Elonovinky #93: Design Cybertrucku od Tesly dělí veřejnost na dva tábory

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha projektech – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku, OpenAI nebo hyperloopu.

Elon Musk minulý týden představil dlouho očekávaný elektrický pick-up nazvaný Tesla Cybertruck. Futuristický design se liší od všech současných pickupů a rozdělil veřejnost na dva tábory. Jeden ho miluje a druhý nenávidí. Vozu však nelze upřít velmi dobré parametry a zajímavá technická řešení. Tesla navíc Cybertruck nabízí za překvapivě nízkou cenu. Předobjednalo si ho už přes čtvrt milionu lidí. Jak se líbí vám?

(V případě problémů s přehráváním videa zkuste navštívit původní článek na VTM)

Předchozí epizody Elonovinek:

Petr Melechin

Zakladatel a šéfredaktor ElonX, který jinak pracuje v oboru lokalizace her a ElonX věnuje až nezdravě velkou část svého volného času. Kromě Elona Muska a jeho firem se zajímá o další technická témata, hraje squash, čte sci-fi, miluje filmy a sleduje až příliš mnoho seriálů.

Podpořte projekt ElonX



Mohlo by se vám líbit...

51
Diskuze

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlepší
Nastavit upozorňování na
Ricardo
Host
Ricardo

Elon zmínil, že později budou vyrábět i menší variantu. Snad to nebude taková pyramidová hrůza pro mumie jako tohle 😀

J R
Host
J R

Hele, jednu věc bys uznat mohl. Umíš si představit lepší policejní auto než je tohle? Tank s rychlostí sporťáku, (téměř) neprůstřelný, drsně vypadající, vzadu prostor na mrtvoly a černá verze s nápisem POLICE je prostě dokonalá. 😉

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Zajímalo by mě co to bude dělat v zatáčce. Fyziku neokecá ani EM.

J R
Host
J R

Pozor, ono to sice tak nevypadá, ale to auto nebude těžké. Docela to v té prezentaci zapadlo, ale říká tam důležitou informaci, že bude mít stejné rozměry a hmotnost jako F-150. Takže se jím díky nestandardní konstrukci podařilo dostat na stejnou hmotnost jako u klasického auta. To je docela významný pokrok. (A stejně jako každý elektromobil to má těžiště velmi nízko, takže “corners like its on rails”.)

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Já nevím, ale nemyslím si, že by to bylo vhodné vozidlo po policii, zatím jsem neviděl ano jedno policejní F-150. Ano na vytlačování ok, ale na rychlou jízdu nevhodné.

J R
Host
J R

F-150 v policejní verzi existuje a v USA má policie obecně v oblibě velká auta. Z tohoto pohledu bych tedy obavy opravdu neměl. Ale jinak ten můj příspěvek byl samozřejmě nadsázka, byť s ne úplně nereálným základem.

Pití
Host
Pití

Aha a práce policie je chytat magory ve sporťáku… JENOM to? K tomu jim stači traktor a červená plácačka a hřebíkový pás, pro ty co je nechtějí respektovat.

Sany
Host
Sany

Na to jim stačí kamery.

Martin B
Host
Martin B

Další článek ve kterém budeš spamovat jak moc se ti to nelíbí?

Vladimír Todt
Host
Vladimír Todt

Design tohoto auta není můj šálek kávy. Dal jsem mínus za to opakované nekonstruktivní prudění v diskusích na toto téma. Tipuji věk 9 let? Hned první příspěvek, asi schován za bukem na další článek o tomto vozidle. Z roku, metal, a většiny vážné hudby mě nezaujímá nc a do diskuzí o tom opakovaně nepřispívám, že dle mých objektivních subjektivních hledisek je to srajdafail. Cítím nadšeného tzv. svědka Muskova, který byl idolem tímto těžce zklamán.

Co jsem si všiml, tak hodně extravagentnější lidá (veřejné osobnosti) by si ho koupili.
Mimochodem kdyby i normálnější elauta měla dojezd nyní 800 km, tak se značně zvedne poptávka.

