nikto nezakazuje ziadne firme vyvinut novy typ lietadla, ale proste aby sa dostalo to lietadlo na dnesne bezpecnostne standardy tak to stoji obrovske peniaze a aj velke krajiny s tym maju problem

Jirka

No to jsou vocasove. Tak celou dobu “byli” s Teslou a po Q1 odesli? Na to dle meho meli mnohem lepsi obdobi nez Q12019. Zrovna v dobe kdy Tesla nema problem vyrabet pres 6000 M3 stabilne, a rapidne stavi GF3, predstavili robotaxi atp.

Trololo

Tych dovodov je viac. Bezna prax na akciovom trhu je pri poklese uzavriet svoju dlhu poziciu. Nasledne nakupit za nizsiu cenu (ak ocakavas pokles ceny). Ani nie je potrebne uzatvarat kratku poziciu (shortovanie). Osobne som sa uz poucil z toho, ze sa niekedy neoplati drzat akcie za kazdu cenu.

Okrem toho. Pisete o 6k model 3 stabilne. Kontra je:
a) predtym sice vyrabali menej, ale vo vyssej vybave / verzii. Teraz vyrabaju aj najlacnejsiu verziu, kde nie je zdaleka taka vysoka marza.
b) zacali expandovat na EU / Cinsky trh -> doprava, logistika, clo. Teda dalsie skresanie marze. Zatial to ale davaju, kedze sem dodavaju rovnako na zaciatku drahe verzie, kde je z coho ukrojit.
c) pokles predaja S a X, ktory bol dovtedy absolutne stabilny
d) robotaxi je v nedohladne. Uz ku tomu bola siahodlha diskusia v predchadzajucich clankoch. Jednov vetou by som povedal, ze pockajme az pride prve robotaxi vozidlo pre verejnost. Dovtedy su to sluby (specialne pre investorov).
e) GF3 sa stavia ultra rychlo, ale to v dobe, kedy nie je volneho kapitalu na zvys tiez nemusi byt vyhoda. Zatial by som to nebral ako problem pokial sa Tesla vie dostat ku financnym prostriedkom (emitovanie novych akcii, banky/investicne fondy budu mat v nu doveru a budu akceptovat moznost defaultu -> tato sa prave teraz zvysuje, co znamena, ze si pravdepodobne budu vediet pozicat, ale s vyssim urokom)
atd.

Ivo Janáček

Z poslední doby bych ještě přidal kauzu Huawei. Proč? Inu proto, že v Číně díky tomu pomalu začíná odklon od toho, že vše americké je nejlepší na světě a lidé začínají pomalu bojkotovat Apple. Kam se to posune dále? Budou postupně více a více preferovat čínské výrobce na úkor těch ostatních i když vyrábějí v Číně (Apple taky vyrábí v Číně).

Honza

Bohuzel si myslim ze pad akcii je opravneny dusledek rady spatnych rozhodnuti a zavadejicich tvrzeni, ktete brutalne podkopaly duveru v Teslu. Doufam, ze se z toho vyhrabou. Momentalne to nevypada moc dobre.

Invc

Momentalni pad je dusledek obav o dusledky obchodni valky USA s Cinou – kde TSLA cekala za roky 2020-2024 kolem 9G USD. To je nomentalne dost ohrozeno a bez prijmu z Ciny proste hodnota Tesly je vyhledove nizsi.

A oleje do ohne prilil analytik Morganu, ktery na TSLA hodil vyhledovou cenu 10 USD. (ostatni hraci nechavaji kolem 230)

Trololo

No tuto zavadzate. “Analysts led by Adam Jonas kept their rating on Tesla TSLA-6.02% stock their equivalent of neutral. The $10 “bear case” was revised from $97, and the analysts’ “bull case” is $391.”. Tam nejde vobec o vyhladovu cenu, ale rozmedzie, kde moze podla nich ist cena akcii. Ten dovod preco to urobilo poprask je, ze ohodnotenie na spodnej hranice ceny akcii 10 dolarov v preklade znamena, ze Morgan Stanley pripustaju, ze by v najhorsom pripade mohla Tesla skoncit krachom. V predchadzajucej analyze ta cena 95 dolarov znamenala, ze moze byt velky problem ale ustoja to (opat v najhorsom pripade).

Invc

Media si z toho vzala jen těch 10… a i o tom je “nálada” na trhu…

Trololo

Tu tiez uplne nesuhlasim. Clanok o 10$ za akciu moze maximalne ovplivnit skepsu beznych ludi voci automobilke (aj to si pri tesle nemyslim, lebo ma podla mna ozaj vernych fanusikov -> vid problem so servisom a pod. Proste su majitelia za zmenu trendu ochotny pretrpiet viac ako ludia co jazdia fosilne paliva).
Avsak uz maly investor (pokial nekupuje samotne ETF fondy), ale spekuluje na zmenu akcii konkretnej firmy si o tom zistuje viac. Rozhodne sa nebude riadit na zaklade clanku v bulvarnych novinach (maximalne maly zlomok investorov).
A ty vacsi uz maju predplatenu sluzbu Bloomberg services kde su zgrupnute vsetky informacie z mnohych zdrojov.
No a ty najvacsi si uz ziskavaju informacie od analytikov, ktorym samotna firma predstavuje plan na najblizsie roky / financne planovanie a mnoho dalsieho (robil to znamy v Londyne).

petr

Čína ohrožena není. Zisk má generovat továrna přímo v Číně a pak se jí obchodní válka dotkne minimálně. Daleko větším problémem může být Evropa, pokud dojde k cenové válce.

Invc

To není tak jednoduché. Momentálně se nedá odhadnout, co udělá čína. Ono ten US “útok” na Huawei (zákaz dodávek technologií a i ten ořez androidu) si koleduje o nějakou reakci v podobném duchu. Je úplně jedno jestli je to oprávněné z nějaké strany nebo ne – tohle je prostě politika.

petr

Čína má ovšem zájem na tom aby Tesla v Číně fungovala. Má spoustu jiných možností co udělat, ale střílet do nohy se asi nebude.

peter

uzasny autopilot 🙂
https://techbox.dennikn.sk/novy-autopilot-od-tesly-ma-problem-vraj-nedodrziava-ani-cestne-zakony/?ref=mpm
„Monitorovanie systému je oveľa ťažšie, ako obyčajné predbehnutie bez neho. Používanie systému je ako sledovanie dieťaťa, ktoré je za volantom po prvýkrát. Každý rodič vie, že je omnoho pohodlnejšie a menej stresujúce jednoducho šoférovať sám.”

fakt nechapem ako toto mozu urady dovolit, ze dovoluju davat do auta totalne neodladene funkcie
ak taketo auto niekoho zabije tak by mali pohnat pred sud vsetkych od vodica cez manazerov tesly az po uradnikov co to dovolili

testovanie ma mat na starosti profesionalny vodic a nie to prehodit vramci setrenia nakladov na zakaznikov

peter

chapem chapem kazdy kto kritizuje teslu trepe nezmysly 🙂

peter

volitelne nevolitelne, jednoducho tesla medzi obycajnych ludi pustila funkciu ktora nieje odladena
toto je proste neospravedlnitelne a fakt som zvedavy dokedy im to budu urady tolerovat

taketo funkcie maju byt uvolnovane len ak su uz dokonale odladene, neobstoji to, ze v manuali na strane 315 sa malym pismom pise, ze ono to je len ranna alfaverzia a treba pri jej pouzivani byt v strehu viac ako ked je vypnuta 🙂
musk to posral hned na zaciatku ked asistecny system nazval autopilotom a takto to aj propagoval