Elonovinky #139: Dosud nejlepší kvartál Tesly a betaverze plně autonomního řízení

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém web ElonX spolupracuje s Živě a Mall.TV. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha projektech – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku, OpenAI nebo hyperloopu.

Už je to trochu ohraná písnička, ale Tesla opět předčila očekávání a má za sebou nejlepší kvartál ve své historii. Vyrobila a prodala rekordní počet automobilů, roste i energetická divize a pokračuje stavba několika nových továren. Třešničkou na dortu pak je aktuální vydání první veřejné betaverze Autopilotu, který je nyní schopný plně autonomní jízdy i ve městě.

Podrobněji jsme o betaverzi plně autonomního řízení psali v tomto článku, kde najdete také přeložená videa z jízdy.

Předchozí epizody Elonovinek:




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest
3 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
PetrV

Švejku, to se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou….:-)

Teda dávají a to spotřebitelé a automobilky aut na spalovací motory.
Green deal je nekompromisní.
Pravdou je, že při mnohokrát menším počtů pracovníků chrlíte jednodušší auta a dražší díky baterii.
Ví se jaká je úspora člověkohodin mezi VW passat a Tesla 3 ?
Počítal to někdo?
Včetně dodavatelského řetězce….

PetrC

Myslím, že správná čísla budou dostupná minimálně za rok, spíše až po 1Q 2022. To totiž počítám naběhne plná lokální výroba baterií a jejich montáž v Berlíně – tedy bude to první qvartál, kdy bude vše zcela lokální, včetně ostatních dodavatelů. Pak bude možné spočítat náklady na výrobu přesněji.
Můj málo kvalifikovaný odhad (dělám v Automotive Lighting průmyslu, takže o tom šíleném průmyslu něco málo vím)? TM3 bude potřebovat asi jen 1/3 člověkohodin co Passat (nebo Nová Octavia).
Musíte brát v potaz, o kolik méně už teď zabere výroba dalších komponent VW, které TM3 nepotřebuje – převodovka, motor, 2/3 lité karosérie (bude v Berlíně).
Akorát nevím, jak a zda bude možné zahrnout i člověkohodiny SW inženýrů. A to bez práce na FSD. To bude jiný oříšek. Jenže právě SW je nedílnou součástí každé Tesly. Jenže SW je právě ta věc, diky které auta Tesly neztrácí hodnotu v čase, ba naopak.

Naposledy upraveno před 10 měsíci uživatelem PetrC
Ivo Janáček

Navíc tam budou věci, které prostě srovnat nejde. Výbava je zcela nesrovnatelná a tím pádem i náročnost výroby a potom se vůbec nedá srovnat kvalita i když třeba Berlín překvapí. Na druhou stranu víme jací jsou Němci, pokud něco není dokonalé, tak to nepustí dál a tady může Tesla hodně narazit na to, že Němec nebude vědět jak dál, ale zase na druhou stranu tam možná žádní Němci pracovat nebudou i když je to u Berlína. 🙂