Jirka
Host
Jirka

Vysoké číslo přeobjednávek není žádný div, když záloha je pouhých 100 dolarů, tohle se klidně oželí do začátku distribuce ve 2022. Očekávám, že se model do té doby ještě výrazně změní…Přidají třeba zpětný zrcátka, tažnou kouli, rezervu , zvýrazní nárazníky, napojí kabinu na ložný prostor apod.

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Otázka je kolik spekulantů si udělalo rezervaci s tím, že to pak pustí nějakému fandovi, který to bude chtít mít dříve.

J R
Host
J R

Všichni už od Modelu 3 vědí, že rezervace není u Tesly žádnou zárukou pořadí a přenositelná také není. Já to chápu jako formu hlasování o tom, zda to má cenu vyrábět. Víc bych z toho nevyvozoval.

Robert
Host
Robert

Tak, vyplnujes tam osobne udaje, cize tazko povedat ci je rezervacia presunutelna na inu osobu, mozno nejakou zmluvou ano. Navyse ta rezervacia je plne vratitelna, cize ten pocet predobiednavok nema velku informacnu hodnotu o tom kolko ludi si ju realne kupi. Skor by som povedal ze to vyuzije tesla v PR oddeleni, bude vediet kde je najvacsi zaujem, kde stavat rychlonabijacky atd.

Sany
Host
Sany

Dramatické změny bych nepředpokládal.

qmox
Host
qmox

Neviem si pomoct stale sa mi paci viac a viac. Hlavne co sa tych farebne upravebych variantov tyka. Mozno je to o tom ze zo zaciatku to bol sok pre system a fakt som ten dizajn nemusel ale ked si clovek pozrie ako celok potencial tam je. A Hlavne dokial sa zacne predavat na trhu bude uz dost elektrickej konkurencie takze mozno je fajn ze tesla bude ina a za rovnaku cenu ponukne lepsi dojazd , storage , durabilitu

Peter P
Host
Peter P

To vozidlo je skvele. Obdobie secesie nahradil kubizmus a konstruktivizmus. Nadherne baraky z odbobia pred WW1 s ornamentami nahradili kubisticke tvary alebo rovno funkcionalisticke. To sa deje aj s autami. Vez ich podoba sa de facto skoro vobec nemeni. Staru Oktaviu od novej clovek ani nerozozna podobne aj s
VW golfom. To vozidlo na uplne novy povrch ine parametre. Ako auto do terenu na tvrdu pracu na prenasanie naradia nakladu to je skvele.

Taktiez je lakava predstava ze odstavene vozidlo niekde v slnecnej kalifornii alebo texase ktore bude mat velky solarny panel bude schopne za jeden den nabit aspon ciastone baterie na nejakych 10-15km. Na rozdiel od tradicnych EV ktore ked su odstavene stracaju energiu v bateriach 😉

Sany
Host
Sany

Líbí se mi tahle “revoluce”. Konečně měl někdo odvahu pořádně vybočit z řady. Nejspíš si to auto nikdy nekoupil, ale 100$ jsem jim na min. 3 roky půjčil. A rád.

daevid
Host
daevid

Franz sa mohol teda viac snazit a udierat do cyber dveri. Pri jeho pohybe mi pride jak ich setri, kladivo drzi viac do stredu nez znizuje uhlovu rychlost,..oproti tomu u klasickych plechovych dveri este k tomu schvalne udiera ostrou hranou nech tam je vacsia dulka 😀
No proste somarina ale ked to clovek vnima..:D
Moc by som im prial aby ziskali nejaku armaznu zakazku a pod 🙂

Václav
Host
Václav

Když jsem to auto viděl, vzpomněl jsem si na přednášku o kýči na Fakultě výtvarných umění. Koho by to zajímalo, tak pro laiky zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/K%C3%BD%C4%8D

Vladimír Todt
Host
Vladimír Todt

Tu kýčovitou kněžnu bych bral.

Mickey
Host
Mickey

Je to šeredné jak noc, i Favorit byl pěknější.

Dr.Str.
Host
Dr.Str.

