Elonovinky #85: Nová verze Starship z nerezové oceli

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha projektech – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku, OpenAI nebo hyperloopu.

Elon Musk minulý víkend veřejně představil novou verzi raketového systému Starship, který se dříve nazýval BFR. Největší a nejsilnější raketa v historii má jiný počet motorů, odlišné stabilizační plochy a především je vyráběna z oceli místo uhlíkových kompozitů. První prototyp je právě teď dokončován v Texasu a již za pár týdnů by se měl vydat na zkušební let. Co všechno o nové podobě Starship víme?

Tip: Mnohem podrobnější informace o raketě Starship najdete v našem souhrnném článku.

(V případě problémů s přehráváním videa zkuste navštívit původní článek na VTM)

Předchozí epizody Elonovinek:

Petr Melechin

Zakladatel a šéfredaktor ElonX, který jinak pracuje v oboru lokalizace her a ElonX věnuje až nezdravě velkou část svého volného času. Kromě Elona Muska a jeho firem se zajímá o další technická témata, hraje squash, čte sci-fi, miluje filmy a sleduje až příliš mnoho seriálů.

Podpořte projekt ElonX



Mohlo by se vám líbit...

7
Diskuze

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlepší
Nastavit upozorňování na
Dr.Valve
Host
Dr.Valve

Pekné zhrnutie, tak dúfajme, že tie teoretické termíny letov nebudú veľmi prehnané. F9 a FH dláždia cestu Starship, len to riadenie v atmosf. a konečné naklápanie pri pristáti bude asi novinkou.

3,14ranha
Host
3,14ranha

Paradoxně je to naopak ! Společného budou ty rakety mít akorát část přistávacího manévru (a možná ještě zkušenosti s větším počtem motorů-trysek na prvním stupni). Jinak jde kompletně o zcela jiné stroje !

Palivo, cyklus motoru, materiál rakety, velikost a tah (nepodceňovat – u raket “kvantita” zásadně mění i “kvalitu”), záchrana 2. stupně, respektive lodi (ala raketoplán) bude zcela nové a odlišné od Falconů.

Nechci zlehčovat úspěchy SpaceX (držím jim palce), ale mít úspěch s “benzinovou fábií” ještě nic neříká o složitosti výroby kamionového tahače s naftovým motorem. A to ještě ten tahač chcete naučit tankovat plnou nádrž za jízdy pomocí jiného tahače.

Eternity
Host
Eternity

Aj ja im držím palce, ale najväčší problém vidím v tomto koncepte v pristávaní na Mesiaci alebo Marse. Bez vybudovanej pristávacej plošiny pristáť vertikálne s takým kolosom na neznámom povrch vidím ako takmer nemožné. Ako chcú eliminovať prípadné prevrátenie rakety, keď pristanú na nespevnený povrch?