Elonovinky #107: Tesla předala první Modely Y v USA a první Modely 3 v ČR

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha projektech – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku, OpenAI nebo hyperloopu.

Tesla před pár dny začala ve Spojených státech doručovat Model Y prvním zákazníkům. Do Evropy se toto kompaktní SUV/crossover dostane až příští rok, ale v Česku jsme se aktuálně alespoň dočkali prvních dodaných kusů Modelu 3, který je nově možné vyzvednout v pražské pobočce Tesly. Dnes se podíváme na to, čím se tyto dva elektromobily liší a kdy bude Model Y k dispozici u nás.

(V případě problémů s přehráváním videa zkuste navštívit původní článek na VTM)

Předchozí epizody Elonovinek:

Petr Melechin

Zakladatel a šéfredaktor ElonX, který projektu věnuje až nezdravě velkou část svého volného času a jinak pracuje v oboru lokalizace her. Kromě Elona Muska a jeho firem se zajímá o další technická témata, hraje squash, čte sci-fi, miluje filmy a sleduje až příliš mnoho seriálů.

Podpořte projekt ElonX



Mohlo by se vám líbit...

4
Diskuze

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlepší
Nastavit upozorňování na
.LJ.
Host
.LJ.

Pokud vím, tak Model 3 odporové topení kabiny nemá, topí pouze motory. Viz superbottle.

https://www.youtube.com/watch?v=ACdvsfZH-4w

J R
Host
J R

Samozřejmě že má. Superbottle má význam především v tepelném managementu baterií. Kabinu teplem z motorů (a baterií) opravdu nevytopíte.

.LJ.
Host
.LJ.

Právě že vytopíte. Pokud motory stojí, tak stator ohřeje rotor podobně jako indukční deska. Funguje to i za jízdy, když je odpadní teplo nedostatečné.

Lukáš Košík
Host
Lukáš Košík

Ale to slouží pouze pro nahřívání samotné baterie. Pro vyhřívání kabiny to opravdu nestačí. K vytápění vozu se používá klasické odporové topení. https://www.youtube.com/watch?v=WU-u-tUjsXo