V první chvíli jsem si říkal, co to sakra je, ale pak se mi to začalo moc líbit. Tedy, oceňuji především to, že na auto není třeba dávat lak. To dává vzhledu auta zcela jiný rozměr. Líbí se mi právě to, že se rozhodli odstranit dnes již přebytečný prvek v konstrukci karoserie, který jen zdražuje výrobu auta.
Pokud jde o tvar samotný, jsem rád, že vyvolává kontroverzi. Třicet let vidím kolem dokola pořád to samé. Odvaha jít do jiného designu zcela opadla. Jak psal někdo dříve, rozhodli se opustit secesi. Mít na něj, tak jej koupím.
Pokud jde o užití, myslím, že takové auto neocení ani tak běžný člověk, jako spíš instituce a firmy. Kromě policie mě napadli třeba pošťáci, kterým by stačilo upravit korbu, aby se otvírala ze stran, a budou mít ideální transportér se snadným přístupem k jakémukoli balíčku. Milion za elektrickou dodávku? Myslím, že vím, co začne německá pošta používat za auta.
Spíš mě mrzí, že ohlásili auto a bude trvat strašně dlouho, než jej začnou vyrábět. Vím, že příprava výrobní linky vezme nějaký čas, ale dva roky jsou prostě strašně dlouho. Můžeme se spíš dřív dočkat čínských kopií, než tohle sjede z linky. Ale co, třeba na to stačím našetřit 🙂

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Díky Petrovi Melechinovi za takovouto výzvu k další diskuzi o Cybertrucku. Já jsem od prvních chvil prezentace z celého projektu Cybertrucku nadšený. Předváděcí akce byla jaksi ukotvena stylizací sci-fi punku, ve venkovních prostorách byly vystaveny rekvizity vozidel z původního Blade Runnera a dalších. Pro návštěvníky události bylo rozhodně na co koukat, navíc se pak mohli svézt ve funkčním prototypu. Pro mě “láska na první pohled”, pro spoustu dalších “až” na ten druhý. Je vtipné sledovat hordy youtuberů, kterak po představení začaly překotně postovat svoje videa, aby každý předvedl ten svůj názor. Ještě vtipnější je pozorovat ty samé lidi, jak po pár dnech ve velké většině přehodnocují své tvrzení, drbou se na hlavě, že se jim to auto líbí víc a víc a vlastně ani nevědí proč.
Na mě od začátku působil design Cybertrucku osvobozujícím dojmem a také jsem úplně netušil proč, až za mě na odpověď přišel další youtuber. Jedná se o stereotyp představení nových modelů aut napříč téměř všemi automobilkami. Ty, na nějakém vybraném autosalonu představí svůj nový model. Obvykle jsou to krásná, stylová řešení, člověk by to hned koupil. Avšak, zrada. To, co vám představí, vy jako zákazník nikdy nedostanete. To pod to rovnou můžou napsat: Takto bychom dodávali náš nový model, kdybychom měli “koule”. Jediné koule v automobilovém průmyslu má teď Tesla, takže sorry, necháme vás slintat nad koncepčními vozy, a pak vám dodáme stejně ostudně nudný design, neustále dokola opakované variace ocucaného bonbonu, vše zase zpátky podle půlstoletí starých norem a samozřejmě zpětná zrcátka. V poslední době mě takto velice zklamal elektrický koncept od Hondy. Na autosalonu pecka, sériovka zapadne v tuctu. Je to frustrující.
Proto je ten Cybertruck pro mě tak osvobozující. Je to koncept, v mnoha ohledech správně šílený, který opravdu bude jezdit po silnicích. Díky, Elone je to jako bys mě dostal ze Shawshanku. Je dobře, že typ lidí, kteří si přejí, aby se vzhled do produkční verze jaksi zcivilněl, evidentně nebyl do designového týmu přizván, a zůslali jim jen ty internetové diskuze.
Zpátky k tomu představení. Byla to skvělá show, navíc sled událostí s okny auta ji pro historii učinil ještě zajímavější. Když nic jiného – Cybertruck vypadal jako po jízdě z MadMaxe. Samozřejmě se vyrojilo spoustu vtipů na téma rozbíjení oken – a to je v pořádku. Co v pořádku není, jsou hlasy žvanilů typu: jak je to možné, amatéři, fail, apod. Evidentně nikdo nemá vlastní zkušenost s podobnými předváděčkami, ať už pro veřejnost nebo třeba pro vašeho šéfa. A věřte mi, ačkoliv máte vše krásně připraveno a zařízení předtím 100x fungovalo, v ten nejnevhodnější okamžik něco selže. Prostě Murphy. Bude zajímavé zjistit, v čem byl problém, neboť zkušební tabule vydržela slušnou kinetickou energii ocelové koule padající ze 3-4m. Komentáře na Franze a jeho kladivo mě také dost baví. Ty lidi, co to píšou evidentně nikdy takové kladivo ani nepotěžkali, natož aby se s ním rozmáchli. Někdy si zkuste, co takové 5kg kladivo s metrovou násadou dokáže, a kolik síly je třeba na takové urychlení, jaké on předvedl.
Každopádně kosmetický design CT je z větší části podřízen skutečnosti, že samonosná karoserie a panely, dveře a tak, jsou vyrobeny ze za studena válcované nerezi tloušťky kolem 3mm. To mimo jiné znamená, že je prakticky vyloučeno lisovat tento materiál do forem z získání komplexních ploch. Proto ty ohyby panelů pouze v jednom směru. Pracuji většinou s hliníkovými slitinami, proto když se mi do ruky dostane 3mm nerez, je to pro mě jak mramor. Takováhle nerezka je nezničitelný a evidentně neprůstřelný materiál, který nekoroduje, vy…. Takže se na ten design dá svým způsobem dívat jako na znouzecnost. Pro mě to však na atraktivitě a funkčnosti nic neubírá. Absence barvy je pro tento typ auta výhoda, no tvrdit, že odteď jsou barvy zastaralá technologie, to je hovadina. Zejména mladší ročníky zřejmě vědí mnohem více o výrobě telefonů a notebooků, než automobilovém průmyslu a je to na jejich komentářích znát.
U kosmetického designu se ještě zastavím, neboť nedávno představili svůj pohled na věc Rivian a Ford. Rivian má pěkný powertrain, no trapné kopírování LandRoveru je opravdu trapné, co dodat. A Ford? Ta profanace Mustangu? To si jako dělají srandu, tuhle ikonu spojovat s tímhle tuctovým donekonečna opakovaným designem SUV? A jako že Teslu stopro nenávidí, nemají vlastní nápady, proto jim nezbylo nic jiného, než je kopírovat interiérem ala Model3, který je navíc kontroverzní i u příznivců značky. O to víc si vážím toho, co Elon předvedl v projektu CT. A jestli říkal, že podle něj je to nejlepší auto v historii značky, já se pod to podepíšu. Co mě trochu mrzí, a je to jediná výtka v prezentaci CT, je ten trapný test s Fordem F-150. Tesla nedělá reklamu, tak si tady chtěli nějak ulevit nebo co. Vypovídací hodnota testu nulová, spíše se jednalo o píchnutí do vosího hnízda – to by si měli napříště rozhodně odpustit. Podobné testy mají sice tradici, nicméně liší se v důležitých detailech.
Každopádně jsou pro mě při hodnocení CT mnohem důležitější věci, než vzhled. Celkově je design velice chytrý, propracovaný do detailů a hlavně velice funkční. Žádný truck na trhu nemá vše v jednom a již v základní výbavě, na rozdíl od CT. Přední uzamykatelný kufr, zadní uzamykatelná ložní plocha pomocí žaluzie, která je tak pevná, že na ní můžete stát, boční úschovné prostory. Auto reprezentuje vysokokapacitní zdroj energie, vzduch.kompresor a zásuvku 220V. Takže v případě blackoutu může napájet celý barák. A tak dále a tak dále…..O technických parametrech by se dalo mluvit dlouho.
Všechny Elonovy firmy, Teslu nevyjímaje, se liší od ostatních tím, že nabízejí budoucnost již dnes. Trochu podezřívám Elona, že to nemá z vlastní hlavy, ale viděl to napsané na nějakém zapomenutém transparentu při návštěvě SSSR. Na rozdíl od rusů, to však Elon dotáhl od utopických snů do reality. A za to jsem mu neskonale vděčný.

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Chybička se vloudila…

“a zůslali jim jen ty internetové diskuze.”

diskuze zůstaly

Jirka
Host
Jirka

a namísto ” lisovat tento materiál do forem z získání komplexních ploch” bych dal “k ziskani komplexních” a taky Rusákům bych dal velké R i když je vůbec nemusím 😉

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Ano, máte pravdu v obou případech. Jsou to Rusáci a ne rusové.

daevid
Host
daevid

Evidentně, to vy pane a Vaše zdroje musia vedieť najlepšie, kto aké kladivo držal 😃 Taky ma bavíte.

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Oko není slepé, oko vidí. V tomto případě americkou 10ti librovou palici.

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

No až na to, že každá rána byla úplně jiná a to je na tom trapné.

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

“Úplně jiná” je velmi silný výraz, pro naší situaci. Musíte brát v úvahu, že se jednalo o demonstraci. Pokud chcete přesné rány, ty vám poskytne kontrolovaný experiment za jasných podmínek. Nicméně vemte si, že ačkoliv by to bylo možné (a drahé) předvést, atraktivita bude asi jinde. Navíc tím ani náhodou neutišíte chytráky, kteří to budou vyvracet za všech okolností.

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Ano a proto je první rána maximální silou a ještě hranou a druhá jen tak lehce, aby se neřeklo a pěkně naplocho. Pokud to nevidíte, pak jste správný fanoušek Tesly. Normální člověk to vidí hned po prvním shlédnutí. Pokud takto berete demonstraci, pak se není o čem bavit.

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Tak bavit se mi o tom kladivu uz rozhodne nechce. Mel bych vsak pro Vas sazku. Vsadim se, ze z 10 pokusu budete schopen takovou palici trefit pekne naplocho visici plech ani jednou. Ze vsech moznych uhlu je totiz jenom jeden spravny (dal bych vam moznost omylu pul stupne od osy). Chyba muze nastat ve dvou rovinach rotace nastroje + vse co vyprodukuji vase ruce. Kontrola vyskedku vysokorychlostni kamerou. Kazdemu “normalnimu” cloveku bylo nejspis jasne, ze je to nahrane. Ja jsem tam spis videl, jak ta palice tancuje pri kazdem uderu tim, ze ani Franz neni schopen presne kontrolovat jeji pohyb.

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček

Ano, bylo to nahrané, v tom se shodneme, bohužel už se neshodneme v tom, že to je jasné každému. Ale o tom asi nemá smysl diskutovat.

Boss
Host
Boss

Proč to nema kulatý volant to jako na pul otačky vytoči pylnej rejt

Jirka4000
Host
Jirka4000

Design Cybertrucku od Tesly dělí veřejnost na dva tábory. Pěkně blbý nadpis, odpovídající dnešní snaze novinářů rozdělovat společnost a vyhrocovat vztahy. Naprosto ignoruje mlčící většinu, které je třeba v tomto případu Cybertruck úplně ukradený. Příště bych byl při volbě titulku rozvážnější a nesklouzával do černobílých pohledů na věc. Ničemu dobrému to nepřispívá. A já považuji kosmonautiku za obrovsky přínosnou.

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Já bych na vašem místě nebyl tak příkrý. Nadpis je krátký a výstižný, navíc po pravdě trefný. Ta vaše mlčící většina, to je jako co? Koho to nezajímá, ten to nejspíš nebude ani číst, ne? Je to jako zajímat se o to, koho by volili ti, co zásadně nechodí k volbám.

Mickey
Host
Mickey

Jestli jsem Elona někdy obdivoval tak po tomhle výtvoru bych řekl, že se musel zbláznit.

Josef
Host
Josef

A víš, jak to v životě chodí? Bláznům patří svět ;).

Mickey
Host
Mickey

To máš vlastně pravdu. No ja ale nejsem ani příznivcem elektromobilu a za současného stavu věci bych si takové auto nikdy nepořídil.
Elona obdivuji spíše kvůli SpaceX, protože mám rád kosmonautiku a velmi se o ni zajímám.

malky
Host
malky

Není to poprvé, co se Elon zbláznil, a čas mu vždycky dal za pravdu.

Michael
Host
Michael

Já to auto miluju 😃 konečně někdo má koule udělat něco jinýho, výroba bude za dva roky a do tý doby si lidi zvyknou jako na palubní desku modelu 3.

Michael
Host
Michael

Má právě takový tvar kvůli pevnosti, ne pro líbivost. S takovým tvarem je auto pevnější, jednodušší na výrobu a potřebuje méně materiálu, proto stojí podobně jako model 3 ikdyž je mnohem větší. Těším se na crash testy 😃

Vladimír Todt
Host
Vladimír Todt

Mimochodem u crashtestů, pokud je to i kvůli tvaru a materiálu relativně pevnější skořepina, by nemělo dojít ke skoro netknutí. Přece jen to chce nějaké deformační zóny, resp. deformovatelnost pro pohlcení kinetické energie. Jinak by to o to více odskákala posádka.
Jedině to udělat už zcela dle Demolition Mana a při srážce skořepina zůstane víceméně bez defektu, ale vnitřek se vyplní měkčí ochrannou pěnou, která rychle vytuhne. Pak by se z toho lidi klubali jak kuře z vajíčka ven. :O

Invc
Host
Invc

Pěna neřeší problém přetížení v čase.

Ty potřebuješ, aby se zpomalení rozložilo, do co nejdelší doby. V současné době to máš rozloženo mezi deformaci auta (zpomalení celé soustavy) a pás+airbag (zpomalení člověka vůči soustavě). Pokud ubereš deformaci auta… tak to vše zůstane jen na pásech / airbagu …

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

V situaci srážky je to velice plastická deformace. Neplatí tedy zákon zachování kinetické energie ale energie celkové. Pokud uvažujeme nějakou budoucí Scf-fi pěnu z filmu, teoreticky by mohla být schopna rychlé expanze, a poté nám neznámým způsobem přeměnit velkou část kinetické energie na energii jiného typu, např. vyzařováním v elektromagnetickém spektru.
S normální pěnou by to moc nefungovalo, jak jste poznamenal. Pěna má však výhodu v tom, že pasažéra obalí a nedovolí žádným létajícím střepům někoho zranit, nehledě k létajícím rukám oněch lidí při srážce. Pomiňme fakt jak se v tom samozřejmě dýchá. Za mě to nebyl špatný nápad k předvedení ve filmu.
U skutečného Cybertrucku je těžko říct, jak je složité zavedení potřebných deformačních zón, přecejenom kastle z takto silného materiálu je nová věc, trochu takový polotank. Věřím ale, že to v Tesle zvládli a vymysleli nějaký teslovsky chytrý způsob řešení bezpečnosti, Elon vždycky mířil na max. bezpečnost a v případě CT to bude stejné.

Vladimír Todt
Host
Vladimír Todt

Upozorňuji, že můj příspěvek je ve formě nadsázky. Příště za něj napíšu “kappa” aby i mladší pochopili.

Huny
Host
Huny

Slyšel jsem, ze tvar ma auto takove, protoze se nerez blbe lisuje. Proto zvolili takové tvary. Co je na tom pravdy?

Tomáš Kratochvíl
Host
Tomáš Kratochvíl

Každopádně kosmetický design CT je z větší části podřízen skutečnosti, že samonosná karoserie a panely, dveře a tak, jsou vyrobeny ze za studena válcované nerezi tloušťky kolem 3mm. To mimo jiné znamená, že je prakticky vyloučeno lisovat tento materiál do forem z získání komplexních ploch. Proto ty ohyby panelů pouze v jednom směru.

Tomáš
Host
Tomáš

Mě se taky subjektivně líbí, ale zároveň chápu, že tohle někdo považuje za úlet vč. dalších komentářů. Někdo má rád rád novátorský přístup a jedinečnost a jiný dosavadní škatulky a trendy. Všeho s mírou.

Ivo Janáček
Host
Ivo Janáček